Nagły spadek mocy - M111

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Marian.
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 23:54
VIN:
Lokalizacja: UK

Post autor: Marian. »

Na mój rozum te anomalia z mocą powodował by zawór 1, gdyby przepuszczał powietrze cały czas. Przepuszczanie zaworu 2 w obie strony powoduje syfienie zaworu 1 spalinami.

Ponadto myślę sobie, że anomalia z mocą powodował by zablokowany którykolwiek z tych zaworów, ale to tylko takie moje przemyślenia.

Błąd P0410 wskazuje na usterkę w układzie o którym mówimy. Pamiętaj jednak, że miałeś olej w kompie, co może powodować „cuda na kiju”.

Chciałbym Tobie jak i innym z takim problemem pomóc, dlatego napisałem co wiem w tym temacie.

I jeszcze jedno, w układach z pompą powietrza błąd P0410 może być spowodowany uszkodzonym przekaźnikiem tej pompy lub uszkodzoną pompą. Ale w M111 z kompressorem takiej pompy nie ma (wykorzystuje się do tego celu kompressor).
Mazda 6 2.0 SE SKYACTIV-G
W204 C180 Kompressor (10/2008) - był
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Coś mi się wydaje, że szukasz przyczyny w złym miejscu.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Driv3rrrr
Użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 15 lis 2014, o 17:48
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Driv3rrrr »

Powiem Wam, że u mnie były takie schizy jak padł czujnik położenia wałka rozrządu. Łapał troszkę temperatury i ciach - rozłączało kompresor
Szukam W203 lub W211
Było W208
Do sprzedania Volvo S80
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Post autor: polofix »

Driv3rrrr pisze:Powiem Wam, że u mnie były takie schizy jak padł czujnik położenia wałka rozrządu. Łapał troszkę temperatury i ciach - rozłączało kompresor
Tu jest inaczej niż w twoim w208. U nas kompresory chodzą cały czas i nie mają sprzęgiełka.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Jak jest błąd na MSG i wchodzi w tryb awaryjny to doładowanie jest tak jakby blokowane mimo tego, że kompresor fizycznie pracuje.

[ Dodano: 2014-11-25, 17:52 ]
Moim zdaniem tak:
Sprawdź wiązki zasilające lamdy oraz same lamdy - to moje podejrzenie a druga kwesta to przepływka...
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Czeslaw92
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2014, o 10:29
VIN:
Lokalizacja: Iława

Post autor: Czeslaw92 »

W moim MB przyczyną okazał sie problem który dokładnie opisał marian. Wyczyściłem zawór nr 1. i był od strony tego 2 zaworu brudny w spalinach , natomiast z drugiej strony był czysty jak łza. Czy ma on byc czysty z obu stron ?
C Klasa W203 M111 2.0 Kompresor
2000 r.
WDB2030451F030529
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Post autor: polofix »

Czeslaw92 pisze:W moim MB przyczyną okazał sie problem który dokładnie opisał marian. Wyczyściłem zawór nr 1. i był od strony tego 2 zaworu brudny w spalinach , natomiast z drugiej strony był czysty jak łza. Czy ma on byc czysty z obu stron ?
U mnie zawor byl brudny ale od strony tego zaworu zwrotnego. Ale nie w spalinach, tylko w lekko bialej mazi. Tak jak by wilgoc. Z tym ze dzialal prawidlowo nawet przed czyszczeniem.Po wyczyszczeniu dalej to samo. Czyli jak kolega Marian pisze to zawor zwrotny niesprawny.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Marian.
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 23:54
VIN:
Lokalizacja: UK

Post autor: Marian. »

Gabrielll pisze:Jak jest błąd na MSG i wchodzi w tryb awaryjny to doładowanie jest tak jakby blokowane mimo tego, że kompresor fizycznie pracuje.

[ Dodano: 2014-11-25, 17:52 ]
Moim zdaniem tak:
Sprawdź wiązki zasilające lamdy oraz same lamdy - to moje podejrzenie a druga kwesta to przepływka...
Ja też się z tym zgadzam. W przypadku w/w usterek klapa recyrkulacji powietrza może być cały czas otwarta i kompresor będzie pracował cały czas w obiegu wewnętrznym , czyli tak jak na wolnych obrotach. Tylko, że wtedy system będzie wyrzucał pewnie błędy - usterki: sond, przepływki.

Mimo powyższego nadal podtrzymuje wszystko co tutaj dotychczas napisałem. Myślę, że nawet w przypadku sprawnych sond lambda i przepływomierza , ale z przepuszczającym w obie strony zaworem zwrotnym 2 będą anomalia z mocą silnika. Takie jak opisuje kol. Polofix, który jak napisał: przepływomierz wymienił, a problem pozostał.

Myślę tak ponieważ: gdy zawór zwrotny 2 przepuszcza w obie strony to spaliny zasyfiają zawór 1 (w momencie kiedy nie ma jeszcze objawów – spadek mocy, a zawór 1 normalnie działa i przez większość czasu jest zamknięty). Na skutek czego zawór 1 może zacinać się w pozycji otwartej i w momencie, gdy dodajemy gazu, kompresor będzie pompować powietrze poza dolotem także do układu wydechowego. Sprawne sondy lambda dostają wtedy dużo tlenu i wysyłają sygnał do kompa, aby ten nie zamykał klapy recyrkulacji powietrza, tylko trzymał ją w pozycji otwartej. Jak już wspomniałem kompresor będzie pracował wtedy w obiegu wewnętrznym, czyli tak jak na wolnych obrotach. Nie będzie doładowania, co objawia się brakiem mocy silnika. Po tym fakcie kompresor przestanie pompować powietrze do wydechu i wszystko wróciło by do normy, ale gdy sondy lambda wyślą sygnał do kompa, aby ten zamknął klapę recyrkulacji powietrza cały proces się powtórzy, bo kompresor znowu zacznie pompować powietrze do wydechu. I tak cyklicznie bez końca: brak doładowania i brak mocy.

Na koniec dodam, że warto było by sprawdzić stan elektrod świec zapłonowych w przypadku, gdy ktoś jeździł z taką usterką przez jakiś czas. Nawet w przypadku, gdy świece przed jej wystąpieniem były nowe. A po to, aby nadal „rozkoszować się z jazdy w blasku gwiazdy”, pamiętając o tym, że „diabeł tkwi w szczegółach”.

I to na tyle moich przemyśleń. Jeżeli napisałem cos źle, co może wprowadzać kogoś w błąd, to proszę mnie poprawić, gdyż żadnym specem od MB nie jestem.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2014, o 09:59 przez Marian., łącznie zmieniany 2 razy.
Mazda 6 2.0 SE SKYACTIV-G
W204 C180 Kompressor (10/2008) - był
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Post autor: polofix »

Znalazlem jedna jedyna aukcje z takim zaworkiem
http://allegro.pl/show_item.php?item=4832361579
Wkrotce zamontuje.
Przepraszam za pisownie, ale nie pisze teraz na komputerze.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Marian.
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 23:54
VIN:
Lokalizacja: UK

Post autor: Marian. »

Wychodzi na to, że przypadek kol. Czeslaw92 jest ewidentnie przykładem tego co napisałem w poście powyżej.
Natomiast u Ciebie kol. Polofix zastanawia mnie to:
polofix pisze:Ale nie w spalinach, tylko w lekko bialej mazi.
brak śladu spalin.
Mazda 6 2.0 SE SKYACTIV-G
W204 C180 Kompressor (10/2008) - był
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Post autor: polofix »

Marian. pisze:Wychodzi na to, że przypadek kol. Czeslaw92 jest ewidentnie przykładem tego co napisałem w poście powyżej.
Natomiast u Ciebie kol. Polofix zastanawia mnie to:
polofix pisze:Ale nie w spalinach, tylko w lekko bialej mazi.
brak śladu spalin.
I to brudny tylko od strony tego zaworka. Ale to jakaś stara maź. A reszta czystawa od strony ssącego. Przyjdzie rurka, to wymienię ten zawór. Jest tam bardzo trudny dostęp i nie wiem czy sobie poradzę. Ten zawór jest chyba nakręcony na rurkę i mam nadzieję że się odkręci od niej.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Czeslaw92
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2014, o 10:29
VIN:
Lokalizacja: Iława

Post autor: Czeslaw92 »

Koledzy, Problem sie powtórzył. wczoraj był spadek mocy dziś znów aż doszło do pierwotnego momentu ( ledwo sie buja.) Jestem pewny że to sprawka tych zaworów. Spróbuje ponownie wyczyści EGR i przy okazji sie poświęcę i wyczyszcze ten 2 do któego tak cięzko dojśc jezeli to nie pomoze to nie wiem , załamka.
C Klasa W203 M111 2.0 Kompresor
2000 r.
WDB2030451F030529
Marian.
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 23:54
VIN:
Lokalizacja: UK

Post autor: Marian. »

polofix pisze:Ten zawór jest chyba nakręcony na rurkę
Ten zawór zwrotny jest wkręcony w rurkę , a nie nakręcony.

Polofix, a jak sprawdzałeś zawór 2 to, czy był brudny od spalin od strony jak na foto poniżej pokazuje strzałka. Bo jak czysty, to może się tylko zawór 1 zawiesza w pozycji otwartej lub faktycznie coś nie tak z przepływomierzem, albo jeszcze co innego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mazda 6 2.0 SE SKYACTIV-G
W204 C180 Kompressor (10/2008) - był
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Post autor: polofix »

Marian. pisze:
polofix pisze:Ten zawór jest chyba nakręcony na rurkę
Ten zawór zwrotny jest wkręcony w rurkę , a nie nakręcony.

Polofix, a jak sprawdzałeś zawór 2 to, czy był brudny od spalin od strony jak na foto poniżej pokazuje strzałka. Bo jak czysty, to może się tylko zawór 1 zawiesza w pozycji otwartej lub faktycznie coś nie tak z przepływomierzem, albo jeszcze co innego.
Do dwójki to ja nie mogłem się dostać, bo jest do niego słaby dostęp i idzie instalacja LPG.
Jak przyjdzie zawór to spróbuję go wymienić.
Ciekawe jeszcze jakim kluczem go się wykręca. Może bym sobie dogiął jakiś.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Czeslaw92
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2014, o 10:29
VIN:
Lokalizacja: Iława

Post autor: Czeslaw92 »

KOledzy !okazało sie że u mnie zawór NR 1. Jak pewnie też nr 2(w nie których wersjach jest to jeden zawór) przepuszcza powietrze jak napisał marian i nie ma mocy . Więc mój mechanik stwierdził trzeba to wymienić Narazie zaślepił mi to korkiem i samochód dostał nowe życie wiadomo żę na dłuższą mete to lipa. Jednak u mnie w mieście niegdzie tego nie mają ! nawet w katalogach.... Maskara... Wiecie może Gdzie moge dostać te części np jakaś strona internetowa I jaki jest koszt ?
C Klasa W203 M111 2.0 Kompresor
2000 r.
WDB2030451F030529
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”