Co założyć ? - poradnik

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Co założyć ? - poradnik

Post autor: Gabrielll »

Witam,
Zakładam temat ponieważ często pojawiają się pytania typu :
Jaką instalację polecacie ? Jaki producent ? jakie podzespoły ? no i gdzie założyć ?
Zacznę od najprostszego, a mianowicie jeżeli już postanowiliście założyć LPG w aucie polecam zalogowanie się na forum: http://lpg-forum.pl/ no i zainteresować się tematem bo będzie płacz i lament - tam jest o wiele więcej znawców i pasjonatów kuchenek gazowych niż tu ;p – nie ubliżając przy tym forum  w203.pl , tam mają ogromną wiedzę. Jeżeli nie chce się tam logować – bo nie ;p, postaram się na bieżąco zamieszczać jakieś ciekawe nowinki co do LPG – co warto założyć, co polecam itp. A kolegów –kumatych proszę o wsparcie.
Do dzieła….
Jaką instalację polecacie ?
1. BRC Sequent 24, niestety osobiście nie zajmuję się zabawą z BRC, ale ta instalacja ma bardzo dobre opinie – mało jest komentarzy negatywnych, nawet osobiście się nie spotkałem z taką ;p, no zależy gdzie założone… ( w Warszawie to tylko Energy Gaz  ) . BRC to prosta instalka, solidna firma i wykonanie podzespołów.
- Znany Stag… polecam 4+ ponieważ sam go mam, wymaga doświadczenia , mało awaryjny – ale to zależy od Gazmena , duży wybór podzespołów itp. Staga możemy porównać do „składaka” – wrzucamy co najlepsze albo co nam pasuje ( pretensje później tylko do siebie ;p ) . W chwili obecnej modny jest Stag Qbox + http://www.ac.com.pl/pl/produkt/378/stag-4-qbox-plus . Rokuje bieżące aktualizację ( inne , 4+ w sumie też ale wiadomo, kiedyś był dobry win 98 se  ) itp. Q box posiada podłączenie do OBD2 - prostsza regulacja.
- LPG TECH – sterownik wykonany z „głową” – prosty w obsłudze więc ciężko coś skopać – ale jednak jest to możliwe. Nie słyszałem osobiście od kogoś aby narzekał na ten sterownik ( jak jest dobrze wyregulowany ) - sam zastanawiam się nad wymianą Stag 4 + na LPG TECH
To o sterownikach, a teraz zasłużone podzespoły:
- Reduktoru : KME GOLD, ACR 01 Red i inne. Zalecam dobranie reduktora większego o co najmniej 50 km od mocy silnika aby nie generował spadków, bo dobranie na styk to głupota… Szczególną uwagę należy zwrócić podczas uzgadniania podzespołów z mechanikiem – należy sprawdzić w karcie technicznej reduktor nam proponowany i porównać z mocą auta. Alaskę traktujemy jakby jej nie było… Polecane firmy to: KME, LOVATO, ACR .
- Wtryski… Wtryski muszą być szybkie, mamy zmienne fazy rozrządu co komplikują sprawę z kiepskimi wtryskami typu REG FAST z dyszami… . Muszą wyżywić nasze auto. W chwili obecnej Baracudy lub Hany niebieskie przy czym nalegam na te pierwsze , mniej awaryjne ;p. Pomijamy Valdemary ;p - Valteki - nie warto. Jak już wybieramy wtryski należy zwrócić uwagę na to, że to nasz wybór i to my decydujemy co chcemy – najlepiej samemu wyliczyć ile mamy koni na cylinder i dobrać wtryski z wyżej podanych ( sprawdzone ). Wolne wtryskiwacze mogą przysporzyć problemy.
- butla – jak dusza pragnie, w kole, w bagażniku itp… producentem zazwyczaj jest jeden Bormech, w necie są ciekawe opisy, instrukcje montażu itp. Więc nie będę się produkował.
-Wlew i inne np. zawór – mogą być alaski jak nie macie za dużo kasy, dużo praktykowałem i akurat te produkty Tomasseto odnajdują się w świecie LPG do powyższego . Wlewu przy wlewie Pb nie polecam, już nie raz się spotkałem z tym, że przez przypadek tankując ktoś uderzył auto miedzią  ( kto ma żonę to zna problem ) rysa… Nie polecam wiercenia w blasze fabrycznej żeby to ruda się nie panoszyła a LPG to nie wstyd , a nawet logika – nie wszystkich stać na Pb w dzisiejszych czasach. Polecam wlew w plastiku na dole czyli spód zderzaka a pyzatym wlew można prysnąć sprayem w kolorze auta i nie widać nic. Ostatnio słyszałem fajny tekst, : „ Biznesmeni nie rozmawiają o cenach paliw – tankują LPG” 
- Następna instalacja to KME lub Lovato, obydwie na tym samym poziomie, nie praktykowałem , dopytać należy… ale też dobre
- WAŻNE – pytać przed montażem, czy warsztat ściąga kolektor ssący!!! Ma ściągać i już. Tylko wtedy dokładnie można wywiercić i zamontować króćce… Przestrzegam, żeby później nie było problemów .
- AFR – do czego służy ? nie chcę się już rozpisywać ale ogólnie pomaga w strojeniu LPG poza granicami pracy sondy… czyli w pętli otwartej. Bardzo ważne, czasami lepiej dopłacić do strojenia po AFR 100zł ( bo tyle to kosztuje średnio ) niż żyć w niepewności, czy np. przy 180 km/h jedziemy z dobrą mieszanką . Polecam, zwłaszcza dla MB ( zmienne fazy ) bo dość często jeździ w pętli otwartej. Aby to wystroić nie pomogą już sondy ( obd2) – dlaczego ? bo nie sięgają…. Podsumowując, jak ktoś nie ma AFR lepiej aby auto miało bogato w OL niż za ubogo 
____________________________________________
Ogólnie mamy bardzo duży wybór, bardzo ważny jest mechanik, który zakłada takie cudo i robi to z przyjemnością, a nie na przymus – z niewolnika nie ma pracownika.
Nie będę się już rozpisywał, proszę o pytanie konkretne w tym temacie… Wszystko będzie w kupie to i dla potomnych przysługa…
Proszę nie oszczędzać na LPG bo to się odbije czkawką.
Pozdrawiam,
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
virtuoso13
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 26 lut 2015, o 21:37
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: virtuoso13 »

Mialem brc w starej swojej e 46 0- kłopotów wiadomo wymiana filtrów i przeglady na czas teraz mam w swoim mb staga 300 Premium i powiem szczerze ze wole brc pozdrawiam .
WDB2032451F232176 5 M111.
C 200 KOMPRESSOR ELEGANCE '02
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: przecinek »

najlepiej założyć VI generacje gdzie gaz jest w fazie ciekłej i wtryskiwany jest przez wtryskiwacze benzynowe bak benzyny można wywalić całkowicie lub lub V generacje gdzie gaz tez jest w fazie ciekłej nie ma reduktora nie trzeba ciąć przewodów od ogrzewania jest tylko pompa w butli wtryski wiązka i sterownik w porównaniu do IV generacji jest o około 2 tys droższa :)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Zaglądając lpg 5 i 6 generacji, należy przemyśleć ile będziemy autem jeździć.
4 generacja zwraca się po ok. 10 000 tys.
Do powyższego są to nowe pomysły ale narazie nie spotkałem się z większym problem.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
wasiliew
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Jutro wlatuje lpg, w 2 dni maja ogarnac. Dam znac co wlozyli i jak chodzi. Mam nadzieje ze kolega Gabrielll oceni ;)

Zwroce im uwage na wtryski i kolektos ssacy.
W203 C180T kompressor '06 WDB2032461F829195

Obrazek
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

wasiliew pisze:Dam znac co wlozyli i jak chodzi
Moim zdaniem, to przydało by się zorientować co założyć ? i zlecić konkretną robotę a nie czekać na olśnienie :dokuczacz: Odwrotu nie będzie :boisie:

