Naprawa reduktora 4Matic - gdzie?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 416
Rejestracja: 18 wrz 2007, o 23:02
VIN:
Lokalizacja: lubelskie

Naprawa reduktora 4Matic - gdzie?

Post autor: zmichal »

Czy ktoś jest w stanie polecić jakiś sprawdzony warsztat gdzie naprawią skrzynię rozdzielczą (reduktor) napędu 4Matic?
Bujam się z tym tematem w moim W211 i po 2 regeneracjach i w końcu wymianie na używkę wciąż mam temat nieogarnięty (luzy na wałkach wyjściowych, które objawiają się wyraźnym metalicznym stukiem podczas odpuszczania gazu lub przy włączaniu biegu R).
C250 Estate (W205)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

zmichal, temat dość ciężki, bo chyba mimo wszystko pozostaje Ci przebieranie i oczekiwanie na używkę w idealnym stanie.
Nowy jak wiesz zapewne kosztuje w ASO 20458zł Używki od 2k do ok. 5k.
Przy tych objawach co napisałeś raczej bym stawiał na zużyte koła.....choć oczywiście upewnić się można tylko demontując i przeprowadzając dokładne oględziny. Spisałem sobie kontrolnie numery wałków chcąc je sprawdzić w WebParts. Żaden numer nie jest po prostu w ofercie..... każą o każdą część dzwonić do ASO i konsultować się ze sprzedawcą. Tak czy inaczej części pewnie w końcu byś miał kupione, ale ich cena będzie adekwatna do ceny całości. Regeneracje jak się domyślam przeprowadzano u Ciebie na zasadzie ewentualnej wymiany łożysk itp. rzeczy nie ruszając par wałków lub je przekładając z innych używek co raczej zawsze będzie skutkować chwilową poprawą. Jak jeździ i tylko puka, to masz czas jeszcze. Moim zdaniem szukaj używki po małym przelocie z jakiegoś rozbitka. ( może w Niemczech ? ). Co na ten problem radzą na w211.eu ?
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 416
Rejestracja: 18 wrz 2007, o 23:02
VIN:
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zmichal »

supi, dzięki za odzew!
Regeneracja, którą wykonywał mi pewien zakład z Piaseczna polegała na technice napawania ubytków, ale poprawa była chwilowa... Zastanawia mnie czy tam są też łańcuchy czy tylko przekładnie zębate?
Używkę kupiłem ostatnio i po zamontowaniu też była poprawa, ale po kilku miesiącach znowu są te luzy. Może ta używka tez była już dłubana "na sprzedaż"...

Forum w211.eu dopiero raczkuje i nic rozsądnego się nie dowiedziałem.
C250 Estate (W205)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

zmichal pisze:Zastanawia mnie czy tam są też łańcuchy czy tylko przekładnie zębate?
żadnych łańcuchów. Same przekładnie. Na dobra sprawę przecież możesz sam popatrzeć na to cudo w EPC :bezradny: i zobaczyć jak to wygląda. W zasadzie proste ustrojstwo :bezradny: , ale problem jest z cenami nowych części. Możliwe, że w ASO by Ci zaproponowali regenerowany fabrycznie, ale pewnie i tak jego cena byłaby nieco zaporowa. Do napawania elementów przenoszących duże obciążenia nigdy nie byłem przekonany, choć tą techniką robią różne rzeczy. Druga rzecz, czy nie zrobili jakichś błędów przy składaniu oraz czy polali olej przeznaczony do tego reduktora (jakiś czas temu zagłębiałem się w temat w WIS ). Ten kolega grzebał i robił reduktor profile.php?mode=viewprofile&u=11494 możesz go popytać o kwestię naprawy. Pewne rzeczy mu tam podawałem. Tak czy inaczej jeżeli wałki poszły się ..... no do lasu , to stałbym na stanowisku poszukiwań takiego w idealnym stanie ( nawet za górną granicę finansową co na Allegro ).
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 416
Rejestracja: 18 wrz 2007, o 23:02
VIN:
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zmichal »

Najbardziej zastanawia mnie to, dlaczego ta używka, która kupiłem po niedługim czasie się rozklekotała? Po zamontowaniu jej (w ASO) przez pierwsze tygodnie jazdy banan nie schodził mi z twarzy :usmiech: - nie było praktycznie żadnych luzów.
Boję się, że kupię drugą i temat się powtórzy! No i przede wszystkim - jak kupić dobrą używkę? Każdy ze sprzedawców pisze "stan bdb", gwarancja rozruchowa itp.
Ok, pogadam jeszcze z gościem, na którego dałeś namiar.

echh :yyy: :zmeczony:
C250 Estate (W205)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

zmichal, luz jest zawsze i jako taki być musi, natomiast sprawdź gdzie konkretnie ten nadmierny występuje i napisz. Jeżeli masz ten stary reduktor, to np. na jego przykładzie. Czy wałki....czy co innego. Sprawdzałeś teraz pod autem gdzie jest ten luz i jaki... ? Jak nie to może warto.
zmichal pisze:jak kupić dobrą używkę?
no niestety ale najlepiej osobiście. Samemu patrzysz ruszając wałkami jaki luz w porównaniu do starego. Ryzyko jest zawsze :bezradny: bo to używka, ale czy nowy kupiłbyś?
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 416
Rejestracja: 18 wrz 2007, o 23:02
VIN:
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zmichal »

Znalazłem nareszcie osobę, która wykonała analizę problemu rozbierając moją starą skrzynię rozdzielczą. Poniżej opis problemu, który otrzymałem po rozbiórce:
Przyczyną szarpania jest zabrudzenie układu planetarnego i znajdującej się w nim tarczki ciernej.
Jak rozbierałem była ona tak sklejona że miałem problem aby ją oderwać, a powinna być luźno.
Zabrudzenie jest bardzo duże i przez to tarczka dosyć mocno się już zużyła, ale od biedy po wyczyszczeniu powinna jeszcze kilkadziesiąt tysięcy zrobić. (nowe są dostępne w serwisie więc na upartego można by ją wymienić)

Większy problem jest natomiast z likwidacją luzu. Myślałem że luz będzie gdzieś na frezach albo na jakimś wybitym trybie, ale wszystko wygląda dobrze. Luz ten występuje na satelitach w układzie planetarny, a tutaj wchodzi w grę tylko wymiana.
Na razie nie potrafię powiedzieć dlaczego ten luz tam występuje, ponieważ po rozebraniu same satelity wyglądają bardzo dobrze i nie widać śladów zużycia, a jednak luz jest.

Dobry rozwiązaniem było by zamontowanie całego nowego układu planetarnego (zawiera satelity i także nową tarczkę, tą od szarpania), ale niestety pomimo że jest on skatalogowany nie jest już dostępny w serwisie. Dostałem informację że od kilku lat już nie w sprzedaży, ostatnią cenę jaką mieli na to to 800euro.

Zastanawiam się jeszcze czy teraz po oczyszczeniu skrzyni luzy nie byłyby wytłumione. Ponieważ ta zabrudzona tarczka ta ma za zadanie między innymi utrzymać wały "napięte" i pomimo że są luzy jest szansa że nie będą one słyszalne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C250 Estate (W205)
iras_gda
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 10:39
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: iras_gda »

W203 200 Kompressor Sport Coupe
ODPOWIEDZ

Wróć do „LUBELSKIE”