Poziom płynu chłodniczego ....
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 194
- Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
- VIN:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Poziom płynu chłodniczego ....
Mam taka przypadłość w swojej marysi ....
Co jakiś czas (2 - 3 tygodnie ) pokazuje mi się komunikat ,że mam mało płynu chłodniczego ...Otwieram maskę ,widzę ,że jest połowa zbiornika ,odkręcam korek .... no i płyn wraca pod sam korek .... nie ma jak dolać - bo po odkręceniu korka mam w zbiorniku full....zakręcam korek .Jeżdżę 2 - 3 tygodnie i znowu to samo ....otwieram maskę ....ble ble i tak od około 2 miesięcy .Samochód stoi w garażu - nie ma żadnych wycieków , żaden przewód nie jest spuchnięty . W tamtym roku wymieniłem oba termostaty ( wszystko jest ok - ładnie się nagrzewa i trzyma temperaturę ) - myślę ,że układ nie jest zapowietrzony ( w końcu zrobiłem kilka tysięcy po wymianie termostatów i nic się nie działo .O co biega???
Co jakiś czas (2 - 3 tygodnie ) pokazuje mi się komunikat ,że mam mało płynu chłodniczego ...Otwieram maskę ,widzę ,że jest połowa zbiornika ,odkręcam korek .... no i płyn wraca pod sam korek .... nie ma jak dolać - bo po odkręceniu korka mam w zbiorniku full....zakręcam korek .Jeżdżę 2 - 3 tygodnie i znowu to samo ....otwieram maskę ....ble ble i tak od około 2 miesięcy .Samochód stoi w garażu - nie ma żadnych wycieków , żaden przewód nie jest spuchnięty . W tamtym roku wymieniłem oba termostaty ( wszystko jest ok - ładnie się nagrzewa i trzyma temperaturę ) - myślę ,że układ nie jest zapowietrzony ( w końcu zrobiłem kilka tysięcy po wymianie termostatów i nic się nie działo .O co biega???
CDI 220
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- VIP
- Posty: 194
- Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
- VIN:
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
No tak - banalne (najciemniej zawsze pod latarnią )
Ale jaka jest zasada działania korka w W203? Tzn ma on jakąś membranę która działa w obie strony przy jakimś ciśnieniu (podciśnieniu) - bo skoro płynu ubywa w zbiorniku - to znaczy , że korek puszcza w jedną stronę ,natomiast w drugą jest jakby zablokowany- pytam z czystej ciekawości - bo skoro jest awaria korka to trzeba to rozpracować...
[ Dodano: 2012-11-17, 18:29 ]
To nie korek - ma on membranę która pozwala zaciągać powietrze do środka - i mój tak działa , natomiast nie pozwala wrócić (jak zawór jednostronny) - sprawdzałem swój i właśnie tak się zachowuje...
Ale jaka jest zasada działania korka w W203? Tzn ma on jakąś membranę która działa w obie strony przy jakimś ciśnieniu (podciśnieniu) - bo skoro płynu ubywa w zbiorniku - to znaczy , że korek puszcza w jedną stronę ,natomiast w drugą jest jakby zablokowany- pytam z czystej ciekawości - bo skoro jest awaria korka to trzeba to rozpracować...
[ Dodano: 2012-11-17, 18:29 ]
To nie korek - ma on membranę która pozwala zaciągać powietrze do środka - i mój tak działa , natomiast nie pozwala wrócić (jak zawór jednostronny) - sprawdzałem swój i właśnie tak się zachowuje...
CDI 220
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- keczup3kubicz
- VIP
- Posty: 101
- Rejestracja: 9 sty 2013, o 16:36
- VIN:
- Lokalizacja: BYTOM
-
- VIP
- Posty: 25
- Rejestracja: 4 gru 2012, o 20:48
- VIN:
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
O tym było dużo pisane. Oprócz głównego termostatu jest jeszcze mały termostat wodny układu paliwowego, który ma wpływ na temperaturę silnika, kiedy niedomaga. W moim poprzednim cdi w202 po jego wymianie temperatura z ok 70 stopni podniosła się na 82.keczup3kubicz pisze:jak to wymieniłeś dwa termostaty??? co to za drugi termostat???
W203 C320 Avangarde 2002r
WDB2030641F225095
WDB2030641F225095