Strona 1 z 3

kontrolka alternator/akumulator

: 2 lis 2015, o 11:16
autor: bany2408
witam. mam problem z kontrolka alternator/akumulator, ktora pojawia sie na czerwono. caly czas miga. kiedys tak bylo i znajomy mechanik mi to sprawdzal ale nic nie znalazl. "pomaca" wszystkie przewody, pomierzyl napiecie i problem sam zniknal. dodam, ze wszystko dziala jak nalezy, caly prad itp. teraz zaczelo sie tak dziac po mocnym szarpniecu auta, gdy brat odpalil auto na biegu bez sprzegla. czy moglo sie cos poluzowac na przewodach i gdzie jest alternator w moim aucie, ewentualnie ponoc ma on 2 akumulatory. z gory dzieki za pomoc. mercedes c220 coupe 2003 r.

: 2 lis 2015, o 12:13
autor: krzys86
To moze byc regulator napiecia ale żeby go wymienic trzeba wyjac alternator. Alternator masz na samym dole po lewej jak patrzysz z przodu. Znajac życie jest chlodzony woda.

: 2 lis 2015, o 16:09
autor: Falcon
bany2408 pisze:ponoc ma on 2 akumulatory
Ma 1 akumulator - 2 ma W211 i to stare

: 2 lis 2015, o 20:23
autor: jarod32
Może alternator wymaga regeneracji ?

: 3 lis 2015, o 00:30
autor: bany2408
no ale dlaczego wszystko dziala jak nalezy, poza swiecaca kontrolka? jezeli to jest regulator napiecia to mozna jeszcze troche pojezdzic czy lepiej od razu do mechanika? i czy chloodzenie woda to jakas wada?

: 3 lis 2015, o 08:01
autor: jarod32
Do warsztatu. Chyba że lubisz niespodzianki na drodze. Chłodzony alternator to zaleta . Jest bardziej wydajny.

: 3 lis 2015, o 09:29
autor: krzys86
Sprawdz też sprzęgiełko bo jesli juz siada to moze powodowć takie rzeczy tylko wtedy troche paskiem by rzucało. Sprzęgiełko to koło na alternatorze. I sprawdz jeszcze czy alternator jest dobrze dokręcony skoro pisałes ze stało sie to po odpaleniu na biegu.

: 7 lis 2015, o 18:48
autor: bany2408
oderwaly sie kabelki z alternatora. juz zrobione. koszt 60 zl. dzieki za pomoc

Re: kontrolka alternator/akumulator

: 8 lis 2015, o 07:46
autor: Smart
bany2408 pisze:witam. mam problem z kontrolka alternator/akumulator, ktora pojawia sie na czerwono. caly czas miga. kiedys tak bylo i znajomy mechanik mi to sprawdzal ale nic nie znalazl. "pomaca" wszystkie przewody, pomierzyl napiecie i problem sam zniknal. dodam, ze wszystko dziala jak nalezy, caly prad itp. teraz zaczelo sie tak dziac po mocnym szarpniecu auta, gdy brat odpalil auto na biegu bez sprzegla. czy moglo sie cos poluzowac na przewodach i gdzie jest alternator w moim aucie, ewentualnie ponoc ma on 2 akumulatory. z gory dzieki za pomoc. mercedes c220 coupe 2003 r.
Świetny mechanik ale grunt, że znajomy. Przewody tak same z siebie się nie luzują z dnia na dzień nawet jak autem szarpnie. :haha:

: 29 lis 2015, o 13:56
autor: ArturA6
Mam u siebie raz na jakiś czas komunikat alternatora. Pojawia się przy pierwszym odpaleniu jak auto stoi kilka dni, a po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko jest ok, tzn. brak błędów. Zaczęło się to dziać jak zrobiło się wilgotne powietrze, a teraz przy tych minimalnych przymrozkach i postoju ponad tygodniowym wyrzuciło komunikat i dodatkowo informację na radio, że zbyt niski poziom napięcia i system wyłączy się. Oczywiście wszystko za chwilę wróciło do normy. Akumulator wymieniany w tamtym roku. Dodam, że komunikaty zaczęły pojawiać się po wymianie rozrządu, który akurat zbiegł się z nastaniem chłodniejszych dni, więc nie wiem czy to może mieć związek, tzn. jakieś niedokręcenie alternatora,małe naciągnięcie paska ... Wczoraj włączyłem ukryte menu, gdzie można odczytać napięcie akumulatora i pokazywało mi na zgaszonym silniku 12.9-12,5 V (przy włączonym radio i światłach). Co może powodować ten błąd?

: 29 lis 2015, o 17:48
autor: jarod32
A na odpalonym ?

: 29 lis 2015, o 18:59
autor: ArturA6
Na odpalonym pokazuje 14 V, a jak odpalałem spadło do 10.1 V. Dodatkowo chyba przez zbyt niskie napięcie wyrzuciło błąd czujnika zmierzchu i esp, które oczywiście zniknęły.

: 29 lis 2015, o 21:00
autor: edelos997
ArturA6, a możesz odstawić auto do jakiegos ciepłego garazu albo galerii handlowej gdzie jest cieplej i nie ma tyle wilgoci i zobaczyć czy problem będzie nadal występował ? Mam jakieś dziwne przeczucie że tutaj to może być kluczem do sukcesu.
Co do rozrządu alternator się ściąga, ale jego montaż jest prosty wiec to raczej nie powinien być problem dla kogoś kto się bierze za wymianę łańcucha. Napięcia są prawidłowe łącznie z tym 10.1V przy odpaleniu które wzrasta potem w okolice 14-14.4

: 29 lis 2015, o 21:23
autor: ArturA6
Ale jeżeli okazałoby się, że w cieple jest ok, to co wtedy?Bo raczej niezależnie od pogody powinno wszystko śmigać. Chyba, że jest to przypadłość tych :mb:

: 29 lis 2015, o 22:05
autor: edelos997
Podejrzewałbym, że SAM :) To nie jest przypadłość patrząc na Twój VIN, ale objawy mogą się pojawić przecież w wersji poprawionej.