Strona 1 z 4

Buczenie przy 60-100 hm/h

: 15 wrz 2010, o 20:50
autor: bee
Hej,
co może oznaczać buczenie rozlegające sie po całym samochodzie (zrodło dosć ciezkie do namierzenia, bo dzwięk nie jest głośny i tępy) pojawiające się przy roznych prędkościach z zakresu 60-100km/h. Pojawia się przy dodawaniu gazu, jak i odpuszczeniu, jednakze zazwyczaj dodanie gazu delikatnie w momencie kiedy buczy prowadzi do jego ustania. Generalnie ustaje przy delikatnych zmianach prędkości.
Całość przy jeździe na wprost.

Ostatnio wymieniłem przednie łożyska i po tym jakby sprawa się nasiliła (wczesniej kilka razy cos takiego tez sie pojawiło, ale w mniejszym stopniu). Obstawiacie xle założone przednie łożyska, zuzyte tylne, a moze w ogole coś innego?

: 16 wrz 2010, o 09:09
autor: radzioo
A może poduszki pod silnikiem lub skrzynią do wymiany.

: 16 wrz 2010, o 23:48
autor: koko115
Ja to bym wczesniej sprawdzil opony oraz felgi. A co do lozysk to jak zakladal ci jakis dobry mechanik to raczej bubla nie zrobil, ale nigdy niewiadomo.

: 17 wrz 2010, o 06:18
autor: pleban
Zgaduj-zgadula.
Podpory wału napędowego (luz).

: 18 paź 2010, o 19:12
autor: Pietrzak
Sprawdz czy masz olej w dyferencjale.Poziom powinien być na poziomie korka.Z objawów jakie opisujesz to mechanizm różnicowy.Regulacja nic nie da.Trzeba wumienić koło wieńcowe i wałek atakujący.Duzy wydatek!Pozdrawiam!

: 18 paź 2010, o 21:16
autor: marek grunenberg
Kolego Pietrzak,piszesz że uszkodzony mechanizm różnicowy a każesz wymienić koło i wałek atakujący :wysmiewacz: no no pozazdrościć wiedzy :wstyd: Pozdrawiam!

: 18 paź 2010, o 21:23
autor: Kompresssor
Sama wymiana łożysk mogła spowodować lekkie "rozstrzelenie" zbieżności i mogło pojawić się buczenie od opon. Ale tak naprawdę przyczyn może być dużo. Najczęściej w mercedesach takie buczenie pojawia się od łożyska podpierającego wał napędowy. Od dyfra to bym się trzymał z dala. Jak jest tam olej, to zostaw go w spokoju.

Podsumowując. Opony, łożyska (no źle złożone - mercedes określa jakim momentem je dokręcić) podpora wału.

P.s. A weź sprawdź na trasie czy z przodu nie grzeją się piasty.

: 18 paź 2010, o 22:06
autor: Pietrzak
marek grunenberg pisze:Kolego Pietrzak,piszesz że uszkodzony mechanizm różnicowy a każesz wymienić koło i wałek atakujący :wysmiewacz: no no pozazdrościć wiedzy :wstyd: Pozdrawiam!
Widać,że się znasz nawet na nazewnictwie i nie wiesz z czego składa się mechanizm różnicowy.Ale z Ciebie mądrala!Poucz się trochę! Pozdrawiam!

: 3 maja 2011, o 16:21
autor: lukzlo22
Czy ktoś z kolegów orientuje się jaka jest cena podpory wału napędowego i jak się upewnić a raczej sprawdzić czy to przyczyna buczenia w czasie jazdy ?

: 3 maja 2011, o 16:43
autor: V126
lukzlo22 154zł + 99zł łożysko (ASO Lenartowicz Lublin). Podpora powinna być w miarę elastyczna. Gdy szarpniesz za wał powinien uginać się (jeśli łożysko ma luz, to wyczujesz). Wymiana jest prosta, ale kup sobie płyn zapobiegający odkręcaniu śrub. Jeśli będziesz się dobierał, to daj znać, to opiszę dokładnie całą procedurę.

Na Twoim miejscu sprawdziłbym poduszkę skrzyni. Trzeba odkręcić podporę skrzyni od nadwozia (6 śrub) i z tego co wiem od skrzyni (2 śruby).
Poduszka pod skrzynią jest głównym podejrzanym, ale wał też możesz sprawdzić. U mnie łożysko na wale delikatnie pojękiwać zaczynało, ale wymieniałem podporę z innego powodu (zaczął mi szarpać przy ruszaniu).

P.S. Podporę skrzyni widać po odkręceniu plastikowej osłony pod skrzynią, a do osiągnięcia pełnego dostępu do skrzyni biegów prawdopodobna będzie konieczność zdjęcia jednej z osłon termicznych. Żeby dostać się do suki (podpory wału napędowego) musisz zdjąć ostatnią (patrząc od przodu samochodu) osłonę termiczną nad wydechem.

P.S.2. Uważaj na katalizator mocno się rozgrzewa i długo trzyma wysoką temperaturę.

: 3 maja 2011, o 18:15
autor: lukzlo22
V126, bardzo dziękuję za poradę, czyli w zasadzie to można wymienić samo łożysko w podporze jeśli(o ile podpora będzie w porządku) się okaże że to ta franca hałasuje ? Czyli z tego co piszesz wynika że wymiana poduszki skrzyni jest łatwiejsza(mniej rozkręcania).

: 3 maja 2011, o 18:23
autor: V126
Można wymienić samo łożysko (ja kupiłem dobre za 20zł). Z poduszką skrzyni jest mniej zabawy, bo nie musisz zdejmować tylnej części wału, zbijać łożyska z wału i wybijać łożyska z podpory. A później jeszcze montaż.
Luz w łożysku suki powinieneś wyczuć rękami szarpiąc za wał. U mnie luz był niewyczuwalny stąd minimalne wycie.

: 12 maja 2011, o 14:18
autor: lukzlo22
V126, No więc jestem po oględzinach u mechanika, no i wynika z tego że wszystko jest w porządku. Strasznie nie lubię jak coś do końca jest nie jasne, czyli może być tak że gdzieś zaczyna się dopiero coś zużywać a jeszcze nie widać tej przyczyny(luzów zero). Całkiem możliwe że hałasują mi opony z przodu, są one oczywiście produkcji "china" Ling Long-wzór jodełki. Z tyłu mam bridgstone-y nowe bo już musiałem wymienić, no a że przód się słabiej zużywa i są jeszcze w bardzo dobrej kondycji to je zostawiłem :bezradny:

: 12 maja 2011, o 14:23
autor: krzys1001
"chińskie jodełki" lubią hałasować. Zamień na próbę opony przód na tył i zobacz co będzie się wtedy działo.

: 12 maja 2011, o 22:59
autor: V126
lukzlo22 poduszkę skrzyni oglądaliście? Do oględzin trzeba ją wyjąć. :ok: