Strona 3 z 7

: 1 cze 2011, o 12:30
autor: Luzik
Dziękuję za porady :usmiech: Już zaklepany termin na piątek godz.16:00. Będę stał nad nim jak wygłodniała hiena nad zdychającą krową dopóki nie ogarnie tematu :tak:

Oczywiście nie omieszkam napisać i jak

: 1 cze 2011, o 12:33
autor: krzys1001
Luzik pisze:Dziękuję za porady :usmiech: Już zaklepany termin na piątek godz.16:00. Będę stał nad nim jak wygłodniała hiena nad zdychającą krową dopóki nie ogarnie tematu :tak:

Oczywiście nie omieszkam napisać i jak
Naprawdę prosta sprawa, tylko musi się gość przyłożyć :usmiech:

: 3 cze 2011, o 23:40
autor: howik
Panowie moze mi ktos wytlumaczyc jaka jest roznica pomiedzy geometria kol a zbieznoscia?
Mam problem z kierownica, nie jest prosto ustawiona..problem pojawil sie po wymianie wahacza

: 4 cze 2011, o 08:40
autor: maurycyWWL
geometria to potocznie "zbieżność" ;)

: 4 cze 2011, o 09:14
autor: krzys1001
maurycyWWL pisze:geometria to potocznie "zbieżność" ;)
poczytać:
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html

: 4 cze 2011, o 10:15
autor: zezek1990
maurycyWWL pisze:geometria to potocznie "zbieżność" ;)
Mylisz się.

Niestety na stacjach diagnostycznych sprawdzają głownie zbieżność tylko i później są problemy.

: 4 cze 2011, o 20:47
autor: mercmarcin
Miałem taki sam problem po wymianie wahaczy w C klasie. Dopiero drugi spec od zbieżności poradził sobie z ustawieniem geometrii, po czym błąd ESP sam się skasował.
Reasumując znajdź dobrego magika od geometrii i problem z głowy.

: 4 cze 2011, o 21:48
autor: krzys1001
mercmarcin pisze:Miałem taki sam problem po wymianie wahaczy w C klasie. Dopiero drugi spec od zbieżności poradził sobie z ustawieniem geometrii, po czym błąd ESP sam się skasował.
Reasumując znajdź dobrego magika od geometrii i problem z głowy.
Ustawienie geometrii czy zbieżności to żadna sztuka

: 5 cze 2011, o 09:31
autor: mercmarcin
Byle kto tego nie zrobi, szczególnie w Mercedesie, musi być ktoś kumaty!

: 5 cze 2011, o 10:05
autor: zezek1990
krzys1001 pisze:
mercmarcin pisze:Miałem taki sam problem po wymianie wahaczy w C klasie. Dopiero drugi spec od zbieżności poradził sobie z ustawieniem geometrii, po czym błąd ESP sam się skasował.
Reasumując znajdź dobrego magika od geometrii i problem z głowy.
Ustawienie geometrii czy zbieżności to żadna sztuka
Chyba Sobie Kryzys żartujesz :haha:

: 5 cze 2011, o 13:43
autor: krzys1001
zezek1990, a co w tym trudnego??
Z tyłu regulujesz kąty pochylenia, następnie zbieżnośc na samym końcu zbieżnośc z przodu. Jeśli urządzenie do geometrii jest dobrze skalibrowane to nic w tym trudnego.

Robiłem to niejednokrotnie na tym urządzeni:u
http://www.warsztat.pl/pl/produkt/10034 ... fb-gtr-300

W starszych mercedesach np 124 czy 190 to już z przodu jest co robić, regulowane są z przodu kąty pochylania koła, kąt wyprzedzenia sworznia i zbieżnośc.

: 5 cze 2011, o 19:17
autor: zezek1990
Oj a jak nie ma regulacji to co wtedy ? To nie są proste sprawy. Ciekawe dlaczego przyjeżdżają na warsztat samochody często po 2-3 próbach ustawienia geo i zbieżności. Bo cały czas źle i nikt nie umie tego zrobić..

: 5 cze 2011, o 19:30
autor: krzys1001
zezek1990 pisze:Oj a jak nie ma regulacji to co wtedy ?
nie rozumiem
Ciekawe dlaczego przyjeżdżają na warsztat samochody często po 2-3 próbach ustawienia geo i zbieżności. Bo cały czas źle i nikt nie umie tego zrobić..
Albo geometria została niestarannie wyregulowana albo źle skalibrowane urządzenie.

Przede wszystkim z reguły się ustawia zbieżnośc z przodu nawet nie zakładając głowic na tylną oś i efekt jest taki, że trzeba poprawiac.

: 6 cze 2011, o 09:24
autor: zezek1990
Bardzo często nie ma regulacji geo w dzisiejszych samochodach.

Kryzys nie musisz tłumaczyć bo orientuje się w temacie dość dobrze.

: 6 cze 2011, o 09:35
autor: krzys1001
zezek1990 pisze:Bardzo często nie ma regulacji geo w dzisiejszych samochodach.
Masz rację w nowych samochodach regulacja geometrii ogranicza się przede wszystkim do regulacji zbieżności jeśli chodzi o przód. Reszta kątów jest z reguły ustawiona na stałe chyba, że coś jest krzywe.
A jak nie ma regulacji to nic nie wymyślisz.
Więc jak weźmiemy naszą 203, oczywiście jeśli wszystko jest proste, to regulacja geometrii jest prostą sprawą.