Bijące tarcze

Moderator: Dziki Mar

ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Wiem wiem... Ja u siebie miałem podobne objawy ale po szybkiej diagnozie pod domem wyszło, że drążek na lewym kole mam wybity, a z tyłu tarcze do wymiany... Wymieniony drążek, bicie z kierownicy zniknęło, wymienione tarcze i klocki z tyłu, bicie w pedale zniknęło...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Tak czytam ten temat i trudno mi uwierzyć z własnego doświadczenia, że winne opisywanego objawu są tu nowe tarcze lub tłoczki. :mysli:

Obstawiam, że któryś z elemntów zawieszenia wyzionął ducha. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Smart pisze:że winne opisywanego objawu są tu nowe tarcze
No jasne, że nie ale sposób ich montażu może mieć istotne znaczenie. 330mm to dość spora tarcza.

Nota bene dwie strony spekulacji :mysli: o czym :?: o niczym, koleś nie wie nic, nawet czy tarcze założył zgodnie ze sztuką. :zmeczony: :zmeczony:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

To że kolega wymienił niezgodnie ze sztuką, zaleceniami , to jedno .. ale objawy były i na starych .. Wniosek ? To nie tarcze ! .. Mechanik , który postawił diagnozę do odstrzału ... Ja nie wiem jak to jest ... 70% flachowców, jak bije przy hamowaniu to na 100% tarcze ... A jełop nawet łba nie wsunie pod auto , aby sprawdzić całą resztę ....Debile nawet sobie sprawy nie zdają z jakimi silami mamy do czynienia podczas hamowania ! Jak się one rozkładają ! I taka sugestia / konkluzja na koniec ... Z rozrządem , żarówkami , klepaniem blach , wymianą elementów (nie piszę o naprawie ) można iść / jechać do byle kogo .. ALE LITOŚCI !!!! NIE Z ELEMENTAMI ODPOWIEDZIALNYMI ZA ŻYCIE !!!
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Smart też obstawiam jakiś element zawieszenia. Auto widać jest dosyć nowe, moje tłoczki po przebiegu 230kk chodzą jak nowe, a auto ma już 12 lat.

Jarod32 do tego zdążyliśmy się przyzwyczaić. Ja już omijam mechaników jak tylko mogę. Jak już pojade to muszę widzieć co on tam robi, a to, że mu nie pasuje, że patrze mu na ręce to mnie nie obchodzi. To jest śmieszne, przyjeżdżasz do mechanika, mówisz o bijących kołach, a jego natychmiastowa diagnoza to tarcze i klocki :) też to słyszałem dopóki sam nie zajrzałem do zawiasu hahahhah ;)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
lisekg
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 23 sty 2014, o 09:21
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk - Łeba

Post autor: lisekg »

Zgadzam się z kolegami, że powodem może być wybite zawieszenie :ok: - sworznie na wahaczach i końcówkach jak i tarcze hamulcowe. Z czasem rdza dopada wszystko i zaczyna korodować tarcza hamulcowa między piastą ... tarcza odchodzi od piasty rozpychana przez rdzę i dochodzić może do zjawiska "bicia". ten objaw szczególnie nasila się po wymianie opon ... wtedy tarcze dostają trochę luzu i po ponownym przykręceniu felg :szok: ... Można to przy dużym biciu ocenić wzrokowo :ok:. Po zmianie tarcz ważne jest dokładne oczyszczenie piast z rdzy a szczególnie powierzchni. Tarcze sa przykręcane na jedną śrubę więc jeśli ktoś sprawdza powinien przykręcić tarcze śrubami koła do piasty i wtedy mierzyć. Może dochodzić również do zwichrowania tarcz - przegrzanie tarcz przy "hamowaniu awaryjnym" :wysmiewacz: i wjechaniu w kałużę
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

W203 sedan po lifcie CDI 200
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”