Poziom płynu chłodniczego ....

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
ruto2
VIP
Posty: 194
Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
VIN:
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Poziom płynu chłodniczego ....

Post autor: ruto2 »

Mam taka przypadłość w swojej marysi ....
Co jakiś czas (2 - 3 tygodnie ) pokazuje mi się komunikat ,że mam mało płynu chłodniczego ...Otwieram maskę ,widzę ,że jest połowa zbiornika ,odkręcam korek .... no i płyn wraca pod sam korek .... nie ma jak dolać - bo po odkręceniu korka mam w zbiorniku full....zakręcam korek .Jeżdżę 2 - 3 tygodnie i znowu to samo ....otwieram maskę ....ble ble i tak od około 2 miesięcy .Samochód stoi w garażu - nie ma żadnych wycieków , żaden przewód nie jest spuchnięty . W tamtym roku wymieniłem oba termostaty ( wszystko jest ok - ładnie się nagrzewa i trzyma temperaturę ) - myślę ,że układ nie jest zapowietrzony ( w końcu zrobiłem kilka tysięcy po wymianie termostatów i nic się nie działo .O co biega???
CDI 220
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

ruto2 pisze:.O co biega???

Wymień korek od zbiorniczka.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ruto2
VIP
Posty: 194
Rejestracja: 9 gru 2011, o 21:42
VIN:
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: ruto2 »

No tak - banalne (najciemniej zawsze pod latarnią )
Ale jaka jest zasada działania korka w W203? Tzn ma on jakąś membranę która działa w obie strony przy jakimś ciśnieniu (podciśnieniu) - bo skoro płynu ubywa w zbiorniku - to znaczy , że korek puszcza w jedną stronę ,natomiast w drugą jest jakby zablokowany- pytam z czystej ciekawości - bo skoro jest awaria korka to trzeba to rozpracować...

[ Dodano: 2012-11-17, 18:29 ]
To nie korek - ma on membranę która pozwala zaciągać powietrze do środka - i mój tak działa , natomiast nie pozwala wrócić (jak zawór jednostronny) - sprawdzałem swój i właśnie tak się zachowuje...
CDI 220
kudłaty
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kudłaty »

I co w temacie, wyjaśniło się coś?

Mam bardzo podobny problem zresztą opisany już na forum...

U mnie po wymianie korka na nowy z ASO duża poprawa, ale nadciśnienie robi się nadal.
Awatar użytkownika
keczup3kubicz
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 9 sty 2013, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: keczup3kubicz »

jak to wymieniłeś dwa termostaty??? co to za drugi termostat???
Mercedes T203 (kombi) 2,2 CDI, 143km, przedlift, 140000tys, automat
Vin: WDB2032061F434775
------------------------------------------------------------
ARBEIT MACHT FREI
kompresorek
VIP
Posty: 25
Rejestracja: 4 gru 2012, o 20:48
VIN:
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: kompresorek »

keczup3kubicz pisze:jak to wymieniłeś dwa termostaty??? co to za drugi termostat???
O tym było dużo pisane. Oprócz głównego termostatu jest jeszcze mały termostat wodny układu paliwowego, który ma wpływ na temperaturę silnika, kiedy niedomaga. W moim poprzednim cdi w202 po jego wymianie temperatura z ok 70 stopni podniosła się na 82.
W203 C320 Avangarde 2002r
WDB2030641F225095
kudłaty
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kudłaty »

Przedmuch na II cylindrze do kanału wodnego... w dwóch miejscach.

Temat do zamknięcia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”