Nawiew po zapaleniu silnika naparza na maxa
Moderator: Dziki Mar
- Smog100
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 lip 2013, o 14:40
- VIN:
- Lokalizacja: Iława
Nawiew po zapaleniu silnika naparza na maxa
Witam sledząc forum zauważyłem że nie ja jedyny mam problem z nawiewem który się włącza na maxa zaraz po włączeniu zapłonu, temu zjawisku towarzyszy brak możliwości regulacji czegokolwiek. Wczoraj sprawdziłem bezpiecznik wentylatora jest OK, mam jeszcze na uwadzę czyszczenie wentylatora ale to już w późniejszym czasie. Ale zastanawia mnie jedno, zrobiłem zdjęcie czegoś co przypomina pompkę, jest wężyk w którym kiedyś przemieszczał się płyn koloru niebieskawego, obenie po odłączeniu tego wężyka (koloru transparentnego) nic się nie dzieje, oczywiście na włączonym silniku. Nie mogę znaleźć czujnika temperatury płynu chłodzącego, o których była mowa w inncych postach gdzie trzeba było sprawdzić czy sygnał dociera to wspomnianego czujnika. Wysyłam zdjęcia czegoś co może tym być, nie są najlepszej jakości ale mam nadzieję Ktoś mi pomoże odnaleźć CZUJNIK TEMPERATURY PŁYNU CHŁODZĄCEGO lub PRZYCZYNĘ awarii nawiewu, klimatyzacji
[ Dodano: 2014-01-10, 13:23 ]
Witam ponownie. Odwiedziłem wczoraj mechanika, powiedział mi że to może być wina wadliwej pracy czujnika temperatury wewnętrznej który jest montowany gdzieś przy świetle w podsufitce
Czujnik temp.wew.występuje w wersjach na obrazku poniżej, rownież dodałem zdjęcie jak wygląda ten o to czujnik temperatury. Pytanie: Czy ktoś wie gdzie dokładnie czujnik jest umieszczony i na czym polega demontarz?
[ Dodano: 2014-01-10, 13:23 ]
Witam ponownie. Odwiedziłem wczoraj mechanika, powiedział mi że to może być wina wadliwej pracy czujnika temperatury wewnętrznej który jest montowany gdzieś przy świetle w podsufitce
Czujnik temp.wew.występuje w wersjach na obrazku poniżej, rownież dodałem zdjęcie jak wygląda ten o to czujnik temperatury. Pytanie: Czy ktoś wie gdzie dokładnie czujnik jest umieszczony i na czym polega demontarz?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, o 13:24 przez Smog100, łącznie zmieniany 5 razy.
C320 2002 kombi
mówią "Lepiej z mądrym stracić, niż z głupim zyskać"
mówią "Lepiej z mądrym stracić, niż z głupim zyskać"
- Viper_PDT
- VIP
- Posty: 470
- Rejestracja: 28 gru 2008, o 00:46
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław CiTy
Mam taki sam problem - po odpaleniu grzeje na maxa bez względu czy mam ustawione na 18 czy 26 stopni. Dopiero jak zejdę do 17 stopni to przestaje grzać i wieje wtedy chłodne powietrze. Miałem ostatnio taki przypadek, że zatkały mi się kanały odpływowe z szyberdachu i trochę wody mi kapało z panelu włączników lampek, ale po wyczyszczeniu kanałów problem kapania wody ustał i jest wszystko elegancko - susza:) Teraz moje pytanie czy jeżeli woda zrobiła zwarcie tego czujnika, który jest rzekomo umieszczony w tym panelu to będzie to rozwiązanie mojego problemu?? Czy ewentualnie jak podepnę SD to wyjdzie mi błąd??
[ Dodano: 2014-02-14, 22:17 ]
Mam wraże nie, że nikt tu nie zagląda...
[ Dodano: 2014-02-18, 23:30 ]
No i problem rozwiązany - po pierwsze to czujnik temperatury wewnętrznej jest w panelu klimatronica, a nie w panelu w podsufitce (tą myśl podsunęły mi VAG-i, a potem Starka potwierdziła) i wystarczyło zrobić coś w rodzaju kalibracji/resetu czujnika temp. wew. i jak na razie działa wszystko po staremu, ale muszę jeszcze poobserwować.
[ Dodano: 2014-02-14, 22:17 ]
Mam wraże nie, że nikt tu nie zagląda...
[ Dodano: 2014-02-18, 23:30 ]
No i problem rozwiązany - po pierwsze to czujnik temperatury wewnętrznej jest w panelu klimatronica, a nie w panelu w podsufitce (tą myśl podsunęły mi VAG-i, a potem Starka potwierdziła) i wystarczyło zrobić coś w rodzaju kalibracji/resetu czujnika temp. wew. i jak na razie działa wszystko po staremu, ale muszę jeszcze poobserwować.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...
W203 FL 220CDI - Elegance - Full Option - 2005 EX
W204 FL 250CGI - Avantgarde - Full Option - 2011 obecnie
NOWE zdjęcia w galerii album_personal.php?user_id=1421
W203 FL 220CDI - Elegance - Full Option - 2005 EX
W204 FL 250CGI - Avantgarde - Full Option - 2011 obecnie
NOWE zdjęcia w galerii album_personal.php?user_id=1421
- Smog100
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 lip 2013, o 14:40
- VIN:
- Lokalizacja: Iława
Witam ponownie
Zwracam się z wielką prośbą o instrukcje postępowania jeśli chodzi o wykonanie resetu/kalibracji czujnika temperatury, o którym mowa w powyższym poście.
Czynności którę umożliwią mi czerpanie satysfakcji z działania nawiewu chciałbym zacząć od sprawdzenia prawidłowości działania czujnika, który umieszczony jest podobno gdzieś w panelu sterowania klimatyzacją. Dopiero potem chciłabym znaleźć przyczynę w rezystorze dmuchawy umieszczonym pod schowkiem, jeśli nie będzie to przyczyną będę szukał dalej.
Za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
pozdawiam serdecznie
Zwracam się z wielką prośbą o instrukcje postępowania jeśli chodzi o wykonanie resetu/kalibracji czujnika temperatury, o którym mowa w powyższym poście.
Czynności którę umożliwią mi czerpanie satysfakcji z działania nawiewu chciałbym zacząć od sprawdzenia prawidłowości działania czujnika, który umieszczony jest podobno gdzieś w panelu sterowania klimatyzacją. Dopiero potem chciłabym znaleźć przyczynę w rezystorze dmuchawy umieszczonym pod schowkiem, jeśli nie będzie to przyczyną będę szukał dalej.
Za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
pozdawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 23 maja 2014, o 10:37 przez Smog100, łącznie zmieniany 2 razy.
C320 2002 kombi
mówią "Lepiej z mądrym stracić, niż z głupim zyskać"
mówią "Lepiej z mądrym stracić, niż z głupim zyskać"
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 lip 2010, o 11:29
- VIN:
- Lokalizacja: VWlkp.
U mne ten problem pojawiał się kiedy akku był niedoładowany.
Po podpięciu do prostownika było ok (fakt, że auto miało krótkie trasy i do tego to klekot).
Po podpięciu do prostownika było ok (fakt, że auto miało krótkie trasy i do tego to klekot).
Ostatnio zmieniony 25 maja 2014, o 22:15 przez mazzy137, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 87
- Rejestracja: 16 paź 2013, o 15:29
- VIN:
- Lokalizacja: Giby
- Smog100
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 lip 2013, o 14:40
- VIN:
- Lokalizacja: Iława
Chciałbym drodzy koledzy opisać Historie mojego nawiewu – klimatyzacji, krok po kroku. Ponieważ specjalistą nie jestem, a idzie lato, w samochodzie jest przy 28oC jak w piekarniku chciałbym to w końcu naprawić bez względu na koszty. Dwóch mechaników mnie zbyło, w sumie 3.
Maj 2012 (podłączenie pod SD wykaz błędów klimatyzacji możliwy)
Lato 2012
Niedzielny poranek, temp.ok24oC na dworze, miejsce : krynica morska. Powrót godzina 14.temp ok.30oC droga powrotna w stronę Malborka, korek 8km okazało się że podróż pechowa, przegrzał się silnik, wyciek płyn chłodzący (powód: nie włączający się wentylator)
Wlałem wiec zwykła wodę ze sklepu i stawałem co 30min.tak aby nie przegrzać silnika, nawiew na max i na max temp do kabiny z silnika, o 22 w domu
Potem dałem samochód do naprawy: uszczelki, olej, filtr, płyn chłodniczy, wentylator mechanik zrobiłem na krótko, tak że po przekręceniu kluczyka załącza się na obroty. Nie było innej możliwości tak twierdził mechanik, chyba że wymiana modułu SAM.
ZACZEŁY SIĘ PROBLEMY Z NAWIEWEM
ZIMA 2012
Wracając z skądś zauważyłem że nawiew nie działa prawidłowo, to się wyłącza to się włącza, to sam zmienia temperaturę, ale nie potrwało długo wszystko wróciło do normy...
WRZESIEŃ 2013
Postanowiłem nabić klimatyzacje, zakupić czujnik wysokiego ciśnienia.
Pod wszystkich tych czynnościach, działania klimatyzacji wyczuwalnego chłodu nie zauważyłem..
Zauważyłem też że na panelu przycisk który odpowiada za „oczyszczanie filtru kabinowego”(dwie strzałki skierowane w prawo) się nie podświetla, nie wiem czy stało się to przed awarią silnika czy też po.
ZIMA 2013
Podobne rzecz się działa jak wyżej tylko że już dłużej i dłużej tzn.nie mogłem wyregulować temperatury. Można było włączyć każdą możliwą funkcje temp.max/min, obroty itd.lecz żadnej reakcji wentylatora na komendy.
Po kilku dniach sprawność powróciła.
Długo się nie pocieszyłem, siedzać w samochodzie przy wyłączonym silniku, temp.na dworze ok -10oC, włączyłem przycick REST, który ogrzał mi kabine, ogrzewał przez klilkanaście minut, potem, zaczeło znowu głupieć – regulacja temperatury trwała jakiś czas po uruchomieniu silnika pierw po przejechaniu 30km, potem 20km, potem 10km.
Aż do dzisiaj nawiew zaczyna dmuchać czasami prawidłowo tylko na krótką chwilę. Załączając nawiew przy wyłączonym silniku, wszystko jest wporządku, mogę sterować temp.oraz obrotami, gdy włączam zapłon po ok.1min.słysze jak wentylator wkręca się na obroty, następnie samoczynnie klapy przestawiają się na szyby i już nic nie mogę zrobić. Wyłączenie wtyczki od wentylatora przy rezystorze pozwala mi odetchnąć.
MAJ 2014 (odczyt błędów na SD klimatyzacji nie możliwy)
Postanowiłem podłączyć pod SD komputer, lecz okazało się że jeśli chodzi o klimatyzacje pokazuje błąd połączenia.
Zabrałem się więc za wymianę podzespołów, zacząłem więc od wymiany rezystora wentylatora.(używany)
Po wymianie i uruchomieniu silnika tylko kilka minut temperatura i obroty były zgodne z zadanymi, potem znowu to samo jak w przypadku starego rezystora, lecz z początku dłużej rezystor okazywał prawidłowe działanie niż pierwotny.
Potem zakupiłem Panel sterowania klimatyzacją (używany)o tych samym nr.(nie mam żadnej pewności że był 100%sprawny)
Objawy okazały się inne:
Panel startował wentylator przez 5sec.poczym wyłączał, rzecz działa się cyklicznie co ok.1min.
Działanie Panelu różniło się działaniem tyle od pierwotnego że panel zakupiony nie zmieniał ustawień klap na szyby jak pierwotny, po prostu wyłączał i włączał na 5sec. co 1min.
Części zwróciłem do dostawców.
Mam kilka pytań:
1.dolewałem czynnik chłodzący innej firmy innego koloru, jakiś czas temu, czy to ma jakieś znaczenie jeśli chodzi o działanie nawiewu?
2.Czy podczas powrotu z wakacji w 2012r.czujnik temp.w PANELU przy wysokiej temperaturze mógł ulec uszkodzeniu?
3. Podczas odczytywania z panelu wskaźnik ciśnienia czynnika pokazuje 0, prawidłowo?
4. Mogę zakupić nowy Panel klimatronic za 590zł, jakie są szanse że będzie wszystko działać?
5.Po włączeniu silnika słychać jakby sprężarkę klimatyzacji, czy to turbina? Proszę o wyrozumiałość, nie mam pojęcia co to za dźwięk?
6.Co odpowiada za wpuszczenie ciepłego powietrza do kabiny z silnika? - myśle że przycisk REST jest przyczyną wadliwego działania nawiewu co kolwiek to by nie znaczyło.
7.Nic mi więcej do głowy nie przychodzi...
