1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Mandzik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 2 paź 2014, o 08:08
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mandzik »

Dzień dobry,
ten temat obserwuję od momentu kupna C180 Sport Coupe M271, tj. od końca kwietnia 2014, wczoraj pierwszy raz przejechałem się kupionym autem po kilku miesiącach postoju w warsztacie i muszę przyznać, że teraz jeździ, ale...
Mechanicy ASO gówno się znają.
Każdy mówi, że łańcuch Pan wymieni i będzie spokój, a jak dalej problem to nastawniki i auto będzie śmigać.
Po zakupie mój mechanik wysłał auto do ekspertyzy w Mercu (potrzebowałem tego na rzecz sprawy sądowej z handlarzem - AUTOKOMIS DAKAR), powiedzieli: Panie łańcuch rozciągnięty, ale jeszcze w "normie" M271 - można jeździć.
taaaaa

Tyle, że nikt nie pomyśli o tym, że jak nastawniki są przestawione względem siebie to zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu, następuje spalanie stukowe i prowadzi to do wypalania gniazd zaworowych oraz zaworów - w szczególności na pierwszym cylindrze.

Usterka objawia się błędami na pierwszym cylindrze, oraz wchodzeniem w tryb awaryjny podczas postoju na biegu DRIVE - dlatego w manualu nie można tego wychwycić.

Ja wpakowałem w auto kupione za 17000zł (2002r.) 9500zł i teraz jest ok, prawie wszystko kupione w PROMERCU (mają naprawdę oryginały).
Wymienione:
- nastawniki wałków oraz koło zębate na dole (!!!)
- łańcuch z napinaczami, itd.
- wszystkie ślizgi - WSZYSTKIE - jest taki jeden, który standardowo nie jest wymieniany bez ściągania głowicy
- planowanie głowicy
- wymiana gniazd zaworowych
- wymiana części zaworów
- uszczelka pod głowicą
- termostat
- milion uszczelek, zaślepek, śrubek, itp.

btw, auto ma 138000 km przebiegu potwierdzone w ASO.

Jak będę miał chwilę to wrzucę fakturę za części.

Służę wszelką informacją.

[ Dodano: 2014-10-02, 09:15 ]
aaa i jeszcze jedno, kompressor nie syczy jak to mówią w ASO
Powodem syczenia jest pękający i nieszczelny wężyk umieszczony pod kompresorem.
pozdrawiam:)
C 180 Kompressor m271
lorenzo
VIP
Posty: 109
Rejestracja: 30 lis 2013, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: DL

Post autor: lorenzo »

Powiedz dla potomnych kto Ci to robił we Wrocku i czy jest godny polecenia .
WDB2030421A677037
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Bo komis to chyba nie we wrocku ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Mandzik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 2 paź 2014, o 08:08
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mandzik »

Komis w Szczekocinach, nie wiem czy jeszcze w ogóle istnieje.
Niestety dla Forumowiczów we Wrocławiu, auto było robione na Śląsku w Lędzinach w serwisie Art - Car.
Bezapelacyjnie najlepszy zakład mechaniczny - właściciel zna się na rzeczy, nie specjalizuje się w danej marce (ale głównie francuzy i niemieckie), a ekipa rozwiąże każdy problem ze wszystkim co ma dwa (serwisują mi również motocykl) lub cztery koła.
C 180 Kompressor m271
Awatar użytkownika
mariusz361
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: śląskie

Post autor: mariusz361 »

Mandzik pisze:
btw, auto ma 138000 km przebiegu potwierdzone w ASO.
loteria z tymi naszymi rozrządami. Mój ma 179 tys i nic się nie dzieje. Mocy nie traci i jeździ jak szatan ale i tak łańcuch, ślizgi i napinacz wymieniłem profilaktycznie...
Przerażające jest w tym wszystkim to że kupujesz samochód za powiedzmy 25 tys zł i np. w twoim wypadku dokładasz jeszcze prawie drugie tyle...za to już niejedno salonowe nowe można kupić,,,,

Ale nie tylko mercedes ma z tym problem. Koledze działy się cuda w e46 1,8 benzyna(nie 2,0). Ledwo odpalał, obroty szalały i co się okazało-na cyl 1 przestawiony kąt do tego wałki do regeneracji i nowy zestaw rozrządu...same części też grubo ponad 2 tys zł.I komp do regeneracji bo coś się tam pomieszało...
Ostatnio zmieniony 4 paź 2014, o 21:30 przez mariusz361, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ;)
Awatar użytkownika
Johnnybravo
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 22 sie 2010, o 13:37
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Johnnybravo »

Według mnie najsłabszym ogniwem jest użytkownik auta ;) Ostra jazda, czy przeciąganie serwisów za dobrze silnikowi nie robi. Ostatnio oglądałem e200k gdzie ostatnia wymiana oleju była ponad 30000km temu, a i wcześniejsze były mocno przeciągane :mysli:

W203 ojciec użytkował od 44 do 151tyś. km i wszystko było ok, bez sprawdzania, bez dziwnych objawów.
W obecnym w211 na najbliższym przeglądzie przy ok 90000km zlecę dodatkowo sprawdzenie rozrządu tak dla świętego spokoju.

Ostatnio rozglądam się za clk200k/e200k również dla siebie i większość sprzedawców ma problemy z odpowiedzią na najprostsze pytania, a co dopiero o rozrząd :wstyd:
Np. u dealera mb który wystawia na sprzedaż auto klienta dowiedziałem się że w oferowanym w211 rozrząd wraz ze ślizgami był wymieniany przy bodaj 89tyś. km, a auto obecnie ma 189000km.
Z drugiej strony rozglądając się po ogłoszeniach widać także auta z tymi silnikami z przebiegami ponad 200,300tys km. Oczywiście jest jeszcze cała masa aut z cofniętymi licznikami :mysli:
Osobiście robię autem 8-10tys km na rok, wiec jak uda się znaleźć normalny egzemplarz nie powinno być kłopotów
Ostatnio zmieniony 21 paź 2014, o 14:42 przez Johnnybravo, łącznie zmieniany 1 raz.
S viewtopic.php?t=16181
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy :)
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Johnnybravo pisze:Według mnie najsłabszym ogniwem jest użytkownik auta Ostra jazda, czy przeciąganie serwisów za dobrze silnikowi nie robi.
.......jak bym siebie słyszał...... :tak: :ok:

Pozdrawiam.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
kapalek
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 1 sie 2014, o 08:26
VIN:
Lokalizacja: wlkp

Post autor: kapalek »

w204 c180 kopressor
WDD2040461A070326
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Poczytajcie o silniku N47 produkcji BMW lata 2007-2010...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Johnnybravo
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 22 sie 2010, o 13:37
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Johnnybravo »

zasadniczo to jak chce się kupić jakiekolwiek auto lepiej trzymać się z daleka od internetu :wstyd:

w "moich" m271 nic złego się nie działo i nie dzieje, w bmw mam także słynny m47n gdzie pękają wały, wpadają do silnika klapki z kolektora dolotowego itp. :mysli:

chyba nie ma auta/silnika o którym nie znalazłoby się niczego złego w sieci :usmiech:
S viewtopic.php?t=16181
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy :)
kapalek
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 1 sie 2014, o 08:26
VIN:
Lokalizacja: wlkp

Post autor: kapalek »

na tle innnycch silników z aut marki premium to ten m271 nie wypada źle przykłady:
n47 w bmw - jeszcze gorszy łańcuch niż w m271, rozrząd od strony skrzyni i jedno z kół zębatych można wymienić tylko z całym wałkiem
2.0 tfsi w audi- kosmiczny pobór oleju w efekcie po okołu 100000km trzeba nawet wymienić tłoki i sporo innych elementów (texz maja gigantyczny temat na forum a5)
2.0tdi- pompka oleju z kiepskich materiałów (nawet w silnikach CR po 2008) o pompowtryskiwaczach i ich problemach też jest bardzo dużo informacji negatywnych
2.2d4d w lexusie - bardzo poważne problemy z uszczelką pod głowicą (akcja serwisowa toyoty),
Pewnie by sie jeszcze jekise inne znalazły
Na tle w/w to łańcuch z m271 nie jest taki zły i wymiana kosztująca ok 1200-1500zł
Poza tym m271 ma znacznie lepszą kulturę pracy niż doładowane silniki benzynowe audi/vw, moim zdaniem też lepiej brzmi niż 4 cylindrowe bmw.
w204 c180 kopressor
WDD2040461A070326
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

W swoim pasku CC z 1.8 TSI sprawdzałem olej co 2-3 dni ze strachu przed zatarciem szczególnie, że lubiłem wcisnąć gaz... :yyy: dolewka 2,5 litra na 10000km
Internet i motoryzacja są jak szpital, do której sali się nie zajrzy pełno chorych, aż strach żyć.
Co do wszelakich wynalazków motoryzacji, jak już będziecie zmęczeni nowościami polecam znaleźć i zakupić eleganckie W124 tudzież W140. W tych autach poprawna obsługa serwisowa wystarcza, popsuć się nie ma co i bez wyraźnej przyczyny auto nie nawali :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
nicponim
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2014, o 13:49
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nicponim »

Panowie,
Szukam i drążę, przeczytałem nawet 60 stron tego wątku, ale natknąłem się na teorię o której tutaj nikt nie wspominał (albo ją przegapiłem) chodzi o ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=4C9XqMwyWBg

O jakie fajki chodzi temu człowiekowi ? jaką rolę odgrywają one w sterowaniu rozrządem ? bo ja nie do końca rozumiem...
W203 sedan c200 2003rok. - M271 (163HP)
WDB2030421A598116
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Odsłuchałem to nagranie kilkanscie razy i zawsze wiedziałem, że Pakistańczycy potrafią mówić po angielsku po swojemu ale ten jest nadto szczególny. Okaz. Burito zamiast brajet itd.. :rotfl: Pan mówi, że te rurki nagrzewają się w układzie silnika, miękkną i z czasem rozpadają mogąc doprowadzić do awarii kosztującej 2-3 tysiące dolarów a sama rurka kosztuje pięć i że zaleca ją/je wymienić co 75 tysięcy kilometrów. :tak:

Uważam brak związku przyczynowo skutkowego z tematem rozciągania się łańcucha i zjadaniem przez to zębów nastawników o czym zresztą Pan Miły nie wspomina również. :tak:
Ostatnio zmieniony 31 paź 2014, o 21:32 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Marian.
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 23:54
VIN:
Lokalizacja: UK

Post autor: Marian. »

A ja zawsze wiedziałem, że niekótrzy Pakistańczycy potrafią nie tylko mówić po angielsku po swojemu, ale i tłumaczyć angielski po swojemu.
Facet na filmiku użył słowa „brittle” co oznacza kruchy, a nie jakieś:
„Burito zamiast brajet itd..”

Spróbuj może przetłumaczyć to:

http://www.youtube.com/watch?v=B-33OaltnbY

http://www.youtube.com/watch?v=N-RVjsnI3Zk

(skoro znasz tak dobrze Pakistańczyków).
Mazda 6 2.0 SE SKYACTIV-G
W204 C180 Kompressor (10/2008) - był
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”