Strona 2 z 5

: 20 wrz 2015, o 16:41
autor: Jacon
supi pisze:Sprawdź jeszcze stan i mocowanie sanek przednich.
A jest coś takiego? Zawsze myślałem że sanki to tylko z tyłu :yyy:

: 20 wrz 2015, o 16:59
autor: ktos92
Smart pisze:Nie musza być pęknięte żeby jedna powodwała ściąganie. Wystarczy, że jedna jest bardziej wypracowana a zazwyczaj to ta od strony krawężnika czyli gorszej strony jezdni i dlatego Ktosia ściagalo na lewo a u nas większość na prawo. :tak: Tego gołym okiem się nie da teges a nawet na przyrządach bywa różnie. Jeśli to sprężyna jest przyczyną. :tak:
Odkładnie tak jak smart mówisz. Jeżeli sprężyny z przodu są po dużym przelocie jest możliwe aby jedna strona była bardziej wypracowana, i tak jak smart mówisz, nie ocenisz tego na oko, czasem nawet na przyżadach jest ciężko :P

: 20 wrz 2015, o 17:33
autor: supi
Jacon pisze:A jest coś takiego?
po Twoim VIN ma to nr A 203 628 06 57

http://allegro.pl/mercedes-c-w203-01-06 ... 41407.html na przykład



tak w sumie wygląda zawias w203 Obrazek

: 20 wrz 2015, o 19:17
autor: Smart
supi pisze:Co ma krawężniki wspólnego?
Kolokwialne określenie strony jezdni bogatej w dziury, nierównosci czy spływy kanalizacyje w porównaniu z innymi jej częściami itp. zwłaszcza w infrastrukturze miejskiej i dróg krajowych przy ich krawędziach. U Ktosia jest ruch lewostronny a u nas prawostronny. :tak:
supi pisze:Poza tym jak jedna byłaby uklepana bardziej, to by krzywo stał na równym.
Niestety nie zawsze. :bezradny:
supi pisze:Poza tym może je zamieniać stronami i zobaczyć czy idzie w druga stronę........
Dobry pomysł tylko po takim zabiegu trzeba zrobić geometrię najpierw i przy geometii nie widać wypracowania sprężyny. :ok: Po wymianie amorów można spróbować robiąc test na przykład, na stacji diagnostycznej amorów i wtedy zauważyć różnicę na stronach w skoku ale będzie tak minimana zazwyczaj, że diagnosta określi ją jako normę i lipa a 203 ma bardzo wrażliwe zawieszenie z przodu na każde odstępstwo. Może ściagać. :tak:
ktos92 pisze:Odkładnie tak jak smart mówisz. Jeżeli sprężyny z przodu są po dużym przelocie jest możliwe aby jedna strona była bardziej wypracowana, i tak jak smart mówisz, nie ocenisz tego na oko, czasem nawet na przyżadach jest ciężko
Absurdalnie jak ktoś wątpi, że sprężyna może się wypracować widać to w temacie koszty napraw, gdzie wkleiłem foty z badania technicznego, potem wymieniłem sprężyny tył, potem kolejne badanie techniczne po roku gdzie wkleiłem focie i jeśli dobrze pamiętam, charakterystyka zawieszenia przy skoku amora z tyłu się znacznie poprawiła a przecież samochód przejechał w między czasie kilkanaście tysięcy kilometrów. :tak:

Przód w 203 jest jeszcze bardziej wrażliwy niestety. :bezradny:

: 20 wrz 2015, o 19:45
autor: supi
Smart pisze:po takim zabiegu trzeba zrobić geometrię
przy fabrycznych.... e tam :usmiech:
Smart pisze:Kolokwialne określenie strony jezdni bogatej w dziury, nierównosci czy spływy kanalizacyje w porównaniu z innymi jej częściami itp. zwłaszcza w infrastrukturze miejskiej i dróg krajowych przy ich krawędziach. U Ktosia jest ruch lewostronny a u nas prawostronny.
znaczy "od nowa Polska Ludowa"
Przecież napisałem wyraźnie i w języku ogólnie zrozumiałym : W mojej opinii temat sprężyny jest mało prawdopodobny. W kwestii krawężników, to oczywistym jest, że przede wszystkim wybijają się sworznie i końcówki drążków. Co do sprężyn nie spotkałem się, aby było to tak znaczące, aby powodowało to ściąganie. Co do tematu ktos92 ciężko się mi odnieść, bo może to być jeden z wyjątków jak i wada materiału danej sprężyny. Jak dla mnie to wsio ryba....... można i pół auta wymienić :ok:

: 20 wrz 2015, o 20:00
autor: Smart
Przynajmniej warto sprawdzić na przyrzadach a jak są założone na kołach, to zawsze jakieś tam korekt są. Ta Polska Ludowa w sensie stanu niektórych dróg niestety jest wszechobecna i to nie tylko w Polsce i prawa strona zawieszenia u nas a lewa na wyspach dostaje bardziej w kość łącznie ze sprężynami a trzeba pamiętać, że rozmawiamy o samochodach mających kilkanaście lat, więc zmęczenie materiałów nie powinno zaskakiwać z natury rzeczy. Co do reszty ... się okaże jak chłopak wymieni. Prawdę mówiąc jak wymieniał amory na nowe KYB z całą resztą dziwię się, że nie wymienił tych 10 letnich sprężyn na nowe. Przy KYB to różnica na cenie +/- 200 pln? No ciekawe. :mysli:

: 20 wrz 2015, o 20:20
autor: supi
Jak sprawne, to po kiego? Następnemu by dobrali, że by stał jak motorówka w ślizgu? Żeby coś wymieniać, to trzeba być pewnym, że część jest niesprawna lub nie powinna z różnych względów być ponownie montowana. Nie ma sensu kontynuować.

: 20 wrz 2015, o 20:27
autor: Smart
No właśnie z tym stwierdzeniem ich sprawności jest zasadniczy problem zwłaszcza jak mają tyle lat ekploatacji i dopiero po wymianie widać efekty, czy problem zniknie a co do motorówki, jak sprężyny dobrze dobrane auto nie stoi wyżej tylko tak jak ma stać. Ja mam spręzyny KYB z tyłu i stoi tak samo jak przed wymianą. :tak:

Autor wymienił już w zasadzie wszystko, co może odpowiadać za ściągnie na jedną stronę oprócz sprężyn przód. Hmm. Ciekaw jestem zakończenia sprawy. :tak:

: 21 wrz 2015, o 21:05
autor: Falcon
Smart pisze: Ciekaw jestem zakończenia sprawy.
.
Ja też . Niech mu dadzą wydruk po skończonej geometrii i tam będzie czarno na białym jak jest ustawiona.Ciekawe czy panowie ruszali śruby z tyłu ??? Dostęp kiepski i potrafią się obrobić . A może poduszka amortyzatora jest odwrotnie założona i jedna strona ciągnie ?? ( Da się założyć obrócona o 180 stopni i jak ktoś się uprze to zloży zawiechę bez problemu ). Może kąt pochylenia koła jest psu w d...e a panowie nie mają śrub regulacyjnych i kąty pochylenia i wyprzedzenia zwrotnicy nie mogą wyregulować ?? Tylko wydruk prawdę nam powie ... :zacieszacz:

: 30 wrz 2015, o 07:33
autor: mechatronik
Aktualizujac postepy, napisze ze obie gumy z tylu, wraz ze srubami zostaly wymienione a poprawy brak.

To co dostrzeglem, albo sobie wmowilem, auto jakby bardziej "nurkuje" przy zakretach w lewo niz w prawo.

Nowki sprezyny KYB, juz leza i czekaja az znajde czas zeby je wymienic.

Z narzedziami nie bede mial problemu. Podnosnik i ktos do pomocy, zawsze pod reka.
Mam nadzieje ze po weekendzie bede mogl sie pochwalic kolejnymi postepami.
Poki co, zycze wszystkim spokojnego tygodnia i wspanialej, bezawaryjnej jazdy.

: 30 wrz 2015, o 09:52
autor: Smart
No ciekawe, daj znaka po ... jeśli można ile dałeś za KYB przód i jaki masz ich numer? :mysli:

: 1 paź 2015, o 17:40
autor: mechatronik
Smart, nie wiem czy to rzeczywiscie byla promocja czy tylko chwyt marketingowy, ale za 2 szt zaplacilem 50€
Numeru teraz nie podam bo zostaly w warsztacie.
Chociaz moze znajde jakies zdjecie i uda mi sie odczytac.

Doszedl jeszcze nowy watek, mianowicie (nie wiem jak to sie nazywa) chodzi o ustawienie przesuniecia wzgledem siebie kol przednich. Ze np. jedno jest bardziej wysuniete do przodu.

To akurat nie bylo u mnie robione.

Nie wiem czy ktos nie naopowiadal mi bajek, ale uwierzylem w to. Moze dlatego ze uda sie uniknac calej operacji wymiany sprezyn... :mysli:

Edit.
Numer jaki widze na zdjeciu ba sprezynie to RA3098 48/14

: 1 paź 2015, o 18:51
autor: Smart
Nie spoko. Cenę mam podobną. No ciekawe. :mysli:

: 1 paź 2015, o 19:56
autor: gotiger
mechatronik pisze:chodzi o ustawienie przesuniecia wzgledem siebie kol przednich.
Pewnie chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (lub koła jak kto woli).

Obrazek

Poczytaj sobie jeżeli masz chęć: http://autokult.pl/8952,geometria-zawie ... wienie-kol

: 1 paź 2015, o 20:00
autor: Falcon
Ale kąt wyprzedzenia sworznia jest regulowany i ma duży wpływ na samoczynne prostowanie kierownicy po wyjściu z zakrętu ale nie na ściąganie.