Liczę na jakieś sugestie, z góry bardzo dziękuje
PRZEPRASZAM ZA TAK DŁUGĄ RECENZJE
Maj 2012 (podłączenie pod SD wykaz błędów klimatyzacji możliwy)
Lato 2012
Niedzielny poranek, temp.ok24oC na dworze, miejsce : krynica morska. Powrót godzina 14.temp ok.30oC droga powrotna w stronę Malborka, korek 8km okazało się że podróż pechowa, przegrzał się silnik, wyciek płyn chłodzący (powód: nie włączający się wentylator)
Wlałem wiec zwykła wodę ze sklepu i stawałem co 30min.tak aby nie przegrzać silnika, nawiew na max i na max temp do kabiny z silnika, o 22 w domu
Potem dałem samochód do naprawy: uszczelki, olej, filtr, płyn chłodniczy, wentylator mechanik zrobiłem na krótko, tak że po przekręceniu kluczyka załącza się na obroty. Nie było innej możliwości tak twierdził mechanik, chyba że wymiana modułu SAM.
ZACZEŁY SIĘ PROBLEMY Z NAWIEWEM
ZIMA 2012
Wracając z skądś zauważyłem że nawiew nie działa prawidłowo, to się wyłącza to się włącza, to sam zmienia temperaturę, ale nie potrwało długo wszystko wróciło do normy...
WRZESIEŃ 2013
Postanowiłem nabić klimatyzacje, zakupić czujnik wysokiego ciśnienia.
Pod wszystkich tych czynnościach, działania klimatyzacji wyczuwalnego chłodu nie zauważyłem..
Zauważyłem też że na panelu przycisk który odpowiada za „oczyszczanie filtru kabinowego”(dwie strzałki skierowane w prawo) się nie podświetla, nie wiem czy stało się to przed awarią silnika czy też po.
ZIMA 2013
Podobne rzecz się działa jak wyżej tylko że już dłużej i dłużej tzn.nie mogłem wyregulować temperatury. Można było włączyć każdą możliwą funkcje temp.max/min, obroty itd.lecz żadnej reakcji wentylatora na komendy.
Po kilku dniach sprawność powróciła.
Długo się nie pocieszyłem, siedzać w samochodzie przy wyłączonym silniku, temp.na dworze ok -10oC, włączyłem przycick REST, który ogrzał mi kabine, ogrzewał przez klilkanaście minut, potem, zaczeło znowu głupieć – regulacja temperatury trwała jakiś czas po uruchomieniu silnika pierw po przejechaniu 30km, potem 20km, potem 10km.
Aż do dzisiaj nawiew zaczyna dmuchać czasami prawidłowo tylko na krótką chwilę. Załączając nawiew przy wyłączonym silniku, wszystko jest wporządku, mogę sterować temp.oraz obrotami, gdy włączam zapłon po ok.1min.słysze jak wentylator wkręca się na obroty, następnie samoczynnie klapy przestawiają się na szyby i już nic nie mogę zrobić. Wyłączenie wtyczki od wentylatora przy rezystorze pozwala mi odetchnąć.
MAJ 2014 (odczyt błędów na SD klimatyzacji nie możliwy)
Postanowiłem podłączyć pod SD komputer, lecz okazało się że jeśli chodzi o klimatyzacje pokazuje błąd połączenia.
Zabrałem się więc za wymianę podzespołów, zacząłem więc od wymiany rezystora wentylatora.(używany)
Po wymianie i uruchomieniu silnika tylko kilka minut temperatura i obroty były zgodne z zadanymi, potem znowu to samo jak w przypadku starego rezystora, lecz z początku dłużej rezystor okazywał prawidłowe działanie niż pierwotny.
Potem zakupiłem Panel sterowania klimatyzacją (używany)o tych samym nr.(nie mam żadnej pewności że był 100%sprawny)
Objawy okazały się inne:
Panel startował wentylator przez 5sec.poczym wyłączał, rzecz działa się cyklicznie co ok.1min.
Działanie Panelu różniło się działaniem tyle od pierwotnego że panel zakupiony nie zmieniał ustawień klap na szyby jak pierwotny, po prostu wyłączał i włączał na 5sec. co 1min.
Części zwróciłem do dostawców.
Mam kilka pytań:
1.dolewałem czynnik chłodzący innej firmy innego koloru, jakiś czas temu, czy to ma jakieś znaczenie jeśli chodzi o działanie nawiewu?
2.Czy podczas powrotu z wakacji w 2012r.czujnik temp.w PANELU przy wysokiej temperaturze mógł ulec uszkodzeniu?
3. Podczas odczytywania z panelu wskaźnik ciśnienia czynnika pokazuje 0, prawidłowo?
4. Mogę zakupić nowy Panel klimatronic za 590zł, jakie są szanse że będzie wszystko działać?
5.Po włączeniu silnika słychać jakby sprężarkę klimatyzacji, czy to turbina? Proszę o wyrozumiałość, nie mam pojęcia co to za dźwięk?
6.Co odpowiada za wpuszczenie ciepłego powietrza do kabiny z silnika? - myśle że przycisk REST jest przyczyną wadliwego działania nawiewu co kolwiek to by nie znaczyło.
7.Nic mi więcej do głowy nie przychodzi...
Liczę na jakieś sugestie, z góry bardzo dziękuje
PRZEPRASZAM ZA TAK DŁUGĄ RECENZJE
Ostatnio zmieniony 27 maja 2014, o 13:33 przez Smog100, łącznie zmieniany 4 razy.
C320 2002 kombi
mówią "Lepiej z mądrym stracić, niż z głupim zyskać"
mówią "Lepiej z mądrym stracić, niż z głupim zyskać"
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Z tego co gdzieś wyczytałem , to chyba kalibracje się przeprowadza czujników temperatury . Ponownie zwrócę uwagę na to , że czynnik się nie zużywa , a jego ubytek świadczy o nieszczelności. Czynnik dobrze jest ewentualnie co kilka lat usunąć z układu i wymienić na nowy / zregenerować dodając nowego płynu smarującego (olej?) . Kompresor w W203 działa w sposób ciągły a jego wydatki sterowane są elektrozaworami. Nie wiem , czy przydatne są moje wywody , ale starałem się
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Smog100, Z całym szacunkiem ale wszelkie podpowiedzi tu niewiele Ci pomogą.
Szukaj człowieka co ma pojęcie i podejmie się naprawy.
Masz okrutny bur....el w instalacji począwszy od rzeźby z wentylatorem do zaniku komunikacji z panelem klimy.
Szukaj człowieka co ma pojęcie i podejmie się naprawy.
Masz okrutny bur....el w instalacji począwszy od rzeźby z wentylatorem do zaniku komunikacji z panelem klimy.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- Smog100
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 lip 2013, o 14:40
- VIN:
- Lokalizacja: Iława
też miałem takie objawy że chłodziło mi dop.przy 16-17oC, to było zaraz po wyprawie nad morze.Viper_PDT pisze:po odpaleniu grzeje na maxa bez względu czy mam ustawione na 18 czy 26 stopni. Dopiero jak zejdę do 17 stopni to przestaje grzać i wieje wtedy chłodne powietrze
A teraz już wszystko działa u Ciebie prawidłowo?
[ Dodano: 2014-05-28, 08:45 ]
Dokonałem wczora kalibracji wg.powyższej instrukcji kolegi.Gibusik pisze:Żeby zrobić test/kalibracje klimy trzeba przycisnąć przycisk nawiewu na szybę i obiegu wewnętrznego przez 5-10 sekund. Wszystko na włączonym zapłonie. Test Trwa do minuty moze mniej.
Sama kalibracja trwała ok.1min. potem nawiew zaczął działać w miarę normalnie, nie było czuć freonu, lecz chłód jako taki był.. pobawiłem się trochę jeszcze klapami i na końcu pomyślałem że wyłącze silnik i wcisne REST by sprawdzić czy ta funkcja działa.. dziewczyna powiedziała "jak już coś zrobisz, to potem popsujesz"
no i wszystko się spier.. ..ło włączył się nawiew na pełne obroty i zero reakcji
próbowałem zresetować komputer, odłączając klemy na 40min.nic to nie dało
mam nadzieję że coś podpowiedziałem...
REST nie ma nic do rzeczy, wczoraj było chwile dobrze i potem znowu źle.
[ Dodano: 2014-05-30, 08:28 ]
Fakt faktem również jeżdże nie za dużo, wczoraj kupiłem nowe klemy i zamontowałem (wcześniejsze były już zbyt wytarte) podładowałem akumulator i dzisiaj będę sprawdzał czy to coś pomoże, dam znaćmazzy137 pisze:U mne ten problem pojawiał się kiedy akku był niedoładowany.
Po podpięciu do prostownika było ok (fakt, że auto miało krótkie trasy i do tego to klekot).
Ostatnio zmieniony 30 maja 2014, o 08:27 przez Smog100, łącznie zmieniany 2 razy.
C320 2002 kombi
mówią "Lepiej z mądrym stracić, niż z głupim zyskać"
mówią "Lepiej z mądrym stracić, niż z głupim zyskać"
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 wrz 2016, o 10:46
- VIN: WDB2032461F436860
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Nawiew po zapaleniu silnika naparza na maxa
dasz znać ?
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Nawiew po zapaleniu silnika naparza na maxa
nie wiem czy kolega jeszcze o tym pamięta, trochę dawno to było