Biegi nie chcą wchodzić przy włączonym silniku

Moderator: Dziki Mar

Omerta
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 2 mar 2015, o 13:29
VIN:
Lokalizacja: Zakopane-Wieden

Biegi nie chcą wchodzić przy włączonym silniku

Post autor: Omerta »

od wczoraj mam problem z moim mercedesem c-200 Classic ,2000r, 2.0 l
przy wyłączonym silniku biegi wchodzą jak powinny, problem zaczyna się kiedy odpalę auto i próbuje wrzucić jedynkę która bardzo ciężko wchodzi tak samo jak 2,3,4,5,6 :dobani:
wywnioskowałem ze jest to problem ze sprzęgłem bo kiedy je wcisnę do końca i daje gazu to auto jedzie dalej .. znalazłem identyczny temat na forum VW Golfa i okazało się ze nie jest konieczna w tym przypadku wymiana calego sprzęgła(duzy koszt) tylko wystarczy wymienić łożysko dociskowe...

będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś mi poradzi jak rozwiązać ten problem ... mam nadzieje ze nie trzeba będzie wymieniać całego sprzęgła .. proszę o szybka odpowiedz i z góry dziękuje :)

:mb:
Ostatnio zmieniony 2 mar 2015, o 16:04 przez Omerta, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Baile
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 19 gru 2012, o 10:16
VIN:
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Baile »

Proponuje najpierw tutaj sobie poczytać viewtopic.php?t=102
CL203 220 CDI Sport Edition+
2037082A834008

W209 CLK 200 Kompressor
2093422F122151
Omerta
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 2 mar 2015, o 13:29
VIN:
Lokalizacja: Zakopane-Wieden

Post autor: Omerta »

Baile pisze:Proponuje najpierw tutaj sobie poczytać viewtopic.php?t=102
dobry pomysł, lepiej późno niz wcale
C-200 CDI 2.0 diesel
WDB2030041A058110
Awatar użytkownika
Baile
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 19 gru 2012, o 10:16
VIN:
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Baile »

Wymiana samego łożyska nie pomoże, wszystko wskazuje, że będziesz musiał wymienić cały komplet.
CL203 220 CDI Sport Edition+
2037082A834008

W209 CLK 200 Kompressor
2093422F122151
Omerta
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 2 mar 2015, o 13:29
VIN:
Lokalizacja: Zakopane-Wieden

Post autor: Omerta »

Baile pisze:Wymiana samego łożyska nie pomoże, wszystko wskazuje, że będziesz musiał wymienić cały komplet.
Dzięki za opd :)mam jeszcze jedno pytanie;nie wiesz czasem czy w tym modelu jest sprzęgło 2 masowe ? i czy ma siłownik sprzęgła w łożysku oporowym?
C-200 CDI 2.0 diesel
WDB2030041A058110
Awatar użytkownika
Baile
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 19 gru 2012, o 10:16
VIN:
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Baile »

Z tego co wiem, to w silniku 203.004 jest dwumasa.
CL203 220 CDI Sport Edition+
2037082A834008

W209 CLK 200 Kompressor
2093422F122151
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Omerta, to komplet sprzęgła dla Ciebie ( jeżeli zdecydujesz się wymieniać ) po nr OEM:
dwumas - A 611 030 16 05
docisk - A 000 252 33 11
tarcza - A 000 252 60 05


[ Dodano: Pon 02 Mar, 15 20:00 ]
Natomiast dwumas jak się kończy, to w sposób charakterystyczny przy ruszaniu szarpie. Z resztą tak czy inaczej gdy skrzynia jest zdjęta i tak trzeba ocenić stopień zużycia każdego elementu :bezradny:
Co do sprzęgła zobacz najpierw czy problem z wrzucaniem biegów i "ciągnięciem" po wrzuceniu biegu występuje również po kilkakrotnym naciśnięciu pedału.

[ Dodano: Pon 02 Mar, 15 20:06 ]
http://allegro.pl/mercedes-w203-w208-wy ... 77712.html taki wysprzęglik/łożysko oporowe u Ciebie występuje z nr OEM A 000 254 15 08. Jest to układ hydrauliczny, więc zanim coś zrobisz warto sprawdzić szczelność i odpowietrzyć. Raczej z tym do warsztatu, choć układ pod kątem wycieków sam możesz sprawdzić.
Omerta
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 2 mar 2015, o 13:29
VIN:
Lokalizacja: Zakopane-Wieden

Post autor: Omerta »

Dzięki wielkie za profesjonalna pomoc :ok: .. wszystko juz wiem, teraz trzeba tylko naprawić i znow sie cieszyc z jazdy moja :mb: pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 2 mar 2015, o 20:31 przez Omerta, łącznie zmieniany 1 raz.
C-200 CDI 2.0 diesel
WDB2030041A058110
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Omerta, zanim wymienisz nalpierw spróbuj wymienić płyn od hamulców z odpowietrzeniem całego układu... Sprzęgło pracuje na tym samym płynie więc je należy również odpowietrzyć...
Też chciałem wymieniać sprzęgło ale jak wymieniłem płyn i odpowietrzyłem poprawnie układ to sprzęgło chodzi o wiele lepiej i łapie na samej górze :).
Spróbuj nic nie zaszkodzi.
I biegi lepiej chodzą ;p
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Omerta
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 2 mar 2015, o 13:29
VIN:
Lokalizacja: Zakopane-Wieden

Post autor: Omerta »

Gabrielll pisze:Omerta, zanim wymienisz nalpierw spróbuj wymienić płyn od hamulców z odpowietrzeniem całego układu... Sprzęgło pracuje na tym samym płynie więc je należy również odpowietrzyć...
Też chciałem wymieniać sprzęgło ale jak wymieniłem płyn i odpowietrzyłem poprawnie układ to sprzęgło chodzi o wiele lepiej i łapie na samej górze :).
Spróbuj nic nie zaszkodzi.
I biegi lepiej chodzą ;p
miałeś ten sam problem ze sprzęgłem co ja i wymiana płynu + odpowietrzenie pomogło ?
Ostatnio zmieniony 2 mar 2015, o 21:09 przez Omerta, łącznie zmieniany 1 raz.
C-200 CDI 2.0 diesel
WDB2030041A058110
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Mi 1 i 2 ciężko szły. Teraz jest ok. Płyn kosztuje u małego 35 zł wiec dużo nie tracisz.
Kiedy tam ostatnio zaglądałeś? Ktoś jeszcze mi pisał na pw że po odpowietrzeniu sprzęgło zaczęło normalnie działać.
Warto zobaczyć.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
kyjo#81
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 28 lis 2014, o 21:14
VIN:
Lokalizacja: śląsk

Post autor: kyjo#81 »

Omerta, witam mam podobny problem jak u Ciebie ze sprzegłem
mam twardy pedał i nie wchodzą biegi.
Jak u Ciebie się skończyła ta sprawa ,dzisiaj oddałem auto do mechanika.

Prosze o info mam 2.2 cdi 143KM 2003rok
w203 CDI220 - 143 KM
VIN: WDB2032061F259937
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Przecież już masz odpowiedź w swoim wątku ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: malyjunak »

Jak odpowietrza się sprzęgło w 220cdi po lifcie?
WDB2032081f703168
kyjo#81
VIP
Posty: 97
Rejestracja: 28 lis 2014, o 21:14
VIN:
Lokalizacja: śląsk

Post autor: kyjo#81 »

odpowietrza sie tak trzeba sprzedać jak najszybciej
i po problemie ;)
w203 CDI220 - 143 KM
VIN: WDB2032061F259937
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”