Brak mocy na rezerwie?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MZR
Użytkownik
Posty: 58
Rejestracja: 20 lut 2009, o 14:31
VIN:
Lokalizacja: Podkarpackie

Brak mocy na rezerwie?

Post autor: MZR »

Czy w naszych mb jest coś takiego, że komputer nie pozwala nam na ostrzejszą jazdę gdy mamy rezerwę w baku? Dziś coś takiego mi się przydarzyło gdy rezerwa zbliżała się ku końcowi. Auto nie reagowało na dodawanie gazu. A co dziwne utrzymywało się to jeszcze chwile po zatankowaniu. Już się zmartwiłem, że coś się zepsuło ale gdy na chwile go odstawiłem wróciła mu cała moc :oczko:
album_personal.php?user_id=1675
===W203 C200 KOMPRESSOR KOMBI ELEGANCE 2002 XII===
========W108 280SE AUTOMATIC USA 1971r.=========
=============NYSA M522 TOWOS 1993=============
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jechałem na rezerwie i nie zauważyłem tego. Wprawdzie nie dotarłem niemalże do dna wskaźnika, ale rezerwa świeciła się jakiś czas.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

Nie ma to raczej związku :usmiech:

Tydzień temu jeździłem dość dużo na rezerwie i auto cały czas wykazywało się odpowiednimi osiągami... Jeździłem na tyle długo, by auto w najmniej oczekiwanym i chcianym momencie odmówiło współpracy, z powodu braku paliwa... :szok: Pech chciał, że akurat odwoziłem koleżankę do domu :rotfl: i był wstyd... :wstyd:
Auto w żaden sposób nie dało mi poznać, że zaraz skończy się paliwo - ani spadek mocy, ani brzęczek, ani nic... Dwa szapnięcia autem, spadek obrotów i padł... :wysmiewacz:
W moim aucie co ciekawe pojawia się tylko lampka na rezerwie, a w więszkości W203 pojawia się jeszcze komunikat Reserve Fuel: Visit Filling Station...

Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
Presley
VIP
Posty: 153
Rejestracja: 6 mar 2008, o 02:25
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Brak mocy na rezerwie?

Post autor: Presley »

MZR pisze:Czy w naszych mb jest coś takiego, że komputer nie pozwala nam na ostrzejszą jazdę gdy mamy rezerwę w baku?
nie wiem czy cos takiego jest, ale ja ostatnio miałem:
wrociłem z trasy, potem chwile pojezdziłem i jakoś nie było mi po drodze na stację,
rezerwa paliła się z 2 dni, potem pojechałem na stację (Shell) i zatankowałem 98 V Power do pełna, pojechałem z 8km i potem samochód wyraźnie osłabł,

jak dla mnie wyraźna korelacja między słabością i tankowaniem, podejrzewam albo coś z paliwem, albo coś z filtrem,
akurat tez na drugi dzień miałem wizytę w serwisie w ASO, no i dopytałem co to moze być,
gościu twierdził, że albo coś z filtrem, albo przez rezerwę coś zassał, jakiś syf,
tyle że jak jeździłem na rezerwie, to było ok, a już wtedy chyba powinień coś zassać, z filtrem podobnie,
a wszystko stało sie wkrótce po zatankowaniu i jestem w kropce...
teraz już jest chyba dobrze, choć mam wrażenie, że nie jest jak wcześniej z mocą, przejachałem sie troche dłużej, wypaliłem troche paliwa, dolałem na innej stacji, potem jeszcze raz, tyle że na Łukoli-u i powoli chyba przechodzi...

dziwne, w każdym razie wkrótce i tak będę wymieniał filtr paliwa i świece, to bede miał porównanie

EDIT
na wyświetlaczu paliło się, że mało paliwa, symbol dystrybutora i oszczędzaj paliwo
W203 C230 Kompressor Sport Sedan, 192KM, automat, 2004r, wersja USA
http://www.v10.pl
http://www.motokobiety.pl
http://www.topcars.pl
http://www.pieniadz.pl
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

Presley, może nowe paliwko dobiło poprostu trochę ten syf do filtra. Bo po opisie zdecydowanie pasowałoby na syf z baku, który dostał się do filtra... tylko dlaczego po fakcie :bezradny:

Choć mi niestety często zdarza się jeździć na rezerwie, to nigdy nie mam z tego powodu problemów z osiągami... Pierwszy raz zresztą zdarzyło mi się by zabrakło mi paliwa i mam nadzieję, że ostatni :usmiech: Wiem, że nie powinienem jeździć na rezerwie, ale niestety czasami tak się zdarzy...

Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
MZR
Użytkownik
Posty: 58
Rejestracja: 20 lut 2009, o 14:31
VIN:
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: MZR »

Czyżby to oznaka padającego kompressora lub przepływomierza? W sumie to i to było wymienione na nowe przez poprzedniego właściciela w zeszłym roku... Komputer żadnego błędu nie wykazywał...

[ Dodano: 2009-03-24, 09:05 ]
Karol_Szczecin pisze:W moim aucie co ciekawe pojawia się tylko lampka na rezerwie, a w więszkości W203 pojawia się jeszcze komunikat Reserve Fuel: Visit Filling Station...
A to dlatego, że takie coś się pojawia w W203 przed liftem... U Ciebie pojawi się lampka a później komputer wyświetli ikonę dystrybutora paliwa oraz przód samochodu stojącego przy nim
album_personal.php?user_id=1675
===W203 C200 KOMPRESSOR KOMBI ELEGANCE 2002 XII===
========W108 280SE AUTOMATIC USA 1971r.=========
=============NYSA M522 TOWOS 1993=============
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

U mnie zapala się rezerwa i komunikat w formie wielkiego dystrybutora i prośby o odwiedzenie stacji, zostaje też informacja w MALFUNKTION czy jak to się pisze.
MZR, Być może akurat zbiegła się jakaś awaria z brakiem paliwa, a czy jesteś do końca pewny ze twój wskaźnik nie oszukuje cię delikatnie??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
MZR
Użytkownik
Posty: 58
Rejestracja: 20 lut 2009, o 14:31
VIN:
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: MZR »

Zdarza mu się przeskoczyć w dół czasami ale wraca później na swoje miejsce po ponownym uruchomieniu silnika... Nie wiadomo co to było z tym przymuleniem ale na szczęście się samo naprawiło...
album_personal.php?user_id=1675
===W203 C200 KOMPRESSOR KOMBI ELEGANCE 2002 XII===
========W108 280SE AUTOMATIC USA 1971r.=========
=============NYSA M522 TOWOS 1993=============
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Najprawdopodobniej wskaźnik pokazywał jeszcze ciut powyżej stanu zero, a tymczasem w baku na zakrętach cz wybojach pompa łapała już powietrze, najprościej to wytłumaczyć skoro nalałeś paliwa i jest dobrze.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
MZR
Użytkownik
Posty: 58
Rejestracja: 20 lut 2009, o 14:31
VIN:
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: MZR »

Całkiem możliwe, że się zapowietrzył... Już zalany BP ULTIMATE 98 i śmiga jak należy...
album_personal.php?user_id=1675
===W203 C200 KOMPRESSOR KOMBI ELEGANCE 2002 XII===
========W108 280SE AUTOMATIC USA 1971r.=========
=============NYSA M522 TOWOS 1993=============
weglik
VIP
Posty: 9
Rejestracja: 26 mar 2009, o 15:15
VIN:
Lokalizacja: opole

Post autor: weglik »

MZR miałem podobny przypadek (spadek mocy na rezerwie) ale okazało się że to tylko przypadek :) Przeczyściłem przepływomierz (takie małe urządzonko zaraz za filtrem powietrza patrząc od szyby) i wszystko wróciło do normy, trzeba go tylko dobrze przedmuchać:) Pozdrawiam
Awatar użytkownika
MZR
Użytkownik
Posty: 58
Rejestracja: 20 lut 2009, o 14:31
VIN:
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: MZR »

W sumie to się naprawiło samo... A jak jeździ to nie będę ruszał bo zepsuję;)
album_personal.php?user_id=1675
===W203 C200 KOMPRESSOR KOMBI ELEGANCE 2002 XII===
========W108 280SE AUTOMATIC USA 1971r.=========
=============NYSA M522 TOWOS 1993=============
lukasz1212g
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 16 mar 2014, o 12:10
VIN:
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: lukasz1212g »

U mnie sprawdził się brak mocy na rezerwie. Podczas jazdy kiedy komputer pokazywał zasięg do przejechania ok. 60 km wszystko było ok. Zrobiłem dwa razy kick downa co automatycznie przełożyło się na maksymalne spalanie i niestety komputer jakby odciął dopływ większej dawki i samochód się zamulił. :mysli: Coś jakby odłączyć turbinę. :mysli: Nie zbierał się tak żwawo jak zawsze. :boisie: Odniosłem wrażenie jakby coś zassał z dna zbiornika lecz po zatankowaniu na stacji wszystko wróciło do normy. :bravo: :bravo: :bravo: Coś w tym musi być. :nunu: Z ciekawości wykonam w najbliższym czasie ponownie test.
Rouse yourself greenwitch
--------------------------------
wcześniej E290 KOMBI 1996 WDB2102171A235926
był C270 CDI 2001 WDB2030161A280601
W212 - 2012
Awatar użytkownika
tomek k
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 10 sty 2013, o 19:25
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tomek k »

Koledzy przeczytajcie sobie na forum posty o problemach z przelewaniem się paliwa między komorami w zbiorniku
MB S203 C180 M111 '02
WDB2032351F238082
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Panowie. Generalnie , to nic samo się nie naprawia. Skoro coś zaczęło szwankować , to prędzej czy później i tak się wysypie. Kolega tomek k, słusznie sugeruje zapoznanie się z tematem .. Ponadto dodam , że jazda na tzw oparach nie jest wskazana. Zawsze jakieś fuzle na dnie zostają :D ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”