1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
REVO
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2014, o 18:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: REVO »

Kompletny nowy rozrząd z kołami można wymienić za 1800 zł z robocizną.
Można też za 5 tys. zł. Kto co woli.

Co do kosztów sprawdzenia, ja zapłaciłem 70 zł.
SLK R171 200 kompressor
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

REVO, czyli jakie koła masz na myśli przy cenie 1800 zł z robocizną. Regenerowane czy używki? :usmiech:
REVO pisze:
no i co złożyli na starych uszczelkach za te 70zł ? :usmiech: Nowe uszczelki chyba kosztują nieco więcej. :usmiech:

A mały podał obecne ceny kół :rotfl:
maly919 pisze:- poz. 135 – A2710500900 – 2119zł brutto 5 dni (detal 2940,68zł brutto)
- poz. 132 – A2710500800 – 2119zł brutto 5 dni (detal 2940,68zł brutto)
Ostatnio zmieniony 27 lut 2015, o 10:24 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

REVO pisze:Kompletny nowy rozrząd z kołami można wymienić za 1800 zł z robocizną.
Można też za 5 tys. zł. Kto co woli.

Co do kosztów sprawdzenia, ja zapłaciłem 70 zł.
Napiszesz coś więcej na tyle ile możesz opisać sprawę? Czy koszt sprawdzenia to koszt tylko robocizny bez uszczelek? :tak:
CL203 WDB2037461A802397
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Albo wymienili tlyko łańcuch, mówiąc, że wymienili wszystko :wysmiewacz:
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
REVO
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2014, o 18:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: REVO »

Zdecydowałem się na koła regenerowane od kolegi SPaweł.
Mechanik był wrażeniem jakości regenerowanych kół.
Co z tego wyjdzie na dłuższą metę - zobaczymy, niemniej jednak porównanie ceny nowych kół do regenerowanych moim zdaniem składania do eksperymentu.
Kół używanych nie polecam, handlarze wołają zaporowe ceny.
Najtańszy rozrząd nowy na allegro to koszt 4 tys. zł. Do tego robocizna.

Co do mojej ceny, w jej skład wchodzi wymiana klocków ATE z przodu (wraz z ceną klocków) i regulacja hamulca ręcznego.

Piszę o rozrządzie po to, aby ludzie nie przerażali się kosztami, bo można je naprawdę zminimalizować. Nie ma co ukrywać, że koszt ok 5 tys. zł w wymianę rozrządu w motorze 1.8 to gruba przesada. Takie kwoty można ponieść przy motorze V8
SLK R171 200 kompressor
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Revo czyli za wymianę kół by Spawel, łańcuch, rozrząd, napinacz, uszczelki kpl. zapłaciłeś w sumie 1800,00pln czy w tą cenie masz jeszcze wymianę klocków ATE z klockami i regulację? :mysli:

Rozmawiałem dzisiaj z właścicielem (starszy pan z sąsiedztwa) 203 C200 m271 z 2002. Ma obecnie nakulane 160 tysięcy od nowości i na 98 tys. przebiegu w ASO miał robiony rozrząd z nastawnikami. Koła były złom jak opowiadał a łańcuch można było zrzucić z kół bez rozkuwania. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
REVO
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2014, o 18:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: REVO »

Tak :usmiech:
Jedyne co nie było wymieniane to górny ślizg, ponieważ był ok.

Mój miał 148 tys. km. Koła pogubiły zęby, część się wytarła. Wyskoczył błąd wypadania zapłonów na 1 cyl. Później błąd położenia wałka rozrządu. Wymieniłem w ostatniej chwili można powiedzieć.
SLK R171 200 kompressor
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

No to rzeczywiście świetna cena ale nie będę pytał o szczegóły. Dobrze, że wymieniłeś na czas i nie zaliczyłeś babola ... znam to uczucie. :STRES: Check Ci się zapalił? :mysli:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
wasiliew
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

REVO pisze:Koła pogubiły zęby, część się wytarła. Wyskoczył błąd wypadania zapłonów na 1 cyl. Później błąd położenia wałka rozrządu.
U mnie to samo, jedno kolo padlo, wyciagniecie lancucha 8st.

