Strona 1 z 3

Diagnoza luzu w maglownicy

: 22 sie 2016, o 21:01
autor: procsa
Witam,

Proszę o zdiagnozowanie uszkodzenia maglownicy...

Podczas jazdy na nierównościach potrafi "kierować" autem lewo-prawo (kierownica sama się rusza), przy prędkości od 70 do 140 wyczuwalne są drgania kierownicy, oraz na gałce od biegów i w sumie całym aucie, kierownica sama z siebie robi szybkie ruchy lewo prawo jakieś 0.5-1cm, czasami coś stuka w lewym przednim zawieszeniu kiedy wpadnę w dziurę.
Byłem na stacji diagnostycznej i stwierdzono luz na lewym drążku kierowniczym, wymieniłem na nowy i jest to samo jak nie gorzej..., trzeszczy mi na gumach stabilizatora (końcówki nowe, gumy tez) możliwe, że jest jakiś lekki luz w amortyzatorze lub łożysku mcpersona, ale to nie jest potwierdzone, żadnych więcej luzów nie ma.
Przy zgaszonym silniku i szybkim kręceniu kierownicą lewo prawo jest luz i coś puka, przy zapalonym silniku luzu nie ma, albo jest niewyczuwalny, oraz słychać/czuć lekkie puknięcie, obserwując koło i skręcając kierownicą reakcja jest natychmiastowa.

Na podnośniku jak chwycę koła i chcę nimi poruszać to w prawym nie ma nic luzu, prawie nie drgnie, natomiast lewe minimalnie "rusza" się lewo prawo (cała piasta) widać jak przesuwa się drążek kierowniczy...

Podczas jazdy właśnie wydaje mi się, tak jakby jedno koło, właśnie to lewe chodziło lewo-prawo.

Koła zamieniałem na inne i jest to samo więc odpadają, luz na łożyskach sprawdzałem nie ma. płyn w wspomaganiu jest koloru brązowego, stan między min a max, w dotyku "na oko" jest ok.

Jak jest zbudowana maglownica? Czy jest opcja aby z jednej strony był luz a z drugiej nie ?

Jestem przekonany na 99% że to maglownica, ale chcę się upewnić i proszę doradzcie coś bo cała przyjemność z jazdy gwiazdą szlak trafia...;/

Dzięki za przeczytanie całości i pozdrawiam !

p.s. przeglądałem inne tematy odnośnie uszkodzonych maglownic i wszędzie piszecie, że typowe objawy to trzeszczenie przy skręcaniu i dziwne zachowywanie się auta podczas pokonywania łuków, tych objawów nie ma. Jedynie na postoju wspomaganie ciężko chodzi.

p.s.2. dodam tylko fakt, że ta sytuacja pojawiła się od jakiegoś czasu i raczej się zaczęła nasilać, są przypadki kiedy nic się nie dzieje, nie drży podczas jazdy i nie lata kierownica, ale rzadko się to zdarza.

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 22 sie 2016, o 21:47
autor: krzymech
Sprawdzić dokładnie końcówki układu kierowniczego a dokładniej drążki na tzw jabłka pewnie tam coś jest i jeszcze raz wahacze jak na szarpakach nie widać albo niechce się widzieć ;) to łyżka i dokładnie sprawdź wszystko w zawieszeniu a maglownica moim zdaniem połowa tutaj co była regenerowana to było naciagniete przez mechanika ten element wytrzymuje bardzo długie lata i przebiegi ale mogę się mylić

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 22 sie 2016, o 23:59
autor: siwix
procsa pisze: Byłem na stacji diagnostycznej i stwierdzono luz na lewym drążku kierowniczym, wymieniłem na nowy i jest to samo jak nie gorzej..., trzeszczy mi na gumach stabilizatora (końcówki nowe, gumy tez) możliwe, że jest jakiś lekki luz w amortyzatorze lub łożysku mcpersona, ale to nie jest potwierdzone, żadnych więcej luzów nie ma.
A nie trzeszczy na łożysku mcpersona? Przy zatartym jest i trzeszczenie i często słychać puknięcie jak przeskakuje. Najłatwiej to sprawdzić kręcąc kierownicą na sucho. Może być też sworzeń co na szarpakach niekoniecznie widać (bo diagnosta niedowidzący) dobrze to sprawdzić jakąś łychą jak sugeruje krzymech
procsa pisze:Przy zgaszonym silniku i szybkim kręceniu kierownicą lewo prawo jest luz i coś puka, przy zapalonym silniku luzu nie ma, albo jest niewyczuwalny, oraz słychać/czuć lekkie puknięcie, obserwując koło i skręcając kierownicą reakcja jest natychmiastowa.
płyn w wspomaganiu jest koloru brązowego, stan między min a max, w dotyku "na oko" jest ok.
Na zgaszonym silniku stuki z układu kierowniczego są normalnym zjawiskiem. Tym się nie sugeruj, a płyn powinien być koloru zielonkawego (herbaciany jak to niektórzy określają) Jak jest brązowy to chyba daje znać że syfu się nazbierało przez lata i czas wymienić.
"na oko" powiadasz....eh

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 23 sie 2016, o 11:18
autor: procsa
Byłem na dwóch stacjach diagnostycznych i na drugiej właśnie stwierdzono jedynie luz na lewym drążku kierowniczym, sam dotykając go czułem luz, więc następnego dnia go wymieniłem sam w kanale... chociaż stary był ok (bez luzów...) po udaniu się na geometrię i brak poprawy, wszedłem znów w kanał, wziąłem brechę i sprawdzałem każdy wahacz i nic zero luzów.

Tak jeszcze po dzisiejszej jeździe właśnie nie odczuwam żadnego luzu w kierownicy podczas jazdy, czuć że jest sztywna (pomimo drgań i jej samoczynnych delikatnych ruchów lewo-prawo), koła reagują natychmiast na delikatny ruch kierownicą, rano jak jest zimno tak jakby te wibracje, oraz ruchy lewo-prawo kierownicą były dużo mniejsze, ale występują i też czuć Je na gałce od skrzyni biegów.

Trzeszczą na 100% gumy stabilizatora, mam już zamówione te o 1mm mniejsze.

Na postoju zarówno na włączonym jak i zgaszonym silniku przy skręcaniu kół nie słychać żadnego trzeszczenia a tym bardziej łożyska amortyzatora. Podczas jazdy jak pokonuje jakąś poprzeczną przeszkodę (krawężnik, "leżący policjant") słychać ewidentne puknięcie tak jakby jakiś sworzeń był wybity po lewej stronie zawieszenia, dwa miesiące temu wymieniałem górny wahacz, więc według mnie albo dolny (alum) ma jakiś luz na sworzniu którego nie idzie zdiagnozować na szarpakach, ani brechą, albo coś z przekładnią kierowniczą (maglownicą). Tak samo w miarę możliwości próbowałem poruszać rękoma amortyzator, ale ani nie drgnie...

Przy prędkościach 50-70km/h i pokonywaniu łuku nachylonego z małymi koleinami kierownica sama się skręca w kierunku jazdy i po wyjściu z takiego łuku sama prostuje.

Czy ktoś wie jak dokładnie jest zbudowana przekładnia/maglownica ?

aha jeżdżę na kołach 18" oponki 225/40... jedynie na chwile zamieniłem na zimówki alum 16" 205/55 ale objawy były te same, czyli drgania + delikatnie kierownica lewo-prawo, nie ma znaczenia czy droga idealnie równa, prosta, czy koleiny i dziury...

Już sam troszkę głupieje bo objawy są tak jakby coś było nie tak z kołami, ale nie dość, że założyłem na chwilę zimówki, to jeszcze te obecne letnie 18" przekładałem tył na przód i jest tak samo, no chyba, że wszystkie te alumy są już lekko pogięte ;/

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 13 gru 2016, o 20:27
autor: Grzebek
Procsa, udało Ci się rozwiązać problem?

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 14 gru 2016, o 00:41
autor: emil.86
wyprostuj koła
wyciągnij kluczyk ze stacyjki
wejdź pod auto
złap za maglownicę/drążek i poruszaj góra dół lewo prawo
słychać stuki?

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 14 gru 2016, o 01:39
autor: tonidriver
to było w wakacje Emil :D

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 14 gru 2016, o 09:08
autor: emil.86
aaaaa no :)

ale Grzebek chyba ma tez gumowe tuleje łożyskujące do wymiany

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 18 gru 2016, o 11:33
autor: Grzebek
Luz jest wifoczny gołym okiem, tylko po lewej stronie, z tym że tamta okolica zasłonięta jest osłoną drążka i nie dobierałem sie jeszze do tego ze względu na brak czasu.
Skąd ta diagnoza o gumowych tulejach, napewno mam też łączniki stabilizatora do wymiany, ale bushingi raczej ok.

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 18 gru 2016, o 12:43
autor: emil.86
wróżka mi powiedziała :)

zrób jak napisałem - jak drazek bedzie latał to rozpadlo sie cos w maglownicy a jak cała maglownica bedzie chodzic to tuleje
bo podejrzewam ze inne rzeczy wykluczyles?

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 18 gru 2016, o 14:52
autor: Grzebek
Moja wróżka, wróżąc z szarpaka powiedziała, że to przegub drążka przy maglownicy, ale jak znajde czas i zdejmę te osłony to się okaże.

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 8 lut 2017, o 18:39
autor: procsa
Grzebek pisze:Procsa, udało Ci się rozwiązać problem?
Tak, kupiłem koła od MB... :/

A tak na poważnie, to luz chyba jest dalej, ale po zmianie na trzeci inny komplet kół , luz ten jest nie odczuwalny podczas jazdy, autko śmiga prosto jak po sznurku, więc odpuściłem sobie grzebanie w maglownicy, od tego czasu nic nie jest gorzej. A swoją drogą, to chyba nie był/jest luz w maglownicy tylko w łożysku amortyzatora, tak coś mi się wydaje.

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 22 lut 2017, o 16:46
autor: Grzebek
U mnie wymieniony wewnętrzny drążek i jest ok, maglownica i mocowanie bylo w porządku.

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 14 kwie 2017, o 15:44
autor: Francuzz
Witam,
mam podobnny problem tzn jest luz odczuwalny na kierownicy podczas jazdy....przy jezdzie prosto na równej drodze zeby auto jechało prosto musze kierownice trzymac tak na 11:30...jak puszcze to sama kierownica zaczyna ustawiac sie na 12:30 i auto szybko ściąga na prawo. Były wymienione wszysstkie wachacze koncówki drążka + drążek, sprężyny mocowanie z łożyskiem...czuc na kierownicy luz tak jakby na lewym kole...co to może byc maglownica ? czy może jakies mocowanie maglownicy czy jakies mocowanie sanek ?

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 14 kwie 2017, o 20:06
autor: krzymech
Geometria ustawiona? Jak z oponami