Wyjmowanie płytki z układem scalonym z kluczyka
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
- VIN:
- Lokalizacja: WLKP
Uwaga, uwaga! Do wymiany elektroniki w nowym kluczyku nie potrzebujecie ŻADNYCH narzędzi, poza zwykłym płaskim śrubokrętem.
Tutaj jest to opisane (od 0:26)
https://www.youtube.com/watch?v=cINrKin06ts
Wychodzi na to, że w kluczyku zostawili dla nas specjalny uchwyt.
Mercedes to jednak marka, która nie robi gluciarstwa.
Tutaj jest to opisane (od 0:26)
https://www.youtube.com/watch?v=cINrKin06ts
Wychodzi na to, że w kluczyku zostawili dla nas specjalny uchwyt.
Mercedes to jednak marka, która nie robi gluciarstwa.
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Ustosunkuję się tak: zainteresował mnie ten filmik, miałem akurat na "podorędziu" parę ćwiczebnych kluczyków, wiem dokładnie jak ten patent działa, i obejrzałem film co najmniej kilka razy - nawet na "stop-klatce". Po chyba dziesięciu próbach i zniszczeniu jednej blokady (ten biały pręcik z plastiku) udało mi się (tak: UDAŁO) wysunąć elektronikę podanym sposobem. Dalej jednak nie wiem DLACZEGO bo to, co dzieje się na filmie przeczy zdrowemu rozumowi. Oczywiście nie każdy ma jakieś "ćwiczebne" kluczyki, dlatego polecam jednak mój sposób z zagiętym drucikiem. Są największe szanse, że niczego się nie popsuje.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2014, o 22:05 przez Gerri, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
- VIN:
- Lokalizacja: WLKP
Dziwne - mi wyszedł bez problemu, po prostu wsadziłem zwykły, mały i płaski śrubokręt pomiędzy płytkę a ten biały plastik, plastik pociągnąłem do siebie, a potem złapałem za niego i wyciągnąłem.Gerri pisze:Ustosunkuję się tak: zainteresował mnie ten filmik, miałem akurat na "podorędziu" parę ćwiczebnych kluczyków, wiem dokładnie jak ten patent działa, i obejrzałem film co najmniej kilka razy - nawet na "stop-klatce". Po chyba dziesięciu próbach i zniszczeniu jednej blokady (ten biały pręcik z plastiku) udało mi się (tak: UDAŁO) wysunąć elektronikę podanym sposobem. Dalej jednak nie wiem DLACZEGO bo to, co dzieje się na filmie przeczy zdrowemu rozumowi. Oczywiście nie każdy ma jakieś "ćwiczebne" kluczyki, dlatego polecam jednak mój sposób z zagiętym drucikiem. Są największe szanse, że niczego się nie popsuje.
P.S. Jeśli masz nieoryginalny kluczyk (tj. zamiennik) to pewnie idzie gorzej niż w oryginale. Ja opisywałem (i na filmie jest) oryginał. Podróba pewnie stawia większy opór.
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Wsadzając śrubokręt w to miejsce zwalniasz tylko kołeczek znajdujący się na białym plastiku. Jednak po drugiej stronie tej plastikowej "beleczki" jest zatrzask trzymający całość w obudowie kluczyka. Jego już niestety nie zwalniasz śrubokrętem - jest więc duże prawdopodobieństwo, że zostanie złamany.iee pisze:mi wyszedł bez problemu, po prostu wsadziłem zwykły, mały i płaski śrubokręt pomiędzy płytkę a ten biały plastik
Korzystam do prób z kluczyków oryginalnych.iee pisze: Jeśli masz nieoryginalny kluczyk (tj. zamiennik) to pewnie idzie gorzej niż w oryginale
-
- Użytkownik
- Posty: 41
- Rejestracja: 1 mar 2014, o 22:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
-
- VIP
- Posty: 227
- Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
- VIN:
- Lokalizacja: Świętochłowice
Właśnie wymieniłem obudowę mojego kluczyka wg instrukcji zamieszczonej na forum a wcześniej obejrzałem też kilka filmików na YT i zauważyłem, że wszystkie płytki (te które widziałem) miały 3 mikroprzełączniki. Jak się okazało przy wymianie obudowy moja płytka też posiada 3. Czy oznacza to że 3-ci mikroprzełącznik jest zawsze przeznaczony do otwierania bagażnika? Jeżeli tak jest dlaczego obudowy są 2 lub 3 przyciskowe?ruto2 pisze:albo kupić obudowę z 3 przyciskami i np.w kombi otwiera się bagażnik....
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
-
- VIP
- Posty: 227
- Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
- VIN:
- Lokalizacja: Świętochłowice
Byłoby nieźle, a ponieważ mam do wymiany także obudowę w 2 kluczyku to kupię 3 przyciskową, ciekawe czy to zadziała.Gerri pisze:Można wtedy zmienić obudowę na trzyprzyciskową i uaktywnić otwieranie bagażnika.
Czy instrukcja uaktywnienia tej funkcji jest gdzieś na naszym forum?
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 3 kwie 2014, o 21:05
- VIN:
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
-
- VIP
- Posty: 227
- Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
- VIN:
- Lokalizacja: Świętochłowice
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
Muszę wymienić cewkę w kluczyku; pilot działa ale nie mogę przekręcić stacyjki; ma ktoś zdjęcia co dokładnie trzeba wymienić lub komu to zlecić?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2014, o 11:16 przez rapez, łącznie zmieniany 1 raz.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
WDB2030041A122487
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko