Proszę o poradę... ESP oraz tylnia szczęka...

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
konradz1
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 19 wrz 2014, o 17:35
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Proszę o poradę... ESP oraz tylnia szczęka...

Post autor: konradz1 »

Witam...

Niedawno byłem u mechanika i miałem regenerowaną maglownicę, wymieniane szczęki z tyłu , 2 linki od ręcznego oraz ustawianą zbieżność kół...
Pojawia mi się komunikat błędu ESP :
"El stab programm werkstatt aufsuchen ESP"
Mechanik mówił że może być problem z czujnikiem a gdy podpinał go pod komputer aby skasować błąd mówił mi coś (sam nie wiedział o co chodzi - radził się kolegi z serwisu mercedesa) o błędzie napedu układu poprzecznego... że to może być czasochłonna oraz droga naprawa...)
W dodatku gdy mi regulował linki od ręcznego - bo słabo działał to zaczeło mi coś stukać, obcierać dziwny dzwięk jakby tarcie metal o metal ze skokami z prawego koła, tam gdzie wymieniał mi szczęki... byłem u niego aby mi to wyregulował , pochodziło chwilę , po przejechaniu 50 km mankament wrócił ze zdwojoną siłą... MASAKRA...

Proszę o porady.

pozdrawiam
Konrad
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2014, o 20:48 przez konradz1, łącznie zmieniany 1 raz.
MB C180 Coupe (CL203) - 2001r. - 1998 cm3
WDB2037351A107306
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

1. Odnośnie ESP przydałby się kod błędu. Warto też po ingerencji w układ kierowniczy ponownie zaprogramować czujnik skrętu kierownicy.
2. Co do hamulca pomocniczego to proponuje wrócić do mechanika i żądać, aby ponownie zajrzał do szczęk. Być może odczepiła się sprężyna ściągająca szczęki, bądź ta, która "ściąga" je do wspornika.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Albo na poczatek kilka razy skręcić kołami do oporu w prawo i w lewo na parkingu przy zapalonym silniku i zrobić kilka kółek na podobnej zasadzie z kierą do oporu jeśli problem nie jest poważniejszy. :tak:
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2014, o 10:55 przez Smart, łącznie zmieniany 2 razy.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Smart pisze:Albo na poczatek kilka razy skręcić kołami do oporu w prawo i w lewo
Bardzo dobry pomysł, szczególnie w przypadku przestawionego koła kierownicy względem przekładni :ok: będzie komplet SRS ESP i brak multifunkcji :wysmiewacz:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Loneraider kolega nie pisze, że ma krzywo kierę i wspomina, że miał zrobioną zbieżność a przy tym co piszesz to raczej było by inaczej jak sądzę. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Ja nie wiem co ma a czego nie ma kolega.
Pisze, że miał demontowaną przekładnię i nagle pojawił się błąd, no pomyśl.
konradz1 pisze:błędzie napedu układu poprzecznego..
Tjjjjja
konradz1 pisze:sam nie wiedział o co chodzi
:rotfl: wymieniacz klocków :wysmiewacz:
Smart pisze:kolega nie pisze, że ma krzywo kierę i wspomina, że miał zrobioną zbieżność
Pomyśl ile razy można zakręcić kierą bez przekładni, :dokuczacz: do oporu :rotfl:
Dosłownie i w przenośni
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Nhoo ... ale to już była by granica absurdu gdyby mechanik sam wykonał taki numer. :rotfl: Myślisz, że on tego ten? :mysli: :rotfl:
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2014, o 15:54 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
konradz1
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 19 wrz 2014, o 17:35
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: konradz1 »

Z przekladnia wiedzialem juz wczesniej panowie, kupywalem go od handlarza z niemiec... i wiedzialem ze jest do roboty... jak bylem na przegladzie to przeskakiwala przy kreceniu, liczylem sie z ta regeneracja... na poprawe szczek juz jestem ustawiony w poniedzialek, meczy mnie ten mankament z ESP...

jezeli chodzi o "blad napedu ukladu poprzecznego" to moze cos przeoczylem ale tak "mniej-wiecej" z naciskiem na mniej pamietam...
MB C180 Coupe (CL203) - 2001r. - 1998 cm3
WDB2037351A107306
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Błąd czujnika przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego nijak mi się ma do Twojej naprawy. Czujnik jest w bagażniku, a wiązka leci we wnętrzu pojazdu. Szybciej uwierzę w nieprawidłowo ustawiony czujnik kąta skrętu, też może generować taki błąd w określonych warunkach.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
konradz1
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 19 wrz 2014, o 17:35
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: konradz1 »

Loneraider, mozesz proszę sprecyzować określone warunki ?
MB C180 Coupe (CL203) - 2001r. - 1998 cm3
WDB2037351A107306
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Hipotetycznie jeśli jedziesz prosto z prędkością 60km/h, a moduł odczytuje 20° z kiery i +/-0,2Nm poprzecznego.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”