Nie napisałem o zasilaniu fi 8 mm - zamiast 6 mm.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
wasiliew
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Gabrielll pisze:
wasiliew pisze:Dam znac co wlozyli i jak chodzi
Moim zdaniem, to przydało by się zorientować co założyć ? i zlecić konkretną robotę a nie czekać na olśnienie :dokuczacz: Odwrotu nie będzie :boisie:

Nie napisałem o zasilaniu fi 8 mm - zamiast 6 mm.
Niestety robote musze odlozyc na pozniej bo pojawil sie problem z rozrzadem :/

Co do gazu to ufam im. Po pierwsze to znajomy i kazde auto ktore gazowalem nie sprawialo klopotow. Rowniez nie mialbym klopotu przy ewentualnych reklamacjach.

Takze tylko im zwroce uwage na pare rzeczy.

pozdr
W203 C180T kompressor '06 WDB2032461F829195

Obrazek
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

wasiliew pisze:Niestety robote musze odlozyc na pozniej bo pojawil sie problem z rozrzadem :/
Przy montażu LPG za 2 lata koszty Ci się wyrównają i zapomnisz :dokuczacz:
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
wasiliew
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Gabrielll pisze:Przy montażu LPG za 2 lata koszty Ci się wyrównają i zapomnisz
Autem chcialbym pojezdzic kolo 6 lat mysle robiac 10kkm rocznie takze zwrot instalacji 1 rok, rozrzadu drugi...fajnie :ok:
W203 C180T kompressor '06 WDB2032461F829195

Obrazek
Tegawana85
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 1 mar 2015, o 23:02
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tegawana85 »

Uważam, że naprawdę solidne instalacje LPG ma również, nie wspomniana tutaj, firma AGC (ta od zenitów). Przede wszystim oni sami dostarczają wszystkie podzespoły, więc jest gwarancja że wszsytko będzie ze sobą współgrało. Do tego inwestują w nowe technologie - ostatnio wprowadzili wtryskiwacze HERKULES. Bardzo nowoczesne, wysoka pułka. Warto się zainteresować tą firmą.
POCZDAM
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 5 mar 2015, o 09:12
VIN:
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: POCZDAM »

A właśnie, czemu nie wspomnieliście tutaj o ZENICIE. :yyy: Jest teraz sterownik ZENIT PRO który ładnie ogarnia różnego rodzaju samochody szczególnie te wymagające, ma funkcje tzw. NAUKI co pozwala ułożyć się mapie wtrysków ze stylem jazdy kierowcy i charakterystyką silnika co pozwala zaoszczędzić na spalaniu i wykorzystać w pełni atuty charakterystyki danego silnika. Poza tym chyba wtryskiwacze HERCULES też są ich, to to samo co HANA czy BARRACUDA, jednak dodatkowo elementy mają zabezpieczone powłoką nierdzewną.
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

czytam i nie wieże. ... Panowie jaką macie wiedzę na temat lpg ? Teoretycy ?
nauka? - musisz to przeżyć i wyrwać trochę włosów aby dojść do wniosku, że to lipa.
Post dotyczy instalacji, które są sprawdzone i godne polecenia. Wiadomo, że wszystko można wsadzić.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

POCZDAM, kłania sie przywitalnia i stopka.

[ Dodano: 2015-03-05, 09:24 ]
Tegawana85, Ty tez wypadałoby jakbyś zawitał do przywitalni i zrobił stopkę z danymi auta.
tasak

Post autor: tasak »

Poniżej propozycje zestawień które dostałem:
- Stag Qbox
- reduktor Magic III evo2
- wtryskiwacze: pojedyncze Hana 2000
- zbiornik toroidalny w miejsce koła zapasowego (chyba że chce Pan walcowy do bagażnika)
lub
Sterownik Stag 300-4 ISA2
Wtryskiwacze HANA pojedyńcze x4 szt.
oraz jedno na BRC
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

tasak, ja mam kme silver, stag 300 oraz hany. Po 36kkm żadnych problemów. Moc max taka sama jak na PB. .... wolne obroty również bez uwag.
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”