Strona 1 z 7

Czujnik kąta skrętu kierownicy....

: 28 sie 2010, o 22:08
autor: taczar
Witam.
Czy ktoś z Kolegów wymieniał tą część w swoim aucie i jak sobie z tym poradził tzn. wymienił na nową w serwisie (koszt 1600 - 1700zł), czy też kupił (i gdzie) używaną i montował poza serwisem.Próbowałem znaleźć coś na ten temat w "zasobach archiwalnych" Forum, ale nie znalazłem - a może nie potrafię znaleźć...Pozdrowionka.

: 28 sie 2010, o 23:13
autor: loneraider
żyje czy umarł :?:
pytam bo kumpel poradził sobie
ale u niego pokazywał 20st na prostym kole (kalibracja i reset nie pomagała)

: 29 sie 2010, o 10:51
autor: taczar
....nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie....

Zaczeło się od komunikatu ; " ESP faulity Visit workshop", (mam nadzieję,że nic nie przekręciłem)pojechałem do warsztatu, po podłączeniu do komputera mechanik zalecił wymianę (j/w)części A 169 464 15 18 lub A 169 464 12 18 i praktycznie tyle wiem.......

: 29 sie 2010, o 11:22
autor: loneraider
No to ja też niewiele Ci pomogę bo potrzebny jest do tego przynajmniej KTS
nie znam szczegółów ale operacja była "rzeźbiona" polegała na przestawieniu czujnika względem taśmy lub odwrotnie

: 29 sie 2010, o 12:11
autor: taczar
W każdym razie ważne,że chciałeś pomóc - dziękuję.Ale kiedy jak piszesz "operacje stają się rzeźbione", nie wiele z tego rozumiemy.....
P.S.
Dziękuję adminowi za przeniesienie mojego tematu we właściwe miejsce,dzięki temu znalazłem coś o podobnych kłopotach, chociaż to też nie wiele mi pomogło.

: 29 sie 2010, o 13:03
autor: loneraider
taczar pisze:"operacje stają się rzeźbione",
czytaj : odbiegające od poprawnej sztuki napraw z zachowaniem poprawnego działania naprawianego elementu oraz współpracujących z nim
przykład j/w
nie mylić z "druciarstwo" :rotfl:
czytaj : "naprawa" doraźna polegająca na oszukaniu urządzeń współpracujących z uszkodzonym elementem z pominięciem zasad BHP włącznie
przykład :
opornik zamiast wymiany maty fotela (SRS)

: 29 sie 2010, o 13:25
autor: taczar
Zgoda - miałem na myśli tylko to,że przeciętny posiadacz pojazdu przeważnie nie wiele "łapie" przy takich naprawach - pozostaje zaufanie......

: 29 sie 2010, o 13:32
autor: Gerri
Może faktycznie czujnik jest wadliwy i generuje błąd, a może tylko stwarza przekłamanie i błędu nie ma. Obojętnie jaka jest sytuacja osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie. Bez tych danych nikt na forum nie pomoże. Poza tym z tą ceną to chyba przesadziłeś.
"Nie wiele" piszemy razem! Pisownia "nie z byle czym" to narodowa tragedia...

: 29 sie 2010, o 16:04
autor: loneraider
Gerri pisze:osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie
Właśnie ciężko o rzetelnych mechaników, bardzo często nie interesują się szczegółami usterki bo im większe koszty tym większy zarobek.
Nie wspomnę o czarodziejach :rotfl:
Mimo że Tobie taczar, niewiele pomogę napiszę co wiem w tym temacie
Najlepiej z podpiętym SD w wartościach rzeczywistych można sprawdzić działanie trzech czujników poprzecznego/wzdłużnego/kąta skrętu
jeśli chodzi o czujnik kąta skrętu często pomaga jego reset i ponowna adaptacja w teście jazdy i tu się rodzi problem bo trzeba wyjechać na sporych rozmiarów parking zresetować czujnik, wprowadzić w tryb testu jazdy, utrzymać stałą prędkość 10km/h, i zrobić 3/4 koła o średnicy (chyba ok 10-15m) nie pamiętam dokładnie.
Trochę skomplikowane i nie za każdym razem wychodzi.
Może dlatego nie che im się próbować

: 29 sie 2010, o 19:54
autor: taczar
Ad; Gerri
Dziękuję za uwagę co do pisowni, rzeczywiście zasady pisowni nie są moją mocną stroną – ale tą uwagę postaram się zapamiętać.
Jeśli chodzi o cenę czujnika to dobrze, że napisałeś „chyba” expercie, ponieważ niestety taka jest cena. Serwis życzy sobie dokładnie 1237zł, plus 450-500 wymiana i to właśnie skłoniło mnie do poszukiwań używanego.
Piszesz „osoba sprawdzająca powinna poinformować właściciela pojazdu o przyczynie decyzji o wymianie” – oczywiście pełna zgoda, tylko czy aby nie pobożne życzenie ?. Jest raczej tak jak pisze Loneraider.
To, że czujnik jest wadliwy zostało potwierdzone w Serwisie podczas przeglądu, a później byłem jeszcze u mechanika, który ma za sobą kilka lat pracy w ASO, a teraz otworzył własny warsztat. O ile pamiętam, to postępował podobnie jak pisze Loneraider, tyle tylko, że na postoju przy włączonym silniku, później jechał na próbę – ale błąd ESP wracał.

P.S.
Jak na jedenastolatka całkiem dobrze sobie radzisz, jako expert.A jeśli piszesz o "narodowych tragediach" - to ja Ci życzę, żeby tylko takie Cię spotykały...

: 29 sie 2010, o 21:16
autor: loneraider
taczar, Po Twoim ostatnim poście wnioskuję że ten czujnik jeszcze żyje.
Sugerując się moimi dwoma pierwszymi postami musiałbyś poszukać
elektronika-magika co ogarnie ten temat, wydaje mi się że, nie jest to bardzo skomplikowane, ale trzeba mieć troche pojęcie co i z czym a szczególnie zasade działania.
Dla tysiaka warto poszukać :haha:

: 29 sie 2010, o 21:34
autor: taczar
Myślę,że masz rację tylko gorzej o tego "magika"...Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie jaka jest przyczyna uszkodzenia czujnika, bo może być tak ,że po zamontowaniu nowego problem wróci z tego samego powodu. Także wspomniany przez Ciebie "magik" byłby dobrym rozwiązaniem.Spróbuję jeszcze popytać,bo właściwie samochód jeździ bez widocznych zmian, pojawia się tylko wspomniany komunikat ESP.

: 29 sie 2010, o 22:57
autor: loneraider
taczar pisze:"...Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie jaka jest przyczyna uszkodzenia czujnika
... zmęczenie materiału :mysli:
taczar pisze:...że po zamontowaniu nowego problem wróci...
nie sądze :!: jeśli mietek idzie na wprost i kiera jest w prawidłowej pozycji :?: :!:
wykluczam taką ewentualność bo w takim wypadku, Twój mechanior szukałby usterki w zawieszeniu i zbieżności
taczar pisze:samochód jeździ bez widocznych zmian
jeśli ESP nie działa to pół biedy, ale jak działa nieprawidłowo :mysli:

: 29 sie 2010, o 23:15
autor: Gdyniak
jeśli ESP nie działa to pół biedy, ale jak działa nieprawidłowo :mysli:
Jeżeli sterownik ESP wykryje błąd, to automatycznie układ jest wyłączany - nie ma możliwości "nieprawidłowej pracy" systemu ESP

: 29 sie 2010, o 23:19
autor: loneraider
:ok: ...nie byłem pewien :rotfl: