Felgi, a opony typu Run on flat

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

filipw203 pisze:Uparłem się, bo w miejscu stałego zapasu mam LPG (tu "hejterzy" - aaaaa! gaz do Mercedsa!!!!)

Pełne koło w bagażniku nie jest najlepszym pomysłem, w sumie kupiłem ten samochód trochę ze względu na typ kombi, a to koło zajmuje chyba połowę przestrzeni.
No rozumiem teraz parcie. Ujmę to tak. Ja bym szukał opony RF dedykowanej do H2 konkretnie JEŚLI JUŻ skoro fele MB są H2, bo "może być" w tym przypadku to trochę za mało, żeby nie narobić sobie bardziej niż. Napisz kilka maili do producentów ze stron i poczytaj co odpiszą. :tak: Pianka ... myślę nie głupio jak na Twoje potrzeby przy naormalnej oponie tym bardziej, że coraz więcej nowych aut wyjeżdża tylko z pianką fabrycznie i często nawet dojazdówka jest w opcji. Żaden aj waj a zachowujesz funkcjonalność. :tak:

RF trafił do cywilnych aut jako dodatkowy bajer do wielu marek za dopłatą ale czy ma sens tak na co dzień? Powiem inaczej a Ty skumasz o co mi chodzi jak sądzę. Każda marka ma również w swojej ofercie auta w programie specjalnym gdzie możesz zamówić furkę również wyłożoną na przykład klewarem lub pochodnymi z szybami włącznie i RF a nawet "zbrojonymi" oponami ... z wiadomych względów. Wyobraź sobie, że kupujesz takie auto z rynku wtórnego. Opony zużyte a klewar na szybach do wymiany, bo w słoneczej pogodzie jak w Afryce traci właściowśi po pół roku a w naszym klimacie powiedzmy do dwóch lat maks. Kupisz jako cywilny użytkownik nowe opony jak w ORI i dasz wyłożyć od nowa szyby klewarem? Raczej nie, bo po co? Pomijam inne obciążenia występujące w związku z taką konfiguracją jak waga auta i związane z tym kwestie. :tak:

Reasumując. Masz czujniki ciśnienia to fajnie, kup se fajne normalne oponki, wrzuć piankę do bagażnika z kompresorkiem a jak jedziesz gdzieś dalej to trzymaj w garażu dojazdówkę z podnośnikiem i kluczem na takie okazje. Ja bym tak zrobił. :ok:
Ostatnio zmieniony 18 mar 2015, o 20:53 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
filipw203
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 3 mar 2015, o 00:23
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: filipw203 »

Chyba nawet pisanie maili oleję.

Pirelli akceptuje H2, ale z pewną doża nieśmiałości.

http://www.pirelli.com/tires/en-us/car- ... technology

Inni podejrzewam tak samo.


Generalnie przecież jest Assistance,do tego niektórzy producenci opon chyba dorzucają swoje Assistance, to już razem dwa.

No to chyba czas o felgach i oponach pomyśleć....ale to już rozmowa pod innym szyldem "topic".
C240 4MATIC
WDB2032811F702255
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Z tego linku który wkleiłeś. Kropka nad "i". :tak:



After a loss of pressure, the rims should be inspected to ensure they haven't been damaged.
Damaged or deformed rims should always be replaced prior to mounting a new Run Flat tire.
Pirelli recommends the use of Extended Hump rims (EH2), which reduce the risk of bead unseating in case of loss of pressure.

Is it possible to fit a self-supporting run flat tyre on standard H2 rims? If so, will it still work as a run flat tyre and what are the implications?

Yes it is possible, although Pirelli strongly recommends that EH2 rims be used because they guarantee improved retention of the tyre bead down to zero inflation pressure. In the event of run flat operation at zero pressure with H2 rims, provided that a Pirelli self-supporting run flat tyre is used in conjunction with a Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) or air pressure warning system, the tyre will maintain its run flat characteristics. A TPMS is absolutely necessary to alert the driver that the tyre has lost pressure
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”