Tak z kronikarskiego obowiązku chciałem napisać, że w ostatnim czasie wszedłem w posiadanie do innego auta opony jak z tytułu tematu i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. W moim odczuciu rewelacja. Sprawą wyboru kierowały opinie innych użytkowników i fakt, że jeśli ma się na przodzie rozmiar 175/55/15 a z tyłu 195/50/15 to bardzo niewielu producentów wbrew pozorom odrzucając PING PONGI, pozwala dobrać w takim przypadku na tył i na przód oponę z tej samej marki i serii. Na przykład Dębicy już nie mogłem skompletować generalnie, bo nie robi jednego z tych rozmiarów o samej serii opony nie wspominając.
Jest też pełna rozmiarówka do ogumienia mieszanego na 16astki i 17astki do naszych dresów i powiem szczerze, gdybym miał teraz fele 17astki mieszane i potrzebował opon 225/45/17 przód i 245/40/17 po moim pierwszym i krótkim doświadczeniu z tymi oponami wchodzę w temat bez zająknięcia. Dębica też nie robi tej rozmiarówki niestety.
Oto opinie innych tylko po kliknięciu w link trzeba przewinąć załadowaną stronę na dół.
http://www.oponeo.pl/dane-opony/barum-b ... eviewslist
Barum Bravuris 3HM Lato.
Moderator: Dziki Mar
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Barum Bravuris 3HM Lato.
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2015, o 21:29 przez Smart, łącznie zmieniany 3 razy.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 31
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 20:41
- VIN:
- Lokalizacja: Stargard
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Na pewno są cichutkie i przyczepność na pięć zarówno na suchym jak i mokrym. Nie wiem jak szybko się zużywają ale też nikt w opiniach nie wspomina o tym szczególnie także chyba norma natomiast w tym rozmiarze, który podajesz względem brata wiadomo ... balon to balon.
Skusiłem się na to polecenie, bo sam używam ich na Smarcie a choć wielu traktuje to auto z przymrużeniem oka lub wręcz kpiną, to świetny beta tester w różnych kwestiach i opon tudzież. Dlaczego? Jest bardzo lekki gdyż waży 800 kilogramów i na prostych przy mocniejszym wietrze ... hmm. W każdym typowym aucie jak dociśniesz oponę wagą z natury rzeczy złapiesz przyczepność a we wrotce opona musi być już dobrze zrobiona, bo wagą przyczepności nie nadrobisz. Dwa. Auto ma silnik z tyłu i napęd tył i wszystko co waży jest z tyłu, więc z natury rzeczy jest mocno podsterowne przy większych prędkościach na łukach i opona musi robić robotę inaczej możesz pojechać nie tam gdzie chcesz. Trzy w drugą stronę, ze względu bardzo mały rozstaw osi i to co napisałem jak na ciasnym rondku dodasz za mocno gazu, możesz wyjechać tyłem w sekundę kręcąc piruet i wierz mi, nie każde opony dają tu radę a Barumy 3HM jak najbardziej się spisują.
Dla przykładu jeśli chodzi o letnie Hankooki onegdaj, Kumho, Bridgestone na mokrym w tym typie aucie poległy. Pirelki fajnie ale jak zbliżasz się do temperatury około 7 stopnie przy glebie i ciut niżej, natychmiast zamieniają się w drewniane klocki i można się przejechać. Fuldy rewelacja w pełnym zakresie tylko zanim dojedziesz do chaty się zużyją. Serio. Continentale i Barumy 3HM super.
Szkoda, że nie mogłem przetestować Dębic na moim rozmiarze ... nie robią jednego z nich ale na dresie jestem zadowolony.
Skusiłem się na to polecenie, bo sam używam ich na Smarcie a choć wielu traktuje to auto z przymrużeniem oka lub wręcz kpiną, to świetny beta tester w różnych kwestiach i opon tudzież. Dlaczego? Jest bardzo lekki gdyż waży 800 kilogramów i na prostych przy mocniejszym wietrze ... hmm. W każdym typowym aucie jak dociśniesz oponę wagą z natury rzeczy złapiesz przyczepność a we wrotce opona musi być już dobrze zrobiona, bo wagą przyczepności nie nadrobisz. Dwa. Auto ma silnik z tyłu i napęd tył i wszystko co waży jest z tyłu, więc z natury rzeczy jest mocno podsterowne przy większych prędkościach na łukach i opona musi robić robotę inaczej możesz pojechać nie tam gdzie chcesz. Trzy w drugą stronę, ze względu bardzo mały rozstaw osi i to co napisałem jak na ciasnym rondku dodasz za mocno gazu, możesz wyjechać tyłem w sekundę kręcąc piruet i wierz mi, nie każde opony dają tu radę a Barumy 3HM jak najbardziej się spisują.
Dla przykładu jeśli chodzi o letnie Hankooki onegdaj, Kumho, Bridgestone na mokrym w tym typie aucie poległy. Pirelki fajnie ale jak zbliżasz się do temperatury około 7 stopnie przy glebie i ciut niżej, natychmiast zamieniają się w drewniane klocki i można się przejechać. Fuldy rewelacja w pełnym zakresie tylko zanim dojedziesz do chaty się zużyją. Serio. Continentale i Barumy 3HM super.
Szkoda, że nie mogłem przetestować Dębic na moim rozmiarze ... nie robią jednego z nich ale na dresie jestem zadowolony.
CL203 WDB2037461A802397