Zablokowana stacyjka
Moderator: Dziki Mar
- Docent1981
- VIP
- Posty: 95
- Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
- VIN:
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Zablokowana stacyjka
Witam jakis czas temu zauważyłem że czasem kluczyk nie reaguje w stacyjce wkladam i nic się nie dzieje tzn. Nie mozna przekrecic bo wg mnie nie szczytuje kodu z kluczyka. Wczoraj po pracy o 5 rano walczylem 20 minut az zaskoczylo. Wkladalem wyciagalem zamykalem otwieralem auto aż zaskoczylo. Dzis na zapasowym kluczyku to samo. Co sie dzieje, co mnie czeka moze wystarczy podpiac pod SD i jakis reset zrobic czy wymiana stacyjki.
Przepraszam za literowki ale pisze w telefonie po 5minutowej walce z kluczykiem w aucie.
Przepraszam za literowki ale pisze w telefonie po 5minutowej walce z kluczykiem w aucie.
-
- VIP
- Posty: 107
- Rejestracja: 26 kwie 2011, o 07:47
- VIN:
- Lokalizacja: wlkp
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli oba kluczyki nie reagują obstawiam usterkę po stronie blokady lub EZS
(bardziej blokada kiery)
Samo SD nic nie pomoże ale niewątpliwie szczegółowo namierzy usterkę.
Ale tak jak pisałem na wstępie, może tylko blokada kiery.
(bardziej blokada kiery)
jakiś nieprawdopodobny zbieg okolicznościsyki pisze:o dziwo dopadło to obydwa klucze w jednym czasie,
Szukaj ogarniętego elektronika i módl się aby jeszcze raz "załapał" komunikację.Docent1981 pisze:co mnie czeka moze wystarczy podpiac pod SD i jakis reset zrobic czy wymiana stacyjki.
Samo SD nic nie pomoże ale niewątpliwie szczegółowo namierzy usterkę.
Za mało. Kluczyki, EZS, Sterownik silnikaDocent1981 pisze:wymiana stacyjki.
Ale tak jak pisałem na wstępie, może tylko blokada kiery.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- Docent1981
- VIP
- Posty: 95
- Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
- VIN:
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Docent1981
- VIP
- Posty: 95
- Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
- VIN:
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Od razu uprzedzam że nie znam zasady działania naszych stacyjek ale na moja logikę to wkładamy kluczyk i jakiś nam kod jest sczytywany przez podczerwień wtedy odblokowują się te wszystkie blokady i można przekręcić kluczyk. Idąc tym tokiem myślenia postanowiłem przeczyścić spirytusem te oczko w stacyjce i wow zadziałało.... niestety mój entuzjazm szybko zmalał bo po 3razie znowu to samo tyle ze teraz trochę szybciej załapie jak włożę tak 3-5 razy kluczyk to w końcu puszcza blokada i można zapalić.
Pytanie : Czy to jest dobry tok myślenia czy może to być wina zabrudzonej diody podczerwieni.
Oczywiście jutro jadę na kopa i mam nadzieje że on coś powie. .
Pytanie : Czy to jest dobry tok myślenia czy może to być wina zabrudzonej diody podczerwieni.
Oczywiście jutro jadę na kopa i mam nadzieje że on coś powie. .
-
- Użytkownik
- Posty: 41
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:22
- VIN:
- Lokalizacja: Siedlce
- Docent1981
- VIP
- Posty: 95
- Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
- VIN:
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Komputer nie pokaże temu co się nie zna. Star Diagnose ma dosyć dobry test do układów FBS3. Tym bardziej że masz dwa klucze.Docent1981 pisze:komputer nic nie pokazał
Nawet jak nie ma błędów można taki test przeprowadzić.
Sterownik silnika nie ma tu nic do tego. Stacyjka połączona w układ z blokadą powinna umożliwić obrót klucza.loneraider pisze: Za mało. Kluczyki, EZS, Sterownik silnika
Trochę inaczej. Wkładamy kluczyk, ze stacyjki zostaje wyemitowany impuls prądu, przez pętlę indukcyjną przekazany bezstykowo do główki klucza - tej wąskiej części która jest w oczku stacyjki (do odczytania kodu i uruchomienia silnika baterie w kluczyku nie są konieczne) W kluczyku zostaje wygenerowany kolejny kod z 200 tysięcy które ma w pamięci i podczerwienią przesłany do stacyjki. W stacyjce zostaje potwierdzona prawidłowość kodu i przechodzi on do blokady. W blokadzie następuje wciągnięcie rygla i czujnik hallotronowy melduje do stacyjki że kierownica została odblokowana. Dopiero wtedy zostaje zwolniona blokada w stacyjce umożliwiająca obrót kluczyka. W momencie obrócenia kluczyka zostają rozwarte w stacyjce styki zasilające blokadę. Tak więc w czasie jazdy blokada jest pozbawiona dopływu prądu co zabezpiecza dodatkowo przed niespodziewanym zablokowaniem kierownicy.Docent1981 pisze:na moja logikę to wkładamy kluczyk i jakiś nam kod jest sczytywany przez podczerwień wtedy odblokowują się te wszystkie blokady i można przekręcić kluczyk
Wg mnie trzeba podłączyć SD i zacząć od tego, czy stacyjka prawidłowo rozpoznaje kod klucza. Jeżeli tak, to w następnym kroku trzeba sprawdzić, czy blokada kierownicy ma zasilanie (styk o którym wspomniałem).
Ostatnio zmieniony 4 maja 2013, o 13:25 przez Gerri, łącznie zmieniany 2 razy.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
... i powiadasz, że EZS nie wymienia się kodami z ME/CDIGerri pisze:Sterownik silnika nie ma tu nic do tego.
... czy przy wymianie samego EZS (+blokada) i kluczyki jakieś istotne kodowanie/programowanie/dostosowanie
Nie mam takiego doświadczenia jak kilku ekspertów na tym forum ale pytam
czasami błądzę
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Oczywiście że się wymienia - ale w celu uruchomienia silnika, a nie w celu obrócenia kluczyka. Powód jest prosty: dopóki nie włączymy zapłonu (co się wiąże z obróceniem kluczyka) sterownik silnika nie jest zasilany. Tak więc na tym etapie komunikacja z nim nie jest możliwa.loneraider pisze:... i powiadasz, że EZS nie wymienia się kodami z ME/CDI
Jeżeli chodzi natomiast o wymianę stacyjki to (jeżeli jest to robione w ASO) nie ma konieczności wymiany jednocześnie blokady, kluczy i sterownika silnika. Wymienia się samą stacyjkę.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czyli dobrze "kminiłem" tylko nie zrozumieliśmy się
Pisząc o całym zastawie miałem na myśli sytuację, w której kolega wymienia na używane.
Reasumując najbardziej ekonomiczna jest naprawa.
Pisząc o całym zastawie miałem na myśli sytuację, w której kolega wymienia na używane.
Koszty to chyba kilka tysięcyGerri pisze:...jeżeli jest to robione w ASO (...) wymienia się samą stacyjkę.
Reasumując najbardziej ekonomiczna jest naprawa.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- Docent1981
- VIP
- Posty: 95
- Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
- VIN:
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
No wiec auto wróciło z naprawy. Koles twierdzi że to stacyjka jest uszkodzona i ja trzeba wymieniać koszt nowej 2500zł oczywiście wszystko trzeba kodować od nowa. Dla mnie to przegięcie tyle za stacyjka zwłaszcza ze tyle mu zostawiłem z naprawę głowicy bo coś tam wyciekało i parę innych pierdół.
Z obserwacji auta wynika ze stacyjka blokuje się jak auto jest zimne np. po nocy jak już odpali i w ciągu dnia jest ciepłe auto to praktycznie nie ma problemu.
Na razie umówiłem się ze jak znajdzie używkę i uda się zaprogramować to to spróbujemy bo to już koszt tylko/aż 1000zł.
Ponoć sprawdzał SD i nic mu nie wykazuje tylko jak jest zablokowana to błąd stacyjki . Gdzieś czytałem że powinien być w SD dostępny test stacyjki i on powinien dokładnie zdiagnozować miejsce awarii, mechanik twierdzi że właśnie tym testem to sprawdzał.
Zaczynam sie cykać że kiedyś naprawdę nie odpalę auta:(
Z obserwacji auta wynika ze stacyjka blokuje się jak auto jest zimne np. po nocy jak już odpali i w ciągu dnia jest ciepłe auto to praktycznie nie ma problemu.
Na razie umówiłem się ze jak znajdzie używkę i uda się zaprogramować to to spróbujemy bo to już koszt tylko/aż 1000zł.
Ponoć sprawdzał SD i nic mu nie wykazuje tylko jak jest zablokowana to błąd stacyjki . Gdzieś czytałem że powinien być w SD dostępny test stacyjki i on powinien dokładnie zdiagnozować miejsce awarii, mechanik twierdzi że właśnie tym testem to sprawdzał.
Zaczynam sie cykać że kiedyś naprawdę nie odpalę auta:(
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Docent1981
- VIP
- Posty: 95
- Rejestracja: 21 lip 2012, o 23:10
- VIN:
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt: