Strona 4 z 7

: 6 cze 2011, o 17:55
autor: maurycyWWL
No ok, macie racje geometria to pojęcie bardziej względne od zbieżności, która jest składową pełnej geometrii, ale z regóły dziś samej sbieżności (metodą kija i sznurka) się nie ustawia tylko pełną geometrie (czyli zbieżność, kąty pochylenia etc.) dlatego napisałem, że mówiąć zbieżność myślimy o geometrii. :oczko:

: 6 cze 2011, o 18:03
autor: krzys1001
maurycyWWL pisze:No ok, macie racje geometria to pojęcie bardziej względne od zbieżności, która jest składową pełnej geometrii, ale z regóły dziś samej sbieżności (metodą kija i sznurka) się nie ustawia tylko pełną geometrie (czyli zbieżność, kąty pochylenia etc.) dlatego napisałem, że mówiąć zbieżność myślimy o geometrii. :oczko:
No Kolego mylisz się.
Zakładając głowice tylko na przednią oś możemy dokonać pomiaru oraz regulacji zbieżności, pomiaru katów pochylenia oraz ich regulacji jeśli takowa regulacja jest możliwa w danym pojeździe.

Żeby dokonać pełną geometrię pojazdu musisz mieć zmierzyć dwie osie.

: 6 cze 2011, o 18:06
autor: maurycyWWL
mercmarcin, a gdzie ustawiałeś zbieżność, znaczy się geometrię:)

Ja oddawałem kilka razy auto na zbieżność i miałem ustawioną pełną geomterię:)
Łącznie z wydrukiem ustawień w odniesieniu do norm danego samochodu.
Z tym, że oddaje fury tylko tam gdzie mają komputerowe pomiary, gdyż raz mi gość mierzył kijem i sznurkiem :) więc takich się wystrzegam.


Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać, gdyż mamy coś w rodzaju aktywnego ukł.kierowniczego - koło przy skręcie "wychodzi przed samochód" i pochyla się do podłoża - przez co mamy skłonność do podsterowności, lepszą przyczepność oraz mniejszy promień zawracaniu.
- pewnie zaraz mnie ktoś zruga, że się myle ... ale przy okazji dokładnie nam wytłumaczą :haha:


Bardzo często w warsztatach w przypadku mercedesa jest większy koszt geometrii.

: 6 cze 2011, o 21:16
autor: krzys1001
maurycyWWL pisze:Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać,
Wystarczy się znac na geometrii. W każdym aucie mierzy się te same wielkości geometryczne ( kąt pochylenia koła, pochylenia sworznia zwrotnicy, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, zbieżnośc i jeszcze kilka innych ). :usmiech:

: 6 cze 2011, o 22:04
autor: maurycyWWL
krzys1001, no tak, rozumiem, że jesteś fachowcem.... ale fachowców niestety ze świeczką szukać. Czasami również oczywista oczywistość nie jest taka oczywista.
Ciesze się, że są tacy ludzie jak Ty, którzy to super ogarniają :) chciałbym tylko do takich trafiać.

: 6 cze 2011, o 22:25
autor: kichcio
maurycyWWL pisze: Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać, gdyż mamy coś w rodzaju aktywnego ukł.kierowniczego - koło przy skręcie "wychodzi przed samochód"- przez co mamy skłonność do podsterowności,
To chyba zbyt daleko idaca interpretacja ;-)

: 7 cze 2011, o 08:55
autor: maurycyWWL
....pewnie nie raz zdarzyło się wam wjechać tylnym kołem na krawężnik przy prawo skręcie :) (chyba to jest nadsterowność :P )

: 7 cze 2011, o 09:04
autor: krzys1001
maurycyWWL pisze:(chyba to jest nadsterowność :P )
zachodzenie koła na krawężnik :usmiech:


Nadsterowność to właściwość pojazdu pokonującego zakręt, polegająca na tendencji do "uciekania" tyłu tego pojazdu na zewnątrz zakrętu i skłonność do zjeżdżania przodu do wnętrza zakrętu

: 7 cze 2011, o 09:44
autor: misha1982
krzys1001,
a czy zle dobrana sprężyna z tyłu (jest od lżejszego modelu i lekko krzywo stoi jak się od tyłu patrzy) moze miec wpływ na to że kierownica ucieka lekko w prawo jednoczesnie sciagając auto. przy prostej kierownicy jak się trzyma jedzie prosto, jak się pusci lekko sciaga i kierownice i jednoczenie auto. po geometri stwierdzili ze kąt wyprzedenia w prawym przednim kole odbiega lekko od normy, da się to ustawić??

: 7 cze 2011, o 12:34
autor: krzys1001
misha1982 pisze:a czy zle dobrana sprężyna z tyłu (jest od lżejszego modelu i lekko krzywo stoi jak się od tyłu patrzy) moze miec wpływ na to że kierownica ucieka lekko w prawo jednoczesnie sciagając auto. przy prostej kierownicy jak się trzyma jedzie prosto, jak się pusci lekko sciaga i kierownice i jednoczenie auto.
Tak sprężyna ma na to wpływ.
po geometri stwierdzili ze kąt wyprzedenia w prawym przednim kole odbiega lekko od normy, da się to ustawić??
Kąt wyprzedzenia w W203 nie jest regulowany.

Zmień sobie sprężyne, ustaw geometrie i powinno być ok. Chyba, że kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy mocno odbiega od normy to będzie problem.

: 7 cze 2011, o 14:41
autor: TomaszK
Temat się kręci ale niech ktoś odpowie, czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??
A może da się ustawić czujnik położenia koła kierownicy po zdjęciu kierownicy??

: 9 cze 2011, o 14:30
autor: Gdyniak
TomaszK pisze:czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??

Nie można.

: 9 cze 2011, o 15:54
autor: pleban
Gdyniak pisze:
TomaszK pisze:czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??

Nie można.
Zbyt ogólne stwierdzenie. Ja uważam, że przestawienie koła kierownicy nie wpływa ujemnie ani na układ kierowniczy, ani na urządzenia elektryczne powiązane z kierownicą. Bo kierownica jest osadzona na osi, a wszystkie urządzenia na obudowie kolumny. Czujnik kąta skrętu jest powiązany z kołem kierownicy. Więc jeśli kolo kierownicy w czasie jazdy na wprost jest skręcone w jedną lub w drugą stronę to czujnik odbiera sygnał skrętu, więc przestawiając koło uzyskujemy poprawny sygnał. To są rozważania czysto teoretyczne. Praktycznie trzeba stwierdzić dlaczego koło w czasie jazdy na wprost jest skręcone, przyczyna może być w układzie jezdnym, i należało by sprawdzić zbieżność, i prawidłowe ustawienie koła kierownicy ustawić na końcówkach drążka.
Czujnik konta skrętu ma swoje ustalone stałe miejsce na obudowie i nie da rady go przestawiać.

: 9 cze 2011, o 16:52
autor: mercmarcin
maurycyWWL pisze:mercmarcin, a gdzie ustawiałeś zbieżność, znaczy się geometrię:)

Jerzy Dobosz
(22) 755-70-85
602-387-776
Grodzisk Mazowiecki, ul. Płocka 14.

Polecam tego gościa, bo zna się na geometrii jak należy, szczególnie w MB

: 10 cze 2011, o 10:18
autor: Luzik
U mnie nareszcie problem z ESP ogarnięty :ok: :ok: Co prawda trwało to ok.2h ale czasu miałem w nadmiarze :rotfl: kierownica idealnie równo nie jest ( minimalnie przestawiła się tym razem w prawo ) ale nie ma najmniejszego wpływu na jazdę.Żadnego ściągania itp. Problem ESP nie zniknął od razu tylko po adaptacji ( odłączona bateria,kiera w krańcowe pozycje - jak to już nieraz było na forum opisywane). Zrobiłem już ponad 350km i "No malfuction" :ostr:
Teraz jeszcze ogarnąć drugi drażliwy temat,który dręczy niejednego forumowicza sądząc po ilości postów w temacie,czyli skrzypienie zawieszenia z przodu :zly: