w203 CDI maglownica z czujnikiem skretu vs bez czujnika

Moderator: Dziki Mar

boxter
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 23 paź 2015, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Krośniewice

w203 CDI maglownica z czujnikiem skretu vs bez czujnika

Post autor: boxter »

witam, jak w temacie czy orientuje się ktoś czy można założyć maglownice z przed lifta bez czujnika skrętu do po lifta z czujnikiem???
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Ekspertem nie jestem , ale po coś ten czujnik zamontowano i skoro był to i być powinien .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
dantexco
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 27 paź 2015, o 16:25
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dantexco »

Na pewno będzie ci wyświetlało błąd ESP, którego nie usuniesz. Lepiej nie kombinuj bo to jednak system który odpowiada za twoje bezpieczeństwo, i lepiej, żeby odczytywał wartość z tego czujnika z maglownicy.
C200 CDI CLASSIC
boxter
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 23 paź 2015, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: boxter »

moze jakis patent na przelozenie czujnika do magla bez niego???

generalnie kolega ma duży luz na maglu, te z czujnikiem są dość drogie, a mamy zbędny magiel bez czujnika w bardzo dobrym stanie i dlatego kombinujemy... :mysli:
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

W tej chwili nie mam czasu na poszukiwania, ale na pewno to czujnik skrętu? Na przekładni montuje się zazwyczaj zawór PML (ParameterLenkung) zmieniający siłę wspomagania zależnie od prędkości.
greenwitch
VIP
Posty: 1175
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greenwitch »

Czujnik skrętu jest montowany w zwijaku, a nie na maglownicy.

Adam
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Post autor: mateusz726642 »

czujnik kąta skrętu nie jest zespolony ze zwijką chyba, wydaje mi się że jest wpinany na zwijkę.
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
boxter
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 23 paź 2015, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: boxter »

na zwijce swoją drogą, w poliftach jest jeszcze przy maglu
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Post autor: mateusz726642 »

To skoro jest przy maglu to ze tak powiemboxter, z guwna bata nie ukręci.
Musi być magiel z polifta :pocieszacz:
A swoją drogą pytałeś gdzieś o regenerację? :mysli:
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Przyznam że nie miałem z tym urządzeniem do czynienia w modelu 203 dlatego zajrzałem do EPC. Jedyne ustrojstwo elektryczne na maglownicy (oczywiście jako wyposażenie dodatkowe) to zawór (a nie czujnik!) SPS - określony jako speed-sensitive power steering valve. Odpowiednik niemieckiego określenia PML które wytłumaczyłem powyżej.
Ostatnio zmieniony 3 lis 2015, o 21:25 przez Gerri, łącznie zmieniany 1 raz.
boxter
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 23 paź 2015, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: boxter »

Dziekuje za sprostowanie i przepraszam za złe nazewnictwo.
Ale rozumiem ze to nie zmienia faktu ze nie możliwym jest włożenie magla bez zaworu SPS/PML?
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Jeżeli rzeczywiście nasza dyskusja obraca się wokół zaworu PML (a nie czujnika skrętu), to nie podejrzewam problemu w oszukaniu układu. Elektronika w takim przypadku sprawdza zazwyczaj jedynie oporność cewki zaworu - nie sprawdza natomiast, czy jej wysterowanie zmienia cokolwiek w sile wspomagania. Tak więc wystarczające będzie najprawdopodobniej podwieszenie zaworu z podpiętą wtyczką (niezamontowanego na przekładni). To taki "nieprofesjonalny półśrodek" ;)
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Post autor: siwix »

Albo po prostu nic nie wpinać a PML wyłączyć przez SD , siedzi w ESP i po sprawie. Tracimy tylko "aż" kod 213
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
boxter
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 23 paź 2015, o 11:03
VIN:
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: boxter »

no właśnie ciekawe czy to faktycznie tak jest ze wystarczy nie podłączać, nie mieć jednej funkcji i już...????

miałem nadzieje ze ktoś przerabiał na żywo już ten temat...

czy może jeszcze jakieś inne problemy w trakcie wychodzą...??

jak nie będzie odzewu to się sam przymierze do podmianki i zobaczymy na czym stanie:-)
kamilz1
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: 19 gru 2009, o 09:12
VIN: WDC2030082R166866
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kamilz1 »

To ja napiszę tak- teść mój w211 założył maglownicę z czujnikiem , a miał oryginał w aucie bez czujnika -efekt taki , że wspomaganie działa dużo słabiej i przez kilka miesięcy zniszczył kierownicę - ostatnio wykręcił czujnik - pojechał do warsztatu zaspawał w czujniku przejście i wspomaganie jest jak było -czyli super .
Dla Forumowiczów-Star Diagnosis Ostrołęka
___________________________________
MB - W203, 220 cdi, automat ,2002 r.
MB -W211 , 2,7 cdi automat 2004 r.
W 201 2,0 diesel
W 124 2,5 diesel
W 202 2,0 diesel
W 210 2,2 diesel
W202 2,2 cdi
W211 2,2 cdi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”