Strona 2 z 7

: 16 sty 2010, o 21:29
autor: tjwasiak
Ja bym po prostu nie odebrał... podejrzewając chociażby "przygody" i naprawę blacharską na szybko :censored:

: 16 sty 2010, o 23:57
autor: daniell
Byłem i dalej to samo,na razie odpuszczam to sobie,Pan z serwisu polecił żebym zaczekał do wiosny założył koła na lato i wtedy się okaże.Pamiętam przykład z bmw na 17'' było idealnie,po założeniu 15 na zimę kierownica było lekko skręcona(koła zimowe sprawdzałem) i jak na lato zakładałem znowu 17-tki wszystko wracał do normy.

: 17 sty 2010, o 16:47
autor: _tata_
Powiedz PANU, że niech sam przyjedzie na wiosnę. Kierownica może troszeczkę stać bokiem jak są gumy zdarte. Ale chyba płótno ci z nich nie wychodzi. :wysmiewacz:

: 17 sty 2010, o 23:21
autor: daniell
Gumy są w stanie dobrym mają ok 4-5mm i są zużyte równomiernie,będę miał chwilę wolnego to podjadę do innego serwisu i może tam im się uda,a jak się uda to pojadę i niech zwracają kasę!

[ Dodano: 2010-01-18, 21:34 ]
Dziś jakoś mnie tknęło i podjechałem do okręgowej stacji kontroli pojazdów Speed Car,tam mi powiedzieli że w kierownicy jest kąt zero i do tego kąta trzeba ustawiać resztę, podobno tak we wszystkich autach z ESP,co Wy na to??

: 18 sty 2010, o 21:55
autor: mercfan
No tak, ale ty dalej masz kierę krzywo...

: 18 sty 2010, o 21:57
autor: tjwasiak
Nie bardzo rozumiem co mieli na myśli... Ale mniejsza o większość. Kierownica niezależnie od pory roku i zastosowanych opon ma być prosto :zly:

: 18 sty 2010, o 22:37
autor: daniell
Wiem że niezależnie od opon kierownica ma być na wprost.Diagnosta tłumaczył mi że w kierownicy jest taśma(czujnik kąta skrętu)-tak jakoś fachowo się to nazywa i to trzeba ustawić na 0st a do tego koła,bo jeśli mam koła na wprost to kierownica ma pare stopni przechylenia,potwierdził że tak nie powinno być i że tam gdzie to robiłem mają super sprzęt (podał nawet nazwę tego urządzenia) i powinni to zrobić wzorowo.

: 18 sty 2010, o 22:48
autor: tjwasiak
Sam sprzęt nic nie znaczy. Znam fachowców którzy sprzętem wystruganym na prędce z drutu ustawią geometrię wzorowo, jak i takich, którym żaden sprzęt nie pomoże.
Czujnik kąta skrętu czujnikiem, w razie złego ustawienia zawsze można go ponownie skalibrować. Dla mnie te kwestie nie są ze sobą powiązane. Żadne układy elektroniczne w samochodzie nie mają wpływu na to jak ma być ustawiana geometria.

: 18 sty 2010, o 23:11
autor: MFK
Ja w swojej c klasie ustawialem zbierzność osobiście na urządzeniu Precyzja GTI GEOmaster, i kierownica jest idealnie. Naprawde muszą tam pracować niekompetentni ludzie. Ja nic nie kombinowałem, na prawym i lewym drążku poprostu skręciłem idealnie w tolerancję i tyle. Jaki maja tam u Ciebie sprzęt, komputerowy, laserowy czy na kamery?

NIe zgodzę sie niestety z opinia ze sprzęt nic nie znaczy. Przed zakupem testowalismy u nas na warsztacie 2 urządzenia, jedno firmy amerykanskiej bazującej na oprogramowaniu Beissbartha, z głowicami na kamery oraz nasze polskie Precyzja Gti geomaster na linki, oprogramowanie bazujące na Autodacie.Różnica była kolosalna. Zbierzność ustawiona na pierwszym urządzeniu nie mieściła się w tolerancji urządzenia Precyzji. Poprostu mieli wprowadzone złe dane, których nawet nie dało sie skorygować. Takze urządzenie oraz jego kalibracja ma największe znaczenie.