Kupione:
- 2 kola ladne uzywki + napinacz 800zl
- lancuch ori IWIS 190zl
- zaslepka napinacza 17zl

Robota okolo 550zl we wtorek.

Takze pakiet startowy po zakupie okolo 2tys zl.

Jestem dobrej mysli.
W203 C180T kompressor '06 WDB2032461F829195

Obrazek
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

No stary odważnie. Przy tej różnicy w cenie zdecydowanie bym kupił koła od Spawla za tysiaka ale każdy sobie rzepkę skrobie. Potrzebujesz jeszcze uszczelki mistrzu. :tak:

Ciesz się, że masz pakiet startowy za dwa klocki choć te używane nastawniki no nie wiem (do kontroli po 60 tysiącach na bank), bo niektórzy tu mieli od 6,5 pln wzwyż niestety i do dzisiaj regularnie zaliczają godzinki u psychoanalityka. :mysli:
Ostatnio zmieniony 4 mar 2015, o 17:05 przez Smart, łącznie zmieniany 2 razy.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
wasiliew
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Smart, bedzie dobrze.

uszczelka jest konieczna? Co jak sie nie zmieni? Pytam z ciekawosci bo nie kosztuje duzo wiec kupie

[ Dodano: 2015-03-04, 17:40 ]
takie kola ladnie wygladaja
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C180T kompressor '06 WDB2032461F829195

Obrazek
spawel
VIP
Posty: 220
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
VIN: WDB2030461A828407
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spawel »

wasiliew pisze:takie kola ladnie wygladaja
Co to za koła są na fotce img4820? Nie są to oryginały, choć wnętrze (piasta) wygląda na ori. To chyba nie te używki, o których pisałeś bo zęby jak nowe?
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
Alpa-Chino
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 3 sty 2015, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ellesmere Port, UK

Post autor: Alpa-Chino »

Panowie,

Mam pytanie, bo będę wymieniał u siebie też rozrząd, pytanie jest takie - czy do tego potrzeba jakichś specjalnych narzędzi - nie mówię o zakuwaniu łańcucha, tylko o ustawianiu samego rozrządu. Ile Was robocizna kosztowała i jeśli macie taką wiedzę, powiedzcie mi proszę co tam jest dokładnie do zrobienia i ile czasu zajęło to Waszym mechanikom. Pytam o to dlatego, że mi tu w Anglii wychodzi najdroższa robocizna i chciałbym mniej-więcej znać czasochłonność tego zabiegu, to mi umożliwi oszacowanie czy ceny które mi tutaj przedstawiają są jakieś ludzkie, czy po prostu liczą na moją niewiedzę.

Z góry dzięki pozdrawiam,

Łukasz
W203, 230k 189KM, 2004r, WDC2030402R157100
Awatar użytkownika
wasiliew
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

spawel pisze: wasiliew napisał/a:
takie kola ladnie wygladaja


Co to za koła są na fotce img4820? Nie są to oryginały, choć wnętrze (piasta) wygląda na ori. To chyba nie te używki, o których pisałeś bo zęby jak nowe?
No to są dokładnie te koła, które kupiłem. Skoro piszesz, że wyglądają jak nowe to jestem mega zadowolony. Wyciągniete z auta po stłuczce.

Alpa-Chino, podpowiem, że w ASO czas przewidziany na rozrząd to 5,5h.
Smart pisze:Potrzebujesz jeszcze uszczelki mistrzu
Powiedzcie jeszcze proszę czemu trzeba wymieniać tą uszczelką pod pokrywą zaworów?
W203 C180T kompressor '06 WDB2032461F829195

Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz361
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: śląskie

Post autor: mariusz361 »

Ja tam uszczelki nie wymieniłem i już rok ani kropelki nie cieknie...ale wiesz tu na zapas wszystko wymieniają;)
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”