filtr czastek stalych

Moderator: Dziki Mar

krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

filtr czastek stalych

Post autor: krzymech »

witam panowie dzis mi sie zapalil chek mam kabel delphi wiec sobie go podlaczylem i nagle czytam blad 2086 filtr czastek problem staly przypominam ze auto idzie jak burza nie stracil mocy gdzies w programie delphi znalazlem dane rzeczywiste i filtr jest zapchany w 20% wiec nie jest zle widzialem innego co mial 59% i normalnie szedl i bez bledu i po dlugiej trasie w nim z 59 zrobilo sie 6% :) wiec moje pytanie bo rowniez patrzylem na temp przed katalizatorem jest mniejsza ok 120 chyba a za katalizatorem jest ok 180 jak pamietam a wszystko smiga znow podlaczylem kompa pod auto chek nie swiecil a bald sie pokazal w programie moze ktos powiedziec od czego jest dokladnie ten blad
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Jedyne urządzenie , które prawdę Ci powie , to Star Diagnosis .. Inne będą łgały ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
skaad
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 28 lis 2014, o 19:21
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Tychy

Post autor: skaad »

Witam Kolegów. Chciałem podzielić się doświadczeniami na temat używania 2.2 CDI rok 2004 + DPF. Filtr założony fabrycznie, ale na zamówienie.
Użytkuję samochód już ponad rok.
W pierwszym miesiącu miałem kilkukrotnie zawieszony zawór EGR w pozycji
otwartej, wyłączenie silnika pomagało, przy rozgrzanym, tylko na krótko.
Pozbyłem się problemu przez regularne smarowanie mechanizmu popychania grzybka przez
elektryczny nastawnik. Przy każdym zawieszeniu zaworu następował spadek mocy (turbina nie włączała się), więc ciśnięcie gazu w dechę nie dawało efektu kopnięcia a zaledwie przyspieszanie jak autobusie. Powyższe przygody powodowały duży napływ spalin z powrotem do cylindrów nawet podczas przyspieszania (zawór EGR powinien być zamknięty nawet przy małym przyspieszeniu) a dodatkowo silnik pracował na nieznamionowych parametrach. Regularnie podłączałem się pod komputer diagnostyczny xentry i za każdym razem po zawieszeniu zaworu EGR wartość zapchania filtra powiększała się
18-22-28-34% zapchania.

Po usunięciu awarii z EGRem i kolejnych próbach sprawdzenia zapchania
filtra wartość była na poziomie około 20% w kolejnych miesiącach.

W związku ze zmianą pracy w miejsce zamieszkania dziennie pokonuje 2,5km do pracy i 2,5km z powrotem, czasami wypad do marketu lub miasta sąsiedniego.
Sytuacja ma miejsce od lipca. Robię krótkie odcinki na co dzień a raz w miesiącu lub rzadziej, trasa 60km. Samochód, w mieście, pali jak smok 11-12 przy temperaturach poniżej +5 st.C. Dojazd do pracy powoduje wzrost temperatury silnika do 50 st. C, jeżdżę jak emeryt na zimnym silniku lub nawet wolniej, mam automat.
Kilkukrotnie sprawdzałem % zapchania filtra i waha się od 21 do 33. Waha się - co oznacza, że są wzrosty i spadki! Obecnie jest 26% a od 25 grudnia nie zrobiłem żadnego dystansu większego niż 50km za jednym razem.

Wiele słyszałem o sposobach pozbywania się sadzy z filtra, niestety w moim egzemplarzu istnieją tylko 2 sposoby, mianowicie:
- wypalanie podczas dużego obciążenia silnika podczas jazdy z prędkością nie większą jak 110km/h w zimie i 120km/h latem lub też,
- programowe wymuszenie wypalanie tylko i wyłączenie za pomocą zewnętrznego komputera.
Nie istnieje programowe wypalanie filtra zakodowane w sterowniku samochodu.
Ściągnąłem program ze sterownika silnika i próbowałem rozkminić fragment dotyczący obsługi czujników przy DPFie i samego DPFa, lecz jest to dla mnie zbyt skomplikowane. Przy okazji byłem też w warsztacie trudniącym się wycinką DPFa i zmieną oprogramowania, ale "fachowiec" od softu nie był zbyt gadatliwy i chętny do dzielenia się swoją wiedzą.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2016, o 21:02 przez skaad, łącznie zmieniany 3 razy.
T C200 CDI ASB 2004 CLASSIC
WDB2032071F573150
Awatar użytkownika
stop
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 31 mar 2015, o 17:15
VIN:
Lokalizacja: z nikąd

Post autor: stop »

skaad pisze:... Chciałem podzielić się doświadczeniami na temat używania 2.2 CDI rok ...

