Strona 3 z 5

: 1 paź 2015, o 21:35
autor: mechatronik
gotiger,
Artykul bardzo ciekawy, daje calkiem inne spojrzenie na ustawianie geometrii.
Dzieki za link :oczko:

Mam nadzieje ze jutro uda mi sie znalezc czas zeby podjechac i sprawdzic te katy.
Bede informowal na bierzaco co i jak.

Poki co zycze szerokosci i zbierznosci :hejka:

: 5 paź 2015, o 17:06
autor: gotiger
Falcon, mi się wydawało, że ma wpływ na ściąganie, ale skoro nie to nie wiem :bezradny:
Pozostaje zatem pełna geometria zawieszenia i sprawdzenie czy wszystko jest prawidłowo poskładane :mysli:

: 5 paź 2015, o 20:35
autor: Falcon
gotiger pisze:Falcon, mi się wydawało, że ma wpływ na ściąganie, ale skoro nie to nie wiem
Widziałem auto po dzwonie gdzie różnica w rozstawie osi- koła z przwej strony do lewej - była ponad 3 cm ( wygiety amorek z przodu ) i nie ściągało. A na pewno ściągać będzie przy zle ustawionej zbieżności lub kątów pochylenia . Ale najpierw trzeba ustawić tył bo inaczej to całe ustawianie psu na bude

: 15 paź 2015, o 18:29
autor: mechatronik
Temat troche sie kurzy, wiec go odswieze.
Poki co nie mam czasu zeby wymienic sprezyny. Snieg spadl co tez wymusilo zmiane kol na zimowe, ktora jak poprzednio nic nie zmienila w zachowaniu auta.

Po przejrzeniu papierow, zobaczylem ze lozyska amortyzatora nie zostaly wymienione. Wiec te dwie rzeczy poki co pozostaja stare, tu pojawia sie pytanie, czy moze to byc ich wina ?

Z roznych stron slysze rozne opinie. A co do lozysk to nic nie piszczy, strzela, stuka, puka. Mechanik przy wymianie amortyzatora stwierdzil ze nie trzeba ich wymieniac.

W zeszlym tygodniu bylem mierzyc geometrie i w prawym, przednim kole, kat wyprzedzenia sworznia : 1°18'
Wedlug mechanika, nie da sie go przestawic. Stwierdzil ze musialem wpasc w dziure i cos skrzywic. Ale nie wie co i nie jest w stanie powiedziec.

Jednak wiem dobrze ze problem ze sciaganiem zaczal sie po wymianie amortyzatorow na Sleznej we Wroclawiu (Floryn). Na poczatku, nie spostrzeglem ze cos jest nie tak, bo wiadomosc jak to w miescie... Ale na Autostradzie juz bylem pewien ze cos nie gra, jednak juz bylo za pozno i musialem jechac do Niemieckim, wiec nie bylo mowy o powrocie.

Eh...juz nie chodzi o pieniadze wylozone na czesci tylko o poswiecony czas i nerwy.

Co myslicie o tym wszystkim ?
Jak postawic gwiazde "na szyny" ?

: 15 paź 2015, o 18:39
autor: Smart
Wymień sprężyny. :haha:

: 15 paź 2015, o 18:40
autor: jarod32
I wszystko dookoła sprężyn :D

: 15 paź 2015, o 21:03
autor: Falcon
mechatronik pisze:Wedlug mechanika, nie da sie go przestawic.
nie da się bo ..........????? brakło regulacji ??? Czy może mechanik nie wie jak ???? A może masz śruby naprawcze włożone i mechanik nie włożyl ich na swoje miejsce ???

: 15 paź 2015, o 22:22
autor: supi
mechatronik pisze:musialem wpasc w dziure i cos skrzywic.
może, natomiast regulacja jest prowadzona takimi śrubami http://allegro.pl/mercedes-sruba-regula ... 09016.html http://4mycar.ru/parts/MERCEDES-BENZ/2203330171

Obrazek


Czyli sugestia skrzywienia wahacza.

