Drgania kierownicy w zakresie 100-120km/h

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
gigi
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2014, o 11:05
VIN:
Lokalizacja: ZG

Drgania kierownicy w zakresie 100-120km/h

Post autor: gigi »

Szukam powodu drgania kierownicy w zakresie prędkości 100-120km/h powyżej już tak nie czuć. Teoretycznie typowy objaw niewyważonych opon, ale opony już dwa razy wyważałem (205/55/16), zmieniłem nawet na inne a nawet założyłem zimowe na stalówkach i to samo...
Jak podnoszę, auto do góry niby koła kręcą się normalnie i nic niepokojącego nie zauważyłem, szykuje mi się długa trasa i krew mnie już zalewa, że przy przelotowej 120km/h nie da się jechać a wątpię aby zdrowo było jechać szybciej...
Dodam iż alufelgi 16cali mają pierścienie centrujące ale dopasowanym do piasty bym nie nazwał, zresztą felgę i tak ustalają śruby podczas dokręcania, tak bynajmniej myślę.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Szukaj luzów w zawieszeniu .... Sprawdz też przeniesienie napędu ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Jest też wyważanie kół na pojeździe - jak drga ci kierownica to jest sens sprawdzić tylko przednie.
Jak na stalówkach jest tak samo - felga + opona, prawie się wykluczają ( mało prawdopodobne aby z nimi było dokładnie to samo, bo niewywazenia są różne).

Możesz to potraktować jako "namierzanie" miejsca.

Mogą wtedy to doważyć - jak będzie co, jak będzie jakieś niedoważenie to im wyjdzie. Jak nie to problem leży gdzie indziej. Jak się znajdzie to dzięki temu będziesz wiedział które koło ma niedoważenie ( jako całość).

Ja w swoim długim użytkowaniu W203 nigdy nie trzepało mi od luzów w zawieszeniu. To albo niedoważone koła, lub coś nie halo z tarczami. A jeszcze - opony Dunlop, bardzo problematyczne.

Luzy w zawieszeniu słychać :) - te spore ( które mogą cos "wnosić do sprawy" ) na bank usłyszysz :). Zespól napędowy wykluczysz jak na luz wrzucisz ( albo zmiana obciążenia, inny bieg, pedał gazu ująć/naciśnąć).

Zobacz czy użycie hamulca coś wnosi do sprawy.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2014, o 08:03 przez Jara, łącznie zmieniany 8 razy.
Mb sprzedany
greenwitch
VIP
Posty: 1175
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greenwitch »

Luz na aluminiowych wahaczu. Też to miałem.

Pozdrawiam,

Adam
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
gigi
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2014, o 11:05
VIN:
Lokalizacja: ZG

Post autor: gigi »

sądziłem, że zawiechę mam zdrową bo nic nie puka...
skoro to wina aluminiaka, pytanie czy nie ma ryzyka tak jeździć?
co do szukania przyczyn podczas jazdy na luzie to chyba odpada bo mam automata...
Ostatnio zmieniony 31 lip 2014, o 16:04 przez gigi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

gigi pisze:Dodam iż alufelgi 16cali mają pierścienie centrujące ale dopasowanym do piasty bym nie nazwał, zresztą felgę i tak ustalają śruby podczas dokręcania, tak bynajmniej myślę.
I tu masz przyczynę jak sądzę. To nieprawda, że fela wycentruje się na śrubach. Załóż koła bez centrujących jakieś i zobaczysz, że minie. :tak:
Ostatnio zmieniony 3 sie 2014, o 10:43 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
gigi
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2014, o 11:05
VIN:
Lokalizacja: ZG

Post autor: gigi »

Kupiłem nowe pierścienie centrujące i są tak samo luźne jak te stare...
jedne i drugie są na piastę 66,6mm, czyżby piasty w W203 miały mniej?
Muszę kupić suwmiarkę i zmierzyć...
W203 C180 Kompressor
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

gigi pisze:Kupiłem nowe pierścienie centrujące i są tak samo luźne jak te stare...
jedne i drugie są na piastę 66,6mm, czyżby piasty w W203 miały mniej?
Muszę kupić suwmiarkę i zmierzyć...
A czemu po prostu nie wrzucisz sobie nominalnych felg dedykowanych do 203 i ewentualnie dystanse tylko męczysz się z tym co masz? Pierścienie jeśli mają spełniać rolę muszą pasować IDEALNIE. tak jak dystanse z pierścieniem centrującym. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
gigi
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 24 lip 2014, o 11:05
VIN:
Lokalizacja: ZG

Post autor: gigi »

wiśta wio łatwo powiedzieć :)
nie mam nominalnych alusków a kupować tylko po to aby się przekonać...
tak czy inaczej muszę w końcu problem rozwiązać bo psuje mi radość z posiadania gwiazdy,
zawieszenie i końcówki sprawdzone i nic niepokojącego nie widać, albo mam takie pecha i dwa razy trafiłem na opony, które biją przy obrotach a na wyważarce są oki albo sam już nie wiem
spróbuję jeszcze wyważyć zimówki na stalówkach i je ponownie założyć na testy
W203 C180 Kompressor
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

To niedopasowane pierścienie. Zobaczysz po testach na stalówkach bez pierścieni. Bicia nie będzie. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Trel
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 24 paź 2014, o 00:03
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Trel »

Pewnie dlatego że do W203 nie pasują żadne felgi stalowe 16 na rynku.Każden kto miał seryjnie dojazdówkę i sobie chciał włożyc zwykły zapas przerabiał ten temat.Można kupić tylko w ASO i do nie dawna mieli promocje ze jedna kosztowała 55zł a 4 szt były za 105 chyba.Też mnie kiedyś krew zalała i wierzyć mi się nie chciało.Jest nietypowy rozstaw dopasowac na siłe dopasujesz ale spasowane nigdy nie będą.

Zgadzam się z kolegą wyżej że winę za to ponoszą pierscienie ,ewentualnie masz takie niespasowane felgi.

Kiedyś miałem taki objaw przy luzach przekładni kierowniczej( w innej marce i starszym aucie) ,ale w w203 chyba objawia się to tylko przy skręcaniu i jeździe po łuku i przypomina bardziej pływanie niż opisane objawy.I raczej przy różnych prędkościach mogłoby mieć związek gdybyś miał ją całkowicie rostrzepaną.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”