kalibracja nawiewu

Moderator: Dziki Mar

toomek4
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
VIN:
Lokalizacja: Wielkopolska

kalibracja nawiewu

Post autor: toomek4 »

Witam
Czy ktoś z was robił już kalibracje nawiewu wewnątrz kabiny. W instrukcji była informacja że trwa to około 5 min.
U mnie leciało chyba ze 20 min i już dłużej nie wytrzymałem, przerwałem ten test .
I myślę że coś mam nie tak z nawiewem , że któryś z silników nie domyka albo otwiera klap regulacyjnych :boisie: ?
adamus28
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 28 paź 2007, o 17:07
VIN:
Lokalizacja: Internet

Post autor: adamus28 »

może opisz nam jak taką kalibracje zrobić :bezradny:
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Kalibracja nawiewu to nie jest przypadkiem test elementów wykonawczych?? Jak jakieś urządzenie elektryczne jest uszkodzone to test trwa wieczność bo system nie może uzyskać odpowiednich wartości pomiaru urządzenia lub urządzeń ze sobą zespolonych i w kółko powtarza ten test, wtedy wiadomo, że urządzenie jest uszkodzone ale nie wiem czy do końca chodzi ci o to.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
adamus28
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 28 paź 2007, o 17:07
VIN:
Lokalizacja: Internet

Post autor: adamus28 »

no tak ale czy samemu można to zrobić bez podłączenia do komputera
toomek4
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
VIN:
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: toomek4 »

Witam
Ustawienie , a raczej kalibracje nadmuchu wykonuje kom.pokładowy. Tak że nie trzeba używać żadnego specjalistycznego sprzętu.
Naciska się jednocześnie przycisk od nadmuchu na przednią szybę i przycisk od obiegu zamkniętego , są obok siebie . Przez około 5 sek. aż zaczną na przemian migać kontrolki od tych przycisków. I puścić je z chwilą mrugania. Oczywiście przy włączonym , na czuwanie zapłonie (pozycja 1) Później słychać jak pracuje wentylator i zasuwają i otwierają wszystkie zasuwy od nadmuchu, (komputer sprawdza i reguluje kont otwarcia i zamknięcia zasuw )
Powinno to trwać około 5 min. ( z wyjątkiem mojego mb u mnie trwa wieczność :boisie: )
Przeprowadzałem ten test , bo wydało mi się , że mam uchylony przez cały czas nadmuch na nogi , nie był to mocny nawiew ,ale wkurzało mnie , gdy ustawiłem nadmuch na szybę i czułem zimne powietrze na nogach . Widocznie mam coś skopane buuuuuu....
adamus28
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 28 paź 2007, o 17:07
VIN:
Lokalizacja: Internet

Post autor: adamus28 »

dzięki póżniej sprawdzę to ale mam to samo gdy mam nawiew na szybę to lekko leci na nogi ale ciepłe zobacze dzieki

p.s
Własnie sprawdziłem jak przechodzi na górne nawiewy na dole słabiej dmucha ale dmucha czyli silniczki pracują tylko klapa się nie domyka ale jak to naprawić tu jest problem pozdrawiam
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Robiłem test u siebie. Cała operacja trwała 30sek. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale coś się działo ,a potem było jak zawsze. Nie wiem do czego to w ogóle służy.Chyba dla dobrego samopoczucia konstruktora, że coś zamontował ,co może się popsuć i serwis będzie miał zarobek :dobani:
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

U mnie tak samo jak u _tata_. Kalibracja trwała góra 30 sekund. Dla pewności przeprowadziłem ją dwukrotnie. Za pierwszym razem po zgaśnieciu mrygających lampek klima poprostu się wyłączyła, natomiast za drugim razem pozostała w trybie nawiewu na przednią szybę. W ciągu tych 30 sekund słychać jak pracują wszystkie klapy i w jaki sposób powietrze rozprowadzane jest po aucie, choć wątpie by miało to jakieś znaczenie dla samej elektroniki :rotfl:

Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

u mnie ten test nie przechodzi bo ciągle słychać stukanie klapek, rozebrałem to ustrojstwo, i powiedzcie mi gdzie są krańcówki tych klapek, bo silniczki mają taką moc że przekręcają się w plastiku który idzie do klapki, i kiedy jest przeciążenie jest stuk i silnik z klapką wędrują spowrotem i tak w kółko. Mam tak przy środkowym nawiewie, oraz przy nawiewie na nogi kierowcy (ten silnik znajduje się obok kolumny kierowniczej w głębi). Czy może krańcówki są w silniczkach ?? i trzeba je odpowiednio założyć na plastiki, chodz wydaje mi się że nie.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Nie ma prawa przeskakiwać, i nie ma żadnych krańcówek. Moc silniczka jest tak dobrana, że po dojściu klapki do krańcowej pozycji silniczek powinien się zatrzymać. Wtedy ta pozycja jest przyjmowana przez sterownik jako początek ruchu danej klapki.
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

chyba zmieliły się plastikowe ząbki...
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

MrBrown pisze:chyba zmieliły się plastikowe ząbki...
nie chyba, tylko napewno :-( sprawdzałem. Macie jakieś namiary na te silniczki w jakiejś normalnej cenie ? a nie 350zł netto za sztuke ?
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
toomek4
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
VIN:
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: toomek4 »

WITAM
Mam prośbę do KOKO .
Odnośnie czujnika tem. zewnętrznej Widzę że masz takiego mb jak mój.
Chodzi o przewód od czujnika do..... Właśnie do , u mnie brak przewodu. Jest jakaś opcja abyś to sprawdził :?: :usmiech:
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

sprawdze Ci, ale powiedz dokładniej o co chodzi, albo jakieś zdjęcie cyknij
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

koko115 pisze: Macie jakieś namiary na te silniczki w jakiejś normalnej cenie ? a nie 350zł netto za sztuke ?
Po co ci silniczki? - są dobre...
Wymienia się te dźwigienki. Kupuje się w zestawie na wszystkie klapki. Ok. 200 zł.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”