Biały osad przy zbiorniczku z płynem

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Michal1980
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 09:19
VIN:
Lokalizacja: WKZ

Biały osad przy zbiorniczku z płynem

Post autor: Michal1980 »

Proszę o pomoc! Zrobił się taki biały suchy osad przy zbiorniku z płynem chłodniczym. O co chodzi??
Michał - Mercedes W203 c240- 2.6 V6- 170
VIN WDB2030611F007134
album_personal.php?user_id=9311
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Wyciek płynu chłodzącego. Płyn chłodzący po odparowaniu zostawia właśnie taki jasny nalot. Sprawdź poziom, dokręć korek zbiornika wyrównawczego.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Tylko na zimno !!!!
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Sprawdź wężyk powrotny do zbiorniczka, a konkretnie jego końcówkę która wchodzi w taką wąską fajkę do zbiorniczka. Miałem ten sam problem. Fajka pękła i był mały wyciek spod wężyka. Skończyło się na wymianie zbiorniczka wyrównaczego = 30min roboty :)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
luk4s25
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2014, o 18:04
VIN: WDB2030061A312857
Lokalizacja: polska

Post autor: luk4s25 »

Witam,
chciałbym zapytać Was koledzy do którego punktu w zbiorniczku wyrównawczym (na zimnym silniku) ma sięgać płyn chłodniczy? do czarnej górnej obudowy? Ponieważ na zbiorniczku nie ma żadnych min czy max.
Silnik 2,2 CDI, 143 KM.
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

U siebie mam ciutke pod "fajke" powrotna do zbiorniczka...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

Fajka to może być wodna....
Płyn powinien sięgać do czarnego plastiku a dokładniej jak się odkręci korek będzie z góry widać podzielone komory z jasnego plastiku i płyn powinien się z nimi równać, na ciepłym będzie o 1cm ponad
C180 m111 2001r Classic
luk4s25
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2014, o 18:04
VIN: WDB2030061A312857
Lokalizacja: polska

Post autor: luk4s25 »

Dzięki kolego za pomoc, czyli mam za mało płynu, bo na zimnym silniku brakuje mi ok 1,5 cm do czarnego plastiku.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2014, o 22:29 przez luk4s25, łącznie zmieniany 1 raz.
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Niech sie wypowiedza inni :) ja dostalem taka instrukcje od kolegi ktory pracuje w ASO
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
luk4s25
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2014, o 18:04
VIN: WDB2030061A312857
Lokalizacja: polska

Post autor: luk4s25 »

zatem czekam na wypowiedzi innych, bo każdy mechanik którego pytam mówi co innego;]
myślę, że kolega z ASO ma raczej wiedzę na ten temat, więc płynu powinno być do czarnego plastiku.
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

Ja k Ci się wydaje ze serwisant z aso to święty to przeczytaj "biblie" mercedesa w203
Obrazek
C180 m111 2001r Classic
luk4s25
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwie 2014, o 18:04
VIN: WDB2030061A312857
Lokalizacja: polska

Post autor: luk4s25 »

Nie uważam, że serwisant to święty:P
napisałem tylko, że powinien mieć większą wiedzę na ten temat skoro pracuje w ASO Mercedesa.
Dzięki kolego za tą informację z 'biblii'.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

luk4s25 pisze:Dzięki kolego za pomoc, czyli mam za mało płynu, bo na zimnym silniku brakuje mi ok 1,5 cm do czarnego plastiku.
Tak. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
romandom
VIP
Posty: 39
Rejestracja: 12 cze 2012, o 21:39
VIN:
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: romandom »

witam temat mnie zainteresowal bo sam bialy nalot kolo korka,
ale mam pytanie - mechanik z warsztatu zajmujacego sie tylko mercedesem
twierdzi zeby dolewac plynu przy uruchomionym silniku i zeby nie przekroczyc
przegrody znajdujacej sie w zbiorniku , a a propo "biblii" zbiornik ogladalem i podzialki nie zauwazylem ?
FSW.....
WDB2030041F433823
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

romandom, chodzi o to, że jak wymieniasz płyn chłodniczy to układ należy odpowietrzyć poprzez odkręcenie korka, odpaleniu auta i przez zbiorniczek uchodzi nagromadzone powietrze. Dolewanie można spokojnie robić na zgaszonym silniku.
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”