Ciąg dalszy zmagań z ASB

Moderator: Dziki Mar

scaraab
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2014, o 21:53
VIN:
Lokalizacja: Krk

Post autor: scaraab »

konwerter? Pomyliłem coś? To to takie co jest między skrzynią a wałem: przekazuje napęd i wygląda jak spodek kosmiczny :rotfl: :rotfl: A może między skrzynią a silnikiem... hmm nie wiem nie jestem mechanikiem. W każdym razie jeszcze raz sprawdzamy wszystko po kolei zapewne zaczynają od płyty bo to się "wyciąga" a nie rozbiera cały napęd... Uruchomić i koniec przygody z tym :mb: :yyy:

[ Dodano: 2014-11-25, 22:48 ]
http://allegro.pl/konwerter-sprzeglo-me ... 56626.html

nie nic nie pomyliłem... :)

Supi: :ok:
Ostatnio zmieniony 25 lis 2014, o 22:49 przez scaraab, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Konwerter , jak nazwa wskazuje , przekształca coś na coś . Ty masz tam sprzęgło hydrokinetyczne .. Ja wiem , że może konwerter fajniej brzmi , tak jak nazywanie silnika agregatem , ale dbajmy o język i poprawne nazewnictwo .
ps I tak nic nie przebije na allegro wielu ANTRAP do samochodów :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
scaraab
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2014, o 21:53
VIN:
Lokalizacja: Krk

Post autor: scaraab »

no więc skrzynia była dobra... była bo zmieliło z jakiegoś powodu sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) i posłało do skrzyni cały gruz z tego cudownego wynalazku. Pomimo ryzyka że skrzynię szlag trafił Skrzyniarz dziś do mnie zadzwonił i mówi że przetrwała to nie naruszona. Nie mniej musi całą rozebrać do ostatniej śrubki, umyć, oczyścić chłodnicę, przewody, wymiana uszczelek, simmeringów, czyszczenie płyty, konwerter idzie do regeneracji, nowy płyn w całości, filtry itd. Stąd więc te kłopoty z przerzucaniem biegów. Sprzęgło powoli padała, sypało opiłkami które przez chłodnicę z czasem zaczęły dostawać siędo hydrauliki i generowały kłopoty z przerzucaniem biegów. W końcu konwerter padł i auto stanęło. Wg Skrzyniarza usterka typowa dla Merca ale po trzystu tysiącach a nie po 80.

[ Dodano: 2014-12-03, 15:16 ]
Dzwonili z firmy regenerującej sprzęgło hydrokinetyczne: zrobili test na obecność glikolu: mam jeszcze pierdolniętą chłodnicę... Wszystko co może się zepsuć w mercedesie jest zepsute. Typowa konstrukcja "zepsuj się po gwarancji". Wystarczyło 3% glikolu aby poodklejać okładziny cierne w sprzęgle i je zemleć. Ale nie jestem sam w tych problemach z :mb: gość opowiada że na porządku dziennym są nowe merce 1-2 latki z padniętymi skrzyniami z powodu chłodnic. Ależ mercedes obniżył loty jeśli chodzi o jakość... :(

Fura już hula. Teraz już wiem w czym tkwi przyjemność posiadania automatu. Okazuje się też że uszczelka pod głowicą jest ok. A szlam na korku od zbiorniczka wyrównawczego to olej skrzyni biegów. Więc ten problem z głowy. Nie mniej to moja ostatnia przygoda z automatyczną skrzynią biegów. Spalanie, dynamika, masa auta, i przede wszystkim awaryjność (nie ważne że klasyczna skrzynia czy DSG i jej problemy z mechatroniką). Tylko manual. No i nigdy więcej :mb: :yyy:
Ostatnio zmieniony 27 gru 2014, o 15:05 przez scaraab, łącznie zmieniany 3 razy.
misiek5123
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 11 cze 2013, o 15:36
VIN: WDB2030421A598116
Lokalizacja: Warszawa

sprzęgło hydrokinetyczne

Post autor: misiek5123 »

A jednak to sprzegło ;) polecam poczytać http://sprzegladoaut.pl/sprzeglo-hydrokinetyczne,583/ zawsze lepiej wiedzieć więcej.
(y)
scaraab
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2014, o 21:53
VIN:
Lokalizacja: Krk

Post autor: scaraab »

Już nie muszę. :hurra: Auto sprzedane daleko bo aż do Oslo. :hurra: Ja już mam dużego "manualnego" Vana. Mam nadzieję że pochodzi. :mysli:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”