Strona 5 z 7

: 10 cze 2011, o 14:36
autor: Gdyniak
pleban pisze:Ja uważam, że przestawienie koła kierownicy nie wpływa ujemnie ani na układ kierowniczy, ani na urządzenia elektryczne powiązane z kierownicą.

Jesteś w błędzie - hasło pomocnicze: środkowe położenie przekładni kierowniczej.

: 10 kwie 2012, o 02:04
autor: lukasz.gunther
A czy ktoś wie jaki powinien być kąt wyprzedzenia kąta sworzznia jakie są normy?

: 10 kwie 2012, o 08:01
autor: Gdyniak
lukasz.gunther pisze:A czy ktoś wie jaki powinien być kąt wyprzedzenia kąta sworzznia jakie są normy?

To nie jest temat związany z geometrią podwozia.

Za chwilę dostaniesz klapsa od Moderatora i Twoja kariera na tym Forum się skończy.

: 10 kwie 2012, o 21:29
autor: V126
No jak to nie związany z geometrią? Przecież to inaczej mówiąc "kąt wyprzedzenia koła".

: 10 kwie 2012, o 21:38
autor: Gdyniak
V126 pisze: Przecież to inaczej mówiąc "kąt wyprzedzenia koła".
A co to ma wspólnego z "krzywo stoi kierownica"?

: 10 kwie 2012, o 23:23
autor: V126
Gdyniak pisze:A co to ma wspólnego z "krzywo stoi kierownica"?
Z tym nic, ale napisałeś
To nie jest temat związany z geometrią podwozia.
A z tym już ma. :dokuczacz:
Tak czy siak jutro przeniosę post do odpowiedniejszego tematu

: 12 kwie 2012, o 18:37
autor: noc
Gdyniak pisze:
V126 pisze: Przecież to inaczej mówiąc "kąt wyprzedzenia koła".
A co to ma wspólnego z "krzywo stoi kierownica"?
Kolego, wróć się do podstawówki i trygonometrii.Nie rób tu zamętu. :wysmiewacz:

: 12 kwie 2012, o 21:53
autor: Gdyniak
noc pisze: Kolego, wróć się do podstawówki i trygonometrii.Nie rób tu zamętu. :wysmiewacz:

noc - z tego co wiem kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest w W203 nieregulowany. Zakładając, że przednia oś nie jest uszkodzona, np. po kolizji drogowej (co zresztą wyszłoby podczas pomiarów geometrii), to nie ma on wpływu na "krzywo stoi kierownica". Jak zapewne wiesz z praktyki zawodowej najczęściej jest to wynikiem źle ustawionej zbieżności względem środkowego położenia przekładni kierowniczej, czy jak kto woli kierownicy.

Jeżeli popełniłem błąd w toku rozumowania, to proszę o skorygowanie.

: 13 kwie 2012, o 21:10
autor: Rumcajs
Gdyniak pisze:noc najczęściej jest to wynikiem źle ustawionej zbieżności względem środkowego położenia przekładni kierowniczej, czy jak kto woli kierownicy. Jeżeli popełniłem błąd w toku rozumowania, to proszę o skorygowanie.
:haha: :hejka: Gdyniak :!: Gdyniuniu :rotfl: niekoniecznie ,,,,, dajmy na to u mnie :usmiech: , zużył się był wahacz przedni lewy tylny ,, :haha: , wymieniłem sobie go ,, :mysli: i po wymianie tej , :usmiech: zauważyłem , że kiera w mej :mb: wyprostowała się ,, :usmiech: a była Ci " letko" w lewo i nie kombinowałem że zbierznością :hejka:

: 1 maja 2012, o 11:24
autor: Gdyniak
Rumcajs pisze: niekoniecznie

Rumcajsiku - oczywiście masz rację :rotfl: Natomiast (na co zresztą zwróciłem uwagę kilka postów temu w tym wątku) kolega lukasz.gunther w innym wątku napisał, że wszystkie wahacze wymienił na nowe, w związku z czym Twoja uwaga dotycząca zużytego wahacza nie ma tutaj zastosowania.



Tak to jest gdy użytkownicy dublują wątki....

Re: Krzywo stoi kierownica

: 23 paź 2016, o 17:58
autor: jakoli
Podłącze się pod temat (trochę późno) . Skorzystałem z opcji wyszukiwania i myślę że jest najbliżej mojegoproblemu. Mianowicie ostatnio kolega mnie spotkał na trasie i cyknal mi fote bo zobaczył że mam przechylony samochód na lewą stronę. Co to może być? sprężyna czy geometria? Pytam ponieważ na postoju stoi prosto

Re: Krzywo stoi kierownica

: 24 paź 2016, o 12:44
autor: Dziki Mar
Przesiądź się na prawą stronę i będzie dobrze :)

Re: Krzywo stoi kierownica

: 24 paź 2016, o 13:28
autor: siwix
Dziki Mar pisze:Przesiądź się na prawą stronę i będzie dobrze :)
A jak nie będzie to zerknij na sprężynę-dokładnie- może gdzie pękła.

Re: Krzywo stoi kierownica

: 24 paź 2016, o 20:12
autor: jakoli
Był u mechanika z prośbą o sprawdzenie zawieszenia wszystko ok niby

Re: Krzywo stoi kierownica

: 24 paź 2016, o 22:40
autor: Dziki Mar
Ciekawe czy dobrze sprawdził... Ja u siebie miałem obydwie tylne sprężyny pęknięte tak że samochód stał równo, pękło jakieś 3/4 zwoju. Gdybym sam przy okazji drobnego majsterkowania, nie zdjął koła i nie zajrzał tam, nigdy bym nie przypuszczał, że coś jest nie tak, choć zaczynało przy mocnym ugięciu coś metalicznie, jednorazowo stukać.
Musisz odkręcić koło i dokładnie się przyjrzeć czy sprężyna siedzi w gnieździe i czy nie latają tam jakieś urwane zwoje :)