..Pozbyłem się problemu przez regularne smarowanie mechanizmu popychania grzybka przez
elektryczny nastawnik..
czy można to samemu w "domu" zrobić?
mam podobnie może to pomoże aczkolwiek ja mam tylko trasy ok 1000-1500km

możesz coś bliżej (jakieś zdjęcie)?
-------------------------------

S203 WDB2032081F712489
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

kup sobie srodek do czyszczenia EGR w sprayu wyciagnac go i porzadnie wyskrobać i umyc i założyć spowrotem
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
skaad
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 28 lis 2014, o 19:21
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Tychy

Post autor: skaad »

Swojego czasu wyciągałem EGR, ale to nie brud blokował działanie, lecz rolka w półokrągłym mechaniźmie zacinała się w pozycji otwartej zaworu.
Czynności opisałem tutaj ---> viewtopic.php?t=15495&highlight=egr
Teraz jest tylko kwestia smarowania tego mechanizmu co jakiś czas...

Problematyczny EGR to wyrób firmy Wahler. Był on też zakładany w oplach, gdzie również sprawiał problemy. Proszę spojrzeć do tematu: http://www.zafiraklub.pl/forum/printview.php?t=23

PS. Oczywiście mówimy o EGRze elektronicznym, nie montowanych w starszych W203, gdzie działanie oparte było na mechniźmie podciśnienia.
T C200 CDI ASB 2004 CLASSIC
WDB2032071F573150
Awatar użytkownika
stop
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 31 mar 2015, o 17:15
VIN:
Lokalizacja: z nikąd

Post autor: stop »

ja mam 2005 więc chyba el.
-------------------------------

S203 WDB2032081F712489
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

Nie bardzo rozumiem- skoro zapełnienie jest w normie i jak piszesz zmienia sie, to po co kombinować i jeździć po warsztatach, które kroją niezłe sumki jak usłysza słowo DPF. Z reguły problemy to awaria lub zabrudzenia czujników temperatury lub czujnika różnicowego ciśnienia. No i cały osprzęt od wtrysków po EGR właśnie. Trasa jednorazowo 50km jest wystarczająca, żeby filtr sie dopalił. Jest wiele warunków, żeby kom zainicjował dopalanie: np temp 80st, paliwo w baku powyżej rezerwy i brak kilku błedów silniku.
skaad pisze:- wypalanie podczas dużego obciążenia silnika podczas jazdy z prędkością nie większą jak 110km/h w zimie i 120km/h latem lub też,
To jest bzdura. Nawet w WISie nie ma takiego wymogu. Wyżej napisałem jakie są warunki.
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
skaad
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 28 lis 2014, o 19:21
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Tychy

Post autor: skaad »

Jaka bzdura perzu126? Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Jeżeli uważasz lepiej i wiesz więcej to napisz jak jest naprawdę - jak to jest rozwiązane w W203 w roczniku 2004 z fabrycznym DPFem zamontowanym na życzenie klienta!

Nawiązując do podanych przeze mnie danych prędkości w poprzednim poście jest to informacja z ASO Mercedes w Świerklanach.

Dlaczego byłem u mechanika i pytałem - bo lubię mieć wiedzę.

PS. Czekam na wyjaśnienia!

PS.2. Dlaczego u Brukselskich taksówkarzy, którzy jeżdżą tylko po mieście swoimi mercedesami z DPFami nie występuje zapchanie filtra?
T C200 CDI ASB 2004 CLASSIC
WDB2032071F573150
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

skaad pisze:jak to jest rozwiązane w W203 w roczniku 2004 z fabrycznym DPFem zamontowanym na życzenie klienta!
To żadne druciartswo- na dołożenie DPFa jest serwisowa procedura. Tak jak fabrycznie.
skaad pisze:Nawiązując do podanych przeze mnie danych prędkości w poprzednim poście jest to informacja z ASO Mercedes w Świerklanach.
W WISie tego nie ma więc nie wiem skąd maja taką informację. Nie wiem jak sterownik ma to zapisane, ale do włączenia dopalania jest kilka warunków ale napewno nie prękość jazdy.
skaad pisze:PS.2. Dlaczego u Brukselskich taksówkarzy, którzy jeżdżą tylko po mieście swoimi mercedesami z DPFami nie występuje zapchanie filtra?
Bo jak auto jest w ruchu, silnik i wydech jest nagrzany to wystarczy kilka km równej jazdy, żeby coś się tam dopaliło. Jazda miejska nie powoduje zapchania filtra. Raczej jej długość. Bo jak ktoś używa auta na odcinku 1,2km to nie ma fizycznej możliwości dopalenia sadzy a takie osoby znam. I nie ma znaczenia czy w mieście czy poza nim.
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
skaad
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 28 lis 2014, o 19:21
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Tychy

Post autor: skaad »

Jak to jest rozwiazane w modelu z 2004 roku... mialem na myśli, że podzielisz sie fachową wiedzą i udzielisz mi odpowiedzi na temat dopalania czastek w tym konkretnym silniku z tego roku.

Nie chodziło mi, żeby wyrażać opinię o druciarstwie lub też nie, bo to każdy potrafi, a tego typu odpowiedzi używane są dla odwrócenia uwagi od niewiedzy "fachowców".

Proszę o konkretą informację czy w sterowniku silnika dla modelu 2.2cdi 122km z roku 2004 jest program dopalania czastek stałych. Jeżeli jest to w jaki sposób jest inicjowany ten proces.
T C200 CDI ASB 2004 CLASSIC
WDB2032071F573150
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Jeśli jest dpf to automatycznie się dopalacze jak silnik będzie miał temp i odpowiednie warunki to się sam wypali tak każdy samochód ma tak ale jeśli nie włączy się proces automatycznie z powodu braku warunków takich jak temp silnika wysokie obroty musi być stała prędkość albo wyłączy się silnik to wtedy regeneracja wymuszona przez komputer a jak już będzie bardzo dużo to czyszczenie mechaniczne
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
skaad
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 28 lis 2014, o 19:21
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Tychy

Re:

Post autor: skaad »

krzymech pisze:Jeśli jest dpf to automatycznie się dopalacze jak silnik będzie miał temp i odpowiednie warunki to się sam wypali tak każdy samochód ma tak ale jeśli nie włączy się proces automatycznie z powodu braku warunków takich jak temp silnika wysokie obroty musi być stała prędkość albo wyłączy się silnik to wtedy regeneracja wymuszona przez komputer a jak już będzie bardzo dużo to czyszczenie mechaniczne
krzymech pisze:...to wtedy regeneracja wymuszona przez komputer...
skąd to wiesz, że tak jest w c200 CDI z 2004 roku?

Takich postów jest dziesiątki, nie tylko tutaj, ale w całym internecie. Jesteś kolejną osobą, która nie odpowiada na pytanie.

Kolejny raz proszę o konkretną informację czy w sterowniku silnika dla modelu 2.2cdi 122km z roku 2004 jest program dopalania cząstek stałych. Jeżeli jest to w jaki sposób jest inicjowany ten proces.

Proszę nie pisać frazesów i mądrości wyczytanych w gdzieś tam, nie nabijamy postów. Tylko konkretna odpowiedź.
T C200 CDI ASB 2004 CLASSIC
WDB2032071F573150
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Re: filtr czastek stalych

Post autor: jarod32 »

Zapytaj użytkownika GERI .. On jak nikt inny z forum ogarnia takie tematy .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Re: filtr czastek stalych

Post autor: krzymech »

Kolego frazesy to ty piszesz auta w203 po lifcie są produkowane od 2004 moja siostra ma auto z 2005 pierwsza rejestracja a według VIN to koniec 2004 więc jak podlacze kompa pokazuje wymuszona regeneracja ustawione na automatyczne tylko hmm czy ty masz przed czy po lifcie i to są moje słowa na własnej skórze a nie Wujek Google
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”