Skrzynia automatyczna a manual - jaki polecacie?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
krytek
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 18 paź 2014, o 17:49
VIN:
Lokalizacja: anglia

Skrzynia automatyczna a manual - jaki polecacie?

Post autor: krytek »

Witam

Chce kupic cdi cupe rocznik 2005-2007 i tyle widze tu na forum problemow z ASB ze teraz zastanaiwm sie czy nie lepiej wybrac manualna. Co Wy posiadacze owych skrzyniach mozecie powiedziec? Jak doczytalem ATB ma tylko 5 biegow - czy podczas jazdy przy predkosci 180km/h nie wyje za bardzo? Jakie sa obroty przy takiej predkosci?

Pozdr
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

Witam. Ja mam CL203 2.3 Kompressor i skrzynie ASB. Nie dawno wymieniłem w niej olej w serwisie przy 156 tys. i teraz chodzi bardzo płynnie. Nie szarpie przy zmianie biegów, i ciut szybciej zmienia biegi ale może to być odczucie psychiczne. Ogólnie sama skrzynia szybko zmienia biegi czy to w trybie W czy S. W serwisie pytałem się na temat tych skrzyń przy zmianie oleju i powiedzieli mi, że nie są tak "kruche" jak inni użytkownicy narzekają. Trzeba pamiętać o regularnej wymianie oleju 60-80 tys. i nie powinno być z nią żadnych problemów. Z mojej strony polecam ASB.
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

krytek, a kolega szanowny posiadał kiedykolwiek ASB ? Bo jakieś dziwne rzeczy piszesz .. Poczytaj troszkę i zwróć uwagę na przełożenia porównując je z tymi w manualnej. Z czego wynika ilość biegów ? Pełnią szczęścia byłby jeden bieg :) ale to tylko silniki elektryczne potrafią . Reasumując .. mi przy 200 nic nie wyje ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
krytek
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 18 paź 2014, o 17:49
VIN:
Lokalizacja: anglia

Post autor: krytek »

Witam

Tak posiadalem ASB dwa razy lecz tam bylo 6 biegow i 286KM . Przy predkosci ponad 180km/h obroty byly silnika byly ok 3000 tys. Tez jezdzilem ze skrzynia 8 biegowa i tak teraz pytam o 5 biegow jak to wyglada w jezdzie w CDI.

P.s w multitroniku jest "jeden bieg" - skrzynia bezstopniowa dziala na zasadzie stożka.....
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

krytek pisze:Przy predkosci ponad 180km/h obroty byly silnika byly ok 3000 tys.
:mysli: No i :?: Ogarnij się, nie po to jest zakres obrotów, aby z niego nie korzystać.
:rotfl: Następny co chciałby latać 2 stówy na 1200RPM i spalać 4l/100 :wysmiewacz:
krytek pisze:w multitroniku jest.........
nawet nie wypowiadaj tego słowa, jakieś g....o bez polotu :zly:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

krytek pisze: Przy predkosci ponad 180km/h obroty byly silnika byly ok 3000 tys.
Przy 3 MILIONACH obrotów na minutę musi silnik wyć - nie ma siły.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Jednak nie wiesz o czym piszesz .. z całym szacunkiem ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
krytek
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 18 paź 2014, o 17:49
VIN:
Lokalizacja: anglia

Post autor: krytek »

no to sie zaczyna polemika ....

Panowie musicie poszezyc horyzony i byc bardziej elastyczni w czytaniu i rozumowniu postow oraz nie cedzic ich przez swoj wlasny pryzmat bo inaczej sprowadza to do niejakich rozmow i tym samym do bezsensownych odpowiedzi. A jak wszstkim wiadomo wiemy jaka funkcje pelni forum....i nie jest to miejsce do leczenia swoich komleksow....no chyba ze.....

wiec:

Gerri - zamiast pisac cos co napisales to lepiej wogole nie pisz no chyba ze sie lepiej z tym poczules, skoro masz problemy ze zrozumieniem 3000 tys.... - zakladam ze jestes idealny...

loneraider - "zakres obrotów, aby z niego nie korzystać" no pewnie ze tak. Ale wiadomo ze skrzynie automatyczne maja teraz nawet 9 biegow w osobowkach co przekalda sie na ekonomie, kulture - zwlaszcza przy duzych predkosciach = mniejsze obroty silnika przy wiekszej predkosci = silnik nie "wyje" I pewnie ze chcialbym latac 2 stówy na 1200RPM i spalać 4l/100.......

jarod32 - zdecydowanie wiem co pisze ale podejzewam ze nie rozumiesz co czytasz...

P.s Jesli nic sensownego macie zamiar napisac to lepiej pozostawcie tu pustke i nie nabijajcie sobie plytkich nic nie wnoszacych postow...

pozdr
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

krytek pisze:Gerri - zamiast pisac cos co napisales to lepiej wogole nie pisz no chyba ze sie lepiej z tym poczules, skoro masz problemy ze zrozumieniem 3000 tys....
Jakoś wspólną pracą udaje nam się utrzymywać wysoki poziom języka na forum, tak więc proponuję żebyś się do tego przyzwyczaił i zastosował. Nie widzę więc powodu, żeby tolerować bylejakość w pisowni.
krytek pisze:zakladam ze jestes idealny
Przynajmniej się staram :rotfl:
Ostatnio zmieniony 20 paź 2014, o 08:44 przez Gerri, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

krytek pisze:Ale wiadomo ze skrzynie automatyczne maja teraz nawet 9 biegow w osobowkach co przekalda sie na ekonomie, kulture
No tak, ale bądź co bądź chcesz kupić 10 letni samochód zaprojektowany blisko 20 lat temu. Nie wymagaj cudów. 722.6 jest jak na swój wiek dobrą, sprawdzoną konstrukcją o wysokiej jak na mój gust kulturze pracy. Tym bardziej "zesprzęglona" z silnikami OM611/646 (bo o takie pytałeś) pozwala na całkiem przyjemną jazdę. Wiadomo, że ani skrzynia ani ta jednostka napędowa nie nadaje się aby "średnia przelotowa" była na poziomie 200km/h. Do 180 ja nie zauważyłem dyskomfortu a i 220 też widziałem, ale wskazówka jest w czerwonym polu :bezradny:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

A ja nie mam nic do dodania ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
krytek
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 18 paź 2014, o 17:49
VIN:
Lokalizacja: anglia

Post autor: krytek »

jarod32 pisze:A ja nie mam nic do dodania ...
...zaskoczony tym nie jestem...

loneraider - dzieki za obiektywna i konkretna odpowiedz.

Gerri - czlowiek sie lekko potknal i na dodatek pierwszy raz, i juz "kamieniem rzucasz" ... - slabo sie starasz by byc idealny

pozdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”