Borygo w skrzyni (automat)

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
19sebo20
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2012, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Borygo w skrzyni (automat)

Post autor: 19sebo20 »

Witam, mam taki problem posiadam Mercedesa c180 2000r ze skrzynia automatyczna.
Po wymianie chłodnic i zmianie płynu stało sie coś dziwnego skrzynia zaczeła szarpać w zbiorniczku borygo był zmieszany olej z borygo. Az pewnego razu skrzynia przestała zmieniać biegi a pod samochodem wypłyneła ta dziwna wydzielina boryga z olejem skrzni wyciekło to dokładnie na wysokości skrzyni. Ratujcie co robić bo nie chce władować się do byle jakiego mechaniora który zedrze kase tylko.
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

Borygo do Mercedesa? szykuj kase kolego.
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
19sebo20
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2012, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: 19sebo20 »

Może coś wiecej od czego zacząć ? czy wystarczy wypompowanie ze skrzyni oleju przepłukanie i zmiana filtru no i rzecz jasna wymiana chłodnicy wody czy grubsza sprawa?
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

19sebo20 pisze:Może coś wiecej od czego zacząć ? czy wystarczy wypompowanie ze skrzyni oleju przepłukanie i zmiana filtru no i rzecz jasna wymiana chłodnicy wody czy grubsza sprawa?
Wymiana skrzyni biegów. Jak tarczki dostały wody, to skrzynia jest na śmietnik. Wymiana, nowy olej, adaptacja... Tylko najpierw trzeba dojść gdzie jest przeciek.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
19sebo20
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2012, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: 19sebo20 »

Wymieniałem chłodnice więc sądzę że to jest przyczyną. Czyli skrzyni nie da się już uratować ;/ No nic co się stało to się nie odstanie najgorsze znaleść jakiegos mechanika ogarnietego. Znacie może kogos na podlasiu?



Słuchajcie dziś wsiadłem odpaliłem i wrzuciłem bieg wsteczny i samochód ryszył szarpną ale ruszył gdzie wtedy gdy wyciekło nic nie działało zadnego biegu. Czy może być nadzieja że skrzynia jeszcze nie padła?
Ostatnio zmieniony 5 sie 2012, o 17:18 przez 19sebo20, łącznie zmieniany 1 raz.
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

19sebo20 pisze:Wymieniałem chłodnice więc sądzę że to jest przyczyną. Czyli skrzyni nie da się już uratować ;/ No nic co się stało to się nie odstanie najgorsze znaleść jakiegos mechanika ogarnietego. Znacie może kogos na podlasiu?



Słuchajcie dziś wsiadłem odpaliłem i wrzuciłem bieg wsteczny i samochód ryszył szarpną ale ruszył gdzie wtedy gdy wyciekło nic nie działało zadnego biegu. Czy może być nadzieja że skrzynia jeszcze nie padła?
Którą chłodnicę wymieniałeś :?: Tą woda/olej/olej :?:

Skrzynię da się uratować za około 6000 PLN w zamiennikach. Lepiej kupić używkę za 2000 PLN + olej za ile się trafi + filtr i uszczelkę + kostkę + adaptację i mieć to z głowy. Prawdopodobnie po rozgrzaniu by znowu stanęła.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
19sebo20
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2012, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: 19sebo20 »

Wymieniałem chłodnicę wody i klimy bo zwierzak wyskoczył i podbił od dołu. Ok więc jadę szukać jakiegoś mechanika który sie tego podejmie. Ale chłodnice wody myślę że też pojdzie do wymiany jak sądzisz ? Bo jeżeli cały układ chłodzenia jest w tym oleju z borygiem co z tym zrobić jak to przeczyścić? I jak znaleść przyczyne przedostania sie boryga do oleju i odwrotnie. ??


ps, Dziekuje Ci za pomoc jeden coś konkretnie się udzielasz. Na żadnym forum nic nie pomagaja po za szykuj kase kolego :/
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

19sebo20 pisze:I jak znaleść przyczyne przedostania sie boryga do oleju i odwrotnie. ??
Skoro mówisz, że w oleju skrzyni masz ciecz chłodzącą i odwrotnie, to musisz szukać miejsca gdzie obie te ciecze mogą się połączyć. Przyznam szczerze, że nie wiem jaką chłodnice oleju skrzyni ma W203, ale chyba jest to układ pośredni (ciepło z oleju jest przekazywane do układu chłodzenia silnika), więc prawdopodobnie masz uszkodzony ten wymiennik. Dla pewności poczekaj na wypowiedź innych kolegów.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 6 sie 2012, o 10:40 przez power, łącznie zmieniany 1 raz.
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

W silnikach CDI chłodnica oleju ASB jest za i trochę poniżej filtra oleju silnikowego. Jest to wymiennik ciepła płyn chłodzący - olej ASB - olej silnikowy. Podejrzewam, że w benzynie jest tak samo, ale nie wiem czy w tym samym miejscu. Dlatego nie panimaju dlaczego po wymianie chłodnicy płynu chłodzącego tamten wymiennik się zesrał.

A układ chłodzenia możesz przeczyścić kwaskiem cytrynowym, lub jakimś innym detergentem (oby się nie pienił bo rozsadzi coś :!: ).
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Napiszę krótko, wiele osób zaprzeczy, skrzynia do śmietnika.Dyskutować nie będę. :wysmiewacz: Zawsze, nawet po pięciu latach wyszło na moje.
Ostatnio zmieniony 7 sie 2012, o 21:14 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

noc pisze:Napiszę krótko, wiele osób zaprzeczy, skrzynia do śmietnika.
Ja tam się zgadzam. No, można obudowę zostawić, reszta zabawek nowa :rotfl:
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
19sebo20
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 31 lip 2012, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: 19sebo20 »

Witam, a więc tak troche to trwało, ale skrzynia ocalała tarczki nie dostały wody. Poprostu zrobiła sie galareta zamiast oleju i nie dał rady zmieniać biegów. Winowajczynią była uszkodzona chłodnica tak to jest kupować używkę(allegro pozdrawiam pana który mi ją sprzedał)
Ale do rzeczy. Została przypłukana kilkunastokrotnie skrzynia okolo 20 litrow ponad oleju.
Została wymieniona uszczelka i filrt w skrzyni. Tak samo z układem chlodzenia który został przepłukany i wymioniono chłodnice. Troche trwało ale Mercedes jeździ i znów zmienia biegi.

koszt: 2000zl


Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

19sebo20 pisze: Winowajczynią była uszkodzona chłodnica tak to jest kupować używkę(allegro pozdrawiam pana który mi ją sprzedał)

Kupowanie używanych chłodnic zawsze jest obarczone sporym ryzykiem...
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Farta miałeś, tyle Ci powiem. Ale dobrze, że :mb: już śmiga :usmiech:
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
marek28
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 29 paź 2012, o 17:23
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: marek28 »

19sebo20 pisze:Witam, a więc tak troche to trwało, ale skrzynia ocalała tarczki nie dostały wody. Poprostu zrobiła sie galareta zamiast oleju i nie dał rady zmieniać biegów. Winowajczynią była uszkodzona chłodnica tak to jest kupować używkę(allegro pozdrawiam pana który mi ją sprzedał)
Ale do rzeczy. Została przypłukana kilkunastokrotnie skrzynia okolo 20 litrow ponad oleju.
Została wymieniona uszczelka i filrt w skrzyni. Tak samo z układem chlodzenia który został przepłukany i wymioniono chłodnice. Troche trwało ale Mercedes jeździ i znów zmienia biegi.

koszt: 2000zl


Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Jak tam chodzi skrzynia po tej na naprawie i upływie dwóch miesięcy ? Wszystko dobrze ? Szarpie czy płynnie chodzi ?
CLK320 (2005) USA
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”