1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 paź 2014, o 08:08
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Dzień dobry,
ten temat obserwuję od momentu kupna C180 Sport Coupe M271, tj. od końca kwietnia 2014, wczoraj pierwszy raz przejechałem się kupionym autem po kilku miesiącach postoju w warsztacie i muszę przyznać, że teraz jeździ, ale...
Mechanicy ASO gówno się znają.
Każdy mówi, że łańcuch Pan wymieni i będzie spokój, a jak dalej problem to nastawniki i auto będzie śmigać.
Po zakupie mój mechanik wysłał auto do ekspertyzy w Mercu (potrzebowałem tego na rzecz sprawy sądowej z handlarzem - AUTOKOMIS DAKAR), powiedzieli: Panie łańcuch rozciągnięty, ale jeszcze w "normie" M271 - można jeździć.
taaaaa
Tyle, że nikt nie pomyśli o tym, że jak nastawniki są przestawione względem siebie to zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu, następuje spalanie stukowe i prowadzi to do wypalania gniazd zaworowych oraz zaworów - w szczególności na pierwszym cylindrze.
Usterka objawia się błędami na pierwszym cylindrze, oraz wchodzeniem w tryb awaryjny podczas postoju na biegu DRIVE - dlatego w manualu nie można tego wychwycić.
Ja wpakowałem w auto kupione za 17000zł (2002r.) 9500zł i teraz jest ok, prawie wszystko kupione w PROMERCU (mają naprawdę oryginały).
Wymienione:
- nastawniki wałków oraz koło zębate na dole (!!!)
- łańcuch z napinaczami, itd.
- wszystkie ślizgi - WSZYSTKIE - jest taki jeden, który standardowo nie jest wymieniany bez ściągania głowicy
- planowanie głowicy
- wymiana gniazd zaworowych
- wymiana części zaworów
- uszczelka pod głowicą
- termostat
- milion uszczelek, zaślepek, śrubek, itp.
btw, auto ma 138000 km przebiegu potwierdzone w ASO.
Jak będę miał chwilę to wrzucę fakturę za części.
Służę wszelką informacją.
[ Dodano: 2014-10-02, 09:15 ]
aaa i jeszcze jedno, kompressor nie syczy jak to mówią w ASO
Powodem syczenia jest pękający i nieszczelny wężyk umieszczony pod kompresorem.
pozdrawiam:)
ten temat obserwuję od momentu kupna C180 Sport Coupe M271, tj. od końca kwietnia 2014, wczoraj pierwszy raz przejechałem się kupionym autem po kilku miesiącach postoju w warsztacie i muszę przyznać, że teraz jeździ, ale...
Mechanicy ASO gówno się znają.
Każdy mówi, że łańcuch Pan wymieni i będzie spokój, a jak dalej problem to nastawniki i auto będzie śmigać.
Po zakupie mój mechanik wysłał auto do ekspertyzy w Mercu (potrzebowałem tego na rzecz sprawy sądowej z handlarzem - AUTOKOMIS DAKAR), powiedzieli: Panie łańcuch rozciągnięty, ale jeszcze w "normie" M271 - można jeździć.
taaaaa
Tyle, że nikt nie pomyśli o tym, że jak nastawniki są przestawione względem siebie to zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu, następuje spalanie stukowe i prowadzi to do wypalania gniazd zaworowych oraz zaworów - w szczególności na pierwszym cylindrze.
Usterka objawia się błędami na pierwszym cylindrze, oraz wchodzeniem w tryb awaryjny podczas postoju na biegu DRIVE - dlatego w manualu nie można tego wychwycić.
Ja wpakowałem w auto kupione za 17000zł (2002r.) 9500zł i teraz jest ok, prawie wszystko kupione w PROMERCU (mają naprawdę oryginały).
Wymienione:
- nastawniki wałków oraz koło zębate na dole (!!!)
- łańcuch z napinaczami, itd.
- wszystkie ślizgi - WSZYSTKIE - jest taki jeden, który standardowo nie jest wymieniany bez ściągania głowicy
- planowanie głowicy
- wymiana gniazd zaworowych
- wymiana części zaworów
- uszczelka pod głowicą
- termostat
- milion uszczelek, zaślepek, śrubek, itp.
btw, auto ma 138000 km przebiegu potwierdzone w ASO.
Jak będę miał chwilę to wrzucę fakturę za części.
Służę wszelką informacją.
[ Dodano: 2014-10-02, 09:15 ]
aaa i jeszcze jedno, kompressor nie syczy jak to mówią w ASO
Powodem syczenia jest pękający i nieszczelny wężyk umieszczony pod kompresorem.
pozdrawiam:)
C 180 Kompressor m271
-
- VIP
- Posty: 109
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: DL
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 paź 2014, o 08:08
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Komis w Szczekocinach, nie wiem czy jeszcze w ogóle istnieje.
Niestety dla Forumowiczów we Wrocławiu, auto było robione na Śląsku w Lędzinach w serwisie Art - Car.
Bezapelacyjnie najlepszy zakład mechaniczny - właściciel zna się na rzeczy, nie specjalizuje się w danej marce (ale głównie francuzy i niemieckie), a ekipa rozwiąże każdy problem ze wszystkim co ma dwa (serwisują mi również motocykl) lub cztery koła.
Niestety dla Forumowiczów we Wrocławiu, auto było robione na Śląsku w Lędzinach w serwisie Art - Car.
Bezapelacyjnie najlepszy zakład mechaniczny - właściciel zna się na rzeczy, nie specjalizuje się w danej marce (ale głównie francuzy i niemieckie), a ekipa rozwiąże każdy problem ze wszystkim co ma dwa (serwisują mi również motocykl) lub cztery koła.
C 180 Kompressor m271
- mariusz361
- Użytkownik
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
- VIN:
- Lokalizacja: śląskie
loteria z tymi naszymi rozrządami. Mój ma 179 tys i nic się nie dzieje. Mocy nie traci i jeździ jak szatan ale i tak łańcuch, ślizgi i napinacz wymieniłem profilaktycznie...Mandzik pisze:
btw, auto ma 138000 km przebiegu potwierdzone w ASO.
Przerażające jest w tym wszystkim to że kupujesz samochód za powiedzmy 25 tys zł i np. w twoim wypadku dokładasz jeszcze prawie drugie tyle...za to już niejedno salonowe nowe można kupić,,,,
Ale nie tylko mercedes ma z tym problem. Koledze działy się cuda w e46 1,8 benzyna(nie 2,0). Ledwo odpalał, obroty szalały i co się okazało-na cyl 1 przestawiony kąt do tego wałki do regeneracji i nowy zestaw rozrządu...same części też grubo ponad 2 tys zł.I komp do regeneracji bo coś się tam pomieszało...
Ostatnio zmieniony 4 paź 2014, o 21:30 przez mariusz361, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
- Johnnybravo
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
Według mnie najsłabszym ogniwem jest użytkownik auta Ostra jazda, czy przeciąganie serwisów za dobrze silnikowi nie robi. Ostatnio oglądałem e200k gdzie ostatnia wymiana oleju była ponad 30000km temu, a i wcześniejsze były mocno przeciągane
W203 ojciec użytkował od 44 do 151tyś. km i wszystko było ok, bez sprawdzania, bez dziwnych objawów.
W obecnym w211 na najbliższym przeglądzie przy ok 90000km zlecę dodatkowo sprawdzenie rozrządu tak dla świętego spokoju.
Ostatnio rozglądam się za clk200k/e200k również dla siebie i większość sprzedawców ma problemy z odpowiedzią na najprostsze pytania, a co dopiero o rozrząd
Np. u dealera mb który wystawia na sprzedaż auto klienta dowiedziałem się że w oferowanym w211 rozrząd wraz ze ślizgami był wymieniany przy bodaj 89tyś. km, a auto obecnie ma 189000km.
Z drugiej strony rozglądając się po ogłoszeniach widać także auta z tymi silnikami z przebiegami ponad 200,300tys km. Oczywiście jest jeszcze cała masa aut z cofniętymi licznikami
Osobiście robię autem 8-10tys km na rok, wiec jak uda się znaleźć normalny egzemplarz nie powinno być kłopotów
W203 ojciec użytkował od 44 do 151tyś. km i wszystko było ok, bez sprawdzania, bez dziwnych objawów.
W obecnym w211 na najbliższym przeglądzie przy ok 90000km zlecę dodatkowo sprawdzenie rozrządu tak dla świętego spokoju.
Ostatnio rozglądam się za clk200k/e200k również dla siebie i większość sprzedawców ma problemy z odpowiedzią na najprostsze pytania, a co dopiero o rozrząd
Np. u dealera mb który wystawia na sprzedaż auto klienta dowiedziałem się że w oferowanym w211 rozrząd wraz ze ślizgami był wymieniany przy bodaj 89tyś. km, a auto obecnie ma 189000km.
Z drugiej strony rozglądając się po ogłoszeniach widać także auta z tymi silnikami z przebiegami ponad 200,300tys km. Oczywiście jest jeszcze cała masa aut z cofniętymi licznikami
Osobiście robię autem 8-10tys km na rok, wiec jak uda się znaleźć normalny egzemplarz nie powinno być kłopotów
Ostatnio zmieniony 21 paź 2014, o 14:42 przez Johnnybravo, łącznie zmieniany 1 raz.
S viewtopic.php?t=16181
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
-
- Użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 1 sie 2014, o 08:26
- VIN:
- Lokalizacja: wlkp
to tak na pocieszenie:
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/merced ... azka/2jcnh
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/merced ... azka/2jcnh
w204 c180 kopressor
WDD2040461A070326
WDD2040461A070326
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- Johnnybravo
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
zasadniczo to jak chce się kupić jakiekolwiek auto lepiej trzymać się z daleka od internetu
w "moich" m271 nic złego się nie działo i nie dzieje, w bmw mam także słynny m47n gdzie pękają wały, wpadają do silnika klapki z kolektora dolotowego itp.
chyba nie ma auta/silnika o którym nie znalazłoby się niczego złego w sieci
w "moich" m271 nic złego się nie działo i nie dzieje, w bmw mam także słynny m47n gdzie pękają wały, wpadają do silnika klapki z kolektora dolotowego itp.
chyba nie ma auta/silnika o którym nie znalazłoby się niczego złego w sieci
S viewtopic.php?t=16181
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy
-
- Użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 1 sie 2014, o 08:26
- VIN:
- Lokalizacja: wlkp
na tle innnycch silników z aut marki premium to ten m271 nie wypada źle przykłady:
n47 w bmw - jeszcze gorszy łańcuch niż w m271, rozrząd od strony skrzyni i jedno z kół zębatych można wymienić tylko z całym wałkiem
2.0 tfsi w audi- kosmiczny pobór oleju w efekcie po okołu 100000km trzeba nawet wymienić tłoki i sporo innych elementów (texz maja gigantyczny temat na forum a5)
2.0tdi- pompka oleju z kiepskich materiałów (nawet w silnikach CR po 2008) o pompowtryskiwaczach i ich problemach też jest bardzo dużo informacji negatywnych
2.2d4d w lexusie - bardzo poważne problemy z uszczelką pod głowicą (akcja serwisowa toyoty),
Pewnie by sie jeszcze jekise inne znalazły
Na tle w/w to łańcuch z m271 nie jest taki zły i wymiana kosztująca ok 1200-1500zł
Poza tym m271 ma znacznie lepszą kulturę pracy niż doładowane silniki benzynowe audi/vw, moim zdaniem też lepiej brzmi niż 4 cylindrowe bmw.
n47 w bmw - jeszcze gorszy łańcuch niż w m271, rozrząd od strony skrzyni i jedno z kół zębatych można wymienić tylko z całym wałkiem
2.0 tfsi w audi- kosmiczny pobór oleju w efekcie po okołu 100000km trzeba nawet wymienić tłoki i sporo innych elementów (texz maja gigantyczny temat na forum a5)
2.0tdi- pompka oleju z kiepskich materiałów (nawet w silnikach CR po 2008) o pompowtryskiwaczach i ich problemach też jest bardzo dużo informacji negatywnych
2.2d4d w lexusie - bardzo poważne problemy z uszczelką pod głowicą (akcja serwisowa toyoty),
Pewnie by sie jeszcze jekise inne znalazły
Na tle w/w to łańcuch z m271 nie jest taki zły i wymiana kosztująca ok 1200-1500zł
Poza tym m271 ma znacznie lepszą kulturę pracy niż doładowane silniki benzynowe audi/vw, moim zdaniem też lepiej brzmi niż 4 cylindrowe bmw.
w204 c180 kopressor
WDD2040461A070326
WDD2040461A070326
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
W swoim pasku CC z 1.8 TSI sprawdzałem olej co 2-3 dni ze strachu przed zatarciem szczególnie, że lubiłem wcisnąć gaz... dolewka 2,5 litra na 10000km
Internet i motoryzacja są jak szpital, do której sali się nie zajrzy pełno chorych, aż strach żyć.
Co do wszelakich wynalazków motoryzacji, jak już będziecie zmęczeni nowościami polecam znaleźć i zakupić eleganckie W124 tudzież W140. W tych autach poprawna obsługa serwisowa wystarcza, popsuć się nie ma co i bez wyraźnej przyczyny auto nie nawali
Internet i motoryzacja są jak szpital, do której sali się nie zajrzy pełno chorych, aż strach żyć.
Co do wszelakich wynalazków motoryzacji, jak już będziecie zmęczeni nowościami polecam znaleźć i zakupić eleganckie W124 tudzież W140. W tych autach poprawna obsługa serwisowa wystarcza, popsuć się nie ma co i bez wyraźnej przyczyny auto nie nawali
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 paź 2014, o 13:49
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie,
Szukam i drążę, przeczytałem nawet 60 stron tego wątku, ale natknąłem się na teorię o której tutaj nikt nie wspominał (albo ją przegapiłem) chodzi o ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=4C9XqMwyWBg
O jakie fajki chodzi temu człowiekowi ? jaką rolę odgrywają one w sterowaniu rozrządem ? bo ja nie do końca rozumiem...
Szukam i drążę, przeczytałem nawet 60 stron tego wątku, ale natknąłem się na teorię o której tutaj nikt nie wspominał (albo ją przegapiłem) chodzi o ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=4C9XqMwyWBg
O jakie fajki chodzi temu człowiekowi ? jaką rolę odgrywają one w sterowaniu rozrządem ? bo ja nie do końca rozumiem...
W203 sedan c200 2003rok. - M271 (163HP)
WDB2030421A598116
WDB2030421A598116
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Odsłuchałem to nagranie kilkanscie razy i zawsze wiedziałem, że Pakistańczycy potrafią mówić po angielsku po swojemu ale ten jest nadto szczególny. Okaz. Burito zamiast brajet itd.. Pan mówi, że te rurki nagrzewają się w układzie silnika, miękkną i z czasem rozpadają mogąc doprowadzić do awarii kosztującej 2-3 tysiące dolarów a sama rurka kosztuje pięć i że zaleca ją/je wymienić co 75 tysięcy kilometrów.
Uważam brak związku przyczynowo skutkowego z tematem rozciągania się łańcucha i zjadaniem przez to zębów nastawników o czym zresztą Pan Miły nie wspomina również.
Uważam brak związku przyczynowo skutkowego z tematem rozciągania się łańcucha i zjadaniem przez to zębów nastawników o czym zresztą Pan Miły nie wspomina również.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2014, o 21:32 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 23:54
- VIN:
- Lokalizacja: UK
A ja zawsze wiedziałem, że niekótrzy Pakistańczycy potrafią nie tylko mówić po angielsku po swojemu, ale i tłumaczyć angielski po swojemu.
Facet na filmiku użył słowa „brittle” co oznacza kruchy, a nie jakieś:
„Burito zamiast brajet itd..”
Spróbuj może przetłumaczyć to:
http://www.youtube.com/watch?v=B-33OaltnbY
http://www.youtube.com/watch?v=N-RVjsnI3Zk
(skoro znasz tak dobrze Pakistańczyków).
Facet na filmiku użył słowa „brittle” co oznacza kruchy, a nie jakieś:
„Burito zamiast brajet itd..”
Spróbuj może przetłumaczyć to:
http://www.youtube.com/watch?v=B-33OaltnbY
http://www.youtube.com/watch?v=N-RVjsnI3Zk
(skoro znasz tak dobrze Pakistańczyków).
Mazda 6 2.0 SE SKYACTIV-G
W204 C180 Kompressor (10/2008) - był
W204 C180 Kompressor (10/2008) - był