Sonda ... czy to nareszcie to ?
Moderator: Dziki Mar
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 wrz 2010, o 17:58
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
U mnie był sprawdzany przepływomierz i prawdopodobnie jest sprawny. Tak mi powiedział diagnosta. Coś powoduje u mnie błąd sondy. Auto jedzie normalnie i zbiera się też dobrze. Po skasowaniu błędu sondy auto zaczyna mulić i nie jedzie, a jak się już zapali check engine to jedzie:) Nic z tego nie rozumiem. Liczę na waszą pomoc.
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 09:54
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
brak kompressora, przepływka wymieniona, przedmuchany
Witam,
W mojej benzynce dzieje się tak, że jak ma ochotę to się kompressor włącza i wtedy atmosfera się poprawia, a jak ma focha to się gramoli bez doładowania. W związku z tym, że sytuacja 2 wyprowadza mnie z równowagi wymieniłem przepływkę, bo symptomy były zbliżone i nic. Auto jest systematycznie "przedmuchiwane" - sporo jeżdżę autostradami. Żadne błędy nie wyskakują, spalanie w normie. Ktoś może ma jakąś koncepcję? Znajomy sugeruje, że to może być lambda (katalizator już pewnie przepalony i wariuje) ale jakoś mi się nie wydaje, żeby robiła ona sama takie cyrki, tym bardziej, że na komputerze działa w miarę poprawnie...
będę wdzięczny za komentarz,
Marek
W mojej benzynce dzieje się tak, że jak ma ochotę to się kompressor włącza i wtedy atmosfera się poprawia, a jak ma focha to się gramoli bez doładowania. W związku z tym, że sytuacja 2 wyprowadza mnie z równowagi wymieniłem przepływkę, bo symptomy były zbliżone i nic. Auto jest systematycznie "przedmuchiwane" - sporo jeżdżę autostradami. Żadne błędy nie wyskakują, spalanie w normie. Ktoś może ma jakąś koncepcję? Znajomy sugeruje, że to może być lambda (katalizator już pewnie przepalony i wariuje) ale jakoś mi się nie wydaje, żeby robiła ona sama takie cyrki, tym bardziej, że na komputerze działa w miarę poprawnie...
będę wdzięczny za komentarz,
Marek
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 6 wrz 2010, o 20:35
- VIN:
- Lokalizacja: ostrowiec św.
-
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
- VIN: WDB21
- Lokalizacja: Warszawa
Piotr1970 mam podobny efekt do Twojego (check engine z powodu błędów na lambdzie "przed") tylko mój MB jest C180K ale to tutaj raczej bez znaczenia. I w związku z tym parę pytań:piotr1970 pisze:Witam no w końcu udało mi się zlikwidować chek silnika po wielu perypetiach wymianie sondy lambda wielokrotnym kasowaniu błędu pomogła wymiana przepustnicy i na razie jest ok zobaczymy na jak długo. Pozdrawiam
Jednak wymiana przepustnicy nie pomogła tylko 2 dni było dobrze teraz wymieniłem przepływomierz i cud wszystko przeszło jest super spalanie spadło lepsze osiągi i moc a wszystko to było winą za bogatej mieszanki na biegu jałowym teraz jest
- jak Ci na diagnozie wyszło, że masz za bogatą mieszankę bo sonda jest be to miałeś również przy okazji taki efekt, że napięcie na niej było stałe??? U mnie jest stałe więc sonda poszła do wymiany ale dalej jest dokładnie tak samo.
- co do przepływomierza to z tego co wiem na SD można go przetestować. W związku z tym, że skoro podłączałeś się pod elektronikę i wyszedł Ci problem z mieszanką to za tym jednym podłączeniem nie testowałeś również przepływomierza? U mnie był testowany i ponoć (bo to nie ja robiłem tylko ktoś) SD powiedział, że z nim wszystko ok. Ale nie wiem bo się nie znam czy taki przepływomierz można na 100% na SD zdiagnozować (chyba jakieś obciążenie silnika by się przydało a to testowane było na postoju).
I może też ktoś inny mi coś doradzi: rura karbowana która idzie dalej za przepływomierzem w dół na drugiej z kolei złączce z opaskami jest strasznie zasyfiona, wygląda to jak zaolejony kurz, jakby opaska słabo zaciśnięta i albo coś się spod niej wydobywało albo zasysało brudy z otoczenia. Wszystko dookoła poza tą rura jest czyste - chodzi mi o to, że nie wygląda żeby na tą rurę mogło się coś lać skądinąd. Czy myślicie, że to możliwe, że tam jest nieszczelność przez którą za przepływomierzem ładuje się do kolektora "lewe" powietrze i ogłupia aż tak kompletnie sondę? Znaczy czy z powodu takiego zasysu mają z Waszego doświadczenia szanse wystąpić takie objawy jak u mnie?
Nie wiem, czy z tą rurą zdecydowanie walczyć czy to nie ma większego znaczenia i przepływomierza się jednak czepiać mimo, że SD nie "kazał"...
[ Dodano: 2011-01-15, 14:41 ]
Nikt nie ma żadnego pomysłu? Tak kiepsko to opisałem czy to taka skomplikowana przypadłość?
Szczególnie chodzi mi o informację czy czy to możliwe, że "lewe" powietrze może tak ogłupić sondę, że nie będzie wykazywała żadnych zmian napięcia (non-stop jest na niej stałe mimo wymiany na nówkę).
Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, o 09:34 przez netzmark, łącznie zmieniany 1 raz.
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Witam, byłem dzisiaj na sd i jedyny problem mam podobno z sondami błąd P2022-004 i P2023-004 po ich skasowaniu i przejechaniu kawałka na sd znowu się pojawiają a wskazania pierwszej sondy wynoszą 0 co teraz wymieniać obie ? dodam ze spalanie w normie praca silnika i jego moc a sondy nie są zaolejone .
Ostatnio zmieniony 22 lip 2014, o 21:26 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- iceman
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
- VIN:
- Lokalizacja: Leszno
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
no tak tylko ze kable nie sa w oleju , i dwie sondy na raz padnięte , mogę je sprawdzić miernikiem czy sa sprawne tak jak na filmikach na yt?:)
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
- VIN:
- Lokalizacja: Ropczyce
Nie wiem, o jakim konkretnie filmiku mówisz. Prawdopodobnie posiadasz sondę zmiennonapięciową, w której zwykłym multimetrem możesz sprawdzić jedynie sprawność elementu podgrzewającego. Do sprawdzenia sygnału wychodzącego z sondy potrzebny jest oscyloskop.przecinek pisze:mogę je sprawdzić miernikiem czy sa sprawne tak jak na filmikach na yt?:)
Sprawdzić podłączenie sondy do instalacji samochodu, jeśli prawidłowe to najpewniej sonda do wymiany.przecinek pisze:wskazania pierwszej sondy wynoszą 0 co teraz wymieniać obie
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
o tak mniej więcej http://www.youtube.com/watch?v=gzzYvI64Yyc
da rade? http://www.youtube.com/watch?v=5MG-arxvu2U
da rade? http://www.youtube.com/watch?v=5MG-arxvu2U
Ostatnio zmieniony 23 lip 2014, o 19:42 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
- VIN:
- Lokalizacja: Ropczyce
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
no i w obydwu sondach podgrzewanie nie działa a wskazania te 0.4V pokazuje
czy taka sonda będzie pasowała i czy mam jak cos kupic dwie takie same czy musza być rożne?
http://allegro.pl/sonda-lambda-mercedes ... 80243.html
czy taka sonda będzie pasowała i czy mam jak cos kupic dwie takie same czy musza być rożne?
http://allegro.pl/sonda-lambda-mercedes ... 80243.html
Ostatnio zmieniony 24 lip 2014, o 18:48 przez przecinek, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
- VIN:
- Lokalizacja: Ropczyce
Napisz jak to sprawdziłeś. Grzałka sondy nie ma przejścia, czy nie jest podawane na nią zasilanie z instalacji samochodu?przecinek pisze:no i w obydwu sondach podgrzewanie nie działa
Teraz piszesz że:
A wcześniej:przecinek pisze:a wskazania te 0.4V pokazuje
Jeśli teraz mierzyłeś napięcie na wtyczce sondy (zakładam, że dobrze podłączyłeś miernik), a wcześniej odczytywałeś ten parametr ze sterownika pojazdu, to moim zdaniem masz do przejrzenia instalację od sterownika silnika do złącza sond, bo z tego, co piszesz sygnał z sondy nie dociera do sterownika.przecinek pisze: a wskazania pierwszej sondy wynoszą 0
Dodatkowo napięcie sondy przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym powinno się zmieniać od około 0,1V do 0,9V. Jeśli napięcie się nie zmienia, to albo sonda nie osiągnęła temperatury pracy, albo jest po prostu uszkodzona.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Której sondy regulacyjnej czy diagnostycznej jak regulacyjnej to , jak diagnostyczna to bzdury paniepower pisze:Dodatkowo napięcie sondy przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym powinno się zmieniać od około 0,1V do 0,9V. Jeśli napięcie się nie zmienia, to albo sonda nie osiągnęła temperatury pracy, albo jest po prostu uszkodzona.
ale bałagan, ja nic z tej waszej gadki nie kumam.
przecinek, napisz o którą sondę badasz
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3