BRZĘCZY FILTR PALIWA C KLASA W203 SPORTCOUPE M111 ; koszmar

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
marekmik11

BRZĘCZY FILTR PALIWA C KLASA W203 SPORTCOUPE M111 ; koszmar

Post autor: marekmik11 »

witam wszystkich. nigdzie nie widziałem takiego tematu z tym problemem zatem: zaczelo się od tego ze cieply silnik z trudem odpalal lub wogole, chociaż krecil wyśmienicie. padlo na czujnik polozenia wału korbowego, błąd... nic się nie zmienio. następnie padło na filtr paliwa i UDAŁO SIĘ !!! tyle ze po dwóch dniach jazdy zaczął brzęczeć owy fitr paliwa podczas jazdy. gdy zgasiłem silnik i uruchomiłem było normalnie, ale podczas jazdy znow zaczal brzeczec. zareklamowalem go i wymieniłem na nowy z wyższej półki HENGST, zrobiłem 5 kilometrow zgasiłem, po 20 ninutach ruszyłem dalej i powrocil dźwięk z filtra paliwa. ewidentnie jest to zdiagnozowane ze to filtr paliwa. teraz mam tak ze już na zapłonie slysze kilkusekundowy glosny dźwięk, wcześniej było cicho. a gdy odpale to od razu brzęczy ten filtr... zadnych innych objawow nie ma. co jest grane ???
szulin79
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 29 maja 2012, o 00:25
VIN:
Lokalizacja: KOWALE OLECKIE

Post autor: szulin79 »

jeśli chcesz stwierdzić czy na 100% jest to wina filtra paliwa to go wyjmij i na chwilę podłącz jakieś plastikowe ,przelotowe np. z malucha.Podejrzewam jednak że kończy żywot pompa paliwa i takie brzęczenie przenosi na układ paliwowy lub też zawór ciśnienia przy listwie wtryskowej jak też sama listwa wtryskowa potrafią tak brzęczeć i przenosić owo brzęczenie dalej tak że wydaje się że brzęczy filtr paliwa(miałem podobny przypadek w bmw 2.0,tam brzęczała listwa wtryskowa,czemu? - nie wiem?!).
M-B W203 C 200 kompresor,2003r.,1.8,163KM.
WDB20304221F460322
marekmik11

Post autor: marekmik11 »

pompy paliwa nie slychac, slychac filtr paliwa. jedna ciekawa rzeczt: gdy na chwile mechanik zacisnal przewod paliwowy przy filtrze paliwa to było cicho jak należy. dziś znow po 2 dniach postoju na wakacjach na zapłonie nie było tego dzwieku, pokonałem 5 kilometrow i cisza, jednak gdy już ponownie odpalałem to i na zalonie było slychac i po odpalenu w trakcie jazdy. jednostajny dźwięk. po maska cisza... filtr paliwa az drzy, nie wiem czy tak ma być. pompa paliwa buczy, brzęczy caly czas niezależnie od wszystkiego jak już zaczyna padac. ponadto mechanik mowil ze nie buczy tak glosno. inny spec wskazal ze ponownie filtr paliwa trzeba zmienić. zatem co o tym myślisz ? innych objawow nie ma, samochod sprawuje się perfekcyjnie poza tym dzwiekiem...
szulin79
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 29 maja 2012, o 00:25
VIN:
Lokalizacja: KOWALE OLECKIE

Post autor: szulin79 »

to spróbuj tak jak pisałem na plastikowych filtrach z malucha to poskładać bo przynajmniej są tanie, ja u siebie montowałem MANN-a i nie brzęczy .jakoś nie chce mi się wieżyć że dwa filtry pod kolej ,nowe z półki, sobie brzęczą bez żadnej przyczyny ale przypadki chodzą po świecie... Na plastikowych filtrach wykluczysz awarię pompy a jak i one będą brzęczeć to raczej pada pompa.jak zaciskał mechanik wąż to mogło przestawać brzęczeć bo pompa tłoczyła pod dużym wysiłkiem i nie osiągała pełnej "mocy" i obrotów przez co mogła przestawać brzęczeć.Tak samo było jak miałeś filtr totalnie zapchany,a teraz nic paliwa nie trzyma i pompa może sobie poszaleć i może brzęczeć.Tyle moich sugestii, bo jak nie widzę auta to trudno wyrokować co się dzieje i gdzie.Może spróbujcie nagrać filmik z pracy pompy i przy filtrze.
M-B W203 C 200 kompresor,2003r.,1.8,163KM.
WDB20304221F460322
marekmik11

Post autor: marekmik11 »

pompa brzeczalaby caly czas, bez przerwy. a tak nie było i nie jest. skor po zmianie filtrow była cisza na początku i po dluzszym postoju 2-3 dniowym nic. POMPA ? etam... filtry nowe sa sprawne, miałem MAYLE za 150zl zrobiłem na nim 20tys i było ok az samochod na cieplym nie chciał odpalić lub ciężko odpalal. tak się zaczelo...

[ Dodano: 2014-08-18, 17:29 ]
jesli pompa to czemu przy pompie cicho ? niesie się do filtra paliwa ten dźwięk i filtr brzęczy jesli pompa uszkodzona ? trochę nielogiczne. może z przewodami cos nie tak, ciśnieniem itp. sam nie wiem...
szulin79
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 29 maja 2012, o 00:25
VIN:
Lokalizacja: KOWALE OLECKIE

Post autor: szulin79 »

Z tego co zrozumiałem to na nowym filtrze zrobiłeś tylko 20tys.??? i się zapchał? to co ty do baku lejesz?? A o pompie wspomniałem bo już miałem taki przypadek w moim poprzednim aucie volvo.Brzęczało coś w filtrze tak jak u Ciebie a padnięta okazała się pompa.Po wymianie pompy cisza. A może któryś przewód do filtra jest źle podłączony ,jest ich tam cztery więc o pomyłkę nie trudno a z tego co pamiętam powrót paliwa z listwy wtryskowej idzie także przez ten sam filtr.Ale jak już pisałem trudno coś powiedzieć nie widząc auta na oczy.

[ Dodano: 2014-08-19, 17:29 ]
Dla wszystkiego zmierz jeszcze ciśnienie paliwa na przewodach lub przy listwie wtryskowej.
M-B W203 C 200 kompresor,2003r.,1.8,163KM.
WDB20304221F460322
marekmik11

Post autor: marekmik11 »

20 tysięcy na filtrze paliwa, na paliwie takim jak wszyscy. nie po taniości a na trasie ORLEN, BLISKA, CHELL, STATOIL. padająca pompa paliwa buczy caly czas... u mnie tak nie było zatem to nie pompa i jednak nie filtr paliwa. problem dzis usunięty: z uwagi na fakt iz mam zbiornik paliwa 2 komorowy trzeba bylo wyjac pompe paliwa i z drugiej strony te wszystkie rurki od paliwa, gdzies byl jakis brud lub za maly otwor w rurce i spec jak to nazwal rozwiercil by byl wiekszy czyli normalny przeplyw paliwa. pompa i filtr ok. niejeden wymienial pompe i dalej buczalo. mam dobrego majstra pod Warszawa, nagrzebal się, nasprawdzal i udało się. zatem wniosek: jak nie słyszysz pompy paliwa to jej nie wymieniaj, warto tez sprawdzić osprzęt bo tez może się nieść jakiś dźwięk z ktoregos elementu. układ paliwowy to nie tylko filtr i pompa, tak twierdza tylko głupcy jakich pełno wszędzie. pozdrawiam
szulin79
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 29 maja 2012, o 00:25
VIN:
Lokalizacja: KOWALE OLECKIE

Post autor: szulin79 »

nadal uważam że 20 tysięcy na nowym filtrze to stanowczo za mało jak na benzyniaka i do tego kompletnie zapchanie go przez syf.Książka serwisowa mówi że wymienia się co 80 tysięcy lub co 4 lata.U Ciebie być może stary filtr był dobry tylko ta rurka co pisałeś była głównym problemem a nie stary filtr paliwa.Fajnie że problem rozwiązany,zawsze to coś nowego i na przyszłość wiadomo co jeszcze można by jeszcze sprawdzać.Pozdrowienia.

[ Dodano: 2014-08-20, 09:52 ]
Ps. błąd. nie co 80 tys tylko co 120 tys .(silniki 111,112, 271) nie w tym miejscu spojrzałem w książkę obsługi.
M-B W203 C 200 kompresor,2003r.,1.8,163KM.
WDB20304221F460322
marekmik11

Post autor: marekmik11 »

nikt nie stwierdził ze filtr był zapchany a ze wymiana filtra spowoduje iż na CIEPLYM SILNIKU będzie normalnie odpalal. to co zaleca ksiazka i serwis to można wsadzić w... Odnosze się do ogółu, kompresory eatony tez sa nierozbieralne i niezniszczalne, barany w mercedesie nie wiedza co mówią. dla nich wszystko służy latami, niestety nie te czasy. realnia i fakty sa ważne, nie filozofia mercedesa ksiazkowa. POLECAM bardzo dobry warsztat zajmujacy się nie tylko mercedesami ale ogolnie wszystkimi markami samochodow, ja wraz z kolega serwisujemy tam mercedesy i wszystko jest na najwyszym poziomie, profesjonalne podejście w każdym calu, znaja się na robocie doskonale bo moje wymagania były i sa zawsze WIELKIE a byliśmy już w wielu miejscach wiec rozeznanie na temat mechanikow jest duże. MECHANIKA POJAZDOWA , Zielonka ul. Poniatowskiego 93a. telefon do : 608 524 385. Okolice Warszawy. pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”