Proszę o poradę... ESP oraz tylnia szczęka...
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 wrz 2014, o 17:35
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
Proszę o poradę... ESP oraz tylnia szczęka...
Witam...
Niedawno byłem u mechanika i miałem regenerowaną maglownicę, wymieniane szczęki z tyłu , 2 linki od ręcznego oraz ustawianą zbieżność kół...
Pojawia mi się komunikat błędu ESP :
"El stab programm werkstatt aufsuchen ESP"
Mechanik mówił że może być problem z czujnikiem a gdy podpinał go pod komputer aby skasować błąd mówił mi coś (sam nie wiedział o co chodzi - radził się kolegi z serwisu mercedesa) o błędzie napedu układu poprzecznego... że to może być czasochłonna oraz droga naprawa...)
W dodatku gdy mi regulował linki od ręcznego - bo słabo działał to zaczeło mi coś stukać, obcierać dziwny dzwięk jakby tarcie metal o metal ze skokami z prawego koła, tam gdzie wymieniał mi szczęki... byłem u niego aby mi to wyregulował , pochodziło chwilę , po przejechaniu 50 km mankament wrócił ze zdwojoną siłą... MASAKRA...
Proszę o porady.
pozdrawiam
Konrad
Niedawno byłem u mechanika i miałem regenerowaną maglownicę, wymieniane szczęki z tyłu , 2 linki od ręcznego oraz ustawianą zbieżność kół...
Pojawia mi się komunikat błędu ESP :
"El stab programm werkstatt aufsuchen ESP"
Mechanik mówił że może być problem z czujnikiem a gdy podpinał go pod komputer aby skasować błąd mówił mi coś (sam nie wiedział o co chodzi - radził się kolegi z serwisu mercedesa) o błędzie napedu układu poprzecznego... że to może być czasochłonna oraz droga naprawa...)
W dodatku gdy mi regulował linki od ręcznego - bo słabo działał to zaczeło mi coś stukać, obcierać dziwny dzwięk jakby tarcie metal o metal ze skokami z prawego koła, tam gdzie wymieniał mi szczęki... byłem u niego aby mi to wyregulował , pochodziło chwilę , po przejechaniu 50 km mankament wrócił ze zdwojoną siłą... MASAKRA...
Proszę o porady.
pozdrawiam
Konrad
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2014, o 20:48 przez konradz1, łącznie zmieniany 1 raz.
MB C180 Coupe (CL203) - 2001r. - 1998 cm3
WDB2037351A107306
WDB2037351A107306
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
- VIN:
- Lokalizacja: Ropczyce
1. Odnośnie ESP przydałby się kod błędu. Warto też po ingerencji w układ kierowniczy ponownie zaprogramować czujnik skrętu kierownicy.
2. Co do hamulca pomocniczego to proponuje wrócić do mechanika i żądać, aby ponownie zajrzał do szczęk. Być może odczepiła się sprężyna ściągająca szczęki, bądź ta, która "ściąga" je do wspornika.
Pozdrawiam
2. Co do hamulca pomocniczego to proponuje wrócić do mechanika i żądać, aby ponownie zajrzał do szczęk. Być może odczepiła się sprężyna ściągająca szczęki, bądź ta, która "ściąga" je do wspornika.
Pozdrawiam
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Albo na poczatek kilka razy skręcić kołami do oporu w prawo i w lewo na parkingu przy zapalonym silniku i zrobić kilka kółek na podobnej zasadzie z kierą do oporu jeśli problem nie jest poważniejszy.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2014, o 10:55 przez Smart, łącznie zmieniany 2 razy.
CL203 WDB2037461A802397
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Bardzo dobry pomysł, szczególnie w przypadku przestawionego koła kierownicy względem przekładni będzie komplet SRS ESP i brak multifunkcjiSmart pisze:Albo na poczatek kilka razy skręcić kołami do oporu w prawo i w lewo
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja nie wiem co ma a czego nie ma kolega.
Pisze, że miał demontowaną przekładnię i nagle pojawił się błąd, no pomyśl.
Dosłownie i w przenośni
Pisze, że miał demontowaną przekładnię i nagle pojawił się błąd, no pomyśl.
Tjjjjjakonradz1 pisze:błędzie napedu układu poprzecznego..
wymieniacz klockówkonradz1 pisze:sam nie wiedział o co chodzi
Pomyśl ile razy można zakręcić kierą bez przekładni, do oporuSmart pisze:kolega nie pisze, że ma krzywo kierę i wspomina, że miał zrobioną zbieżność
Dosłownie i w przenośni
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 wrz 2014, o 17:35
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
Z przekladnia wiedzialem juz wczesniej panowie, kupywalem go od handlarza z niemiec... i wiedzialem ze jest do roboty... jak bylem na przegladzie to przeskakiwala przy kreceniu, liczylem sie z ta regeneracja... na poprawe szczek juz jestem ustawiony w poniedzialek, meczy mnie ten mankament z ESP...
jezeli chodzi o "blad napedu ukladu poprzecznego" to moze cos przeoczylem ale tak "mniej-wiecej" z naciskiem na mniej pamietam...
jezeli chodzi o "blad napedu ukladu poprzecznego" to moze cos przeoczylem ale tak "mniej-wiecej" z naciskiem na mniej pamietam...
MB C180 Coupe (CL203) - 2001r. - 1998 cm3
WDB2037351A107306
WDB2037351A107306
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Błąd czujnika przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego nijak mi się ma do Twojej naprawy. Czujnik jest w bagażniku, a wiązka leci we wnętrzu pojazdu. Szybciej uwierzę w nieprawidłowo ustawiony czujnik kąta skrętu, też może generować taki błąd w określonych warunkach.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 wrz 2014, o 17:35
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec