kalibracja nawiewu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
- VIN:
- Lokalizacja: Wielkopolska
kalibracja nawiewu
Witam
Czy ktoś z was robił już kalibracje nawiewu wewnątrz kabiny. W instrukcji była informacja że trwa to około 5 min.
U mnie leciało chyba ze 20 min i już dłużej nie wytrzymałem, przerwałem ten test .
I myślę że coś mam nie tak z nawiewem , że któryś z silników nie domyka albo otwiera klap regulacyjnych ?
Czy ktoś z was robił już kalibracje nawiewu wewnątrz kabiny. W instrukcji była informacja że trwa to około 5 min.
U mnie leciało chyba ze 20 min i już dłużej nie wytrzymałem, przerwałem ten test .
I myślę że coś mam nie tak z nawiewem , że któryś z silników nie domyka albo otwiera klap regulacyjnych ?
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 17:07
- VIN:
- Lokalizacja: Internet
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Kalibracja nawiewu to nie jest przypadkiem test elementów wykonawczych?? Jak jakieś urządzenie elektryczne jest uszkodzone to test trwa wieczność bo system nie może uzyskać odpowiednich wartości pomiaru urządzenia lub urządzeń ze sobą zespolonych i w kółko powtarza ten test, wtedy wiadomo, że urządzenie jest uszkodzone ale nie wiem czy do końca chodzi ci o to.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 17:07
- VIN:
- Lokalizacja: Internet
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
- VIN:
- Lokalizacja: Wielkopolska
Witam
Ustawienie , a raczej kalibracje nadmuchu wykonuje kom.pokładowy. Tak że nie trzeba używać żadnego specjalistycznego sprzętu.
Naciska się jednocześnie przycisk od nadmuchu na przednią szybę i przycisk od obiegu zamkniętego , są obok siebie . Przez około 5 sek. aż zaczną na przemian migać kontrolki od tych przycisków. I puścić je z chwilą mrugania. Oczywiście przy włączonym , na czuwanie zapłonie (pozycja 1) Później słychać jak pracuje wentylator i zasuwają i otwierają wszystkie zasuwy od nadmuchu, (komputer sprawdza i reguluje kont otwarcia i zamknięcia zasuw )
Powinno to trwać około 5 min. ( z wyjątkiem mojego mb u mnie trwa wieczność )
Przeprowadzałem ten test , bo wydało mi się , że mam uchylony przez cały czas nadmuch na nogi , nie był to mocny nawiew ,ale wkurzało mnie , gdy ustawiłem nadmuch na szybę i czułem zimne powietrze na nogach . Widocznie mam coś skopane buuuuuu....
Ustawienie , a raczej kalibracje nadmuchu wykonuje kom.pokładowy. Tak że nie trzeba używać żadnego specjalistycznego sprzętu.
Naciska się jednocześnie przycisk od nadmuchu na przednią szybę i przycisk od obiegu zamkniętego , są obok siebie . Przez około 5 sek. aż zaczną na przemian migać kontrolki od tych przycisków. I puścić je z chwilą mrugania. Oczywiście przy włączonym , na czuwanie zapłonie (pozycja 1) Później słychać jak pracuje wentylator i zasuwają i otwierają wszystkie zasuwy od nadmuchu, (komputer sprawdza i reguluje kont otwarcia i zamknięcia zasuw )
Powinno to trwać około 5 min. ( z wyjątkiem mojego mb u mnie trwa wieczność )
Przeprowadzałem ten test , bo wydało mi się , że mam uchylony przez cały czas nadmuch na nogi , nie był to mocny nawiew ,ale wkurzało mnie , gdy ustawiłem nadmuch na szybę i czułem zimne powietrze na nogach . Widocznie mam coś skopane buuuuuu....
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 17:07
- VIN:
- Lokalizacja: Internet
dzięki póżniej sprawdzę to ale mam to samo gdy mam nawiew na szybę to lekko leci na nogi ale ciepłe zobacze dzieki
p.s
Własnie sprawdziłem jak przechodzi na górne nawiewy na dole słabiej dmucha ale dmucha czyli silniczki pracują tylko klapa się nie domyka ale jak to naprawić tu jest problem pozdrawiam
p.s
Własnie sprawdziłem jak przechodzi na górne nawiewy na dole słabiej dmucha ale dmucha czyli silniczki pracują tylko klapa się nie domyka ale jak to naprawić tu jest problem pozdrawiam
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
- Karol_Szczecin
- expert VIP
- Posty: 485
- Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin/Stargard
U mnie tak samo jak u _tata_. Kalibracja trwała góra 30 sekund. Dla pewności przeprowadziłem ją dwukrotnie. Za pierwszym razem po zgaśnieciu mrygających lampek klima poprostu się wyłączyła, natomiast za drugim razem pozostała w trybie nawiewu na przednią szybę. W ciągu tych 30 sekund słychać jak pracują wszystkie klapy i w jaki sposób powietrze rozprowadzane jest po aucie, choć wątpie by miało to jakieś znaczenie dla samej elektroniki
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG ||
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG ||
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
u mnie ten test nie przechodzi bo ciągle słychać stukanie klapek, rozebrałem to ustrojstwo, i powiedzcie mi gdzie są krańcówki tych klapek, bo silniczki mają taką moc że przekręcają się w plastiku który idzie do klapki, i kiedy jest przeciążenie jest stuk i silnik z klapką wędrują spowrotem i tak w kółko. Mam tak przy środkowym nawiewie, oraz przy nawiewie na nogi kierowcy (ten silnik znajduje się obok kolumny kierowniczej w głębi). Czy może krańcówki są w silniczkach ?? i trzeba je odpowiednio założyć na plastiki, chodz wydaje mi się że nie.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
nie chyba, tylko napewno :-( sprawdzałem. Macie jakieś namiary na te silniczki w jakiejś normalnej cenie ? a nie 350zł netto za sztuke ?MrBrown pisze:chyba zmieliły się plastikowe ząbki...
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
- VIN:
- Lokalizacja: Wielkopolska
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick