Jaki najlepszy silnik pod gaz?

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kamil4don
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 29 sty 2014, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Jaki najlepszy silnik pod gaz?

Post autor: kamil4don »

Mam do Was zapytanie czy nową instalację gazową lepiej montować do silnika z kompresorem czy też bez i z jaką pojemnością ?Wiem,że praktycznie do wszystkich można montować,ale może macie inne doświadczenia.Z góry dziękuję
Szukający wymarzonego auta
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Wydaje mi się, że to nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Znaczenie ma po pierwsze stan silnika oraz jakość (twardość) gniazd zaworowych. Zabawa w lubryfikatory zaworów ... jest zabawą ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

:mysli: ostatnio ktoś polecał V6 :wysmiewacz: .............. ale do C200 na kompresorze stag też będzie chodzić :usmiech:
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Panowie a co do gazu to troche jest to smieszne. Rozumiem, oszczednosci itp. w PL nie jest latwo. Ale z drugiej strony jakby policzyc koszty zalozenia instalacji, i pozniejsze ewentualne problemy i drapanie sie po glowie co sie dzieje :( Wydane pieniadze na regulacje, mechanikow itp. czy to czasem nie wyjdzie to samo albo i wiecej niz jazda na benzynie :) Oczywiscie w skali roku...
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2014, o 19:50 przez ktos92, łącznie zmieniany 1 raz.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

Nie mam doświadczenia z instalacjami w nowych autach, ale w starej Mazdzie nowa sekwencja chodzi aż miło. Po 40tys km na gazie nie dzialo się absolutnie NIC, także koszt założenia zwrócił się już dawno i tak naprawdę auto zarobiło wręcz na siebie. Nawet jak padnie silnik przez gaz to opłaci się kupic drugi. Nie ukrywajmy, ale w203 to już stare auto, mamy przecież w204 i już w205. Musi być tylko dobry gazownik i nic tylko cieszyc się tania jazdą :ok:
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
lukaszpoznan1
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszpoznan1 »

Ja polecam 3.2 V6. Zrobiłem własnie 160 tys km i jest wszystko ok.
Nastepnego kupię też z tym silnikiem ale po lifcie. Mało takich jest ale zobaczymy.
C320+lpg avantgarde 2001r
VIN WDB2030641A212254
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Tak sobie czytam i czytam ... i nasuwa mi się jedna konkluzja ... Zadano pytanie Jaki najlepszy silnik pod gaz (nie wiem czemu "pod" .. ale niech będzie .. ) . Odpowiem jednym słowem : SPRAWNY

Pozdrawiam .. Bardzo serdecznie pozdrawiam ....
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

cyt. ...Tak sobie czytam i czytam ... i nasuwa mi się jedna konkluzja ... Zadano pytanie Jaki najlepszy silnik pod gaz (nie wiem czemu "pod" .. ale niech będzie .. ) . Odpowiem jednym słowem : SPRAWNY

Dokładnie tak, chociaż jedno trzeba wziąć pod uwagę :!:
Mianowicie często nasze utka mają ok 200tys km i więcej kiedy je gazujemy, wówczas po zamontowaniu lpg zaczynają wypadać zapłony m.inn. przez stare swiece, przewody zapłonowe (jeżeli występują) , cewki zapłonowe.
Jeżeli to 4 cylindrówka to koszt wymiany cewek i świec zamknie się w ok 700zł. Jeżeli to V to wymiana 6 cewek,wszystkich przewodów zapł. , 12 świec - koszt ok 2500-3000zł . A wtedy to boli :placz:
Chyba że będziemy się męczyć i wymieniać stopniowo po 1 sztuce. :zmeczony:
Ostatnio zmieniony 11 maja 2014, o 20:22 przez irekgaz, łącznie zmieniany 2 razy.
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

irekgaz, ale to właśnie jest to o czym piszę .. Silnik sprawny , to nie taki gdzie się dzieją rzeczy o których piszesz ... Usterki , których nawet nie widać na benzynie , po przełączeniu na LPG będą spotęgowane o około -10 razy .Stąd się później biorą obiegowe opinie , że silnik padł bo gaz założyli .. niee... on już dawno padał ... :)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
smoku14
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2011, o 09:00
VIN:
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: smoku14 »

ktos92 pisze:Panowie a co do gazu to troche jest to smieszne. Rozumiem, oszczednosci itp. w PL nie jest latwo. Ale z drugiej strony jakby policzyc koszty zalozenia instalacji, i pozniejsze ewentualne problemy i drapanie sie po glowie co sie dzieje :( Wydane pieniadze na regulacje, mechanikow itp. czy to czasem nie wyjdzie to samo albo i wiecej niz jazda na benzynie :) Oczywiscie w skali roku...
Posiadam instalacje gazową w swoim C180 - przejechane na instalacji 75k km zwrot kosztów założenia instalacji po niecałym roku( 11k km - teraz same oszczędności ) Tak naprawdę wszystko zależy ile się jeździ ja jeżdżę wydaje mi się że dużo bo w 3 lata 75 k nakręciłem i problemów z instalacją do tej pory zbytnio nie mam - koszt wymiany filtrów i regulacji co 10k to 50 zł (robię to co 10 k by nie mieć problemów) - sam to zrobisz za 15 zł. spala 10-11 l gazu który jest o połowę tańszy od benzyny. O problemach piszą ci którzy nie mieli styczności z nowymi instalacjami LPG i powielają zasłyszane opinie ...
MB C180 2001r. Kombi Nidzica - Olsztyn - Żuromin.

WDB2032351F092771
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

smoku14 pisze:O problemach piszą ci którzy nie mieli styczności z nowymi instalacjami LPG i powielają zasłyszane opinie ...
Lub posiadający silniki typu ... trup ... Który i na pb ledwo dycha ... Ale o tym już było ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

No orawda prawda, w Irlandii gaz zaczyna się dopiero pojawiać a jest go na stacjach jak na lekarstwo... Litr benzyny 95 bo tylko taka tu jest to wydatek 1.50-54EUR, natomiast litr gazu to wydatek około 1EUR :P oszczędność znikoma biorąc pod uwagę, że na gazie spali więcej. Z ciekawości pojechałem do kontera i zaproponował mi jnstalacje drugiej generacji niesekwencyjną - buchnąłem śmirchem i wyszedłem :P
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Nie wiem jak sprawa wygląda w Irlandii .. W UK nikogo nie interesuje co tam masz .. diagnosta tylko wsadza sodę do rury i bada spaliny .. jak są ok to bóg z tobą .. Można zamontować w polsce i śmigać po uk :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Belcuk
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 20:21
VIN:
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Belcuk »

Ja u siebie mam 1.8, instalacje BRC i auto jeździ bez problemów przejechane prawie 40 tys. i zero problemów. A co do motorów to 3.2 też chyba będzie dobry, to motor z W220 a tego trochę z LPG też jeździ.
tepe
VIP
Posty: 70
Rejestracja: 2 gru 2013, o 15:52
VIN:
Lokalizacja: BB

Post autor: tepe »

ktos92 pisze:... wyjdzie to samo albo i wiecej niz jazda na benzynie :) Oczywiscie w skali roku...
zależy kto i ile jeździ, mi instalacja zamortyzowała się po 4 mc. Po 4 latach (czyli jeszcze 3) zwróci mi się ... cały samochód z nawiązką i to licząc koszty ew. dodatkowych napraw.

ktos92 ustaw swoje dane i daj znać jak to u Ciebie wygląda:
http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html



P.S. 180 kompressor na gazie działa OK :)
C 180 sport coupe 07.2002, 143 km, m271, manual
WDB2037461A403365
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”