Co założyć ? - poradnik
: 27 lut 2015, o 22:14
Witam,
Zakładam temat ponieważ często pojawiają się pytania typu :
Jaką instalację polecacie ? Jaki producent ? jakie podzespoły ? no i gdzie założyć ?
Zacznę od najprostszego, a mianowicie jeżeli już postanowiliście założyć LPG w aucie polecam zalogowanie się na forum: http://lpg-forum.pl/ no i zainteresować się tematem bo będzie płacz i lament - tam jest o wiele więcej znawców i pasjonatów kuchenek gazowych niż tu ;p – nie ubliżając przy tym forum w203.pl , tam mają ogromną wiedzę. Jeżeli nie chce się tam logować – bo nie ;p, postaram się na bieżąco zamieszczać jakieś ciekawe nowinki co do LPG – co warto założyć, co polecam itp. A kolegów –kumatych proszę o wsparcie.
Do dzieła….
Jaką instalację polecacie ?
1. BRC Sequent 24, niestety osobiście nie zajmuję się zabawą z BRC, ale ta instalacja ma bardzo dobre opinie – mało jest komentarzy negatywnych, nawet osobiście się nie spotkałem z taką ;p, no zależy gdzie założone… ( w Warszawie to tylko Energy Gaz ) . BRC to prosta instalka, solidna firma i wykonanie podzespołów.
- Znany Stag… polecam 4+ ponieważ sam go mam, wymaga doświadczenia , mało awaryjny – ale to zależy od Gazmena , duży wybór podzespołów itp. Staga możemy porównać do „składaka” – wrzucamy co najlepsze albo co nam pasuje ( pretensje później tylko do siebie ;p ) . W chwili obecnej modny jest Stag Qbox + http://www.ac.com.pl/pl/produkt/378/stag-4-qbox-plus . Rokuje bieżące aktualizację ( inne , 4+ w sumie też ale wiadomo, kiedyś był dobry win 98 se ) itp. Q box posiada podłączenie do OBD2 - prostsza regulacja.
- LPG TECH – sterownik wykonany z „głową” – prosty w obsłudze więc ciężko coś skopać – ale jednak jest to możliwe. Nie słyszałem osobiście od kogoś aby narzekał na ten sterownik ( jak jest dobrze wyregulowany ) - sam zastanawiam się nad wymianą Stag 4 + na LPG TECH
To o sterownikach, a teraz zasłużone podzespoły:
- Reduktoru : KME GOLD, ACR 01 Red i inne. Zalecam dobranie reduktora większego o co najmniej 50 km od mocy silnika aby nie generował spadków, bo dobranie na styk to głupota… Szczególną uwagę należy zwrócić podczas uzgadniania podzespołów z mechanikiem – należy sprawdzić w karcie technicznej reduktor nam proponowany i porównać z mocą auta. Alaskę traktujemy jakby jej nie było… Polecane firmy to: KME, LOVATO, ACR .
- Wtryski… Wtryski muszą być szybkie, mamy zmienne fazy rozrządu co komplikują sprawę z kiepskimi wtryskami typu REG FAST z dyszami… . Muszą wyżywić nasze auto. W chwili obecnej Baracudy lub Hany niebieskie przy czym nalegam na te pierwsze , mniej awaryjne ;p. Pomijamy Valdemary ;p - Valteki - nie warto. Jak już wybieramy wtryski należy zwrócić uwagę na to, że to nasz wybór i to my decydujemy co chcemy – najlepiej samemu wyliczyć ile mamy koni na cylinder i dobrać wtryski z wyżej podanych ( sprawdzone ). Wolne wtryskiwacze mogą przysporzyć problemy.
- butla – jak dusza pragnie, w kole, w bagażniku itp… producentem zazwyczaj jest jeden Bormech, w necie są ciekawe opisy, instrukcje montażu itp. Więc nie będę się produkował.
-Wlew i inne np. zawór – mogą być alaski jak nie macie za dużo kasy, dużo praktykowałem i akurat te produkty Tomasseto odnajdują się w świecie LPG do powyższego . Wlewu przy wlewie Pb nie polecam, już nie raz się spotkałem z tym, że przez przypadek tankując ktoś uderzył auto miedzią ( kto ma żonę to zna problem ) rysa… Nie polecam wiercenia w blasze fabrycznej żeby to ruda się nie panoszyła a LPG to nie wstyd , a nawet logika – nie wszystkich stać na Pb w dzisiejszych czasach. Polecam wlew w plastiku na dole czyli spód zderzaka a pyzatym wlew można prysnąć sprayem w kolorze auta i nie widać nic. Ostatnio słyszałem fajny tekst, : „ Biznesmeni nie rozmawiają o cenach paliw – tankują LPG”
- Następna instalacja to KME lub Lovato, obydwie na tym samym poziomie, nie praktykowałem , dopytać należy… ale też dobre
- WAŻNE – pytać przed montażem, czy warsztat ściąga kolektor ssący!!! Ma ściągać i już. Tylko wtedy dokładnie można wywiercić i zamontować króćce… Przestrzegam, żeby później nie było problemów .
- AFR – do czego służy ? nie chcę się już rozpisywać ale ogólnie pomaga w strojeniu LPG poza granicami pracy sondy… czyli w pętli otwartej. Bardzo ważne, czasami lepiej dopłacić do strojenia po AFR 100zł ( bo tyle to kosztuje średnio ) niż żyć w niepewności, czy np. przy 180 km/h jedziemy z dobrą mieszanką . Polecam, zwłaszcza dla MB ( zmienne fazy ) bo dość często jeździ w pętli otwartej. Aby to wystroić nie pomogą już sondy ( obd2) – dlaczego ? bo nie sięgają…. Podsumowując, jak ktoś nie ma AFR lepiej aby auto miało bogato w OL niż za ubogo
____________________________________________
Ogólnie mamy bardzo duży wybór, bardzo ważny jest mechanik, który zakłada takie cudo i robi to z przyjemnością, a nie na przymus – z niewolnika nie ma pracownika.
Nie będę się już rozpisywał, proszę o pytanie konkretne w tym temacie… Wszystko będzie w kupie to i dla potomnych przysługa…
Proszę nie oszczędzać na LPG bo to się odbije czkawką.
Pozdrawiam,
Zakładam temat ponieważ często pojawiają się pytania typu :
Jaką instalację polecacie ? Jaki producent ? jakie podzespoły ? no i gdzie założyć ?
Zacznę od najprostszego, a mianowicie jeżeli już postanowiliście założyć LPG w aucie polecam zalogowanie się na forum: http://lpg-forum.pl/ no i zainteresować się tematem bo będzie płacz i lament - tam jest o wiele więcej znawców i pasjonatów kuchenek gazowych niż tu ;p – nie ubliżając przy tym forum w203.pl , tam mają ogromną wiedzę. Jeżeli nie chce się tam logować – bo nie ;p, postaram się na bieżąco zamieszczać jakieś ciekawe nowinki co do LPG – co warto założyć, co polecam itp. A kolegów –kumatych proszę o wsparcie.
Do dzieła….
Jaką instalację polecacie ?
1. BRC Sequent 24, niestety osobiście nie zajmuję się zabawą z BRC, ale ta instalacja ma bardzo dobre opinie – mało jest komentarzy negatywnych, nawet osobiście się nie spotkałem z taką ;p, no zależy gdzie założone… ( w Warszawie to tylko Energy Gaz ) . BRC to prosta instalka, solidna firma i wykonanie podzespołów.
- Znany Stag… polecam 4+ ponieważ sam go mam, wymaga doświadczenia , mało awaryjny – ale to zależy od Gazmena , duży wybór podzespołów itp. Staga możemy porównać do „składaka” – wrzucamy co najlepsze albo co nam pasuje ( pretensje później tylko do siebie ;p ) . W chwili obecnej modny jest Stag Qbox + http://www.ac.com.pl/pl/produkt/378/stag-4-qbox-plus . Rokuje bieżące aktualizację ( inne , 4+ w sumie też ale wiadomo, kiedyś był dobry win 98 se ) itp. Q box posiada podłączenie do OBD2 - prostsza regulacja.
