Lampka kontrolna układu wtryskowego silnika

Moderator: Dziki Mar

baltyb01
VIP
Posty: 95
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 22:30
VIN:
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Lampka kontrolna układu wtryskowego silnika

Post autor: baltyb01 »

Witam,
W dniu dzisiejszym powiedziałem sąsiadowi, że na razie nie ma kompletnie żadnych problemów z autem. Wsiadłem przejechałem 25km i zapaliła się kontrolka jak w temacie :(. Miało to miejsce w sytuacji, gdy na 5 jechałem 80km/h. Lekko szarpnęło, zapaliła się kontrolka i poza tym żadnych objawów. Auto jeździ normalnie na wyświetlaczu nie ma żadnych błędów. Wiem, że zapewne nie będziecie wiedzieć co się stało, ale czy możecie mi chociaż powiedzieć, czy można tym autem się poruszać. Postaram się jak najszybciej pojechać na jakiegoś kompa, ale może okazać się, że przejadę do tego czasu z 300km. Czy to bezpieczne? Czy można tą kontrolkę jakoś samemu skasować? Może jesteście w stanie wskazać mi co mogę ewentualnie sprawdzić, aby być może jakimś cudem skasować tą kontrolkę.

P.S. W tym tygodniu miałem wymieniany przedni uszczelniacz silnika, ale nie wiem, czy to koniecznie musi mieć jakiś związek. Zatankowałem dziś paliwo. Czy być może przyczyną może być jego kiepska jakość?

Samochód to C180 (2002 rok).

Z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

Generalnie:
- Jak masz wyświetlacz na pomarańczowo (albo jakąś pomarańczową kontrolkę) to możesz jeszcze tym jeździć - ale trzeba usterkę usunąć w najbliższym czasie.

- Jeżeli info jest na czerwono, bądź zapala się czerwona kontrolka - z założenia od razu powinieneś udać się do warsztatu (najlepiej już nie ruszając samochodu)

U Ciebie przyczyną może być paliwo, może być jakiś syf zaciągnięty z baku, może też się okazać że po wykasowaniu błędu będziesz miał spokój.

Kontrolka "check engine" może oznaczać wiele różnych, ważnych czy błahych usterek. Trzeba to sprawdzić w kompie.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
marky
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2008, o 22:21
VIN:
Lokalizacja: wlkp

Post autor: marky »

zajrzyj do tego watku:
http://w203.pl/viewtopic.php?t=793&sid= ... 0d2ad16e6f
mam to samo. olewam to i jezdze dalej. zaczyna wkurzac mnie ten "szrot" :zly:
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

marky pisze:zaczyna wkurzac mnie ten "szrot"
U widzę że kolega poddaje się technice?

Nie ma co się wkurzać, każde autko ma jakieś wady, a czym mięcej elektroniki to tych usterek będzie więcej (to nie Żuk czy Nyska, tam z elektroniki to podało tylko oświetlenie i wycieraczki szyb)

:hurra:
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

C-klasa potrafi dopiec, oj potrafi :uee:

Lata gdy ten model wchodził na rynek to było "zachłyśnięcie" się elektroniką, niestety bardzo bezkrytyczne...

Dopiero po sugestiach (i skargach) użytkowników zaczęto poprawiać te błędy.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
baltyb01
VIP
Posty: 95
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 22:30
VIN:
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: baltyb01 »

Byłem dziś na kompie i pokazała się tylko jedna usterka kod P201B. Niestety mechanik nie potrafił jej rozszyfrować. Być może ktoś z Was wie co to oznacza.

Z góry dzięki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
BrabusBullit
VIP
Posty: 102
Rejestracja: 20 sie 2008, o 14:59
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BrabusBullit »

Mnie również zapaliła się ta kontrolka, może mógł byś napisać co było przyczyną?
W203 C200 KOMPRESSOR
baltyb01
VIP
Posty: 95
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 22:30
VIN:
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: baltyb01 »

Zapaliła się tak jak z tego co czytałem w większości naszych 203 na tym forum. Jazda na wysokim biegu na małej prędkości. Kod usterki jak powyżej.
Awatar użytkownika
BrabusBullit
VIP
Posty: 102
Rejestracja: 20 sie 2008, o 14:59
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BrabusBullit »

Jazda na wysokim biegu na niskich obrotach może mu szkodzić? W sumie ja dużo tak jeżdżę.
W203 C200 KOMPRESSOR
petr
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 30 lip 2008, o 09:25
VIN:
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: petr »

No właśnie, ludzie po co kupujecie takiego Mesia? Żeby jeździć jak złotówa? Po to jest samochód z tym motorem 2.2 żeby dać mu po garach, przecież ten samochód ewidentnie dobrze się czuje na obrotach 2-3.5 nawet do 4. Wtedy słychać tego diesla. Jak a trasie widze ludzi co tam meczą te samochody to mi szkoda.
Jak chcecie mało palic to kupcie sobie polo 1.0 albo yariske.
piotras00
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 3 sty 2008, o 10:23
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: piotras00 »

petr napisał:
Jak chcecie mało palic to kupcie sobie polo 1.0 albo yariske.

przerobiłem i polo i yaris... i wcale tak mało nie palą :usmiech:
polo 7 - 8 litrów, a yaris 7,5...

więc spalanie c-klasy z dwukrotnie większym motorem jest mniej wiecej porównywalne
w203 2.2cdi 2000 r elegance
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

petr troche dziwi mnie twoja wypowiedz...
...badzmy szczerzy silnik 2.2 cdi nie jest super sportowym potworem
to raczej przyzwoity silnik o dobrych osiagach pozwalajacy polaczyc normalne spalanie z mozliwoscia bezpiecznego wyprzedzania...
...jak chcesz szalec to nie kupuj mercedesa w dieslu a jesli juz to 3.2 - do szalenia sa bezynowe motory ;)
jesli chodzi o tego yarisa to wyobraz sobie ze to autko palilo mi wiecej niz mercedes (jak sie chcialo jakos pojezdzic to palil srednio 9l)- dlatego go sprzedalem i przesiadlem sie ostatecznie na diesle
co do obrotow to toyota celica fajnie jezdzi z obrotami powyzej 7tys i 8tys nie musze ci chyba mowic ze przy takiej jezdzie auto pali ponad 20l bezyny na 100km
takze ja osobiscie uwazam ze c klasa to bardzo ekonomiczny samochod :ok:
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
BrabusBullit
VIP
Posty: 102
Rejestracja: 20 sie 2008, o 14:59
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BrabusBullit »

Po pierwsze mówiliśmy tu o silnikach benzynowych.
A po drugie wykorzystuję pełen zakres prędkości obrotowych silnika. Po prostu kiedy wlokę się za kimś jadąc 70 , 80 Km/h, a nie mogę wyprzedzić, to nie widzę sensu aby trzymać silnik na wysokich obrotach, tylko wrzucam szóstkę i czekam na wolne miejsce do wyprzedzania. Na szóstce ciszej i mniej pali. :boisie:
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2008, o 19:03 przez BrabusBullit, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C200 KOMPRESSOR
Alxxx
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 25 mar 2008, o 03:43
VIN:
Lokalizacja: Kalifornia

Post autor: Alxxx »

P201B


-


[128] : Misfiring of cylinder 2, damages TWC Fuel deficiency


P201B


-


[16] : Misfiring of cylinder 1, damages TWC Fuel deficiency


P201B


-


[32] : Misfiring of cylinder 3, damages TWC Fuel deficiency


P201B


-


[64] : Misfiring of cylinder 4, damages TWC Fuel deficiency


P201B


P0301


[1] : Misfiring of cylinder 1, damages TWC [P0301]


P201B


P0302


[8] : Misfiring of cylinder 2, damages TWC [P0302]


P201B


P0303


[2] : Misfiring of cylinder 3, damages TWC [P0303]


P201B


P0304


[4] : Misfiring of cylinder 4, damages TWC [P0304]
C 230 kompressor Coupe 2002
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

BrabusBullit pisze:70 , 80 Km/h, a nie mogę wyprzedzić, to nie widzę sensu aby trzymać silnik na wysokich obrotach, tylko wrzucam szóstkę
Jazda na biegu 6 z prędkościami poniżej 90km/h to powolna smierć dla silnika
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”