Strona 8 z 9

: 20 kwie 2012, o 22:36
autor: benzik
Skoro 4 raz juz wkladasz przekladnie to moze juz czas sobie odpuscic regeneracje wogole lub chociaz w tej firmie.

: 21 kwie 2012, o 07:09
autor: wilkm09
A czy jeżeli nie mam sevotronica to mogę założyć przekładnię z sevotronic-kiem? wołałbym założyć młodsza przekładnie a one już go maja. Czy są tam kable aby go podłączyć i będzie działał?

: 18 maja 2012, o 21:39
autor: jarekter
V126 pisze:generalnie jednym palcem kierownicy nie przekręcisz
jest na to rozwiązanie:
kupujemy olej od skrzyni automatycznej ( ja użyłem ELF ELFMATIC G3 SYN 1.5L)
wyciągamy ze zbiorniczka olej i kilka razy kręcimy kierownica prawo-lewo wyciągamy to co pokazało się w zbiorniczku.
następnie odkręcamy przewód kolo wlewu płynu do spryskiwaczy na metalowa końcówkę nakładamy przewód i do pojemnika wkładamy.
wlewamy do pełna :!: oleju do zbiorniczka
odpalamy samochód i kręcimy kierownica prawo-lewo aż zacznie lecieć olej "nowy" kontrolując stan płynu w zbiorniczku
skręcamy przewody tak jak były.
kręcimy jeszcze kilka razy kierownica prawo-lewo.
czekamy aż wszystko ostygnie do okolic temperatury dla dolnej wartości temperatury na miarce :usmiech: u płynu ma być max dla tej wartości.
po tej operacji można kręcić jednym palcem wskazującym kierownica :haha: (jak w mojej w202)
p.s wina słabego wspomagania jest zużycie pompy i rzadkiego oleju :usmiech:
na zdjęciu zaznaczyłem przewód który trzeba rozpiąć

: 18 maja 2012, o 21:52
autor: Gdyniak
jarekter pisze: po tej operacji można kręcić jednym palcem wskazującym kierownica :haha: (jak w mojej w202)

Zastanowiłeś się kiedyś, że taka charakterystyka pracy układu kierowniczego może być założona przez producenta?? Dlaczego zmieniasz to co ktoś kiedyś przemyślał i zrobił dobrze?

: 18 maja 2012, o 22:16
autor: jarekter
Gdyniak siedziałem w benzynowej w203 z przelotem 40tyś km i kierownica chodziła lekko tak że można było kręcić jednym palcem a po jakimś czasie przyjechał jakiś niemieć w identyczna w203 jak tą ze zdjęcia i też tak lekko chodziła kierowca po rozmowie z nim powiedział ze przy przebiegu 180tyś km wymieniał pompę wspomagania na nowa bo też topornie chodziło :!:

: 24 cze 2012, o 10:16
autor: Lysy84
ahhh no i stalo sie , cieszylem sie jazda az do dzisiejszego ranka. Zawiozlem zone do pracy i wracajac stwierdzilem ze sobie zrobie nawrot na 180stopni. Bylo strasznie mokro wiec zrobilem to bez problemu i przy wyjezdzie z parkingu zaobserwowalem calkowity brak wspomagania :zly: jak przygazuje do 1,5 tys to wtedy czuc ze uklad chodzi lzej ale w miejscu nie moge praktycznie ruszyc kierownica :mysli: odczekalem pol gtodziny sprawdzilem poziom tego plynu niby jest na full , ma zielonkawy kolor wzxialem na palec bardziej przezroczysty lekko gesty zaczalem wachac i tak mi sie wydaje jakby ten plyn byl przepalony nigdzie nie cieknie ale jak jade wolno to slychac wycie z pod maski bardziej z prawej strony :placz: czyzby pompa juz kompletnie padla ?

: 24 cze 2012, o 21:02
autor: Gdyniak
Lysy84 pisze:poziom tego plynu niby jest na full

Na miarce są dwa zakresy pomiary - dla silnika zimnego i ciepłego - odczytałeś poziom dla nagrzanego silnika?

: 21 sie 2013, o 00:15
autor: MarekRulez
Mam tak samo jak Łysy...
Lysy84 pisze:ahhh no i stalo sie , cieszylem sie jazda az do dzisiejszego ranka. Zawiozlem zone do pracy i wracajac stwierdzilem ze sobie zrobie nawrot na 180stopni. Bylo strasznie mokro wiec zrobilem to bez problemu i przy wyjezdzie z parkingu zaobserwowalem calkowity brak wspomagania :zly: jak przygazuje do 1,5 tys to wtedy czuc ze uklad chodzi lzej ale w miejscu nie moge praktycznie ruszyc kierownica :mysli: odczekalem pol gtodziny sprawdzilem poziom tego plynu niby jest na full , ma zielonkawy kolor wzxialem na palec bardziej przezroczysty lekko gesty zaczalem wachac i tak mi sie wydaje jakby ten plyn byl przepalony nigdzie nie cieknie ale jak jade wolno to slychac wycie z pod maski bardziej z prawej strony :placz: czyzby pompa juz kompletnie padla ?
Do usterki doszło w niemal identyczny sposób (wyobraźnia poniosła :P), pełny skret kół i but w podłogę. Ładnie obruciło i mialem chwile radochy... dokładnie to krótką chwile ;].

Przed zdarzeniem, pompkę było słychać lekko, mocniej tylko przy skrajnych położeniach kierownicy, a kierownica obracała się lekko na postoju (obroty jedna reką nie stanowiły problemu).
Teraz pompka jest słyszalna w znacznym stopniu ale najuciążliwsze jest zanikanie wspomagania przy skrętach, na skrzyżowaniach, przy wytracaniu predkości. (czyli przy niskich obrotach silnika, a tego wcześniej nie było). W tych sytuacjach kierownica chodzi strasznie ciężko a nawracanie na skrzyżowaniu jest ledwo wykonalne oburącz.

Co wróżycie? Czy wystarczy wymienić płyn na zalecany 345.0 ?? czy jednak czeka mnie wymiana pompki?

Dodam, że poziom płynu w zbiorniczku wskazuje max dla temperatury 20st. C. Poszukiwałem również wycieków ale nic nie znalazłem.

czekam na sugestie.

: 21 sie 2013, o 10:55
autor: supi
Wymiana płynu na pewno nie zaszkodzi. Czasem z własnego doświadczenia wiem, że pomaga. Jednak jestem pesymistą. Nie jeździj tak. Podejdź do warsztatu i trzeba zobaczyć czy tylko pompa. Tak mi się wydaje. Płyn radzę z ASO. W przypadku innej marki to robiło różnice.

: 1 paź 2013, o 20:31
autor: przecinek
Hej przeczytałem większosc postów ale nie znalazłem czy pompe powinno byc słychać w kabinie przy wszystkich oknach zamknietych i kreceniu kierownica na odpalonym silniku?

: 1 paź 2013, o 20:39
autor: adaśko
przecinek pisze:czy pompe powinno byc słychać w kabinie przy wszystkich oknach zamknietych
Raczej nie, a płynu masz odpowiednią ilość?

: 1 paź 2013, o 20:42
autor: przecinek
odpowiedni poziom , dzięki tak myślałem ze cos za głośno chodzi :dobani:

: 27 lis 2013, o 13:36
autor: paszanova
przecinek pisze:Hej przeczytałem większosc postów ale nie znalazłem czy pompe powinno byc słychać w kabinie przy wszystkich oknach zamknietych i kreceniu kierownica na odpalonym silniku?
na pewno nie.. w mercedesach nie tylko ważny jest poziom, ale i odpowiednia specyfikacja płynu - najlepiej kupić oryginalny mercedesa..

: 27 lis 2013, o 17:19
autor: jarod32
głośna pompa, to zapowietrzona pompa :haha: ..... czasami :)

: 21 sty 2014, o 01:19
autor: Adamx25
Wszyscy piszecie aby wymieniać płyn na wyłaczonym silniku ( poczatkowo).
Co myślicie o tym? : film
Co prawda nie w203 ale w tym przypadku tochyba nie ma znaczenia.