Grubość gumy nad sprężyną - diagnoza

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
mieczyslaw
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 25 mar 2014, o 22:08
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Grubość gumy nad sprężyną - diagnoza

Post autor: mieczyslaw »

Witam szanowne grono :)

Chciałbym poradzić się w następującej sprawie:

Czy na podstawie nr VIN można określić symbol gumowej podkładki nad sprężyną ?
Gdzieś w dziale przeczytałem że nie da się, ale nie było to powiedziane wprost.

Zatem moje pytanie brzmi:
Skąd serwis ma wiedzieć jakiej grubości gumę dobrać (są 4/5 grubości na tył/przód) ?
Czy robią to "na czuja", czy może patrzą jaka jest aktualnie zamontowana i zalecają taką samą ?

Dla rozwiania wątpliwości to konkretnie chodzi o części:

Front:
A 210 321 01 84 (5mm)
A 210 321 02 84 (9mm)
A 210 321 03 84 (13mm)
A 210 321 04 84 (17mm)
A 210 321 05 84 (21mm)

Rear:
A 210 325 01 84 (5mm)
A 210 325 02 84 (9mm)
A 210 325 03 84 (13mm)
A 210 325 04 84 (17mm)


To co sam wiem, to to że mam sportowe zawieszenie (opcja 486).

Chciałbym podkładkę którą mam zamienić na jedną 'wyżej' w skali grubości, tak aby odrobinę zwiększyć ilość elementu tłumiącego uderzenia pochodzące od nierówności. Aby zamienić na jedną wyżej muszę wpierw zdiagnozować jaką aktualnie posiadam...

Pozdrawiam
M.
W209, M271 163PS, rocznik 2005, Automat
Awatar użytkownika
bosky
VIP
Posty: 358
Rejestracja: 23 sty 2009, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn/Dublin

Post autor: bosky »

mieczyslaw, jak zajrzysz od spodu i spojrzysz na gumę to są na niej wypustki po obwodzie zewnętrznym, takie kropeczki i teraz tak:
1. to 5mm,
2.. to 9mm,
3... to 13mm,
4.... to 17mm.
:ok:

[ Dodano: 16-04-2014 ]
mieczyslaw pisze:tak aby odrobinę zwiększyć ilość elementu tłumiącego uderzenia pochodzące od nierówności
tu nic nie pomoże zmiana grubości podkładki. Po jej zmianie podniesie się jedynie zawieszenie o te kilka mm.

[ Dodano: 16-04-2014 ]
mieczyslaw pisze:Skąd serwis ma wiedzieć jakiej grubości gumę dobrać (są 4/5 grubości na tył/przód) ?
Czy robią to "na czuja", czy może patrzą jaka jest aktualnie zamontowana i zalecają taką samą ?
w zależności od wyposażenia, rodzaju nadwozia, silnika, wagi małżonki, itd... :zacieszacz:
W 203 220 CDI '06
mieczyslaw
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 25 mar 2014, o 22:08
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mieczyslaw »

Dzięki za odpowiedź. Spróbuję jakoś się tam dostać i policzyć te kropki.

Swoją drogą, to liczę też na to że te gumy stwardniały, bo auto ma prawie 9 lat (w sierpniu stuknie) i jeśli nie były wymieniane, to może nie pracują już właściwie. Miałem taki efekt z wycieraczkami, które przed wymianą pracowały jakby były z drewna. Po wymianie na nowe, prawie ich nie słychać.

[ Dodano: 2014-04-16, 20:13 ]
Dziś zamówiłem w serwisie te podkładki.

okazuje się że W209 z zawieszeniem sportowym (opcja 486) ma z tyłu te same części co 203 (dopuszczalne 4 rodzaje grubości), natomiast z przodu jest tylko jedna grubość i nie jest to żadna z powyżej wymienionych. Są to odrębne części dla lewego i prawego koła.
Lewa: 203 322 03 44
Prawa: 203 322 04 44

Trochę mnie to martwi, że z przodu nie ma specjalnie pola manewru na niewielkie choćby podwyższenie auta. Ale z drugiej strony, wciąż liczę na to że te podkładki które aktualnie mam są wyeksploatowane i zamiana na nowe da jakąś poprawę w tłumieniu nawet tych najmniejszych nierówności - które czuje jadąc po drodze.

Ciekaw jestem jak wygląda sprawa z W203 i opcją 486 (sportowe zawieszenie) - czy tam też z przodu jest tylko jedna grubość... ?
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, o 20:15 przez mieczyslaw, łącznie zmieniany 2 razy.
W209, M271 163PS, rocznik 2005, Automat
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”