Sonda ... czy to nareszcie to ?

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Też cię witamy na forum w203 :usmiech:
Może to pomoże.... ostatnio błąd sądy wyszedł i szwagra w seacie... przyczyną był uszkodzony przepływomierz, który zakłamywał jej odczyt.
w168, w203, w123
GregorWrc
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 24 wrz 2010, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GregorWrc »

U mnie był sprawdzany przepływomierz i prawdopodobnie jest sprawny. Tak mi powiedział diagnosta. Coś powoduje u mnie błąd sondy. Auto jedzie normalnie i zbiera się też dobrze. Po skasowaniu błędu sondy auto zaczyna mulić i nie jedzie, a jak się już zapali check engine to jedzie:) Nic z tego nie rozumiem. Liczę na waszą pomoc.
Marek30
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 7 sty 2010, o 09:54
VIN:
Lokalizacja: Kraków

brak kompressora, przepływka wymieniona, przedmuchany

Post autor: Marek30 »

Witam,

W mojej benzynce dzieje się tak, że jak ma ochotę to się kompressor włącza i wtedy atmosfera się poprawia, a jak ma focha to się gramoli bez doładowania. W związku z tym, że sytuacja 2 wyprowadza mnie z równowagi wymieniłem przepływkę, bo symptomy były zbliżone i nic. Auto jest systematycznie "przedmuchiwane" - sporo jeżdżę autostradami. Żadne błędy nie wyskakują, spalanie w normie. Ktoś może ma jakąś koncepcję? Znajomy sugeruje, że to może być lambda (katalizator już pewnie przepalony i wariuje) ale jakoś mi się nie wydaje, żeby robiła ona sama takie cyrki, tym bardziej, że na komputerze działa w miarę poprawnie...

będę wdzięczny za komentarz,

Marek
robertj71

Post autor: robertj71 »

szanowny kolego kompresor pracuje cały cały czas ponieważ jest napędzany paskiem tak że też bym myślał o sondzie czy aby ona nie wariuje
robert02803
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 20:35
VIN:
Lokalizacja: ostrowiec św.

Post autor: robert02803 »

Witam
Mam prośbę.Czy mógłby mi ktoś pomóc znaleźć oryginalny numer sondy lambda tej przed katalizatorem do mojego silnika?
Vin WDB2030351A100002.
Mam włożony zamiennik przez poprzedniego właściciela i chyba zaczyna szwankować.
Z góry dziękuję.
w203 c180 2.0 benzyna 95kW
netzmark
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
VIN: WDB21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: netzmark »

piotr1970 pisze:Witam no w końcu udało mi się zlikwidować chek silnika po wielu perypetiach wymianie sondy lambda wielokrotnym kasowaniu błędu pomogła wymiana przepustnicy i na razie jest ok zobaczymy na jak długo. Pozdrawiam
Jednak wymiana przepustnicy nie pomogła tylko 2 dni było dobrze teraz wymieniłem przepływomierz i cud wszystko przeszło jest super spalanie spadło lepsze osiągi i moc a wszystko to było winą za bogatej mieszanki na biegu jałowym teraz jest :bravo:
Piotr1970 mam podobny efekt do Twojego (check engine z powodu błędów na lambdzie "przed") tylko mój MB jest C180K ale to tutaj raczej bez znaczenia. I w związku z tym parę pytań:
- jak Ci na diagnozie wyszło, że masz za bogatą mieszankę bo sonda jest be to miałeś również przy okazji taki efekt, że napięcie na niej było stałe??? U mnie jest stałe więc sonda poszła do wymiany ale dalej jest dokładnie tak samo.
- co do przepływomierza to z tego co wiem na SD można go przetestować. W związku z tym, że skoro podłączałeś się pod elektronikę i wyszedł Ci problem z mieszanką to za tym jednym podłączeniem nie testowałeś również przepływomierza? U mnie był testowany i ponoć (bo to nie ja robiłem tylko ktoś) SD powiedział, że z nim wszystko ok. Ale nie wiem bo się nie znam czy taki przepływomierz można na 100% na SD zdiagnozować (chyba jakieś obciążenie silnika by się przydało a to testowane było na postoju).

I może też ktoś inny mi coś doradzi: rura karbowana która idzie dalej za przepływomierzem w dół na drugiej z kolei złączce z opaskami jest strasznie zasyfiona, wygląda to jak zaolejony kurz, jakby opaska słabo zaciśnięta i albo coś się spod niej wydobywało albo zasysało brudy z otoczenia. Wszystko dookoła poza tą rura jest czyste - chodzi mi o to, że nie wygląda żeby na tą rurę mogło się coś lać skądinąd. Czy myślicie, że to możliwe, że tam jest nieszczelność przez którą za przepływomierzem ładuje się do kolektora "lewe" powietrze i ogłupia aż tak kompletnie sondę? Znaczy czy z powodu takiego zasysu mają z Waszego doświadczenia szanse wystąpić takie objawy jak u mnie?

