Witam szanowne grono
Chciałbym poradzić się w następującej sprawie:
Czy na podstawie nr VIN można określić symbol gumowej podkładki nad sprężyną ?
Gdzieś w dziale przeczytałem że nie da się, ale nie było to powiedziane wprost.
Zatem moje pytanie brzmi:
Skąd serwis ma wiedzieć jakiej grubości gumę dobrać (są 4/5 grubości na tył/przód) ?
Czy robią to "na czuja", czy może patrzą jaka jest aktualnie zamontowana i zalecają taką samą ?
Dla rozwiania wątpliwości to konkretnie chodzi o części:
Front:
A 210 321 01 84 (5mm)
A 210 321 02 84 (9mm)
A 210 321 03 84 (13mm)
A 210 321 04 84 (17mm)
A 210 321 05 84 (21mm)
Rear:
A 210 325 01 84 (5mm)
A 210 325 02 84 (9mm)
A 210 325 03 84 (13mm)
A 210 325 04 84 (17mm)
To co sam wiem, to to że mam sportowe zawieszenie (opcja 486).
Chciałbym podkładkę którą mam zamienić na jedną 'wyżej' w skali grubości, tak aby odrobinę zwiększyć ilość elementu tłumiącego uderzenia pochodzące od nierówności. Aby zamienić na jedną wyżej muszę wpierw zdiagnozować jaką aktualnie posiadam...
Pozdrawiam
M.
Grubość gumy nad sprężyną - diagnoza
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 22:08
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Grubość gumy nad sprężyną - diagnoza
W209, M271 163PS, rocznik 2005, Automat
- bosky
- VIP
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 sty 2009, o 22:48
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn/Dublin
mieczyslaw, jak zajrzysz od spodu i spojrzysz na gumę to są na niej wypustki po obwodzie zewnętrznym, takie kropeczki i teraz tak:
1. to 5mm,
2.. to 9mm,
3... to 13mm,
4.... to 17mm.
[ Dodano: 16-04-2014 ]
[ Dodano: 16-04-2014 ]
1. to 5mm,
2.. to 9mm,
3... to 13mm,
4.... to 17mm.
[ Dodano: 16-04-2014 ]
tu nic nie pomoże zmiana grubości podkładki. Po jej zmianie podniesie się jedynie zawieszenie o te kilka mm.mieczyslaw pisze:tak aby odrobinę zwiększyć ilość elementu tłumiącego uderzenia pochodzące od nierówności
[ Dodano: 16-04-2014 ]
w zależności od wyposażenia, rodzaju nadwozia, silnika, wagi małżonki, itd...mieczyslaw pisze:Skąd serwis ma wiedzieć jakiej grubości gumę dobrać (są 4/5 grubości na tył/przód) ?
Czy robią to "na czuja", czy może patrzą jaka jest aktualnie zamontowana i zalecają taką samą ?
W 203 220 CDI '06
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 22:08
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki za odpowiedź. Spróbuję jakoś się tam dostać i policzyć te kropki.
Swoją drogą, to liczę też na to że te gumy stwardniały, bo auto ma prawie 9 lat (w sierpniu stuknie) i jeśli nie były wymieniane, to może nie pracują już właściwie. Miałem taki efekt z wycieraczkami, które przed wymianą pracowały jakby były z drewna. Po wymianie na nowe, prawie ich nie słychać.
[ Dodano: 2014-04-16, 20:13 ]
Dziś zamówiłem w serwisie te podkładki.
okazuje się że W209 z zawieszeniem sportowym (opcja 486) ma z tyłu te same części co 203 (dopuszczalne 4 rodzaje grubości), natomiast z przodu jest tylko jedna grubość i nie jest to żadna z powyżej wymienionych. Są to odrębne części dla lewego i prawego koła.
Lewa: 203 322 03 44
Prawa: 203 322 04 44
Trochę mnie to martwi, że z przodu nie ma specjalnie pola manewru na niewielkie choćby podwyższenie auta. Ale z drugiej strony, wciąż liczę na to że te podkładki które aktualnie mam są wyeksploatowane i zamiana na nowe da jakąś poprawę w tłumieniu nawet tych najmniejszych nierówności - które czuje jadąc po drodze.
Ciekaw jestem jak wygląda sprawa z W203 i opcją 486 (sportowe zawieszenie) - czy tam też z przodu jest tylko jedna grubość... ?
Swoją drogą, to liczę też na to że te gumy stwardniały, bo auto ma prawie 9 lat (w sierpniu stuknie) i jeśli nie były wymieniane, to może nie pracują już właściwie. Miałem taki efekt z wycieraczkami, które przed wymianą pracowały jakby były z drewna. Po wymianie na nowe, prawie ich nie słychać.
[ Dodano: 2014-04-16, 20:13 ]
Dziś zamówiłem w serwisie te podkładki.
okazuje się że W209 z zawieszeniem sportowym (opcja 486) ma z tyłu te same części co 203 (dopuszczalne 4 rodzaje grubości), natomiast z przodu jest tylko jedna grubość i nie jest to żadna z powyżej wymienionych. Są to odrębne części dla lewego i prawego koła.
Lewa: 203 322 03 44
Prawa: 203 322 04 44
Trochę mnie to martwi, że z przodu nie ma specjalnie pola manewru na niewielkie choćby podwyższenie auta. Ale z drugiej strony, wciąż liczę na to że te podkładki które aktualnie mam są wyeksploatowane i zamiana na nowe da jakąś poprawę w tłumieniu nawet tych najmniejszych nierówności - które czuje jadąc po drodze.
Ciekaw jestem jak wygląda sprawa z W203 i opcją 486 (sportowe zawieszenie) - czy tam też z przodu jest tylko jedna grubość... ?
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, o 20:15 przez mieczyslaw, łącznie zmieniany 2 razy.
W209, M271 163PS, rocznik 2005, Automat