Wyjmowanie płytki z układem scalonym z kluczyka

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

Uwaga, uwaga! Do wymiany elektroniki w nowym kluczyku nie potrzebujecie ŻADNYCH narzędzi, poza zwykłym płaskim śrubokrętem.

Tutaj jest to opisane (od 0:26)

https://www.youtube.com/watch?v=cINrKin06ts

Wychodzi na to, że w kluczyku zostawili dla nas specjalny uchwyt.
Mercedes to jednak marka, która nie robi gluciarstwa.
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Ustosunkuję się tak: zainteresował mnie ten filmik, miałem akurat na "podorędziu" parę ćwiczebnych kluczyków, wiem dokładnie jak ten patent działa, i obejrzałem film co najmniej kilka razy - nawet na "stop-klatce". Po chyba dziesięciu próbach i zniszczeniu jednej blokady (ten biały pręcik z plastiku) udało mi się (tak: UDAŁO) wysunąć elektronikę podanym sposobem. Dalej jednak nie wiem DLACZEGO bo to, co dzieje się na filmie przeczy zdrowemu rozumowi. Oczywiście nie każdy ma jakieś "ćwiczebne" kluczyki, dlatego polecam jednak mój sposób z zagiętym drucikiem. Są największe szanse, że niczego się nie popsuje.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2014, o 22:05 przez Gerri, łącznie zmieniany 1 raz.
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

Gerri pisze:Ustosunkuję się tak: zainteresował mnie ten filmik, miałem akurat na "podorędziu" parę ćwiczebnych kluczyków, wiem dokładnie jak ten patent działa, i obejrzałem film co najmniej kilka razy - nawet na "stop-klatce". Po chyba dziesięciu próbach i zniszczeniu jednej blokady (ten biały pręcik z plastiku) udało mi się (tak: UDAŁO) wysunąć elektronikę podanym sposobem. Dalej jednak nie wiem DLACZEGO bo to, co dzieje się na filmie przeczy zdrowemu rozumowi. Oczywiście nie każdy ma jakieś "ćwiczebne" kluczyki, dlatego polecam jednak mój sposób z zagiętym drucikiem. Są największe szanse, że niczego się nie popsuje.
Dziwne - mi wyszedł bez problemu, po prostu wsadziłem zwykły, mały i płaski śrubokręt pomiędzy płytkę a ten biały plastik, plastik pociągnąłem do siebie, a potem złapałem za niego i wyciągnąłem.

P.S. Jeśli masz nieoryginalny kluczyk (tj. zamiennik) to pewnie idzie gorzej niż w oryginale. Ja opisywałem (i na filmie jest) oryginał. Podróba pewnie stawia większy opór.
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

iee pisze:mi wyszedł bez problemu, po prostu wsadziłem zwykły, mały i płaski śrubokręt pomiędzy płytkę a ten biały plastik
Wsadzając śrubokręt w to miejsce zwalniasz tylko kołeczek znajdujący się na białym plastiku. Jednak po drugiej stronie tej plastikowej "beleczki" jest zatrzask trzymający całość w obudowie kluczyka. Jego już niestety nie zwalniasz śrubokrętem - jest więc duże prawdopodobieństwo, że zostanie złamany.
iee pisze: Jeśli masz nieoryginalny kluczyk (tj. zamiennik) to pewnie idzie gorzej niż w oryginale
Korzystam do prób z kluczyków oryginalnych.
Stary
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 1 mar 2014, o 22:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Stary »

czy można przełożyć elektronikę z czarnej rybki do chromowanej trzy przyciski :?:
W203 CDI 122KM SEDAN 2005r.
WDB2030071A831576
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Nie. Kształt płytki jest zupełnie inny.
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

ruto2 pisze:albo kupić obudowę z 3 przyciskami i np.w kombi otwiera się bagażnik....
Właśnie wymieniłem obudowę mojego kluczyka wg instrukcji zamieszczonej na forum a wcześniej obejrzałem też kilka filmików na YT i zauważyłem, że wszystkie płytki (te które widziałem) miały 3 mikroprzełączniki. Jak się okazało przy wymianie obudowy moja płytka też posiada 3. Czy oznacza to że 3-ci mikroprzełącznik jest zawsze przeznaczony do otwierania bagażnika? Jeżeli tak jest dlaczego obudowy są 2 lub 3 przyciskowe? :mysli:
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Dwuprzyciskowa obudowa jest generalnie przeznaczona właśnie do kombi. Czasami jednak sie zdarza, że w obudowie dwuprzyciskowej jest trzyprzyciskowa płytka. Można wtedy zmienić obudowę na trzyprzyciskową i uaktywnić otwieranie bagażnika. Na którymś forum taką instrukcję widziałem.
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

Gerri pisze:Można wtedy zmienić obudowę na trzyprzyciskową i uaktywnić otwieranie bagażnika.
Byłoby nieźle, a ponieważ mam do wymiany także obudowę w 2 kluczyku to kupię 3 przyciskową, ciekawe czy to zadziała.
Czy instrukcja uaktywnienia tej funkcji jest gdzieś na naszym forum?
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
maki.pl
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 21:05
VIN:
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: maki.pl »

Ja po wymianie obudowy z dwu na trzy przyciskowa nic nie musialem uaktywniac i otwieranie klapy bagaznika dziala. (S203 - Kombi)
S203 (203.208) 220CDI
2003r. OM646 143KM
WDB2032081F490310
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

To jutro zamawiam 3 przyciskową :ok:
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
rapez
VIP
Posty: 585
Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
VIN:
Lokalizacja: Krościenko

Post autor: rapez »

Muszę wymienić cewkę w kluczyku; pilot działa ale nie mogę przekręcić stacyjki; ma ktoś zdjęcia co dokładnie trzeba wymienić lub komu to zlecić?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2014, o 11:16 przez rapez, łącznie zmieniany 1 raz.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Przyczyn braku możliwości przekręcenia kluczyka w stacyjce może być co najmniej kilkanaście. Drugi kluczyk działa?
rapez
VIP
Posty: 585
Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
VIN:
Lokalizacja: Krościenko

Post autor: rapez »

Jeden kluczyk naprawiony. :hurra:

Pozostaje drugi gdzie cewka się odpięła.
Ma ktoś namiar gdzie mogę to naprawić?
U mnie nie ma elektroników a sam tego nie polutuję. :bezradny:
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Wyślij do chłopaków z Bytomia 16 PIN. Miszczowie świata w takich kwestiach i nie tylko. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”