- LPG TECH – sterownik wykonany z „głową” – prosty w obsłudze więc ciężko coś skopać – ale jednak jest to możliwe. Nie słyszałem osobiście od kogoś aby narzekał na ten sterownik ( jak jest dobrze wyregulowany ) - sam zastanawiam się nad wymianą Stag 4 + na LPG TECH
To o sterownikach, a teraz zasłużone podzespoły:
- Reduktoru : KME GOLD, ACR 01 Red i inne. Zalecam dobranie reduktora większego o co najmniej 50 km od mocy silnika aby nie generował spadków, bo dobranie na styk to głupota… Szczególną uwagę należy zwrócić podczas uzgadniania podzespołów z mechanikiem – należy sprawdzić w karcie technicznej reduktor nam proponowany i porównać z mocą auta. Alaskę traktujemy jakby jej nie było… Polecane firmy to: KME, LOVATO, ACR .
- Wtryski… Wtryski muszą być szybkie, mamy zmienne fazy rozrządu co komplikują sprawę z kiepskimi wtryskami typu REG FAST z dyszami… . Muszą wyżywić nasze auto. W chwili obecnej Baracudy lub Hany niebieskie przy czym nalegam na te pierwsze , mniej awaryjne ;p. Pomijamy Valdemary ;p - Valteki - nie warto. Jak już wybieramy wtryski należy zwrócić uwagę na to, że to nasz wybór i to my decydujemy co chcemy – najlepiej samemu wyliczyć ile mamy koni na cylinder i dobrać wtryski z wyżej podanych ( sprawdzone ). Wolne wtryskiwacze mogą przysporzyć problemy.
- butla – jak dusza pragnie, w kole, w bagażniku itp… producentem zazwyczaj jest jeden Bormech, w necie są ciekawe opisy, instrukcje montażu itp. Więc nie będę się produkował.
-Wlew i inne np. zawór – mogą być alaski jak nie macie za dużo kasy, dużo praktykowałem i akurat te produkty Tomasseto odnajdują się w świecie LPG do powyższego . Wlewu przy wlewie Pb nie polecam, już nie raz się spotkałem z tym, że przez przypadek tankując ktoś uderzył auto miedzią ( kto ma żonę to zna problem ) rysa… Nie polecam wiercenia w blasze fabrycznej żeby to ruda się nie panoszyła a LPG to nie wstyd , a nawet logika – nie wszystkich stać na Pb w dzisiejszych czasach. Polecam wlew w plastiku na dole czyli spód zderzaka a pyzatym wlew można prysnąć sprayem w kolorze auta i nie widać nic. Ostatnio słyszałem fajny tekst, : „ Biznesmeni nie rozmawiają o cenach paliw – tankują LPG”
- Następna instalacja to KME lub Lovato, obydwie na tym samym poziomie, nie praktykowałem , dopytać należy… ale też dobre
- WAŻNE – pytać przed montażem, czy warsztat ściąga kolektor ssący!!! Ma ściągać i już. Tylko wtedy dokładnie można wywiercić i zamontować króćce… Przestrzegam, żeby później nie było problemów .
- AFR – do czego służy ? nie chcę się już rozpisywać ale ogólnie pomaga w strojeniu LPG poza granicami pracy sondy… czyli w pętli otwartej. Bardzo ważne, czasami lepiej dopłacić do strojenia po AFR 100zł ( bo tyle to kosztuje średnio ) niż żyć w niepewności, czy np. przy 180 km/h jedziemy z dobrą mieszanką . Polecam, zwłaszcza dla MB ( zmienne fazy ) bo dość często jeździ w pętli otwartej. Aby to wystroić nie pomogą już sondy ( obd2) – dlaczego ? bo nie sięgają…. Podsumowując, jak ktoś nie ma AFR lepiej aby auto miało bogato w OL niż za ubogo
____________________________________________
Ogólnie mamy bardzo duży wybór, bardzo ważny jest mechanik, który zakłada takie cudo i robi to z przyjemnością, a nie na przymus – z niewolnika nie ma pracownika.
Nie będę się już rozpisywał, proszę o pytanie konkretne w tym temacie… Wszystko będzie w kupie to i dla potomnych przysługa…
Proszę nie oszczędzać na LPG bo to się odbije czkawką.
Pozdrawiam,