Strona 1 z 3

Światła stop i błędy, brak czujnika przy pedale.

: 6 gru 2011, o 19:31
autor: mimek
Witam, mam nowy problem, który nigdy nigdzie nie został poruszony, mianowicie gdzie znajduje się czujnik świateł stop jeżeli nie ma go przy pedale hamulca? W samochodzie było wszystko ok do dziś, zaświeciły się światła stop i świecą cały czas, przy tym błędy ESP, ABS oraz BAS. Sprawdziłem prawie wszystko, czujnika na pewno nie ma przy pedale hamulca, nawet na serwisie po rozkodowaniu vin wyszło że go tam nie ma. Poza tym kręciłem kierownicą w obie strony i nic, sprawdziłem bezpieczniki, wymieniłem płyn na nowy. Sprawdzałem również czujniki ABS lecz nie wykazują żadnego oporu, czy to poprawne? W jednym momencie po odłączeniu akumulatora zaczęły działać ale z dużym opóźnieniem, potem jak dłużej przytrzymałem hamulec to znów zaświeciły i już nie zgasły. Co może być przyczyną i gdzie jest ten czujnik? wszystkie z serwa i pompy hamulcowej też wymieniałem i nic.

[ Dodano: 2011-12-06, 23:14 ]
Zapomniałem VIN auta to: WDC2030062R072172

Re: Światła stop i błędy, brak czujnika przy pedale.

: 7 gru 2011, o 01:15
autor: misha1982
mimek pisze:WDC2030062R072172
Czy to aby poprawny vin. Nie powinno być WDB na początku.



A jednak vin jest taki jak podałeś. Sorry za zaśmiecanie tematu.

: 7 gru 2011, o 07:44
autor: mimek
Tak vin jest taki, goście mi na serwisie sprawdzili i nie ma czujnika przy pedale ale nie wiedzą gdzie jest, dziś po nocnym resecie dalej to samo więc zacząłem wymieniać bezpieczniki i okazało się że jak zmieniłem bezpiecznik od świateł stop z dobrego na dobry, zaczęły świecić normalnie światła stop :) Nie wiem czy to przez ruszenie bezpiecznika czy przez wymianę choć stary co był tam też przewodzi, sprawdzałem miernikiem. Ale błędy ABS, ESP, BAS zostały. pomoże ktoś czy czujniki abs powinny wykazywać oporność w tym modelu bo u mnie 0. Czy za BAS będzie odpowiedzialny czujnik w serwie czy coś jeszcze?

[ Dodano: 2011-12-07, 08:40 ]
Znowu po odpaleniu nie działają poprawnie, świecą cały czas, czy zaciągnięty ręczny ma wpływ na te układy, wymieniałem linkę i może za bardzo naciągnięta czy co, już nie mam pomysłu...

: 7 gru 2011, o 08:43
autor: Gerri
To jest obrazek dla 203 006
http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/203006/65F/54/640/
Prawdopodobnie prawidłowy - bo nie spotkałem się w tym modelu żeby nie było czujnika świateł "stop"przy pedale. Jak widać jest czujnik przy pedale hamulca i przy pedale sprzęgła.
Jeżeli czujnik znajdziesz - to przypominam o jego prawidłowej regulacji - to jest pierwszy warunek do prawidłowego działania świateł "stop"
O regulacji - mój cytat z innego forum:
W tym wypadku wystarczyło wyregulować czujnik (regulację należy przeprowadzać przed każdym montażem czujnika - nowego lub używanego)
Regulacja polega na maksymalnym wysunięciu "na siłę" trzpienia czujnika. Po zamontowaniu pedał hamulca ustawi go na pożądaną długość żeby zapewnić prawidłową pracę czujnika.
Jak nie wierzysz - to się przekonaj. Weź w łapki stary czujnik, i spróbuj mocno wysunąć i wcisnąć trzpień. Zmienia się długość?

: 7 gru 2011, o 08:55
autor: mimek
ja mam takie pedała http://moto.allegro.pl/pedal-hamulca-me ... 41203.html tam nie ma miejsca na czujnik stop przy pedałach, na sprzęgle jest a na pedale hamulca nie ma, po prostu go nie ma, nie ma do niego wtyczki, nie ma mocowania i nie ma czujnika.

: 7 gru 2011, o 13:10
autor: kSmuk
A czy nie wymieniales przypadkiem ostatnio zarowki swiatel STOP'u? Odepnij zlacza od tylnych opraw oswietlenia (lewej i prawej) i sprawdz czy problem dalej wystepuje.

Jesli to nic nie pomoze, polecam udac sie na SD, odczytac bledy z tylnego SAM (wysterowanie swiatel STOP) i modulu ESP i napisac jakie stwierdzono bledy. Bo teraz to tylko mozna gdybac.

: 7 gru 2011, o 13:52
autor: mimek
Jadę dziś do gościa co ma dobry sprzęt do mercedesa, zawsze tam jeżdże z poważnymi problemami choć często jest tak że mu pokaże coś innego, wymieniam i dalej nic wtedy grzebię aż znajdę ale tutaj problem mnie trochę zaskoczył, ostatnio w aucie była wymieniana maglownica i cały nawiew. po tej robocie wszystko działało poprawnie przez 2 tygodnie. Teraz mi to wywaliło i już chyba wszystko sprawdziłem, wtyczki też odpinałem, rozbierałem pół auta i sprawdziłem masy. Znalazłem 2 gniazda bodajże 4 pinowe zielone i czarne, oraz fioletową wtyczkę nigdzie nie podpiętą, ale tego raczej nie ma gdzie podpiąć. Normalnie rozkładam ręce. Ten stop raz działa raz nie ostatnio cały czas świeci. A jak z opornością na czujnika ABS ma jakaś być?

[ Dodano: 2011-12-07, 14:12 ]
I jeszcze jedno, może zbieżność ma na to wpływ?

: 7 gru 2011, o 14:18
autor: benzik
Jak nie ma czujnika przy pedale to podobno jest czujnik na serwie ale rzadko on siada. Zrob zbieżnosc bo od tego moga sie palic kontrolki ESP,choc nie powinny. Ja jezdzilem troche bez ustawionej zbieznosci i nic nie paliło.

: 7 gru 2011, o 14:27
autor: mimek
Serwo z pompą podmieniałem, co prawda "poza autem" tzn wypiąłem dwie wtyczki z serwa i jedną z pompy i wpiąłem drugi taki zestaw czyli serwo z pompą lecz chyba tylko wtedy zgasł o ile się nie mylę BAS ale później raczej wrócił, nie wiem czy jest potrzeba wymieniać serwo z pompą czy tak jak to zrobiłem powinno działać, wszystko było podpięte, podciśnienie też, także wydaje mi się że jeśli to któryś czujnik to by było, choć płynu w pompie nie było.

: 7 gru 2011, o 16:45
autor: kSmuk
Przy zlej zbierznosci moze palic sie blad ESP (inne nie).

Czy zrobiles ten trik z tylnymi lampami tak jak pisalem w poscie powyzej? Sprobuj i daj znac. Co do swiatel, po odpieciu wlacznika swiatel (jest on kolo serwa ukladu hamulcowego) swiatla powinny zgasnac i nie swiecic.

Czujniki predkosci kol sobie daruj, nie maja nic wspolnego ze swiatlem STOP.

: 7 gru 2011, o 19:15
autor: mimek
Tak kolego sprawdzałem, byłem u znajomego i w sumie przeszło mi to przez myśl, że czujnik kąta skrętu, ale wykluczyłem go bo sprawdzałem taśmę i z taśmą wszystko ok, fakt że kolumna była wyciągana, coś też strzeliło parę razy w kierownicy, właśnie w taśmie ale sprawdzałem i była ok, może źle złożyłem to wszystko, laikiem raczej nie jestem, ale w tym temacie ciężko mi było to złożyć bo nie rozbierałem, robiłem tak ustawiłem koła na wprost, taśmę ustawiłem (max w lewo i 3 obroty w prawo), ale taśma chodziła lekko, jak przykręciłem ją tymi trzema śrubkami to w rękach nie szło jej obrócić dopiero jak założyłem kierownicy to normalnie, tylko coś trzasnęło i dalej wszystko ok było. Pytanie czy bez zbieżności czujnik kąta skrętu może nie wysyłać sygnału żadnego, bo go sprawdzał ile ma stopni ruszając kierownicą i nic nie pokazało i czy to może być przyczyną palącego się stop, ESP, ABS? Wtyczki z serwa też wypinałem i dalej świecą się stop, nawet jak wypiąłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki pod maską to się świecą.

: 7 gru 2011, o 19:38
autor: Gerri
mimek pisze:Wtyczki z serwa też wypinałem i dalej świecą się stop, nawet jak wypiąłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki pod maską to się świecą.
Akurat konkretnie tego przykładu to nie przerabiałem, ale wiele układów jest tak skonstruowanych, że usterka powoduje przejście w pracę awaryjną, a to z kolei zapalenie jakichś lamp. Np. usterka głównego włącznika świateł powoduje zapalenie świateł mijania i pozycyjnych (i umożliwia oczywiście dalszą jazdę)
mimek pisze: goście mi na serwisie sprawdzili i nie ma czujnika przy pedale ale nie wiedzą gdzie jest
Faktycznie - EPC wywala ten obrazek co podałem, ale nie potwierdza czujnika przy pedałach. Czyli go nie ma. Jak czegoś nie ma w EPC - to jest pewnie jakaś informacja w WIS-ie. Trochę pokopałem i znalazłem. Chciałem zamieścić printscreena, ale niestety mój prywatny WIS odrobinkę zaniemógł, a całą "młodzież komputerowa" gdzieś wybyła z domu.
Tak więc w dokumencie GF82.10-P-3010B jest informacja, że od 1.08.2001 czujnika przy pedale nie ma, a sygnał jest generowany przez moduły BAS i ESP przy współudziale stacyjki, a następnie przesyłany do przedniego modułu SAM, który poprzez sieć CAN przesyła go do tylnego SAM-a, a dopiero ten uruchamia światła STOP. Tak więc bez komputera życzę dużo szczęścia :zmeczony:

: 7 gru 2011, o 19:49
autor: kSmuk
Rownie dobrze moze byc uszkodzony modul SAM (przedni lub tylny) lub pompa ESP.

: 7 gru 2011, o 19:51
autor: mimek
Czyli dokładnie co mam zrobić? To co pisałem wcześniej to tak jak mówię gość sprawdzał i nie ma sygnały z czujnika kąta skrętu i to jest jedyny błąd ABS/ESP? Wymieniać go czy nie ma to sensu, jak najlepiej to sprawdzić?

[ Dodano: 2011-12-07, 19:54 ]
Te błędy nie były by zapisane że jest moduł uszkodzony, jutro jadę po kilka części do niego jak te moduły podmienić? Da radę bez kodowania?

[ Dodano: 2011-12-07, 19:55 ]
Ale z drugiej strony, od czego miały by paść, no i nie ma innych błedów jak czujnik kąta skrętu, czy to raczej wykluczyć na starcie?

: 7 gru 2011, o 21:11
autor: kSmuk
mimek pisze:nie ma sygnały z czujnika kąta skrętu i to jest jedyny błąd ABS/ESP?
Ale czujnik nie ma nic wspolnego z zwijaczem pod kierownica. On jest w prawdzie przyczepiony od spodu do niego, ale prad nie przechodzi przez tasme.

Zrob tak. Sciagnij kierownice, wymontuj zwijacz i sprawdz czy czujnik dobrze siedzi na swoim miejscu, czy jest poprawnie podpiety, oraz czy kostka lub ktorys z pinow idacych od dolu tasmy nie sa uszkodzone. Sama tasma nie ma tu zadnego znaczenia, gdyz impulsy kierowane sa bezposrednio przez kable albo do stacyjki albo do modulu sterowania w kolumnie kierowniczej (zaleznie od rocznika).
mimek pisze:Ale z drugiej strony, od czego miały by paść,
Nie ma powodu. Przepiecie na procesorze lub jego pamieci, uszkodzony jakis mikroelement (tranzystor, rezystor, etc.), przegrzanie obwodu lub procesora, przyczyn zawsze moze byc od groma.

Jeszcze jeden eksperyment. Z tego co napisal Gerri wynika, ze za wysterowanie swiatel STOP'u odpowiada modul ESP. Wypnij od niego kostke i sprawdz czy swiatla nadal sie beda swiecic. I jeszcze jedno pytanie. Czy swiatla STOP swieca Ci sie po przekreceniu kluczykow juz w I pozycje czy dopiero w II. Bo powinny sie swiecic na I po wcisnieciu pedalu hamulca, ale prad na modul ESP podawany jest dopiero przez modul SAM z przodu po przekreceniu ich na pozycje II.