Regeneracja filtra cząstek stałych

Moderator: Dziki Mar

mechatronik
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 13 wrz 2014, o 08:12
VIN:
Lokalizacja: PL : DW . DE : F

Post autor: mechatronik »

bubba pisze:...poprostu czysta instrukcja
Myślę że nikt nie poda Ci książkowej instrukcji...bo takiej nie ma.
Wszystko zależy od tego jak bardzo zapchany jest dpf, czy nie jest stopiony w środku, czy w ogóle w trybie awaryjnym osiągniesz dane obroty/temperaturę, które pozwolą na to żeby dpf się wypalił.

Dla wszystkich podchodzących do próby wypalania dpf w aucie mam jedną przestrogę. Zwracajcie uwagę na to czy pdf nie robi się nadmiernie gorący.

Kilka razy już spotkałem się z tym że dpf nadmiernie się nagrzewał, robił się aż biały od temperatury. Chmura dymu spod maski i miękkie kolana ! Co tu robić, gasić czy spier....

Dlatego przed karkołomnymi próbami, lepiej przemyśleć czy nie lepiej dpf wykręcić i oddać do..."regeneracji".
Kto i jak regeneruje to temat na bardzo szeroką skale.

Dodam że w mojej :mb: , autocom pokazuje 22% sadzy w filtrze.
I tu moje pytanie : jeździć i się nie przejmować czy zabierać się za to ?
W203 T 2004 AVANTGARDE lift
220 CDI 150 KM
WDB2032081F582580

Kwiat Wrocławia, fanatycy, z Oporowskiej, chłopcy z tej ulicy.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

mechatronik pisze:I tu moje pytanie : jeździć i się nie przejmować czy zabierać się za to ?
Spokojnie możesz jechać, jakby miał 10-15% przepustowości to jest lipa.
Wyjedź na trasę, zrób z 30km trzymając silnik w okolicach 3000obr. prędkość przykładowo 90-110km. Jeżeli coś mu będzie przeszkadzać to się wypali w takich warunkach.
DPF nie lubi miasta, a szczególnie miasta + jazda w ślimaczym tempie.
Profilaktycznie robię 50km autostrady swoja 320 raz w tygodniu i na razie brak problemów czy przybywania oleju w silniku.
W :mb: nie ma wielkich problemów z DPF.
A, może się on też nadmiernie szybko zapychać gdy któryś wtrysk kuleje, spotkałem się już z przypadkiem, że filtr wypalony trybem serwisowym za pomocą stardiag i po przejechaniu 30km znów zapchany. Po wymianie jednego lejącego wtrysku problem z filtrem zniknął.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
mechatronik
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 13 wrz 2014, o 08:12
VIN:
Lokalizacja: PL : DW . DE : F

Post autor: mechatronik »

Odgrzewam troche, ale to moze sie komus przydac.
Jak pisalem wczesniej mialem 22% sadzy. Po wymianie zepsutego czujnika trmperatury spalin "przed katalizatorem" wartosc ta spadla automatycznie na 5%, wiec to juz niwielkiego.

Minimum raz w tygodniu robie autostrade 60 km 160-180 km/h. Na ten weekend znow zczytam wartosc i zobacze co piszczy w trawie.
W203 T 2004 AVANTGARDE lift
220 CDI 150 KM
WDB2032081F582580

Kwiat Wrocławia, fanatycy, z Oporowskiej, chłopcy z tej ulicy.
skaad
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 28 lis 2014, o 19:21
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Tychy

Post autor: skaad »

mechatronik pisze: mialem 22% sadzy...
Skąd wiesz, że było 22%?
Czy jest możliwość odczytania takiej informacji?
Na różnych strona wyczytać można, że nie można wyłączać silnika podczas wypalania... czy jest jakaś kontrolka, która informuje o tym procesie?
Jaki polecacie program/urządzenie do samodzielnej diagnostyki mercedesa w203?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2014, o 14:50 przez skaad, łącznie zmieniany 1 raz.
T C200 CDI ASB 2004 CLASSIC
WDB2032071F573150
Piksa
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 7 mar 2015, o 20:22
VIN:
Lokalizacja: Ldz

Post autor: Piksa »

Witam, czy katalizator o numerze 209 490 3214 zamontowany w mojej cl203 sport coupe c180 z silnikiem m271 może być przyczyną słabej pracy silnika?
CL203 2004r m271 C180
WBD2037461A592104
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Piksa, co ten post robi w tym temacie ???? :!: bałagan :ok: Tu temat o DPF'ie :yyy:
Piksa pisze:może być przyczyną słabej pracy silnika?
Co to znaczy słabej pracy? Czy był na SD? Czy świece mają elektrody? Czy silnik ma dobrą kompresję? I wiele innych :rotfl:
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

supi pisze:I wiele innych :rotfl:
Z tych wielu to jeszcze ważne byłyby "lambady" :rotfl:
A może kolega Piksa filtrów zapomniał wymienić :mysli:
Choć z drugiej strony c180 to tylko 143 kucyki, a masa auta prawie 1,5t swoje robi ...
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
Piksa
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 7 mar 2015, o 20:22
VIN:
Lokalizacja: Ldz

Post autor: Piksa »

gotiger pisze:
supi pisze:I wiele innych :rotfl:
Z tych wielu to jeszcze ważne byłyby "lambady" :rotfl:
A może kolega Piksa filtrów zapomniał wymienić :mysli:
Choć z drugiej strony c180 to tylko 143 kucyki, a masa auta prawie 1,5t swoje robi ...
Co miałeś na myśli pisząc o masie auta, rozrząd?Jakieś czujniki, czy może tarcze hamulcowe?
CL203 2004r m271 C180
WBD2037461A592104
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Post autor: mateusz726642 »

Co miałeś na myśli pisząc o masie auta
To że tyle kuca do takiej masy to nie ma co oczekiwać 6 sekund do setki...
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
Piksa
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 7 mar 2015, o 20:22
VIN:
Lokalizacja: Ldz

Post autor: Piksa »

mateusz726642 pisze:
Co miałeś na myśli pisząc o masie auta
To że tyle kuca do takiej masy to nie ma co oczekiwać 6 sekund do setki...
Aha, nie zależy mi na szybkości :usmiech:
CL203 2004r m271 C180
WBD2037461A592104
Awatar użytkownika
taziman
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 20 wrz 2014, o 10:23
VIN:
Lokalizacja: Tychy

Re: Regeneracja filtra cząstek stałych

Post autor: taziman »

Witam,
Koledzy ! W zeszłym roku w lipcu w moim w203 zaczął zapalać się check engine po zapodaniu pedału gazu do dechy.
Autko było mulate max 2000 obr/min. Z racji tego, że byłem w górach tematem zająłem się po powrocie. Błedy odczytane w Torqe wskazywały na problemy z sondą Lambda oraz niskim ciśnieniem doładowania, pojawiły się błedy wskazujące na zatkany DPF. Zacząłem od sprawdzenia całego dolotu. Czyli węże, intercooler. Okazało się że rozerwany był wąż z lewej strony co wchodzi do dolotu. Po wymianie auto już nie rejestruje błędów i sprawuje się prawidłowo.
Podczas nastepnej wycieczki po górskich serpentynach z dosć ostrą jazdą moja pasażerka musiała na chwilkę wyjść tak więc stojąc na poboczu nie gasiłem silnika aby dać turbinie zejść obrotów jak i lekko wystudzić.
W pewnej chwili zauważyłem mocny gryzący dym wydobywający sie z okolicy wydechu (katalizator/DPF). Po otwarciu maski nic nie było i tak widać (mocny dym). Pierwsze to to że olej w skrzyni sie zagotował, lub wypala mi DPF. Niestety dym narastał a w kłebach dymu pojawił się ogień wieć silnik OFF i gaśnica. To jest mój pierwszy pojazd z DPF wieć proszę się nie śmiać.
Więc po powrocie zacząłem od umycia całego silnika z proszku :) oraz zauważyłem że dolna osłona jest przytopiona i spłyneła. Jak się okazało obie osłony silnika miały nalot z oleju i piachu tak wieć dokładnie je umyłem i tłumaczyłem sobie, że ten dym właśnie powstał na skutek zapalenia się tego marasu podczas wypalania DPF.
Niestety zdaża się , że podczas np jazdy miejskiej zaczyna ponownie mocno dymić a smród dostaje się do wnętrza przez nadmuchy. Teraz jak ma miejsce taka sytuacja robie wyjazd na trase aby przegonić autko. Zauważyłem także wzrost spalania do 11l/100km

Czy mam się tym dymieniem nie obawiać ??? I czy jest to napewno proces wypalania ?? Dodam że w okolicy turbo i katalizatora jest sucho - brak wycieków oleju ( inaczej ciągle by się wypalał olej )

Mam dostęp do Tex'y jednak nie wskazuje ona parametrów zapchania DPF.

Mirek
---------------------------------------------


W203 Classic C220 110kW Sedan
VIN: WDB2030081A688423
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Re: Regeneracja filtra cząstek stałych

Post autor: krzymech »

Ten typ tak ma ;) byle żeby ogień się nie pokazał ;)
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Awatar użytkownika
taziman
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 20 wrz 2014, o 10:23
VIN:
Lokalizacja: Tychy

Re: Regeneracja filtra cząstek stałych

Post autor: taziman »

WItam,

Dziekuję za odpowiedź. Czyli bez obaw. A co do dymku oraz jego zapachu to trzeba się przyzwyczaić.
---------------------------------------------


W203 Classic C220 110kW Sedan
VIN: WDB2030081A688423
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: Regeneracja filtra cząstek stałych

Post autor: tonidriver »

No ale ten ogień to skąd w sumie ?
C 270 CDI '02r
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Re: Regeneracja filtra cząstek stałych

Post autor: seven »

tonidriver pisze:No ale ten ogień to skąd w sumie ?
DPF (katalizator w benzynie) może rozgrzać się do czerwoności i wystarczy w jego okolicy olej, konserwacja, wysoka trawa to grozi pożarem szczególnie jak auto stoi bo nie ma chłodzenia.
Najlepiej od czasu do czasu (co ok. 5000km w zależności od warunków eksploatacji dolać do ON dodatku wspomagającego dopalanie DPF np. STP).
W moim MB po zakupie filtr był zatkany w 70% po roku ta wartość wynosi 17% z tym, że auto eksploatowane na długich trasach i b. dobra kondycja silnika po prawie 300tkm.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydech”