Strona 7 z 9

: 14 sie 2011, o 16:07
autor: V126
maniutek jakie miałeś objawy padającej pompy? Bo u mnie przy ruszaniu oraz przy przyspieszaniu z małej prędkości tak mniej więcej w okolicy 1800 obrotów pojawia się buczenie (jakby Golf z tłumikiem z wiaderka), które występuje tylko przy mniej więcej tych obrotach i jest tym silniejsze im bardziej skręcone są koła i im mocniej próbuję ruszać. Obstawiam pompę, ponieważ kiedyś pękł przewód i trochę popracowała przy braku/poważnym niedoborze płynu. Od tamtego czasu wspomaganie pracuje niby normalnie, ale po odpalaniu silnika po całej nocy słychać pewien odgłos. W garażach podziemnych jest to jakby sprężarka tłokowa na biegu jałowym (CZ CZ CZ), a na wolnym powietrzu nabiera bardziej metalicznego brzmienia. Poza tym przy gaszeniu jest takie jakby piśnięcie/skrzypnięcie. O ile te objawy były i wszystko było normalnie, o tyle ostatnio pojawiło się to buczenie i tak się zastanawiam ile tej pompie pozostało życia i czy można ją regenerować?

: 27 gru 2011, o 21:15
autor: wilkm09
Witam mam pytanie czy podczas gwałtownego hamowania gdy ABS intensywnie pracuje to czy może być czuć lekkie szarpnięcia na kierownicy? oraz czy w czasie jazdy po drodze z wielkimi wybojami (np. polna droga itp.) to czy kierownica może sama się poruszać). maglownica regenerowana z Łodzi na oryginalnej nie przypominam sobie takich objawów lecz teraz może jestem bardziej wyczulony. Pozdrawiam

: 28 gru 2011, o 16:17
autor: benzik
tak, to normalne zachowanie.

: 28 gru 2011, o 23:24
autor: wilkm09
u brata w Jaguarze i u drugiego w BMW E46 czuć bardzo delikatne ruchy a u mnie są spore

: 28 gru 2011, o 23:59
autor: sheaker
to jak najbardziej normalne zachowanie , a moc szarpniecia zalezy od wielkosci dziury predkosci z jaka sie poruszamy i zawieszenia jakim dysponuje dane auto ;)

: 15 kwie 2012, o 11:35
autor: wilkm09
Witam pojechałem reklamować maglowinice wymienili wyjechałem sprawdzić wszystko ok nie szarpało już na boki na dziurach jednak w drodze do domu słychać było buczenie pompy oraz jak kierownica przy powolnym kręceniu na postoju pulsuje sprawdziłem poziom płynu i brakowało dolałem i okazało się ze maglownica jest nieszczelna. Pojechałem znów reklamować złożyli kolejną przekładnie buczenie ustało ale kierownica nadal pulsuje przestaje gdy zwiększę obroty i wtedy też pracuje jeszcze lżej, dodam iż pasek był zmieniany 3tyg temu. Czy mogła paść pompa z braku płynu? Dodam iż przez cały czas kierownica chodzi dość lekko kręcę jednym palcem ciężko ale się da. tylko te pulsacje takie jak gdyby kierownica chciała wracać.

[ Dodano: 2012-04-15, 11:38 ]
dodam iż końcówki drążków kierowniczych, drążki jak i wahacze dolne są nowe na pozostałych elementach niema żadnych luzów

: 15 kwie 2012, o 12:20
autor: Gdyniak
wilkm09 pisze:Czy mogła paść pompa z braku płynu?

Oczywiście. Płyn hydrauliczny spełnia jednocześnie funkcję smarowania dla pompy.


Pytanie dodatkowe - czy masz zalaną pompę wspomagania prawidłowym płynem hydraulicznym?

: 15 kwie 2012, o 13:55
autor: wilkm09
zalewali w tym warsztacie czerwony maja w beczkach 20L wiec nie wiem jaki :bezradny:

[ Dodano: 2012-04-15, 13:59 ]
Czy jest szansa iż to właśnie płyn powoduje takie zachowanie wspomagania. Dodam jeszcze iż przy pierwszej wizycie zalali płynem z małej butelki która otwierał przy mnie i nie było takiego efektu ale to była inna przekładnia no i jeszcze przed tym powrotem gdzie było mało płynu.

: 15 kwie 2012, o 18:09
autor: Peeter
...że dołącze do wontku :) mianowicie koledzy a co to za objaw na zimno kierownica chodzi prawidlowo na max w lewo na max w prawo z lekkim oporem i tak ma byc a jak plyn cieply krecimy w prawo na max to pozniej w lewo pudzian by nie dał rady tak cieżko, podobny objaw krecimy w lewo to pozniej w prawo ciezko ale tylko podczas manewrowania tzw. Parkingowego podczas jazdy wszystko normalnie. Aha no i pod czas tego manewrowania jak dodamy gazu too od razu lepiej ;) a plyn nowy czyżby pompa się kończyła??

: 15 kwie 2012, o 21:55
autor: marek grunenberg
Peeter pisze: a plyn nowy czyżby pompa się kończyła??
Pewnie tak :mysli:

: 15 kwie 2012, o 22:09
autor: benzik
wilkm09 pisze:zalewali w tym warsztacie czerwony maja w beczkach 20L wiec nie wiem jaki :bezradny:
Powinien byc zielony (typowy dla w203), ewentualnie żółty (tez czasem stosowany).

: 17 kwie 2012, o 22:12
autor: wilkm09
Witam zalałem oryginalny płyn niestety objawy nie ustąpiły :smutny: ma ktoś jakieś propozycje ? i jak sprawdzić ciśnienie pompy? albo czy jest uszkodzona?

: 18 kwie 2012, o 21:04
autor: marek grunenberg
wilkm09 pisze: jak sprawdzić ciśnienie pompy? albo czy jest uszkodzona?
Wymontować uszkodzoną pompę i zregenerować :tak: :usmiech: lub wymienić na nową :usmiech:

: 18 kwie 2012, o 21:08
autor: noc
Lub auto ma w nr.Vin PML i wysiadło.Np: "kabelek". :dokuczacz:

: 20 kwie 2012, o 21:48
autor: wilkm09
Pompa według mechanika daje 116 barów twierdzi ze takie ciśnienie jest poprawne i niewiele odbiega od normy.Natomiast na aucie dziś wylądowała 4 z kolei maglownica, po 20km drogi powrotnej do domu wyciek oleju w poprzedniej to samo było. Regenerują w Łodzi w firmie Dynamika ale zakładają w ich fili w Sosnowcu czy ktoś miał doświadczenia z nimi? :zly: