Spalona żarówka w lampce tail STOP w klapie bagażnika

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
dr Smooth
VIP
Posty: 263
Rejestracja: 29 wrz 2013, o 16:25
VIN: WDB2030461A702194
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Spalona żarówka w lampce tail STOP w klapie bagażnika

Post autor: dr Smooth »

Krótka piłka. Padła mi szósta (chyba) żarówka/dioda (no właśnie... co to jest?). Komputer nie wyrzuca żadnych błędów, ale efekt wizualny słaby.

Obrazek

Co zrobić:
1) rozebrać klapę od środka, wymontować lampę STOP i wymienić diodę/żarówkę? (jaka to dioda/żarówka?)
2) nie da rady, nic się nie zrobi - trzeba kupić CAŁA nową lampę STOP (tudzież używkę)

Dobrze rozumiem że aby się dostać do lampy, muszę rozebrać okładzinę klapy bagażnika od środka? Na coś szczególnie uważać? Jakieś uwagi?
Mercedes-Benz W203 C180 Kompressor 2004r manual M271
WDB2030461A702194

Galeria mojego W203
Strona o modyfikacjach mojego W203
Awatar użytkownika
bosky
VIP
Posty: 358
Rejestracja: 23 sty 2009, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn/Dublin

Post autor: bosky »

dr Smooth,
Odpuść sobie z samodzielną naprawą . Kup używkę lub poszukaj na forum ktoś sie ogłaszał że wymienia te diody chyba za 1oozł.
W lampie są diody. Nietypowe diody, których nie kupisz w pierwszym lepszym elektronicznym czy motoryzacyjnym sklepie. Następny problem to rozklejenie i ponowne sklejenie szkła lampy z tyłem. Jest problem z rozklejeniem jak i z ponownym uszczelnieniem.
Lampę wyciągniesz od środka po uprzednim zdemontowaniu wykładziny w klapie.

Znam z autopsji :zly:
W 203 220 CDI '06
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

bosky pisze:Nietypowe diody,
:rotfl: a co każda inną nóżkę ma :rotfl:
bosky pisze: Następny problem to rozklejenie i ponowne sklejenie szkła lampy z tyłem.
A co ty tam chcesz rozklejać :rotfl: :wysmiewacz:
bosky pisze:Znam z autopsji
Widzę mało determinacji w tej autopsji :rotfl:

dr Smooth, Prawdopodobnie korozja Ci się wdała (widzę purchla na klapie :?: )
Płytka drukowana z diodami jest do wyjęcia bez rozklejania czegokolwiek, przyjrzyj się dokładnie i rusz głową. Fluxy czerwone dostaniesz w każdym elektroniku (max 1pln za sztukę).
Widzę, że lampę masz w bardzo dobrym stanie :bezradny: jak chcesz się pobawić :ok: bądź tylko bardzo ostrożny przy wyjmowaniu lampki z bagażnika (uszczelka się przykleja do lakieru i łamie końcówki klosza)
Ostatnio zmieniony 16 lip 2014, o 10:19 przez loneraider, łącznie zmieniany 1 raz.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
bosky
VIP
Posty: 358
Rejestracja: 23 sty 2009, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn/Dublin

Post autor: bosky »

loneraider pisze:Widzę mało determinacji w tej autopsji :rotfl:
A ja widzę że nasz "zielony" pozjadał wszystkie rozumy :bezradny:

Poczekamy, dr Smooth, wymieni ledy i przeczytamy jego opinię, czy na pewno wprowadziłem w błąd :yyy:
W 203 220 CDI '06
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

bosky pisze:pozjadał wszystkie rozumy
Trochę tak :haha: albo zjadł trochę lampek stopu :rotfl:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ryskoc
VIP
Posty: 74
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 22:37
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: ryskoc »

Miałem podobny problem, co prawda nie w w203 ale w w211 ale najskuteczniejsze okazało się kupno zamiennika i wymiana płytki z diodami.
Nie wiem czy w w203 jest "taki sam patent" ale być może tak.
WDB2030041F222908 - "córkowóz" ;)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Macie niedowiarki :dokuczacz:
Test 24h ciągłego świecenia na 13,7-14V
Można się jeszcze pobawić w wyrównanie światła i ustabilizować napięcie, ....ale.....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

Ja bym wymienił wszystkie, to będzie świeciło "równo" i jaśniej :)
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
greenwitch
VIP
Posty: 1175
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greenwitch »

Daniel napisz jakie diody kupiłeś
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Nie pamiętam miałem kilka w pudełeczku :zacieszacz: chyba 2,5V :bezradny:
Na mojej listwie jest od 2,23 do 2,38V na anodę ( 2V flux może być za słaby )
ale oporniki też można wymienić :rotfl:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

Podejrzewam, że diody są łączone w sekcje po 3 lub 4 lub 5szt i rezystor, więc jak wymienisz jedną diodę na innego producenta, może się różnić jasnością. Po prostu przez 4 diody płynie taki sam prąd, ale każda (inny producent) może mieć inną jasność przy tym prądzie. Dlatego lepiej wymienić wszystkie w danej sekcji i dobrać rezystor.
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
Awatar użytkownika
dr Smooth
VIP
Posty: 263
Rejestracja: 29 wrz 2013, o 16:25
VIN: WDB2030461A702194
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: dr Smooth »

xangel, pomysł z sekcjami niby dobry, ale pomysł z wymianą wszystkich chyba lepszy. Przynajmniej dla mnie - nie znam się na dobieraniu rezystorów. W ogóle na rezystorach się nie znam ;)

Rozumiem, że fluxy mam kupić CZERWONE, nie BIAŁE, tak?
Mercedes-Benz W203 C180 Kompressor 2004r manual M271
WDB2030461A702194

Galeria mojego W203
Strona o modyfikacjach mojego W203
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Koniecznie rude :rotfl:

[ Dodano: 2014-07-24, 22:47 ]
Celyna lubi rude :rotfl:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
dr Smooth
VIP
Posty: 263
Rejestracja: 29 wrz 2013, o 16:25
VIN: WDB2030461A702194
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: dr Smooth »

Oficjalnie uznaję tę lampkę za nierozbieralną :/ Nie wiem loneraider jak to zrobiłeś, ale chętnie się dowiem. Mam lampkę wyjętą na biurku, piłuję nożykiem już godzinę - nic. Wszelkie próby podważenia czerwonej przezroczystej części kończą się pęknięciem w miejscu podważenia.

Obrazek
Mercedes-Benz W203 C180 Kompressor 2004r manual M271
WDB2030461A702194

Galeria mojego W203
Strona o modyfikacjach mojego W203
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

dr Smooth, nie przeczytałeś dokładnie opisu wyżej:
loneraider pisze:Płytka drukowana z diodami jest do wyjęcia bez rozklejania czegokolwiek, przyjrzyj się dokładnie i rusz głową
A ewentualne rozklejanie tylko "na ciepło" :tak:

Jak chcesz to pomogę w naprawie - pisz na PW.
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie”