Zablokowana stacyjka

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Docent1981
VIP
Posty: 95
Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Zablokowana stacyjka

Post autor: Docent1981 »

Witam jakis czas temu zauważyłem że czasem kluczyk nie reaguje w stacyjce wkladam i nic się nie dzieje tzn. Nie mozna przekrecic bo wg mnie nie szczytuje kodu z kluczyka. Wczoraj po pracy o 5 rano walczylem 20 minut az zaskoczylo. Wkladalem wyciagalem zamykalem otwieralem auto aż zaskoczylo. Dzis na zapasowym kluczyku to samo. Co sie dzieje, co mnie czeka moze wystarczy podpiac pod SD i jakis reset zrobic czy wymiana stacyjki.
Przepraszam za literowki ale pisze w telefonie po 5minutowej walce z kluczykiem w aucie.
Obecnie WDB2032451F221261
viewtopic.php?t=10428

Poprzednia Celina w202
syki
VIP
Posty: 107
Rejestracja: 26 kwie 2011, o 07:47
VIN:
Lokalizacja: wlkp

Post autor: syki »

podobna sytuacje miałem przy W210, uszkodzony kluczyk, o dziwo dopadło to obydwa klucze w jednym czasie, naprawa za 200 zł rozwiązała problem :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Jeśli oba kluczyki nie reagują obstawiam usterkę po stronie blokady lub EZS
(bardziej blokada kiery)
syki pisze:o dziwo dopadło to obydwa klucze w jednym czasie,
:mysli: jakiś nieprawdopodobny zbieg okoliczności
Docent1981 pisze:co mnie czeka moze wystarczy podpiac pod SD i jakis reset zrobic czy wymiana stacyjki.
Szukaj ogarniętego elektronika i módl się aby jeszcze raz "załapał" komunikację.
Samo SD nic nie pomoże ale niewątpliwie szczegółowo namierzy usterkę.
Docent1981 pisze:wymiana stacyjki.
:nunu: Za mało. Kluczyki, EZS, Sterownik silnika :bezradny:

Ale tak jak pisałem na wstępie, może tylko blokada kiery.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Docent1981
VIP
Posty: 95
Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Docent1981 »

No cóż w poniedziałek pojadę podpiąć pod kompa i zobaczymy. Już zaczynam modlitwy o tą blokadę kierownicy bo to co wymieniłeś w drugiej opcji mnie przeraża. A swoja drogą to jakich kosztów powinienem się spodziewać.
Obecnie WDB2032451F221261
viewtopic.php?t=10428

Poprzednia Celina w202
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Docent1981 pisze:A swoja drogą to jakich kosztów powinienem się spodziewać.
A co jest uszkodzone :?: :kijemgo:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Docent1981
VIP
Posty: 95
Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Docent1981 »

Od razu uprzedzam że nie znam zasady działania naszych stacyjek ale na moja logikę to wkładamy kluczyk i jakiś nam kod jest sczytywany przez podczerwień wtedy odblokowują się te wszystkie blokady i można przekręcić kluczyk. Idąc tym tokiem myślenia postanowiłem przeczyścić spirytusem te oczko w stacyjce i wow zadziałało.... niestety mój entuzjazm szybko zmalał bo po 3razie znowu to samo tyle ze teraz trochę szybciej załapie jak włożę tak 3-5 razy kluczyk to w końcu puszcza blokada i można zapalić.
Pytanie : Czy to jest dobry tok myślenia czy może to być wina zabrudzonej diody podczerwieni.
Oczywiście jutro jadę na kopa i mam nadzieje że on coś powie. :).
Obecnie WDB2032451F221261
viewtopic.php?t=10428

Poprzednia Celina w202
ARAFUN
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:22
VIN:
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: ARAFUN »

Miałem dwie sytuacje odnośnie kluczyka i stacyjki,
kontrolki się zapalały i nie kręcił, ale nie martwiłem się tym za bardzo.
Nie przyjemne to było ale na szczęście dawno temu jak była zima:) moze wilgoci gdzieś doleciało.
C 220CDI 2001r. Niemiec pod kocem trzymał ;]
Awatar użytkownika
Docent1981
VIP
Posty: 95
Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Docent1981 »

komputer nic nie pokazał troche dziwne stacyjka chodzi trochę lepiej najgorzej jest jak postoi w nocy i rano odpalam go wkładajac kluczyk chyba ze 30 razy, po niedzieli auto i tak idzie do mechanika na polerowanie głowicy wiec przy okazji mam nadzieje że zdiagnozuje i naprawią te stacyjkę.
Obecnie WDB2032451F221261
viewtopic.php?t=10428

Poprzednia Celina w202
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Docent1981 pisze:komputer nic nie pokazał
Komputer nie pokaże temu co się nie zna. Star Diagnose ma dosyć dobry test do układów FBS3. Tym bardziej że masz dwa klucze.
Nawet jak nie ma błędów można taki test przeprowadzić.
loneraider pisze: Za mało. Kluczyki, EZS, Sterownik silnika
Sterownik silnika nie ma tu nic do tego. Stacyjka połączona w układ z blokadą powinna umożliwić obrót klucza.
Docent1981 pisze:na moja logikę to wkładamy kluczyk i jakiś nam kod jest sczytywany przez podczerwień wtedy odblokowują się te wszystkie blokady i można przekręcić kluczyk
Trochę inaczej. Wkładamy kluczyk, ze stacyjki zostaje wyemitowany impuls prądu, przez pętlę indukcyjną przekazany bezstykowo do główki klucza - tej wąskiej części która jest w oczku stacyjki (do odczytania kodu i uruchomienia silnika baterie w kluczyku nie są konieczne) W kluczyku zostaje wygenerowany kolejny kod z 200 tysięcy które ma w pamięci i podczerwienią przesłany do stacyjki. W stacyjce zostaje potwierdzona prawidłowość kodu i przechodzi on do blokady. W blokadzie następuje wciągnięcie rygla i czujnik hallotronowy melduje do stacyjki że kierownica została odblokowana. Dopiero wtedy zostaje zwolniona blokada w stacyjce umożliwiająca obrót kluczyka. W momencie obrócenia kluczyka zostają rozwarte w stacyjce styki zasilające blokadę. Tak więc w czasie jazdy blokada jest pozbawiona dopływu prądu co zabezpiecza dodatkowo przed niespodziewanym zablokowaniem kierownicy.
Wg mnie trzeba podłączyć SD i zacząć od tego, czy stacyjka prawidłowo rozpoznaje kod klucza. Jeżeli tak, to w następnym kroku trzeba sprawdzić, czy blokada kierownicy ma zasilanie (styk o którym wspomniałem).
Ostatnio zmieniony 4 maja 2013, o 13:25 przez Gerri, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Gerri pisze:Sterownik silnika nie ma tu nic do tego.
:mysli: ... i powiadasz, że EZS nie wymienia się kodami z ME/CDI

... czy przy wymianie samego EZS (+blokada) i kluczyki jakieś istotne kodowanie/programowanie/dostosowanie :?:

Nie mam takiego doświadczenia jak kilku ekspertów na tym forum ale pytam :hyhy:
:bezradny: czasami błądzę :haha:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

loneraider pisze:... i powiadasz, że EZS nie wymienia się kodami z ME/CDI
Oczywiście że się wymienia - ale w celu uruchomienia silnika, a nie w celu obrócenia kluczyka. Powód jest prosty: dopóki nie włączymy zapłonu (co się wiąże z obróceniem kluczyka) sterownik silnika nie jest zasilany. Tak więc na tym etapie komunikacja z nim nie jest możliwa.
Jeżeli chodzi natomiast o wymianę stacyjki to (jeżeli jest to robione w ASO) nie ma konieczności wymiany jednocześnie blokady, kluczy i sterownika silnika. Wymienia się samą stacyjkę.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Czyli dobrze "kminiłem" tylko nie zrozumieliśmy się :ok:

Pisząc o całym zastawie miałem na myśli sytuację, w której kolega wymienia na używane.
Gerri pisze:...jeżeli jest to robione w ASO (...) wymienia się samą stacyjkę.
Koszty to chyba kilka tysięcy

Reasumując najbardziej ekonomiczna jest naprawa.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Docent1981
VIP
Posty: 95
Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Docent1981 »

No wiec auto wróciło z naprawy. Koles twierdzi że to stacyjka jest uszkodzona i ja trzeba wymieniać koszt nowej 2500zł oczywiście wszystko trzeba kodować od nowa. Dla mnie to przegięcie tyle za stacyjka zwłaszcza ze tyle mu zostawiłem z naprawę głowicy bo coś tam wyciekało i parę innych pierdół.
Z obserwacji auta wynika ze stacyjka blokuje się jak auto jest zimne np. po nocy jak już odpali i w ciągu dnia jest ciepłe auto to praktycznie nie ma problemu.
Na razie umówiłem się ze jak znajdzie używkę i uda się zaprogramować to to spróbujemy bo to już koszt tylko/aż 1000zł.
Ponoć sprawdzał SD i nic mu nie wykazuje tylko jak jest zablokowana to błąd stacyjki :(. Gdzieś czytałem że powinien być w SD dostępny test stacyjki i on powinien dokładnie zdiagnozować miejsce awarii, mechanik twierdzi że właśnie tym testem to sprawdzał.
Zaczynam sie cykać że kiedyś naprawdę nie odpalę auta:(
Obecnie WDB2032451F221261
viewtopic.php?t=10428

Poprzednia Celina w202
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Docent1981 pisze:Z obserwacji auta wynika ze stacyjka blokuje się jak auto jest zimne np. po nocy jak już odpali i w ciągu dnia jest ciepłe auto to praktycznie nie ma problemu.
Zimne luty :?: :mysli:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Docent1981
VIP
Posty: 95
Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Docent1981 »

obawiam się ze w okolicy nie mam takiego magika który byłby wstanie aż tak się bawić ale podrzucę ten temat swojemu mechanikowi bo to wg mnie nie głupi chłop może spróbuje z kimś to obejrzeć
Obecnie WDB2032451F221261
viewtopic.php?t=10428

Poprzednia Celina w202
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”