Strona 2 z 3

: 29 lis 2015, o 22:13
autor: ArturA6
Tzn., że komputer do wymiany po takim przebiegu (105 tys)? Zapomniałem jeszcze dodać, że wczoraj byłem na myjni tunelowej z myciem podwozia włącznie.

: 29 lis 2015, o 22:46
autor: edelos997
Może komputer to zbyt szumnie powiedziane to jest moduł komfortu i takie rzeczy się zdarzają bez względu na przebieg, pociesze Cię że to nie jest koszt który by Cię zrujnował. Natomiast powinieneś to sprawdzić :)

: 29 lis 2015, o 22:49
autor: gotiger
edelos997 pisze:Podejrzewałbym, że SAM :)
Też miałem to pisać, ale właśnie ... rocznik jakoś nie pasuje :mysli:
Ale może i faktycznie auto "nałapało wilgoci" - np gąbki, którymi jest obłożony tylni sam ...

: 30 lis 2015, o 06:43
autor: ArturA6
A w którym miejscu znajdę SAM-a?Czy z jego zawilgoceniem należy wiązać też błąd alternatora,czy tylko te ostatnie?No i co jeśli błędy poza alternatorem przestaną wyskakiwać?Traktować to jako incydentalny przypadek?Czy jednak wywalić SAM-a?

[ Dodano: 2015-11-30, 09:04 ]
Dzisiaj rano odpaliłem bez żadnych błędów. Czy można sprawdzić SAM-a poprzez SD, czy tylko organoleptycznie?Bo rozumiem, że zajrzenie do modułu polega na sprawdzeniu, czy nie ma tam wody?

: 30 lis 2015, o 11:18
autor: Smart
Artur posprawdzaj wszystkie przewody i mocowanie przy alternatorze. Wyciągali go do wymiany rozrządu na bank i może czegoś nie dopatrzono przy montażu z powrotem albo przedzwoń do kolegi NOC i niech sprawdzą. :tak:

: 30 lis 2015, o 12:23
autor: ArturA6
Rozmawiałem z warsztatem na Regulskiej i praktycznie na 99% wszystko wskazuje na padający akumulator, który pomimo tego, że był wymieniany w tamtym roku, to auto stało bez rozruchu może nawet kilka miesięcy.

: 30 lis 2015, o 12:30
autor: Smart
I co ... tak nagle padł akurat po wymianie rozrządu a wcześniej hulał bez zarzutu jak był nie ruszany? :mysli: Dziwne. Tak czy owak jesli to zregnerować go i wio skoro jest roczny jak mówiłeś. :mysli:

: 30 lis 2015, o 12:41
autor: ArturA6
Tak naprawdę to rozrząd robiłem miesiąc po zakupie auta, a nikt mi nie powiedział, że np. od długiego stania auta padł akumulator i go podładowali. Nie mogę wykluczyć tej ewentualności z uwagi na to, że zbyt dużo nim nie jeździłem między zakupem, a wymianą rozrządu. Być może przyszły chłodniejsze dni i bateria szybciej padła, a to zbiegło się w czasie wymiany rozrządu. Ponadto powiedzieli mi w warsztacie, że te błędy od innych czujników mogą być od niskiego poziomu napięcia akumulatora.

[ Dodano: 2015-11-30, 12:46 ]
A wracając do akumulatora to 77Ah wystarczy?

: 30 lis 2015, o 17:25
autor: gotiger
ArturA6 pisze:A wracając do akumulatora to 77Ah wystarczy?
Niby pod twój VIN w EPC pokazuje A 000 982 31 08 czyli 74Ah, czyli 77Ah powinien jak najbardziej być :ok:

Przykładowo pod mój VIN podaje A 000 982 33 08 czyli 100Ah :mysli:

: 30 lis 2015, o 18:21
autor: ArturA6
Sprawcą okazał się akumulator, który miał prąd rozruchowy na poziomie zaledwie 510 A, tak więc te bezczynne stanie auta zrobiło swoje. Teraz włożyłem BANNER POWER BULL PROFESSIONAL 77AH 680A P+.

: 30 lis 2015, o 18:36
autor: Smart
Na Ozyrysa :szok: ... zamiast akumulator przeczytałem wcześniej, że pada alternator od stania i stąd moja myśl w wypowiedziach. Nie będę edytował. Ważne, że problem rozwiązany Artur. Przepraszam. :wstyd: :ok:

: 30 lis 2015, o 18:39
autor: ArturA6
Spoko :haha: Ważne, że udało się problem rozwiązać. Dzięki za wypowiedzi :ok:

[ Dodano: 2016-01-01, 22:22 ]
Dzisiaj miałem migający komunikat "Battery alternator visit workshop",który pojawił się dopiero w momencie,gdy moja druga Połówka zamiast jedynki,wrzuciła trójkę i jak wiadomo zrobiła kilka kangurków :oczko: Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika błąd zniknął i już dzisiaj nie wrócił. Czy jest taka ewentualność,że komputer złapał błąd alternatora wynikający z tego chwilowego szarpania silnikiem i zbyt niskich obrotów?

[ Dodano: 2016-01-04, 08:43 ]
Wczoraj przed odpaleniem włączyłem pomiar napięcia akumulatora i pokazywało 12,5V. W trakcie odpalania spadło do 10.9-11.1V Następnie napięcie skoczyło do zaledwie 11.9V i trzymało tak przez około 10 minut jazdy. Po tym czasie wyrzuciło błąd czujnika zmierzchu i ABS i za chwilę napięcie wzrosło do prawidłowej wartości 14,2V. Czyżby regulator napięcia się kończył?

[ Dodano: 2016-01-05, 14:35 ]
Awaria usunięta w warsztacie na ul.Regulskiej 56a. Okazało się, że alternator padał.Koszty:
1. Regeneracja alternatora (wirnik,koło,łożysko,usługa) - 390 zł
2. Demontaż i montaż alternatora -150 zł
łącznie: - 540 zł

: 16 sty 2016, o 17:51
autor: kubek84
Wymieniłem ostatnio akumulator ponieważ stary już mi siadł ... przed wymianą starego pojawił się ten nieszczęsny komunikat .... załadowałem nowy akumulator jego napięcie komputer pokazał na 12,5V po 3 dniach pokazał już 12,3V zrobiłem 80 km trasę napięcie wróciło do 12,5V ... dodam iż komunikat nadal się pojawia .. regulator napięcia raczej w normie ponieważ ładowanie jest 13,8 -14,2 .. myślę że alternator też ok bo skoro ładuje w jakimś stopniu .. a może za słabo ładuje ?? .... wspomnę jeszcze że gdy miałem stary aku i podłączyłem na kabel od innego auta bo nie mogłem odpalić to błędu nie było bo komputer "widział" inny aku i pokazało napięcie 12,8 V

Więc teraz się zastanawiam czy ten komunikat to problem niedoładowanego nowego aku ??
Może ten błąd trzeba wykasować za pomocą SD i będzie już ok ??
Jakie pokazuje wam napięcia w waszych autach na aku ??

: 16 sty 2016, o 19:44
autor: ArturA6
Nawet się nie zastanawiaj, tylko szukaj warsztatu ogarniającego alternatory.

: 16 sty 2016, o 22:23
autor: kubek84
ArturA6 mówisz że aż tak źle ? :) ogarnę jakiś warsztat żeby mi sprawdzili alternator i jego ładowanie... jeśli alternator będzie ok to podłączę pod prostownik by doładować aku bo póki co na dłuższą trasę się nie wybieram ...

12,8 V przy pełnym naładowaniu,
12,7 V – przy naładowaniu do 90%,
12,6 V – przy naładowaniu do 80%,
12,5 V – przy naładowaniu do 60%

Jeśli przyjąć powyższe wartości mój aku ma w tej chwili około 60% napięcia spoczynkowego .. czyli komunikat ma prawo się pojawiać .. co nie wyklucza uszkodzonego alternatora