Strona 1 z 7

Krzywo stoi kierownica

: 15 sty 2010, o 23:17
autor: daniell
W środę wymieniłem dolne wachacze ustawiłem zbierzność i wszystko prawie cacy oprócz kierownicy- nie jest tak jak powinna na wprost tylko tak jak by skręcona o parę stopni w prawo,dziś znowu byłem u warsztacie co mi to robili,zgłosiłem to i ustawili od nowa,kierownica była ustawiona tak jak powinna na wprost,mechanik ustawił i sprawdził wszystko jeszcze raz,wg komputera było wszystko cycuś.Ale po wyjechaniu od nich nic się nie zmieniło,podjechałem dopompowałem oponki(myślałem ze to może tu tkwi szczegół) ale dalej nic.Auto jedzie jak po torach ,nie ściąga,ale ta kierownica mnie denerwuje,co teraz zrobić zeby była prosto??

: 15 sty 2010, o 23:22
autor: mercfan
Zależy kto pierwszy spier :censored: ustawienie. Jeżeli kiedyś dawno temu ktoś był zmuszony w twoim aucie przestawić kierownice na wielowypuście, to teraz prawdopodobnie masz prawidłowo geometrie ustawioną lub, inna możliwość teraz po wymianie masz w jakichś sposób naciągnięte pomiary w jedna stronę i kiera się wykrzywiła.
Przecież powinni zablokować kierę przed regulacją tak?? Jaki mają sprzęt?? Beisbarth??

: 15 sty 2010, o 23:39
autor: daniell
Jaki mają sprzęt to nie wiem,na tym się kpl. nie znam.kierownica była ustawiona na wprost,to zostaje odkręcić ją i założyć poprawnie??ewentualnie pod jadę w drugie miejsce i niech tam spróbują ustawić jak powinno

: 15 sty 2010, o 23:50
autor: tjwasiak
Problem przerabiałem wielokrotnie korzystając z usług pewnego warsztatu. W każdym jednym aucie po ustawieniu geometrii kierownica była przestawiona. Czasem do tego stopnia, że wstawiałem auto z kierownicą przestawioną w prawo o 30*, a odbierałem skręconą nawet o 45* w lewo. Dla mnie sprawa prosta - ktoś nieprawidłowo ustawia i koniec.

: 16 sty 2010, o 00:02
autor: mercfan
tjwasiak pisze:Dla mnie sprawa prosta - ktoś nieprawidłowo ustawia i koniec.
Tylko tyle. Jeżeli kierownica nie była ruszana to po ustawieniu geometrii musi wyjść prosto do kierunku jazdy. Jeżeli wychodzi krzywo, to geometria jest ok, ale nazywam to "naciągnięta" na jedną stronę.

: 16 sty 2010, o 00:11
autor: tjwasiak
Poza samą poprawnością ustawienia liczy się jeszcze jedna drobnostka - komfort użytkowania :haha: Po coś kierownice są tak zrobione by łatwo było "wyczuć" kiedy samochód powinien jechać dokładnie na wprost. Dla mnie dobrze ustawiona geometria jest wtedy kiedy kierownica ustawiona jest na wprost. Ja mogę jeździć z przekoszoną o 148,349* w dowolną stronę - mi to nie zrobi większej różnicy. Ale skoro oddaję samochód do warsztatu zajmującego się ustawianiem geometrii, to oczekuję że odbiorę auto z kierownicą ustawioną perfekt. Skoro mój klient oczekuje takiego nastawienia ode mnie (tzn. że usługa wykonana na samochodzie ma być wykonana najlepiej jak to możliwe), to mam prawo oczekiwać tego od firm z którymi współpracuję, czy od warsztatów którym powierzam jakikolwiek samochód.

: 16 sty 2010, o 10:19
autor: Kompresssor
Panowie, kierownica nie musiała być ruszana na wieloklinie. Wystarczy że na końcówkach drążków zrobimy po pół obrotu i będzie git. Tak najłatwiej ustawić ją w swoim miejscu. Przy przestawianiu na wieloklinie jest więcej zabawy. Ale jak kto woli.

: 16 sty 2010, o 11:08
autor: daniell
Ja za usługę zapłaciłem to niech teraz robią i tracą swój cenny czas.Tylko dziwi mnie że przy ustawianiu ładnie wszystko jest jak powinno a po wyjechaniu zonk i wszystko od nowa.Będe jeździł do nich do usr.. śmierci aż bedzie dobrze.

: 16 sty 2010, o 11:33
autor: V126
daniell pisze:kierownica była ustawiona na wprost
Pytanie za 100 punktów na pracującym silniku, czy zgaszonym, u nas była poprawiana geometria na zgaszonym, bo kierownica była skoszona na prawo, po ustawieniu była skoszona na lewo. Później była poprawka, ojca kumpel (diagnosta, dziwne, że od razu tego nie zrobił) zapalił silnik, ustawili kierownicę z pracującym wspomaganiem i dopiero coś z tego wyszło.

: 16 sty 2010, o 13:21
autor: daniell
U mnie silnik był zgaszony

: 16 sty 2010, o 13:29
autor: V126
No to teraz na kolejną poprawkę i jak wjedziesz na kanał, trzeba ustawić kierownicę prosto na pracującym silniku, zablokować (tym śmiesznym urządzeniem do blokowania kierownicy na czas ustawiania), zgasić silnik i dopiero ustawiać zbieżność.

: 16 sty 2010, o 13:45
autor: daniell
Właśnie zaraz się do nich wybieram,ale najpierw dam mechanikowi auto niech się tym przejedzie

: 16 sty 2010, o 20:17
autor: _tata_
V126 dobrze mówi :ok: . U mnie gość założył jakiś przyrząd na ramiona kierownicy z okiem jak w poziomicy. Jak kiera była w poziomie przystąpił do regulacji zbieżności i geometrii. Nie jest możliwe aby kierownica stała bokiem jeżeli zawieszenie lub układ kierowniczy nie był zdewastowany na przeszkodzie. Nawet wybite końcówki i luz na wachaczu ,jak u mnie, nie powoduje zauważalnego przekoszenia kierownicy. Ten mechanik to jakiś rzeźnik a nie fachowiec. Może wozy drabiniaste naprawia. :boisie:

: 16 sty 2010, o 21:12
autor: leszek050
Mam podobny problem. Sprawdziłem geometrię w ASO u Kosmowskiego w Krakowie i okazało się, że trzeba poprawić. Zrobili ale po wyjechaniu ze stacji kierownica była lekko pochylona w lewo. Pojechałem jeszcze raz - pochylenie w prawo. W sumie byłem 3 razy i efekt ten sam - kierownica lekko przestawiona - teraz znowu w lewo. Panowie byli mili, ale coraz bardziej zniecierpliwieni. Mistrz w tej ASO twierdzi, że nie ma to wpływu na geometrię, ale ciężko utrafić we właściwe położenie!!! W końcu zrezygnowałem, bo mam ich dosyć. Na następną kontrolę geometrii (za jakiś czas) pojadę do innego zakładu. Aha - oni twierdzą jeszcze, że w nowych autach, które sprzedają kierownice też często nie są poziomo. Chyba coś im się pieprzy w głowach :?:

: 16 sty 2010, o 21:17
autor: V126
leszek050 pisze:Chyba coś im się pieprzy w głowach :?:
Chyba nawet napewno, jakbym dostał samochód z salonu z krzywą kierownicą, to bym ich wyśmiał. Może ustawili koła na wprost na zgaszonym silniku tak jak u mnie.