: 11 mar 2010, o 06:53
autor: czeslaw555
to co powiecie na to ? auto jechało prosto jak po sznurku.Wymieniłem sworznie strony lewej ,ustawiłem zbierzność ,kiera stoi prosto ale auto leciutko ściąga na prawo ,muszę kontrować kierą wtedy oczywiście lekko w lewo stoi kiera. Co może być powodem ściągania ?

: 11 mar 2010, o 12:52
autor: V126
Ja stawiałbym na źle ustawioną zbieżność, jedź niech poprawią.

: 11 mar 2010, o 20:51
autor: czeslaw555
no i wyszło tak myślę że to opony ,po zamianie ich miejscami troszkę ściąga w drugą stronę.Widocznie sworznie były wypracowane jakiś czas temu i opona ścierała się nie równomiernie bo jechała pod innym kątem .

[ Dodano: 2010-05-06, 15:38 ]
jednak problem pojawił się znowu ,więc pojechałem do warsztatu który robi głównie merce i tam ustawili mi zbieżność bo okazało się że jednak troszkę było źle ,więć jak widać są różni fachowcy .

: 1 cze 2011, o 11:48
autor: Luzik
Podpinam się pod temat. U mnie sprawa wygląda następująco: ster przestawiony lekko w lewo - nie potrafię powiedzieć o ile stopni ale różnica widoczna. Autko sunie jak po torach,nie ściąga. Ale niestety ESP "głupieje" i się wyłącza :bezradny: Czujnik skrętu kół wykrywa błąd.Wczoraj byłem na geometrii gdzie spędziłem dobra godzinę-sytuacja jak u któregoś kolegi wyżej,mianowicie: kierownica zablokowana na wprost tym "drucianym" przyrządem,regulacja zbieżności etc. wszystko potem ładnie poskręcane a po wyjeździe... trąbka :/ Kierownica z powrotem w lewo :placz: .

: 1 cze 2011, o 12:07
autor: pleban
Sprawdź odległości między osiami lewy i prawy bok i porównaj wymiary.

: 1 cze 2011, o 12:09
autor: krzys1001
Luzik pisze:Podpinam się pod temat. U mnie sprawa wygląda następująco: ster przestawiony lekko w lewo - nie potrafię powiedzieć o ile stopni ale różnica widoczna. Autko sunie jak po torach,nie ściąga. Ale niestety ESP "głupieje" i się wyłącza :bezradny: Czujnik skrętu kół wykrywa błąd.Wczoraj byłem na geometrii gdzie spędziłem dobra godzinę-sytuacja jak u któregoś kolegi wyżej,mianowicie: kierownica zablokowana na wprost tym "drucianym" przyrządem,regulacja zbieżności etc. wszystko potem ładnie poskręcane a po wyjeździe... trąbka :/ Kierownica z powrotem w lewo :placz: .
Jeśli ustawili Ci tylko przód to kierownica może być krzywo.
Muszą skontrolować zbieżność osi przedniej oraz tylnej i wtedy ustawić zbieżność. Czasami wystarczy tylko dostroić sam przód a czasem i tył.
Jedź jeszcze raz na zbieżność i poproś żeby skontrolowali oś przednią i tylną.

[ Dodano: 2011-06-01, 12:15 ]
pleban pisze:Sprawdź odległości między osiami lewy i prawy bok i porównaj wymiary.
Jeśli skontrolują całą geometrie pojazdu i wyregulują to kierownica wyjdzie prosto. Nawet gdyby były lekkie odchyłki między lewym a prawym bokiem tak jak piszesz. Chyba, że regulacja odbywa się na jakimś starszym urządzeniu to wtedy może być problem z prostą kierą. Nowsze urządzenia pokazują kiedy kierownica będzie prosto.