Ilość oleju, płynów

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
nunezik
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 8 kwie 2014, o 17:49
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nunezik »

Smart pisze:linijka z OL bez ilości tylko kreseczki pojawia się w pierwszej pozycji kluczyka a dopiero po przekręceniu w drugą pozycję pojawiają się konkretne dane. Próbowałeś mimo wszystko cyknąć kluczykiem po wywołaniu menu serwisowego w drugą pozycję? :mysli: Czasami najgłupsze pomysły teges choć ... było by to bez sensu. :mysli:
Smart dzięki za fatygę i sprawdzenie. Dokładnie powinno być tak jak napisałeś. Dlatego dało mi to do myślenia, czego to jest kwestia. Oczywiście procedura wyglądała tak jak na filmiku. W W169 miałem identycznie. Wiem, że się starzeję, ale biorąc pod uwagę to czym zajmuję się na co dzień, myślę że raczej potrafiłbym powtórzyć czynności + inne kombinacje :oczko:
edelos997 pisze:Próbowałeś patrzeć pod SD jaki jest pomiar ? Jak nie to mogę wspomóc :)
edelos997 oczywiście że nie, bo nie znam nikogo kompetentnego z SD we Wrocławiu i okolicy :) Nie będę do ASO jechał z taką pierdołą :oczko: Chętnie skorzystam gdzieś przy okazji, jeżeli masz dostęp :piwo:. W jakim rejonie rządzisz? :hyhy:

Spróbuję jeszcze wyciągnąć info od chłopaków z Wróbla.

[ Dodano: 2015-03-22, 19:20 ]
supi pisze:siwix, a przy silniku masz bagnet czy zatyczkę. Jak jest bagnet to tajemnica rozwiązana.
A mógłbyś zdradzić tą tajemnicę? Jest jakaś zależność? Rozumiem, że miałeś na myśli, że przy obecności bagnetu, pomiar w menu serwisowym jest niedostępny? Jeżeli rzeczywiście te dwie rzeczy są ze sobą powiązane, to pytanie czy jest to tylko kwestia "zaptaszkowania" odpowiedniej funkcji w SD czy coś więcej. Nie wierzę, żeby czujnik/czujniki poziomu oleju nie był w ogóle dostępny przy obecności bagnetu :mysli:.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, o 19:15 przez nunezik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

nunezik pisze:A mógłbyś zdradzić tą tajemnicę? Jest jakaś zależność?
wiesz co, o ile pamiętam podobne rozważania były chyba na forum i taka zależność wyszła..... o ile pamiętam. Z tym że na 100% nie jestem tego pewny. Spróbuj poszukać. To stare tematy. Czujnik masz przy silniku, więc to może być faktycznie tylko zakodowanie :bezradny:
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, o 19:53 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

nunezik pisze:Wiem, że się starzeję, ale biorąc pod uwagę to czym zajmuję się na co dzień, myślę że raczej potrafiłbym powtórzyć czynności + inne kombinacje
He he oczywiście a ja tylko tak. Wiesz czasem najciemniej pod latarnią a ja tak sobie na głos myślałem jak to stary, zmęczony życiem człowiek. :ok: :haha:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Post autor: siwix »

supi pisze:siwix, a przy silniku masz bagnet czy zatyczkę. Jak jest bagnet to tajemnica rozwiązana.
Bagnet. Tak też sobie myślałem bo tak samo miałem w ciężarówce MB
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

A no właśnie, bo normalnie nie jest on dostępny i nawet go dokupić nie można. Chyba, że jako narzędzie serwisowe. Ja mam zatyczkę. Na forum jest temat z instrukcją dorobienia bagnetu dla tych co muszą sprawdzić "namacalnie".
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

siwix pisze: A mógłbyś zdradzić tą tajemnicę? Jest jakaś zależność? Rozumiem, że miałeś na myśli, że przy obecności bagnetu, pomiar w menu serwisowym jest niedostępny? Jeżeli rzeczywiście te dwie rzeczy są ze sobą powiązane, to pytanie czy jest to tylko kwestia "zaptaszkowania" odpowiedniej funkcji w SD czy coś więcej. Nie wierzę, żeby czujnik/czujniki poziomu oleju nie był w ogóle dostępny przy obecności bagnetu :mysli:.
Trzeba zmienić kodowanie zegarów, np. na Niemcy i do menu serwisowego wróci opcja z poziomem oleju, a do menu "normalnego" wróci opcja pomiaru poziomu oleju.

Z jakiego rynku jest Twoja :mb: ?

Ja miałem w drugą stronę, ktoś na przeglądzie przestawił kodowanie z Niemiec na PL, dobrze że mnie coś tknęło sprawdzić poziom oleju po kilku tys km bo przy tym kodowaniu nie ma informacji o zbyt niskim poziomie oleju w silniku.
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Post autor: siwix »

Wersja dla większych masą żeby zmusić do ruchu :szok:
Bagnet bagnetem ale mogli dać info na blacie.
Ciekawe czym się sugerowali że jedne mają info a inne bagnet.

[ Dodano: 2015-03-22, 21:10 ]
sq5npb pisze:
siwix pisze: A mógłbyś zdradzić tą tajemnicę? Jest jakaś zależność? Rozumiem, że miałeś na myśli, że przy obecności bagnetu, pomiar w menu serwisowym jest niedostępny? Jeżeli rzeczywiście te dwie rzeczy są ze sobą powiązane, to pytanie czy jest to tylko kwestia "zaptaszkowania" odpowiedniej funkcji w SD czy coś więcej. Nie wierzę, żeby czujnik/czujniki poziomu oleju nie był w ogóle dostępny przy obecności bagnetu :mysli:.
Trzeba zmienić kodowanie zegarów, np. na Niemcy i do menu serwisowego wróci opcja z poziomem oleju, a do menu "normalnego" wróci opcja pomiaru poziomu oleju.

Z jakiego rynku jest Twoja :mb: ?

Ja miałem w drugą stronę, ktoś na przeglądzie przestawił kodowanie z Niemiec na PL, dobrze że mnie coś tknęło sprawdzić poziom oleju po kilku tys km bo przy tym kodowaniu nie ma informacji o zbyt niskim poziomie oleju w silniku.
Moje autko jest z Niemiec i zawsze tutaj było, a opcji nie ma. Raczej w niemieckim ASO nikt nie zmieniał kodowania na PL
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, o 21:11 przez siwix, łącznie zmieniany 2 razy.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Trochę się zakręciłem i nie zobaczyłem że Was dwóch ma ten sam problem :)

U kolegi Numezik jest kod dostawy do PL, więc tym się zasugerowałem.

U Ciebie, pytanie czy w M272E25 w ogóle taka informacja szła do zegarów? W 2006 MB spowrotem zaczał wkładać bagnet i nie jest powiedziane że Twój czujnik w misce podaje dokładny poziom oleju, może tylko dawać sygnał o zbyt niskim poziomie. NIe mam wiedzy w tym temacie.
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Ja na bank bagnetu NIE MAM. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
nunezik
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 8 kwie 2014, o 17:49
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nunezik »

supi pisze:A no właśnie, bo normalnie nie jest on dostępny i nawet go dokupić nie można. Chyba, że jako narzędzie serwisowe. Ja mam zatyczkę. Na forum jest temat z instrukcją dorobienia bagnetu dla tych co muszą sprawdzić "namacalnie".
supi faktycznie natrafiłem kiedyś na ten wątek i rzeczywiście można z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że była/jest taka zależność, tj. brak bagnetu = pomiar w menu użytkownika i/lub precyzyjny w menu serwisowym; obecność bagnetu = brak wymienionych. Dziwna i nielogiczna jak dla mnie procedura ze strony :mb:. IMHO w dzisiejszych czasach dla wygody i komfortu powinien być pomiar elektroniczny, a bagnet jako standard, niezawodność pomiaru i swego rodzaju tradycja, obecny pod maską. W W169 z CDI pod maską z 2005r. miałem i jedno i drugie, ale może dlatego że był to swego rodzaju unikat, wersja wyposażenia robiona typowo pod zamówienie dla Helmuta. Ech piękna i mocna była bestia :placz:

[ Dodano: 2015-03-23, 21:15 ]
sq5npb pisze:Trzeba zmienić kodowanie zegarów, np. na Niemcy i do menu serwisowego wróci opcja z poziomem oleju, a do menu "normalnego" wróci opcja pomiaru poziomu oleju.
Z jakiego rynku jest Twoja :mb: ?
Ja miałem w drugą stronę, ktoś na przeglądzie przestawił kodowanie z Niemiec na PL, dobrze że mnie coś tknęło sprawdzić poziom oleju po kilku tys km bo przy tym kodowaniu nie ma informacji o zbyt niskim poziomie oleju w silniku.
sq5npb czy podane przez Ciebie informacje są pewne, czy należą do "ja tak miałem"? Dlaczego akurat "np. Niemcy", a nie np. Austria, albo np. Belgia? Czy, jak to ująłeś, zakodowanie zegarów na PL aż tak drastycznie zmienia menu, że nawet informacja o zbyt niskim poziomie oleju nie jest wyświetlana - to informacja raczej kluczowa dla bezpieczeństwa silnika i brzmi to jak absurd :mysli:. Mógłbyś rozwinąć tą informację i jej pochodzenie?
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, o 21:17 przez nunezik, łącznie zmieniany 1 raz.
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Opowiem moją historię : auto z niemiec, pomiar w menu, bagnetu brak. Po przeglądzie w pewnej firmie pod W-wą, po przejechaniu paru tys km postanowiłem zmierzyć poziom oleju a to niespodzianka - brak menu pomiaru.

Po podłączeniu SD okazało się że w w/w warsztacie zmieniono kodowanie zegarów na PL i stąd brak menu pomiaru oleju. Po odwróceniu zmian na takie ustawienia jak być powinny wszystko wróciło do normy. Czy będzie działać na innych krajach - jeśli pierwotnie opcja ta była aktywna to tak, mnie to nie interesowało.

Co do informacji o zbyt niskim poziomie oleju - taka informacja jest wyświetlana zawsze, ale dopiero gdy masz 1,5L mniej niż poziom max w M271, normalnie menu pomiaru poziomu pokazuje brak już od 0,5L dolewki (wywołane przez użytkownika). Jak dla mnie 1,5L to stanowczo zbyt dużo żeby czekać do dolewki.
Piotruś
C180K
nunezik
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 8 kwie 2014, o 17:49
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nunezik »

sq5npb dzięki za info. Czyli u siebie nie miałeś ani bagnetu ani pomiaru w menu. Ciekawa sprawa. Dobrze, że skończyło się... dobrze :ok:
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

nunezik, Okolice nowego stadionu, podam Ci numer prywatny daj jakiegoś sms-a (bo z reguły nie mam jak odebrać) i oddzwonię chętnie zmierzę się z tym :)
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
Awatar użytkownika
andrzej19994
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 9 sty 2015, o 16:40
VIN:
Lokalizacja: Włocławek

Ile potrzeba oleju ?

Post autor: andrzej19994 »

Witam !
Przyszła pora na wymianę oleju. Samochód został świeżo zakupiony , chciałbym dowiedzieć się ile potrzeba zakupić oleju. Mercedes w203 c200 Kompressor 1.8 (163 KM) rok 2005 . Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Awatar użytkownika
jonnnn
VIP
Posty: 45
Rejestracja: 31 sty 2015, o 12:47
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jonnnn »

Ja wlasnie wczoraj wymienialem u siebie w :mb: 2.0 kompressor i weszlo mi 7 litrow takze kup sobie 2x4 l oleju i bedziesz pewny ze Ci nie zabraknie..pozdrawiam
W203 2.0 KOMPRESSOR 2001 ELEGANCE

WDB2030451A127407
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”