kontrolka alternator/akumulator

Moderator: Dziki Mar

bany2408
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 6 sie 2015, o 15:35
VIN:
Lokalizacja: Zdzieszowice

kontrolka alternator/akumulator

Post autor: bany2408 »

witam. mam problem z kontrolka alternator/akumulator, ktora pojawia sie na czerwono. caly czas miga. kiedys tak bylo i znajomy mechanik mi to sprawdzal ale nic nie znalazl. "pomaca" wszystkie przewody, pomierzyl napiecie i problem sam zniknal. dodam, ze wszystko dziala jak nalezy, caly prad itp. teraz zaczelo sie tak dziac po mocnym szarpniecu auta, gdy brat odpalil auto na biegu bez sprzegla. czy moglo sie cos poluzowac na przewodach i gdzie jest alternator w moim aucie, ewentualnie ponoc ma on 2 akumulatory. z gory dzieki za pomoc. mercedes c220 coupe 2003 r.
mercedes C220 2.2 coupe 2003r.
WDB2037061A517222
Awatar użytkownika
krzys86
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
VIN:
Lokalizacja: S-rz

Post autor: krzys86 »

To moze byc regulator napiecia ale żeby go wymienic trzeba wyjac alternator. Alternator masz na samym dole po lewej jak patrzysz z przodu. Znajac życie jest chlodzony woda.
WDB2030061A073708
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

bany2408 pisze:ponoc ma on 2 akumulatory
Ma 1 akumulator - 2 ma W211 i to stare
Smart 0,8 CDI 2002
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Może alternator wymaga regeneracji ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
bany2408
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 6 sie 2015, o 15:35
VIN:
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bany2408 »

no ale dlaczego wszystko dziala jak nalezy, poza swiecaca kontrolka? jezeli to jest regulator napiecia to mozna jeszcze troche pojezdzic czy lepiej od razu do mechanika? i czy chloodzenie woda to jakas wada?
mercedes C220 2.2 coupe 2003r.
WDB2037061A517222
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Do warsztatu. Chyba że lubisz niespodzianki na drodze. Chłodzony alternator to zaleta . Jest bardziej wydajny.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
krzys86
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
VIN:
Lokalizacja: S-rz

Post autor: krzys86 »

Sprawdz też sprzęgiełko bo jesli juz siada to moze powodowć takie rzeczy tylko wtedy troche paskiem by rzucało. Sprzęgiełko to koło na alternatorze. I sprawdz jeszcze czy alternator jest dobrze dokręcony skoro pisałes ze stało sie to po odpaleniu na biegu.
WDB2030061A073708
bany2408
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 6 sie 2015, o 15:35
VIN:
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bany2408 »

oderwaly sie kabelki z alternatora. juz zrobione. koszt 60 zl. dzieki za pomoc
mercedes C220 2.2 coupe 2003r.
WDB2037061A517222
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Re: kontrolka alternator/akumulator

Post autor: Smart »

bany2408 pisze:witam. mam problem z kontrolka alternator/akumulator, ktora pojawia sie na czerwono. caly czas miga. kiedys tak bylo i znajomy mechanik mi to sprawdzal ale nic nie znalazl. "pomaca" wszystkie przewody, pomierzyl napiecie i problem sam zniknal. dodam, ze wszystko dziala jak nalezy, caly prad itp. teraz zaczelo sie tak dziac po mocnym szarpniecu auta, gdy brat odpalil auto na biegu bez sprzegla. czy moglo sie cos poluzowac na przewodach i gdzie jest alternator w moim aucie, ewentualnie ponoc ma on 2 akumulatory. z gory dzieki za pomoc. mercedes c220 coupe 2003 r.
Świetny mechanik ale grunt, że znajomy. Przewody tak same z siebie się nie luzują z dnia na dzień nawet jak autem szarpnie. :haha:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Mam u siebie raz na jakiś czas komunikat alternatora. Pojawia się przy pierwszym odpaleniu jak auto stoi kilka dni, a po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko jest ok, tzn. brak błędów. Zaczęło się to dziać jak zrobiło się wilgotne powietrze, a teraz przy tych minimalnych przymrozkach i postoju ponad tygodniowym wyrzuciło komunikat i dodatkowo informację na radio, że zbyt niski poziom napięcia i system wyłączy się. Oczywiście wszystko za chwilę wróciło do normy. Akumulator wymieniany w tamtym roku. Dodam, że komunikaty zaczęły pojawiać się po wymianie rozrządu, który akurat zbiegł się z nastaniem chłodniejszych dni, więc nie wiem czy to może mieć związek, tzn. jakieś niedokręcenie alternatora,małe naciągnięcie paska ... Wczoraj włączyłem ukryte menu, gdzie można odczytać napięcie akumulatora i pokazywało mi na zgaszonym silniku 12.9-12,5 V (przy włączonym radio i światłach). Co może powodować ten błąd?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2015, o 14:09 przez ArturA6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

A na odpalonym ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Na odpalonym pokazuje 14 V, a jak odpalałem spadło do 10.1 V. Dodatkowo chyba przez zbyt niskie napięcie wyrzuciło błąd czujnika zmierzchu i esp, które oczywiście zniknęły.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

ArturA6, a możesz odstawić auto do jakiegos ciepłego garazu albo galerii handlowej gdzie jest cieplej i nie ma tyle wilgoci i zobaczyć czy problem będzie nadal występował ? Mam jakieś dziwne przeczucie że tutaj to może być kluczem do sukcesu.
Co do rozrządu alternator się ściąga, ale jego montaż jest prosty wiec to raczej nie powinien być problem dla kogoś kto się bierze za wymianę łańcucha. Napięcia są prawidłowe łącznie z tym 10.1V przy odpaleniu które wzrasta potem w okolice 14-14.4
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Ale jeżeli okazałoby się, że w cieple jest ok, to co wtedy?Bo raczej niezależnie od pogody powinno wszystko śmigać. Chyba, że jest to przypadłość tych :mb:
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
edelos997
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: edelos997 »

Podejrzewałbym, że SAM :) To nie jest przypadłość patrząc na Twój VIN, ale objawy mogą się pojawić przecież w wersji poprawionej.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”