Nie wiem, czy z tą rurą zdecydowanie walczyć czy to nie ma większego znaczenia i przepływomierza się jednak czepiać mimo, że SD nie "kazał"...

[ Dodano: 2011-01-15, 14:41 ]
Nikt nie ma żadnego pomysłu? Tak kiepsko to opisałem czy to taka skomplikowana przypadłość?
Szczególnie chodzi mi o informację czy czy to możliwe, że "lewe" powietrze może tak ogłupić sondę, że nie będzie wykazywała żadnych zmian napięcia (non-stop jest na niej stałe mimo wymiany na nówkę).
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, o 09:34 przez netzmark, łącznie zmieniany 1 raz.
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: przecinek »

Witam, byłem dzisiaj na sd i jedyny problem mam podobno z sondami błąd P2022-004 i P2023-004 po ich skasowaniu i przejechaniu kawałka na sd znowu się pojawiają a wskazania pierwszej sondy wynoszą 0 co teraz wymieniać obie ? dodam ze spalanie w normie praca silnika i jego moc a sondy nie są zaolejone .
Ostatnio zmieniony 22 lip 2014, o 21:26 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
iceman
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: iceman »

Pytanie czy to awaria sondy , czy podgrzewania , u mnie okazało się ze puściło uszczelnieni od czujnika pozycji wałka i silnik wpompował w kable olej co zakłócało prace sond .
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: przecinek »

no tak tylko ze kable nie sa w oleju , i dwie sondy na raz padnięte , mogę je sprawdzić miernikiem czy sa sprawne tak jak na filmikach na yt?:)
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

przecinek pisze:mogę je sprawdzić miernikiem czy sa sprawne tak jak na filmikach na yt?:)
Nie wiem, o jakim konkretnie filmiku mówisz. Prawdopodobnie posiadasz sondę zmiennonapięciową, w której zwykłym multimetrem możesz sprawdzić jedynie sprawność elementu podgrzewającego. Do sprawdzenia sygnału wychodzącego z sondy potrzebny jest oscyloskop.
przecinek pisze:wskazania pierwszej sondy wynoszą 0 co teraz wymieniać obie
Sprawdzić podłączenie sondy do instalacji samochodu, jeśli prawidłowe to najpewniej sonda do wymiany.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: przecinek »

Ostatnio zmieniony 23 lip 2014, o 19:42 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Niezbyt to miarodajne, ale faktycznie możesz w ten sposób sprawdzić czy sonda wytwarza jakieś napięcie. Podpinasz się pod przewód sygnałowy i masę.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: przecinek »

no i w obydwu sondach podgrzewanie nie działa a wskazania te 0.4V pokazuje
czy taka sonda będzie pasowała i czy mam jak cos kupic dwie takie same czy musza być rożne?
http://allegro.pl/sonda-lambda-mercedes ... 80243.html
Ostatnio zmieniony 24 lip 2014, o 18:48 przez przecinek, łącznie zmieniany 2 razy.
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

przecinek pisze:no i w obydwu sondach podgrzewanie nie działa
Napisz jak to sprawdziłeś. Grzałka sondy nie ma przejścia, czy nie jest podawane na nią zasilanie z instalacji samochodu?
Teraz piszesz że:
przecinek pisze:a wskazania te 0.4V pokazuje
A wcześniej:
przecinek pisze: a wskazania pierwszej sondy wynoszą 0
Jeśli teraz mierzyłeś napięcie na wtyczce sondy (zakładam, że dobrze podłączyłeś miernik), a wcześniej odczytywałeś ten parametr ze sterownika pojazdu, to moim zdaniem masz do przejrzenia instalację od sterownika silnika do złącza sond, bo z tego, co piszesz sygnał z sondy nie dociera do sterownika.
Dodatkowo napięcie sondy przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym powinno się zmieniać od około 0,1V do 0,9V. Jeśli napięcie się nie zmienia, to albo sonda nie osiągnęła temperatury pracy, albo jest po prostu uszkodzona.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

power pisze:Dodatkowo napięcie sondy przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym powinno się zmieniać od około 0,1V do 0,9V. Jeśli napięcie się nie zmienia, to albo sonda nie osiągnęła temperatury pracy, albo jest po prostu uszkodzona.
Której sondy :?: regulacyjnej czy diagnostycznej :?: jak regulacyjnej to :ok: , jak diagnostyczna to bzdury panie :haha:

:boisie: :zmeczony: ale bałagan, ja nic z tej waszej gadki nie kumam.

przecinek, napisz o którą sondę badasz :bezradny:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”