Tarcie hamulca przedniego od strony kierowcy
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 23:44
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Tarcie hamulca przedniego od strony kierowcy
Jestem nowym posiadaczem i użytkownikiem forum, także witam wszystkich forumowiczów!
Mam problem z układem hamulcowym od strony kierowcy, a mianowicie podczas hamowania słychać dźwięk jakby kończyły się klocki. Sytuacja w jakiej to się stało była następująca. Jechałem sobie dzisiaj na trasie Warszawa-Modlin i nagle podczas delikatnego hamowania usłyszałem hurgot z lewego przedniego koła. Przyhamowałem mocniej i sytuacja się powtórzyła. Po puszczeniu pedału hamulca coś ociera. Czasami trzeba stuknąć w pedał hamulca i przestaje, jednak przy następnym hamowaniu znowu.
Dotykałem felgi i nie grzeje się bardziej w porównaniu do drugiej.
Ściągnąłem koło, popatrzyłem i nic dziwnego nie zauważyłem (żadnych śladów nadmiernego starcia na elementach).
Klocki i tarcze wymieniałem niecałe 5 tyś. km i do tej pory nie było żadnych problemów.
Klocki zużyte są w jakiś 20% i nie mają ubytków.
Może mi się wydaje ale dźwięk ocierania jakby był głośniejszy przy maksymalnie skręconych kołach.
Płyn hamulcowy ok.
Dodam, że kilkukrotne ostre hamowanie oraz stukanie młotkiem nic nie pomogło.
Proszę o pomoc jak ktoś ma jakiś pomysł co to może być.
Dodam, że pytałem wujka Google i nic ciekawego nie znalazłem
Pozdrawiam.
Mam problem z układem hamulcowym od strony kierowcy, a mianowicie podczas hamowania słychać dźwięk jakby kończyły się klocki. Sytuacja w jakiej to się stało była następująca. Jechałem sobie dzisiaj na trasie Warszawa-Modlin i nagle podczas delikatnego hamowania usłyszałem hurgot z lewego przedniego koła. Przyhamowałem mocniej i sytuacja się powtórzyła. Po puszczeniu pedału hamulca coś ociera. Czasami trzeba stuknąć w pedał hamulca i przestaje, jednak przy następnym hamowaniu znowu.
Dotykałem felgi i nie grzeje się bardziej w porównaniu do drugiej.
Ściągnąłem koło, popatrzyłem i nic dziwnego nie zauważyłem (żadnych śladów nadmiernego starcia na elementach).
Klocki i tarcze wymieniałem niecałe 5 tyś. km i do tej pory nie było żadnych problemów.
Klocki zużyte są w jakiś 20% i nie mają ubytków.
Może mi się wydaje ale dźwięk ocierania jakby był głośniejszy przy maksymalnie skręconych kołach.
Płyn hamulcowy ok.
Dodam, że kilkukrotne ostre hamowanie oraz stukanie młotkiem nic nie pomogło.
Proszę o pomoc jak ktoś ma jakiś pomysł co to może być.
Dodam, że pytałem wujka Google i nic ciekawego nie znalazłem
Pozdrawiam.
Mercedes C220 Sport Coupe
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 23:44
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie też tak myślałem, że coś się dostało pomiędzy i dlatego kilkukrotnie ostro hamowałem z nadzieją, że wypadnie.
Tak, pojawiło się to nagle podczas jazdy 2-pasmówką.
Tak jak pisałem wcześniej, dźwięk przypomina ten jak się klocki kończą, tylko jakby mniej metaliczny. Troche cieżko mi to opisać
Tak, pojawiło się to nagle podczas jazdy 2-pasmówką.
Tak jak pisałem wcześniej, dźwięk przypomina ten jak się klocki kończą, tylko jakby mniej metaliczny. Troche cieżko mi to opisać
Mercedes C220 Sport Coupe
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Być może łożysko w kole się przyciera. Dźwięk podobny do szurania zużytych klocków. Jak ruszasz autem rano to hałas jest od razu czy pojawia się jak przejedziesz kilka km?? Łożysko przeważnie zaczyna hałasować gdy trochę się zagrzeje.
Rozebrałem kilka łożysk w różnych Niemiaszki żałują smaru...
Rozebrałem kilka łożysk w różnych Niemiaszki żałują smaru...
Ostatnio zmieniony 23 paź 2014, o 09:34 przez mercfan, łącznie zmieniany 1 raz.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 23:44
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Wydaje mi się, że łożysko słychać byłoby niezależnie od hamowania.
Po postoju całonocnym, jak ruszyłem dzisiaj rano dźwięk pojawił się po pierwszym hamowaniu. Po hamowaniu było słychać, wyszedłem z auta 2 kopniaki w oponę i po ruszeniu znów przestało do momentu hamowania
W weekend będę miał dostęp do narzędzi i rozbiorę cały zacisk i zobaczę, bo może w klocku jest jakiś syf, który nie chce wyjść i szura.
Po postoju całonocnym, jak ruszyłem dzisiaj rano dźwięk pojawił się po pierwszym hamowaniu. Po hamowaniu było słychać, wyszedłem z auta 2 kopniaki w oponę i po ruszeniu znów przestało do momentu hamowania
W weekend będę miał dostęp do narzędzi i rozbiorę cały zacisk i zobaczę, bo może w klocku jest jakiś syf, który nie chce wyjść i szura.
Mercedes C220 Sport Coupe
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 23:44
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Użytkownik
- Posty: 88
- Rejestracja: 23 wrz 2011, o 13:13
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Czy zacisk porusza się swobodnie bo jest to zacisk 1dno tloczkowy
A ociera cały czas czy cyklicznie?
BTW kolega ślusarz ?
A ociera cały czas czy cyklicznie?
BTW kolega ślusarz ?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2014, o 11:36 przez adrianb, łącznie zmieniany 2 razy.
cl203 coupe c220cdi 2002r
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 23:44
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Jak odkręciłem koło, to cofnąłem delikatnie tłoczek i poruszałem klockiem. Wszystko chodziło ok, ale przekonam się po weekendzie jak rozbiorę całość, przeczyszczę wszystko i zobaczę czy pomoże.
Rozmawiałem z kolegą i podpowiedział mi jeszcze jedną opcje, która przytrafiła się jemu.
Podobna sytuacja i okazało się, że w strukturze klocka był jakiś syf/skaza i jak powierzchnia zdarła mu się do tego miejsca, hamulce zaczęły wydawać dziwny dźwięk. Zareklamował i dostał nowy komplet.
Bez rozkręcania się chyba nie obejdzie. Załatwiłem sobie klucze, więc dzisiaj po pracy wezmę się za rozkręcenie i diagnozę wraz z próbą naprawy
Jak coś ustalę to dam znać, może komuś się w przyszłości przyda. Jak macie jeszcze jakieś inne sugestie, na co zwrócić uwagę proszę piszcie. Jak to się mówi co kilka głów to nie jedna
[ Dodano: 2014-10-23, 11:41 ]
O zapomniałem, przy hamowaniu ciągle po puszczeniu hamulca cyklicznie.
A dlaczego ślusarz?
Rozmawiałem z kolegą i podpowiedział mi jeszcze jedną opcje, która przytrafiła się jemu.
Podobna sytuacja i okazało się, że w strukturze klocka był jakiś syf/skaza i jak powierzchnia zdarła mu się do tego miejsca, hamulce zaczęły wydawać dziwny dźwięk. Zareklamował i dostał nowy komplet.
Bez rozkręcania się chyba nie obejdzie. Załatwiłem sobie klucze, więc dzisiaj po pracy wezmę się za rozkręcenie i diagnozę wraz z próbą naprawy
Jak coś ustalę to dam znać, może komuś się w przyszłości przyda. Jak macie jeszcze jakieś inne sugestie, na co zwrócić uwagę proszę piszcie. Jak to się mówi co kilka głów to nie jedna
[ Dodano: 2014-10-23, 11:41 ]
O zapomniałem, przy hamowaniu ciągle po puszczeniu hamulca cyklicznie.
A dlaczego ślusarz?
Mercedes C220 Sport Coupe
-
- Użytkownik
- Posty: 88
- Rejestracja: 23 wrz 2011, o 13:13
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 23:44
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Tarczą jak kręciłem ze zdjętym kołem to wyglądała na prostą (tarcze też mają przejechane 5 tyś. km, podczas tej felernej podróży nie cisnąłem i nie zaliczyłem żadnej kałuży).
Hahaha, nie, nie ślusarz
Młotkiem stukałem z nadzieją, że coś się mogło przyciąć, gdzieś coś wpadło i od drgań może wyjdzie.
Jak to się mówi: Jak nie siłą, to młotkiem
Hahaha, nie, nie ślusarz
Młotkiem stukałem z nadzieją, że coś się mogło przyciąć, gdzieś coś wpadło i od drgań może wyjdzie.
Jak to się mówi: Jak nie siłą, to młotkiem
Mercedes C220 Sport Coupe
- mmario
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 paź 2014, o 12:01
- VIN:
- Lokalizacja: Wawa
Stukanie młotkiem to taki magiczny sposób na wszystkie awarie. Coś nie działa - uderz młotkiem. Nadal nie działa - uderz jeszcze raz! Nadal nie działa - napisz na forum, że masz problemjamesx pisze:Tarczą jak kręciłem ze zdjętym kołem to wyglądała na prostą (tarcze też mają przejechane 5 tyś. km, podczas tej felernej podróży nie cisnąłem i nie zaliczyłem żadnej kałuży).
Hahaha, nie, nie ślusarz
Młotkiem stukałem z nadzieją, że coś się mogło przyciąć, gdzieś coś wpadło i od drgań może wyjdzie.
Jak to się mówi: Jak nie siłą, to młotkiem
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 23:44
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Czasami proste rozwiązania są najlepsze i najskuteczniejsze jak inne nie pomagająmmario pisze:Stukanie młotkiem to taki magiczny sposób na wszystkie awarie. Coś nie działa - uderz młotkiem. Nadal nie działa - uderz jeszcze raz! Nadal nie działa - napisz na forum, że masz problem
http://3.bp.blogspot.com/-pSGHvfZ2358/U ... 234419.jpg
[ Dodano: 2014-10-23, 22:35 ]
Ok. Drodzy koledzy jestem już po zabiegu i wszystko się wyjaśniło
Problem polegał na tym, iż wykręciła się górna śruba od jarzma zacisku hamulcowego i podczas hamowania całość pochylała się do przodu i tarcza obwodem ocierała o to jarzmo. Przy poprzednich odkręceniach koła i analizowaniu usterki za bardzo skupiłem się na samych tarczach i klockach i nie przyjrzałem się elementom od wewnętrznej strony
A jak próbowałem poruszyć całością w celu sprawdzenia luzu, to nic nie było czuć.
No cóż człowiek całe życie uczy się na własnych błędach
Teraz wystarczy dokupić śrubkę, wkręcić i śmigać
Dziękuje wszystkim za pomoc
Pozdrawiam
Mercedes C220 Sport Coupe
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Kup sobie klej do gwintów tzw. stop gwint niebieski. Zapobiega samoczynnemu odkręcaniu się śrubjamesx pisze:Problem polegał na tym, iż wykręciła się górna śruba od jarzma zacisku hamulcowego
Widzisz czasem nie ma siły żeby coś wydumać i pomóc jeśli dzieje się coś nieprzewidywalnego jak u ciebie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200