[ Dodano: 2015-10-15, 22:30 ]
Góra i dół to śruby:

A 220 333 01 71

A 000 330 00 18

: 16 paź 2015, o 10:12
autor: Falcon
Tak -ale to są śruby jak nie potrzeba regulacji - jak jest potrzebna to wymieniasz je na te z nr 230 tzw regulacyjne - one maja nacięcie i można je włożyć w silentblock wachacza w 2 różnych miejscach gdzie normalna pasuje tylko w sam środek silentblocka. Wkładając śruby naprawcze można przesunąć wachacze : aluminiowy do przodu lub do tyłu i tym zmieniasz kąt wyprzedzenia zwrotnicy , a w stalowym do środka lub na zewnątrz i tym regulujesz kąt pochylenia koła.

: 16 paź 2015, o 18:57
autor: mechatronik
Falcon, nie da sie bo wg mechanika nie ma mozliwosci regulowania tego.
Rozumiem ze chodzi o sruby trzymajace wachacz do ramy ? Jesli tak to sa tam sruby ktore byly dostarczone razem z wachaczami.
supi, dziekuje za schemat i linki, pokaze majstrom. Moze nie maja pojecia o czym takim.
Smart, kwestia czasu. Najbardziej demotywuje to ze mechanik, a nawet dwoch, Ida w zaparte ze to nie moze byc wina sprezyny i wymiana nic nie da.
jarod32, mam nadzieje ze skonczy sie na sprezynach i ew. srubach naprawczych.

: 16 paź 2015, o 21:40
autor: ktos92
Jeżeli kąty na zbieżności mieszczą się w normie, to tego nawet nie ruszaj tych śrub. U mojego taty w W215 kąty były zepsute i naprawdę trzeba było się namęczyć żeby to wszystko dobrze ustawić ale dało rade. Jeśli kąty masz w normie nie tykaj tego... Bo zje***... Jeszcze jedno pytanie, możesz kolego się pochwalić jakie masz opony założone na samochodzie?

: 17 paź 2015, o 10:16
autor: Falcon
mechatronik pisze:bo wg mechanika nie ma mozliwosci regulowania tego.
Zmień mechanika - po to są śruby naprawcze żeby była regulacja- mało chlopina wie , musi się doszkolić.
mechatronik pisze:Rozumiem ze chodzi o sruby trzymajace wachacz do ramy ?
Tak - oba wachacze można przesuwać ale trzeba mieć do tego inne śruby - te śruby maja nacięcia i da się je włożyć bardziej z przodu lub z tyłu silentblocka.
A.... jeszcze jedno - geometrie robisz u tego samego mechanika ?? Bo skoro nie ma pojęcia o zawieszeniu mercedesa to może i ta jego geometria nadaje się psu w d....e. Podjedz do kogos innego na geometrię i porównaj wydruki.

: 19 paź 2015, o 18:21
autor: mechatronik
ktos92, jeszcze tydzien temu byly :
przod - Bridgestone Turanza T001 205/55/16 (dobre 5mm)
tyl - Bridgestone Turanza ER300 225/50/16 (po zimie zalozylem nowki sztuki)

Na dzień dzisiejszy : Continental Contiwintercontact ts850 4x 205/55/16

Falcon, Dzieki za odpowiedz. Mechanik w Polsce wymienial : amortyzatory itd, mechanik w niemczech (caly czas ten sam) siluje sie z ustawieniem, juz chyba 4 raz.

Jak wkoncu wymienie sprezyny i problem nie zniknie, to udam sie do warsztatu, ktory polecalo mi juz kilka osob.

: 20 paź 2015, o 12:20
autor: ktos92
Pojedź jeszcze w inne miejsce gdzie ustawiają geometrie... podjedź do ogarniętego mechanika niech sprawdzi sanki z przoru, sprawdź też prowadnice śrub e sankach z przodu czy nie są wypieprzone... jak wygląda wydruk z geometrii?

: 21 paź 2015, o 10:27
autor: Jacon
Ale byłby jajca gdyby okazało się że najzwyczajniej brakuje powietrza wjednym z kół :wysmiewacz: